Knot schreef: ↑19 apr 2023, 22:59
Die Tesla 3 van 42k daar zit gewoon 24mnd garantie op? Is dat inmiddels al beter geregeld ipv in een app hopen dat iemand reageert op je storing/defect?
Ik zit er echt nog niet op te wachten, als ik naar eigen gebruik kijk tank ik misschien € 100 per maand aan brandstof, die € 1200 per jaar moet ik dan een hoop ellende voor doorstaan, zelfs al zou ik alle stroom van de werkgever krijgen. MRB is nu leuk maar na 2024 gaat de rekensom snel de andere kant van de balans op.
Hele auto:
Beperkte basisgarantie voertuig
De beperkte basisgarantie voor voertuigen dekt uw voertuig gedurende 4 jaar of 80.000 km, wat het eerst van toepassing is.
Accu/grasmaaier:
Beperkte garantie batterij en aandrijfunit
De batterij en aandrijfunit van uw voertuig worden gedekt voor een periode van:
Model S
Model X 8 jaar of 240.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit gedurende de garantieperiode.
Model 3 Rear-Wheel Drive
Model Y Rear-Wheel Drive 8 jaar of 160.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit gedurende de garantieperiode.
Model 3 Long Range
Model 3 Performance
Model Y Long Range
Model Y Performance 8 jaar of 192.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit gedurende de garantieperiode.
Buiten de accu/motor heeft de Model 3 amper dure onderdelen.. en ze zijn tegenwoordig vrij onverwoestbaar. Ik zou blind een model 3 kiezen boven welke Toyota dan ook .. onderhoud de afgelopen 80k, 0.