Robin schreef: ↑13 jan 2023, 09:53
Ja wel goed en duidelijk verhaal van Harry inderdaad.
Even een paar kanttekeningen mijnerzijds, neem me niet kwalijk:
Bij 11:20 zegt hij dat het meest ideale dus thuis laden is om het geneuzel bij stekkerstations te voorkomen(of iets van die strekking), nu zal dat in de UK zo zijn, maar met onze energieprijzen?
Harry woont prachtig vrijstaand buitenuit, ranch-achtig met windmolentje, zonnepanelen. Is niet voor iedereen weggelegd...understatement.
Inderdaad. Los van energie prijs zijn daar een hoop praktische kanttekeningen bij te maken. Daarnaast - hoe ga je dit in grote steden oplossen. Voorbeeld als NY, zou enorm geholpen zijn met minder locale uitstoot, maar hoe ga je dat voor elkaar krijgen in zo'n stad om de infrastructuur te moderniseren. Ze verwarmen daar nog met stoom infrastructuur uit
1882!
Robin schreef: ↑13 jan 2023, 09:53
Dan nog zijn idee dat je met die dikke BMW diesel '10 jaar' kunt/moet rijden en je dan milieuvriendelijker bezig bent dan met 1 of 2 Taycan's op de stoep:Eensch natuurlijk.
Maar zijn statement houdt dus ook in: Minder nieuwe auto's consumeren, langer doorrijden.
Dat zal de autoindustrie en aanverwante (en da's een heel groot verhaal wereldwijd) niet zo leuk vinden, stagnerende verkopen, stagnerende productie. In deze barre tijden.
Dus lekker EV's produceren, wat dus nog veel kwalijker voor milieu en maatschappij is blijkbaar en steeds duurder wordt(grondstoffen)
Minder consumeren is uiteindelijk altijd het beste voor het milieu. Maar ik twijfel er toch wel beetje: Ten eerste, als je niet werkt aan "doorstroming" ga je nooit kunnen verbeteren. Dus heb je niet liever kleine stapjes dan geen stapjes.
Ten tweede: hij zegt daarbij ook nog dat het nutteloos is om een onzuinige EV te kopen. Dat betreft mijn keuze dus twijfel ook daarover
. Mijn idee hierbij is: als ik een 500pk benzine auto koop gaat die ook niet 1 op 10 rijden, maar 1 op 5 waarschijnlijk, en dan is 24kwh/100km toch ook weer wat lekkerder (20l/100km vs 3l/100km
grofweg?)