EV auto's (elektrische)
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
Re: EV auto's (elektrische)
naast kitcars heb ik nu ook goedkope elektrische auto's.
Ik heb zojuist een aantal Reva G-wiz gekocht en 2 Tazzari Zero's waarvan 1 al weg is.
hier kan je de auto's zien, http://www.kitcarcollection.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
een van de Reva's is de auto die bereden werd door Clarkson en Hammond en belachelijk werd gemaakt in Topgear.
Hoe dan ook , lulligzonder geluid, not-done, gay of niet, , ze kosten weinig en dan is het wel leuk om voor een paar kwartjes 60km te rijden en gratis te parkeren in amsterdam....
Ik ben dit gaan doen omdat ik het hele groene gelul om die EV's en laadpalen maar niets vind. Het komt totaal niet van de grond en enkel gesubsidieerde bedrijven kopen die auto's die nieuw veel te duur zijn.
De verkopers pronken met groene kikkers op hun sites en subsidies en onderhand betaal je 20ruggen voor zo;n brommobiel.
Ik ben wel in de techniek geinteresseerd en ben van mening dat die autootjes voor weinig verkocht dienen te worden eer het interessant wordt voor iedereen, daarom heb ik er een sloot gekocht voor de handel en daarnaast gaan we elektrische kitcars bouwen.
Ik heb zojuist een aantal Reva G-wiz gekocht en 2 Tazzari Zero's waarvan 1 al weg is.
hier kan je de auto's zien, http://www.kitcarcollection.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
een van de Reva's is de auto die bereden werd door Clarkson en Hammond en belachelijk werd gemaakt in Topgear.
Hoe dan ook , lulligzonder geluid, not-done, gay of niet, , ze kosten weinig en dan is het wel leuk om voor een paar kwartjes 60km te rijden en gratis te parkeren in amsterdam....
Ik ben dit gaan doen omdat ik het hele groene gelul om die EV's en laadpalen maar niets vind. Het komt totaal niet van de grond en enkel gesubsidieerde bedrijven kopen die auto's die nieuw veel te duur zijn.
De verkopers pronken met groene kikkers op hun sites en subsidies en onderhand betaal je 20ruggen voor zo;n brommobiel.
Ik ben wel in de techniek geinteresseerd en ben van mening dat die autootjes voor weinig verkocht dienen te worden eer het interessant wordt voor iedereen, daarom heb ik er een sloot gekocht voor de handel en daarnaast gaan we elektrische kitcars bouwen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: EV auto's (elektrische)
zo'n Tazzari Zero vind ik best een cool/gaaf ding voor in de stad, als ik in een grote stad zou wonen zou ik dat een leuke oplossing vinden
- smiley
- Berichten: 9120
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: EV auto's (elektrische)
Vertel daar eens wat meer over. Ben wel benieuwd hoever de batterijtechnologie nu is qua actieradius, icm met het lage gewicht van een kitcar.kitcarcollection schreef:en daarnaast gaan we elektrische kitcars bouwen.
Degradeer je hem ermee tot toerauto door het extra gewicht, of blijft het fijne stuurwerk nog wel aanwezig?
Is er al een prototype?
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
Re: EV auto's (elektrische)
20KWH aan LIFEPO4 accu's. Genoeg voor 45min racen op de track of ca 180km.
zijn zeer snel te laden en bullet proof en hebben meer dan 2000 laadcycli
Gewicht van de brushless DC motor van 40KW is sl. 15 kg (besparing ruim 100kg tav automotor)
Dit is een motor van Nederlands fabrikaat en zeer onbekend. Veel bouwers gebruiken zware Siemens of Warp motoren van al snel 100kg.
Door ook nog een besparing op ontbreken van een gevulde brandstoftank, uitlaat, koelsysteem, olie wordt het gewicht niet hoger dan bij dezelfde kitcar met automotor.
Uiteraard wegen die accu's wel wat en een controller en dat soort kleine zaken is te verwaarlozen.
De MEV Rocket kitcar weegt dan ca 550kg met 40KW en geeft enorm leuke prestaties, vergelijkbaar met 130pk automotor maar trekt sneller doordat je altijd maximaal koppel hebt.
We bouwen het op een ford focusbak maar later ook een traploze overbrenging van sl. 20kg geeft nog meer gewichtsbesparing.
zijn zeer snel te laden en bullet proof en hebben meer dan 2000 laadcycli
Gewicht van de brushless DC motor van 40KW is sl. 15 kg (besparing ruim 100kg tav automotor)
Dit is een motor van Nederlands fabrikaat en zeer onbekend. Veel bouwers gebruiken zware Siemens of Warp motoren van al snel 100kg.
Door ook nog een besparing op ontbreken van een gevulde brandstoftank, uitlaat, koelsysteem, olie wordt het gewicht niet hoger dan bij dezelfde kitcar met automotor.
Uiteraard wegen die accu's wel wat en een controller en dat soort kleine zaken is te verwaarlozen.
De MEV Rocket kitcar weegt dan ca 550kg met 40KW en geeft enorm leuke prestaties, vergelijkbaar met 130pk automotor maar trekt sneller doordat je altijd maximaal koppel hebt.
We bouwen het op een ford focusbak maar later ook een traploze overbrenging van sl. 20kg geeft nog meer gewichtsbesparing.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: EV auto's (elektrische)
opzich gaaf, immers met een EV hoef je geen rekening te houden met de brandstoftank vol of bijna leeg met het rijden en dus gewichtsverschil in bochten e.d.
zo te horen ook nog relatief licht met die accu's en motor, bovendien kun je de meeste onderdelen ook vrij laag monteren wat ook een leuke verdeling kan geven.
ik vind het nog niet zo gek
owja, door al dat koppel en dus hoge krachten op die wel auto onderdelen als bak? moet je dan een extra koeler plaatsen of blijft dat binnen de normen qua hitte.
zo te horen ook nog relatief licht met die accu's en motor, bovendien kun je de meeste onderdelen ook vrij laag monteren wat ook een leuke verdeling kan geven.
ik vind het nog niet zo gek
owja, door al dat koppel en dus hoge krachten op die wel auto onderdelen als bak? moet je dan een extra koeler plaatsen of blijft dat binnen de normen qua hitte.
-
Online
- Berichten: 3981
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: EV auto's (elektrische)
Ook gelijk weer het nadeel, leeg is leeg en opladen duurt lang.GTRene schreef:opzich gaaf, immers met een EV hoef je geen rekening te houden met de brandstoftank vol of bijna leeg met het rijden en dus gewichtsverschil in bochten e.d.
Overigens is het rijden in een Peugeot i-on best apart. Totaal geen snelheids beleving, maar toch wel leuk om een stukje mee te rijden. Wel zwaar zo'n ding ter grootte van een Aygo, 1400kg dacht ik.
Overigens is de opgegeven actieradius niet te halen bij normaal gebruik. Maar ruim voldoende voor de in de stad of boodschappen doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
PG Elektrus
Der komt weer wat leuks aan...
PG Elektrus, gebasseerd op het chassis van de Lotus Elise ala de EV Tesla roadster, doch schijnt deze een stuk lichter te worden en een stukje sneller...
PG Elektrus, gebasseerd op het chassis van de Lotus Elise ala de EV Tesla roadster, doch schijnt deze een stuk lichter te worden en een stukje sneller...
zo te zien een stukje langer bij de neus?"Und der Haifisch, der hat Zähne, und die trägt er im Gesicht" – Was für Mackie Messer gilt, das trifft auch auf den PG Elektrus zu: Seine Bissigkeit schaut ihm drastisch aus dem breiten Maul, das zusammen mit den Scheinwerfern zum diabolischen Lächeln verschmilzt. Auf Basis der Lotus Elise hat der Düsseldorfer Autohändler Michael Fröhlich einen Elektro-Roadster entwickelt, der in drei Sekunden aus dem Stand auf Tempo 100 km/h sprinten soll und bis zu 300 km/h schnell werden soll.
is wel een beetje prijzig...dus wel een rich boy toy oid.Sehr puristisch ist der Kraftprotz, der trotz seines knapp 200 Kilogramm schweren 400 Volt Lithium-Ionen-Akkus gerade einmal eine Tonne auf die Waage bringt. Mit Stolz verweist Fröhlich darauf, dass sein City-Racer damit deutlich leichter und agiler ist als der Tesla Roadster, der ebenfalls das Chassis der Elise nutzt.
Kraft für maximal 350 Kilometer steckt in dem Akku, moderate Fahrweise vorausgesetzt. Unter Realbedingungen ist die Strecke sicherlich kürzer, bevor an der nächsten Ladestation bei Haushaltsspannung für acht und bei 380 Volt für vier Stunden verweilt werden muss.
272 PS, 350 Newtonmeter
Über das Herzstück des PG Elektrus, den 272 PS starken Motor mit einem Drehmoment von 350 Newtonmeter und das Batteriemanagement, macht Fröhlich keine Angaben. "Wir setzen die effektivste Batterietechnologie am Markt ein." Das soll auch zukünftig so sein. In der Planung befindet sich zudem auch das Modell Aquarius, das einen Wasserstoffantrieb bekommen soll.
http://ww2.autoscout24.de/info/magazine ... 11&image=3n seiner Manufaktur in Düsseldorf Lohhausen werden die von Lotus gelieferten Sportwagen komplett demontiert, nur das Aluminium-Chassis ist von Bedeutung. Darauf setzt seine Sieben-Mann-Schmiede, deren Arbeitsschwerpunkt in den vergangenen Jahrzehnten der Umbau des legendären A.C.Cobra zum Rennwagen gewesen ist, derzeit noch eine Karosserie aus GfK, später soll Karbon eingesetzt werden.
Wurstkonserve ziert die Front
Viel experimentiert wurde an Detaillösungen. So sind im Frontbereich des Fahrzeugs im Yachtbau übliche wasserdichte Revisionsöffnungen sichtbar integriert. Vollkommen unkonventionell ist auch das Design der Scheinwerfer. Fündig, so Fröhlich, sei man in der Wurstkonservenabteilung von Metro geworden. Eine Dose habe genau die Optik geliefert, wie man sie für die Beleuchtung gesucht habe. Nun ziert das veredelte Konservenmetall den Renner.
Das Design im Innenbereich mutet wie an wie aus einem Militärflugzeug und lässt Assoziationen zu den Dienstwagen von 007 aufkommen. Gestartet wird der Renner über einen Schalter, der an den Auslösemechanismus einer Interkontinentalrakete erinnert. Die wenigen Schalter im Innenraum verfügen über eine Fehlbedienungssperre wie in einem Kampfjet.
Teurer V8-Sound
Ein automobiler Kraftprotz ohne entsprechenden Sound, das geht nicht. Ein Soundgenerator sorgt auf Knopfdruck für satten V8-Klang oder aber für eine Formel-1-Kulisse.
Zu einem Preis von fast 290.000 Euro die Schar der potenziellen Käufer wohl eher gering. Fröhlich weiß deshalb auch nicht, wann das letzte Stück der auf 667 Autos begrenzten Serie seine Schmiede verlassen wird. Die ersten beiden Wagen sind bereits geordert, und auch Brad Pitt soll schon bald ein Fahrzeug erhalten. (mh/sp-x)
-
- Berichten: 18533
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: EV auto's (elektrische)
Whahahahahaa, wat lelijk zeg~!!!
- Joy
- Berichten: 10788
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: EV auto's (elektrische)
Ik zat een beetje te lezen op de site van Tesla en ik ben toch verrast over wat die jongens op de markt gaan zetten.
Ze zijn bezig met een zakelijke sedan (Tesla S) in de maatvoering Audi A6/ BMW 5-serie.
Als motorisering kun je kiezen uit 4 accupakketten. Van 40 kwh met 160 miles range tot 85 kwh performance met 300 miles range. Prijzen starten bij $49.900,00 voor de 40 kwh en eindigen bij $97.900,00 voor de snelste uitvoering. Ter vergelijking een Audi A6 2.0T begint bij $41.700,00
Garantie op het accupakket is 8 jaar en max 160.000 miles voor het 40kwh pakket tot een onbeperkt aantal kilometers voor het 85 kwh pakket.
En dat ziet er dan zo uit:
De auto heeft een 50/50 gewichtsverdeling, langzaamste versie gaat in 6,5 sec naar 100, de snelste in 4,4. Verder een actief luchtgeveerd onderstel en nog een berg aan andere techniek aan boord.
Ik zeg, good busy!
http://www.teslamotors.com/
Ze zijn bezig met een zakelijke sedan (Tesla S) in de maatvoering Audi A6/ BMW 5-serie.
Als motorisering kun je kiezen uit 4 accupakketten. Van 40 kwh met 160 miles range tot 85 kwh performance met 300 miles range. Prijzen starten bij $49.900,00 voor de 40 kwh en eindigen bij $97.900,00 voor de snelste uitvoering. Ter vergelijking een Audi A6 2.0T begint bij $41.700,00
Garantie op het accupakket is 8 jaar en max 160.000 miles voor het 40kwh pakket tot een onbeperkt aantal kilometers voor het 85 kwh pakket.
En dat ziet er dan zo uit:
De auto heeft een 50/50 gewichtsverdeling, langzaamste versie gaat in 6,5 sec naar 100, de snelste in 4,4. Verder een actief luchtgeveerd onderstel en nog een berg aan andere techniek aan boord.
Ik zeg, good busy!
http://www.teslamotors.com/
- Arthur
- Berichten: 39819
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: EV auto's (elektrische)
Dat doet iig niet zeer aan de ogen!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: EV auto's (elektrische)
Tesla heeft ook net de Model X geïntroduceerd. Zelfde techniek als de Model S. Dus ook van 0-100 in 4.4 sec en zelfde prijzen, maar dan een hogere 4-deurs koets met suicide doors achter. Dat jullie die Model S nu pas 'zien' verbaast mij eerlijk gezegd. Ik hoop dat de prijs in NL meevalt, maar volgens mij gaat 'ie hier naar een ton... hetgeen ik ik niet snap (dollarkoers + geen Co2 heffingen).
De Tesla Roadster was vooral zwaar (bijna 2x zo zwaar als een Elise), maar met dat ding hierboven zou zo'n Elektrische Elise dus veel lichter kunnen en zoals ik van Kitcarollection begrijp zijn er veel lichtere elektromotoren beschikbaar op dit moment. Dus wie weet gaan we snel veel meer EV's zien.
Ergens anders zag ik dat Hertz een grote stap gaat maken met elektrische draadloze oplaadpunten:
http://www.greencarreports.com/news/107 ... r-charging
Die techniek bestond al, maar dit zorgt wel voor een boost en dus prijsverlaging van die dingen....
Weg met al die paal-oplossingen, dat is zoooo 2008.
De Tesla Roadster was vooral zwaar (bijna 2x zo zwaar als een Elise), maar met dat ding hierboven zou zo'n Elektrische Elise dus veel lichter kunnen en zoals ik van Kitcarollection begrijp zijn er veel lichtere elektromotoren beschikbaar op dit moment. Dus wie weet gaan we snel veel meer EV's zien.
Ergens anders zag ik dat Hertz een grote stap gaat maken met elektrische draadloze oplaadpunten:
http://www.greencarreports.com/news/107 ... r-charging
Die techniek bestond al, maar dit zorgt wel voor een boost en dus prijsverlaging van die dingen....
Weg met al die paal-oplossingen, dat is zoooo 2008.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: EV auto's (elektrische)
Joy onder welke steen heb je gelegen...... die auto is gewoon porno qua looks, en dat voor EV!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: EV auto's (elektrische)
Tesla is idd goed bezig, ze krijgen ook weer een nieuw model derbij dacht ik?
die draadloze opladers zijn ook erg welkom, in Japan hebben ze die dingen geloof ik ook bij speciale parkeerplaatsen.
denk dat het dan en...en wordt en via kabel voor plekken waar je niet draadloos kan laden, en de ontvanger in de auto voor dat laden...das weer een wat anders dan je tandenborstel op de oplader zetten
die draadloze opladers zijn ook erg welkom, in Japan hebben ze die dingen geloof ik ook bij speciale parkeerplaatsen.
denk dat het dan en...en wordt en via kabel voor plekken waar je niet draadloos kan laden, en de ontvanger in de auto voor dat laden...das weer een wat anders dan je tandenborstel op de oplader zetten
- Joy
- Berichten: 10788
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: EV auto's (elektrische)
Onder de fossiele brandstof steen. Ik had geen idee dat ze al zover waren met relatief normale modellen. Het wachten is op een 3-serie formaat voor een betaalbaar bedrag.Michel P schreef:Joy onder welke steen heb je gelegen...... die auto is gewoon porno qua looks, en dat voor EV!
Dat draadloos laden is dat op dit moment al redelijk efficiënt of verlies je nog steeds veel energie?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: EV auto's (elektrische)
2 posts boven je: Tesla Model X.GTRene schreef:Tesla is idd goed bezig, ze krijgen ook weer een nieuw model derbij dacht ik?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: EV auto's (elektrische)
ah nog geen foto's denk?
ow...is meer en SUV tenminste als het de onderstaande betrefd...maar is niet de officiële nog
http://sufiy.blogspot.com/2012/01/lithi ... -lead.html
ow...is meer en SUV tenminste als het de onderstaande betrefd...maar is niet de officiële nog
http://sufiy.blogspot.com/2012/01/lithi ... -lead.html
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: EV auto's (elektrische)
Wel hoor, maar staat nog niet op FP:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: EV auto's (elektrische)
ah, dit is hem, net onthult
http://www.zerauto.nl/blog/index.php/20 ... odel-x-suv
http://www.zerauto.nl/blog/index.php/20 ... odel-x-suv
edit: haha ja dus.De EV is leverbaar met twee elektrische motoren op de voor- en achterwielen. Consumenten kunnen kiezen uit alleen achterwielaandrijving en een normale en sportieve voor- en achterwiel aandrijving. Volgens Musk sprint de Model X in 4,4 seconden van 0 naar 96 km/u (60 mph). Dat is 0,2 seconden sneller dan de Porsche 911. De Model X is beschikbaar met een 60 kWh en 85 kWh batterij. Het topmodel heeft daarmee een actieradius van maar liefst 400 km.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: EV auto's (elektrische)
Ik had niet zoveel met de Opel Ampera, maar ze hebben volgens mij meegelezen hier. Ik had nogal wat vragen en opmerkingen over praktische zaken bij EV's. Opel lijkt ze allemaal te tackelen met een uitgebreide dienstverlening:
http://www.opel.nl/Media/news/pdfs/the% ... ampera.pdf
http://www.opel.nl/Media/news/pdfs/the% ... ampera.pdf
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: EV auto's (elektrische)
op bepaalde foto's doet me de Tesla X, me iets denken aan de Maserati Kubang?
best positief qua vormgeving voor een SUV en dan die power en die deuren lache.
best positief qua vormgeving voor een SUV en dan die power en die deuren lache.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: EV auto's (elektrische)
maserati Kubang
tesla model x
tesla model x
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: EV auto's (elektrische)
Ik vind 't vooral op een Citroen DS4 lijken.
Tesla X is wel iets groter.
Maar die Maserati heeft er ook zeker iets van weg ja.
Tesla X is wel iets groter.
Maar die Maserati heeft er ook zeker iets van weg ja.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: EV auto's (elektrische)
Ik snap die prijs van die Model S ook niet helemaal. Wellicht omdat ze alleen het topmodel aanbieden - dan is het wel redelijk te verklaren.
Maar praktisch: wat houd je tegen om dan nu parallel te importeren? Je hoeft alleen BTW en geen BPM te betalen.
Maar praktisch: wat houd je tegen om dan nu parallel te importeren? Je hoeft alleen BTW en geen BPM te betalen.
-
- Berichten: 7407
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: EV auto's (elektrische)
Overdrijven is ook een vak, Tesla 1240kg, Elise rond de 900kg (afhankelijk van model)......dat is nog geen 40%.Dennis Cavallino schreef:De Tesla Roadster was vooral zwaar (bijna 2x zo zwaar als een Elise), maar met dat ding hierboven zou zo'n Elektrische Elise dus veel lichter kunnen en zoals ik van Kitcarollection begrijp zijn er veel lichtere elektromotoren beschikbaar op dit moment. Dus wie weet gaan we snel veel meer EV's zien.
Wel een hele knappe boot die Tesla!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten