Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door TLRS » 08 feb 2024, 16:42

Probleem blijft natuurlijk dat dan het publiek uit eigen beweging op zoek moet naar het tegengeluid. Dat initiatief heeft niet iedereen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 09 feb 2024, 00:48

Zou Rusland dan toch geen dictatuur zijn, en geen imperiale ambities hebben?

Zitten er werkelijk nazi’s en satanisten aan het roer in Oekraïne?

Is het bestaan van Oekraïne een verzinsel van het Westen?

Tucker gaat het allemaal openbaren.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 feb 2024, 07:18

Ab Gietelink's betoog in Holland Gold was gewoon goed wat mij betreft.
Hij meldt ook dat 'links' - en hij was lid van GL van 1993-2020 dacht ik- vroeger altijd anti NAVO (anti USA) was en nu opeens pro.
In mijn jeugd was ik al pro NAVO en plakte ik NAVO stickers op kettingkastbeschermers van weduwe fietsen van punk meisjes:)

USSR=Rooie Gevaar. Stalin is minstens zo erg als Hitler zo niet erger, idem Mao. Rote Armee Fraktion. Nog bijna trauma's van....
Ik ben altijd zeer anti Rusland geweest en ook sceptisch gebleven na de Val van de Muur. Wat daar in korte tijd gebeurde qua economie, ik vond 't te snel gaan.

Edit: Tussendoortje naar Pim(RIP) vs Volkert vd G.....

Westers links had eigenlijk geen poot meer op te staan na de Val, hun idealistische wereld van het Commie Rusland was verdwenen.... en zocht hun heil in milieu, klimaat en andere linkse hobbies waar we tot aan vandaag nog veel last van hebben.

Putin is niet te vertrouwen. De USA ook sinds WW2 niet. De EU en de poppetjes ook niet. Den Haag idem:)

Putin heeft de power niet om Europa binnen te vallen. Deze nonsense in Ukraine duurt al twee jaar en ze zijn beide niks opgeschoten.
De MSM wil ons anders doen laten geloven en angst aanjagen, paniekzaaien, en de westerse wapenlobby is weer in volle gang, maar dat wil 'links' ook.

Gewoon 180 graden gedraaid en nu is je ouwe kameradski jouw vijand(?)

Links...ik kan er niet aan wennen.

:coffee:

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 feb 2024, 07:26

Aha hij staat(nog) op Youtube.

Straks maar even in delen kijken:


Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 09 feb 2024, 08:00

Spreekt die Tucker Carlson Russisch of hoe werkt dit?

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 feb 2024, 08:17

Vertaler (die voor Putin spreekt) erachter , Oh je bedoelt op dat moment ? Heeft hij 'n oortje in? Niet te zien(?)

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 09 feb 2024, 08:48

Ik zie geen oortje bij Carlson en hij lijkt ook rap/natuurlijk te reageren op wat Poetin zegt.
Kan natuurlijk zijn dat hij braaf knikt als er wat gezegd wordt en het geheel uit verschillende opnames bestaat waarin in de tussenliggende periode van een vertaler te horen krijgt wat er gezegd is. Want de monologen van Poetin duren zo lang dat het verdomd lastig is om dat zo bij te houden lijkt mij.
Of de hele bende is vooraf gescript en Carlson de juiste vragen op het juiste moment zegt? :sealed:

Het ziet er in ieder geval uit alsof Carlson gewoon begrijpt wat Poetin zegt en dus Russisch verstaat.
Poetin spreekt in ieder geval Engels.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 feb 2024, 09:48

Dit is van tevoren scripted natuurlijk. Carslon moet zich aan protocollen houden. Maar dat geldt ook voor interviews met koningshuis of met een PUSA ofzo.

Tuurlijk is dit een stukje onvervalst Rusland verheerlijking (heb nog maar 15 min gekeken) , maar neemt niet weg dat we nu ook Putin's kant horen. Hij is nu niet meteen mijn kameraad hoor. Maar dat is Zelenski ook niet en Biden zéér zeker niet!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 09 feb 2024, 10:30

2 uur, jeutje. Is er al een management summary?
2 jaar geleden was het verhaal een combinatie van Navo uitbreiding naar het oosten als een bedreiging zag, en de bullshit dat de Donbas bewoners toch al Russen waren.
Zijn er nog nieuwe inzichten?

edit; als ik er zo naar google, niks nieuws. Hetzelfde verhaaltje als 2 jaar geleden.
https://www.politico.eu/article/9-takea ... er-carlson

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 09 feb 2024, 10:41

Robin schreef: 09 feb 2024, 09:48
Tuurlijk is dit een stukje onvervalst Rusland verheerlijking
Dat valt eigenlijk heel erg mee (had ik ook verwacht). Ik heb het eerste uur gezien, ga van het weekend de rest bekijken. Ik vond het oprecht interessant, nog zonder even een oordeel te vellen.
Hij omschrijft in dat eerste uur de volledig geschiedenis (vanaf +/- 800) van Oekraine en Rusland aan de hand van alle grote gebeurtenissen. Ken de geschiedenis niet in dat detail, maar dat lijkt een vrij objectief en te verifiëren verhaal. Ook bijzonder dat hij toenadering heeft gezocht tot de NATO en dat besproken met Bill Clinton, die zelfs aangaf dat het mogelijk zou kunnen zijn (maar werd later teruggefloten).

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Niels » 09 feb 2024, 14:36

Van wat er waar is natuurlijk Tom, het is voor de leek 0 verifieerbaar. Het is zijn mogelijkheid tot een stukje charme offensief en daar maakt ie sowieso dankbaar gebruik van. De man is wel slim, daar ligt het niet aan en de waarheid tussen VS, NATO en Rusland zal ergens wederom in het spreekwoordelijke midden liggen. Heb het helemaal gekeken na door het eerste half uur te zijn gescrold. Als je die tijd niet hebt dan is Smiley zijn conclusie ^^ een goed eind in de richting.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 feb 2024, 14:49

Ik moet ook nog een groot deel kijken, maar ik denk dat Smiley en Niels wel spot on zijn. Vanuit Smiley's link hierboven en daaruit:
Putin wants to blame the U.S. for the Nord Stream blasts
“Who blew up Nord Stream?” Carlson asked Putin, referring to the mysterious blasts in September 2022 that ripped apart the Russia-to-Germany undersea gas pipelines.

“You, for sure,” Putin answered.
En dat ben ik helaas met Putin eensch. 100%.

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 09 feb 2024, 22:34

Van Agt, als CDA'er altijd politiek bedreven met de wil van god en mensen die anders dachten flink dwars gezeten.
Tegen abortus, om maar wat te noemen, en nu zelf voor euthanasie gekozen.
Hypocriete eikel. :stom: :stom: :stom:

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 10 feb 2024, 10:04

Ja Van Agt had twee gezichten, dat viel mij de laatste decennia ook wel op.

Online
SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door SlowCo » 10 feb 2024, 15:31

smiley schreef: 09 feb 2024, 10:30 2 uur, jeutje. Is er al een management summary?
Lekker simpel (jeugdjournaal...?):



Uitgebreid ontleed door voormalig rus Konstantin Kisin:


Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 10 feb 2024, 16:32

Samengevat goed gehypete non inhoud, die vooral de cancel kneuzen weer eens op scherp zette.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door JP » 11 feb 2024, 10:45

Had Ukraine ooit betaald ? :coffee:
Trump: Rusland mag ‘doen wat het wil’ met Navo-landen die te weinig betalen voor defensie

De Amerikaanse oud-president en presidentskandidaat Donald Trump heeft zaterdagavond voor ophef gezorgd door te zeggen dat hij Rusland zou aanmoedigen ,,te doen wat het wil” met Navo-lidstaten die niet genoeg aan defensie besteden. Ook kondigde Trump ‘massadeportaties’ van migranten aan, mocht hij worden herkozen als president.

,,Een president van een groot land vroeg: als wij niet betalen en we worden aangevallen door Rusland, zou u ons dan beschermen?” zei de Republikeinse presidentskandidaat in zijn toespraak in Conway in South Carolina, in aanloop naar de Republikeinse voorverkiezingen op 24 februari in die staat. ,,Je betaalt niet, je blijft in gebreke, laten we zeggen dat dat gebeurt. Nee, ik zou je niet beschermen. Sterker nog, ik zou hen [Rusland, red.] aanmoedigen te doen wat ze willen.”
https://www.ad.nl/buitenland/trump-rusl ... ~a4401713/

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 16 feb 2024, 13:02

https://nos.nl/l/2509106

Zo gaat dat in Rusland. Als je het niet eens bent met de grote leider, moet en ga je dood.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 16 feb 2024, 13:09

Helaas inderdaad...
Today are 1651 days when Epstein didn't kill himself
:tooth:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Fernando » 16 feb 2024, 13:18

Kon na een ternauwernood overleefde vergiftiging door de geheime diensten dus kiezen voor een leven als oppositieleider in ballingschap maar koos daarentegen voor een zekere dood onder erbarmelijke omstandigheden in een strafkamp, respect...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39756
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 16 feb 2024, 13:27

Ja, je weet wat je lot zal zijn daar…

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door JP » 16 feb 2024, 13:30

Rusland staat om veel dingen bekend, maar goede kozijnen zijn daar niet een van. Zouden ze eens in kunnen investeren :coffee:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8003
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door MParallel » 16 feb 2024, 13:52

Kozijn kan van gewapend staal zijn, als je het raampje binnen dat kozijn open zet...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door JP » 22 feb 2024, 16:39

ondertussen.... :coffee:
Biden, VK en Frankrijk willen Rutte als nieuwe topman van NAVO: ’Geboren leider’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2389148 ... ren-leider

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 22 feb 2024, 18:40

De hele NAVO wordt zo groot, momenteel 31 leden, dat het redelijk onwerkbaar wordt. Landen die dwars liggen en hun veto misbruiken, zie bijvoorbeeld een Turkije. En nu het gejammer uit Roemenië dat het een (voormalig) oostblokker moet zijn.

Had ik al gezegd uit de NAVO? :roflol:
Dat is natuurlijk geen goed plan, maar met zoveel landen moet er wel iets veranderen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, R728i, Will F. en 37 gasten