EV auto's (elektrische)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: EV auto's (elektrische)
Het gebash begint nu wel een beetje kinderachtig te worden.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Is pure jaloezie
Ik rij al jaren naar tevredenheid elektrisch
Ik rij al jaren naar tevredenheid elektrisch
- JP
- Berichten: 31262
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: EV auto's (elektrische)
Ik verzeker je, ik wil best tegen de stroom ingaan en een EV kopen, alleen die spanning hè.....
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
R=UxI
Hoop weerstand
Hoop weerstand
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
Online
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: EV auto's (elektrische)
Zelf ben ik (vrijwillig!) overgestapt van een auto met verbrandingsmotor naar een EV. Prive aangeschaft als tweede auto. Ik was sceptisch, maar na de proefritten om en het bevalt echt uitstekend waarvoor hij gebruikt wordt. Woon werk in de randstad en stadsverkeer. Je zoeft overal rap doorheen. Niemand die je bijhoudt behalve collega EV rijders. Ik krijg de indruk dat veel tegenstanders van EV geen ervaring hebben met het rijden erin. Een ongegrond soort vrees gebaseerd op vooringenomen standpunten. Ga het eens ervaren zou ik zeggen en wees verrast.
Ik beschouw mezelf toch wel als autoliefhebber. Nota bene nog een 130i gehad, de heilige DF graal, maar een i3 rijdt zo'n 130i zoek in stedelijk gebied. Als de 130i de benen kan strekken is het een ander verhaal, maar qua dagelijkse bruikbaarheid van het snelheidspotentieel legt hij 9 vd 10 keer af. Ik begrijp dat er natuurlijk meer is dan acceleratie bij beperkte snelheden, maar wanneer heb je nu echt plezier van wat vermogen in het gros van Nederland? Beter een EV voor daily imho en wat echt leuks voor de fun. Want laten we wel wezen, het gros van de auto's met verbrandingsmotor loopt ook niet over de van de spanning.
Hiermee wil ik de praktische minpunten van EV, die er wel degelijk zijn, niet wegpoetsen, maar het leven na de verbrandingsmotor ziet er ook voor de liefhebber niet slecht uit.
Ik beschouw mezelf toch wel als autoliefhebber. Nota bene nog een 130i gehad, de heilige DF graal, maar een i3 rijdt zo'n 130i zoek in stedelijk gebied. Als de 130i de benen kan strekken is het een ander verhaal, maar qua dagelijkse bruikbaarheid van het snelheidspotentieel legt hij 9 vd 10 keer af. Ik begrijp dat er natuurlijk meer is dan acceleratie bij beperkte snelheden, maar wanneer heb je nu echt plezier van wat vermogen in het gros van Nederland? Beter een EV voor daily imho en wat echt leuks voor de fun. Want laten we wel wezen, het gros van de auto's met verbrandingsmotor loopt ook niet over de van de spanning.
Hiermee wil ik de praktische minpunten van EV, die er wel degelijk zijn, niet wegpoetsen, maar het leven na de verbrandingsmotor ziet er ook voor de liefhebber niet slecht uit.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
Kijk, dat is tenminste ook reeel, maar er zijn er hier bij die de nadelen afdoen als niet bestaand of komen met een wedervraag ipv erop in te gaan, daar komt de weerstand vandaan.
Jij bent naast Alt de enige die er prive voor kiest, prima, maar 98% kiest ervoor voor de lage bijtelling(omdat ze hem anders niet kunnen betalen) en neemt de nadelen voor lief, ook prima, maar doe dan niet zo uit de hoogte erover.
Ik ben ook niet zeker tegen ev en zakelijk zelfs heel interressant, alleen kan ik het nieuw gewoon niet betalen, en leasen als zzp-er is niet zo verstandig.
-
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: EV auto's (elektrische)
Wie zijn dat dan volgens jou Luco
Ik denk dat jouw weerstand een andere achtergrond heeft.
Ik denk dat jouw weerstand een andere achtergrond heeft.
-
Online
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: EV auto's (elektrische)
Elke EV heeft op dit moment in theorie op praktisch gebied een achterstand op ICE. Afhankelijk van je omstandigheden kan die achterstand echter niet terzake doen. Bijvoorbeeld omdat je zelden grote afstanden rijdt of je over meerdere auto's beschikt. Ik denk dat het kwestie van tijd is voordat de nadelen voor velen verdwijnen. Kosten en rangeLuco schreef: ↑24 jun 2019, 21:34Kijk, dat is tenminste ook reeel, maar er zijn er hier bij die de nadelen afdoen als niet bestaand of komen met een wedervraag ipv erop in te gaan, daar komt de weerstand vandaan.
Jij bent naast Alt de enige die er prive voor kiest, prima, maar 98% kiest ervoor voor de lage bijtelling(omdat ze hem anders niet kunnen betalen) en neemt de nadelen voor lief, ook prima, maar doe dan niet zo uit de hoogte erover.
Ik ben ook niet zeker tegen ev en zakelijk zelfs heel interressant, alleen kan ik het nieuw gewoon niet betalen, en leasen als zzp-er is niet zo verstandig.
Puur op kosten had ik geen EV moeten kopen. ICE kan nog wel een tijdje uit prive. Maar wie koopt hier alleen een auto op kosten? Het gaat uiteindelijk om de som van factoren. Zakelijk ligt dit misschien anders, maar ik denk dat de meeste zakelijke tesla rijders dit niet alleen doen vanwege de centen.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
i3 totaal electrisch reed prima/leuk/strak, maar waardeloze range hoe ik 'm gebruikte. Dat stond me zó tegen. Bah.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: EV auto's (elektrische)
Ik pas de schoen helaas niet.. ik geef immers aan dat er voor en nadelen zijn. Voor het subjectief lezen en negeren aan uw zijde heb ik geen oplossing vrees ik...
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: EV auto's (elektrische)
Het grootste nadeel van de i3 is niet zijn range maar de afschrijving in het eerste jaar waar je mee te maken krijgt als particulier. Spreek uit ervaring.
Een nieuwe i3 is enkel zinvol als zakelijke (lease) aanschaf. Datzelfde geldt trouwens ook voor de i8.
Maar voor een gebruikte i3(s) en zeker de i8 -waar BMW nu particuliere kopers voor zoekt- heb je een prachtig product voor het geld!!
Een nieuwe i3 is enkel zinvol als zakelijke (lease) aanschaf. Datzelfde geldt trouwens ook voor de i8.
Maar voor een gebruikte i3(s) en zeker de i8 -waar BMW nu particuliere kopers voor zoekt- heb je een prachtig product voor het geld!!
-
Online
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: EV auto's (elektrische)
Dat is inderdaad een groot nadeel. Ik kocht hem gebruikt in de PS, maar dan nog zal de afschrijving hoog zijn. Eerlijk gezegd verwacht ik dat hij over enkele jaren vrijwel onverkoopbaar is. Wie zit er dan nog te wachten op een dergelijke auto? Techniek op dit vlak staat niet stil en een nieuwe batterij zullen ze er niet in leggen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: EV auto's (elektrische)
i3 Met verbrandingsmotor erbij is best hoor. Even op bezoek bij familie mik je dan 2 jerrycans met peut achterin de wagen. Compleet elektrische i3 is kansloos tot en met. Dat ding heeft zo’n beperkte range dat je verplicht bent en tweede wagen of ov jaarkaart ernaast te nemen.
Overigens is mijn daily alles behalve snel, maar ik geniet er nog ieder moment van. Het mooie ervan is dat ik niet meer speciaal de deur uit hoef voor m’n portie df. Meer tijd voor het gezin.
Overigens is mijn daily alles behalve snel, maar ik geniet er nog ieder moment van. Het mooie ervan is dat ik niet meer speciaal de deur uit hoef voor m’n portie df. Meer tijd voor het gezin.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: EV auto's (elektrische)
Hoe bedoel je dit? Omdat dit de 'eerste versie' is , geheel electrisch, weinig range? Dus men wil 'n i3 met ICE blok(dus weg subsidies, gaat dat zo? Weet ik niet.)L5S1 schreef: ↑24 jun 2019, 22:43 Dat is inderdaad een groot nadeel. Ik kocht hem gebruikt in de PS, maar dan nog zal de afschrijving hoog zijn. Eerlijk gezegd verwacht ik dat hij over enkele jaren vrijwel onverkoopbaar is. Wie zit er dan nog te wachten op een dergelijke auto? Techniek op dit vlak staat niet stil en een nieuwe batterij zullen ze er niet in leggen.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- JP
- Berichten: 31262
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: EV auto's (elektrische)
Techniek is wel mooi maar als ze nu ook eens held steken in een ontwerper/designer.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Sarcasme?
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Als JP het filmpje had bekeken, had hij geweten wie de ontwerper is. Het gaat natuurlijk vooral om "form follows aerodynamics" in dit geval.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: frank de jonge, Kasteel, Majestic-12 [Bot] en 122 gasten