Lekker motorweertje !
- Downforce Hans
- Berichten: 12545
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Lekker motorweertje !
Op die run terug kwam die "sulver bullit" wel even voorbij zeg....... Dat het uitzetten van die band zoveel km per uur scheelt geloof ik wel.
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
Gisteren na twee jaren zoeken, kijken, niet kopen toch maar 2019 Honda x adv 750 met 1800km opgehaald als vervanging voor m'n oude trouwe Honda Silverwing 600 woon-werk fiets. Een mat groene.
Qua idee onderstaand maar dan met standaard demper en standaard zadeldek, maar wel met lampen op de valbeugels en straks een zwart alu topkoffer.
Bijzonder ding. Bijzonder stabiel, echt prachtig sportief uiterlijk (voor een scooter) maar rijdt helemaal niet sportief.
Voor mijn doel echt perfect. Maar ik verbaaste me altijd over het verloop. Veel worden gekocht en na 6 maanden ofzo weer verkocht ... voor meer overigens want die dingen worden alleen maar duurder ... reden: wil toch een echte motor kopen (mt07 hoor je dan veel)
Snap ik wel. Als motorfiets is het niks. Ondanks flipper DSG. Als uiterlijk stoer/sportief toer woon-werk scooter is ie m.i. brilliant (maar veels te duur, maar ach wat is niet duur tegenwoordig).
Telefoonhouder zit er reeds op, topkoffer rek van het weekend ophalen, alu topkoffer bestellen en dan voor de winter nog even handvatverwarming en usb aansluiting op stuur scoren.
2001 Silverwing 600 met 78kkm na decennia trouwe dienst tegen maandelijks lease budget ingeruild ... ding heeft z'n geld wel opgebracht
Mark.
Qua idee onderstaand maar dan met standaard demper en standaard zadeldek, maar wel met lampen op de valbeugels en straks een zwart alu topkoffer.
Bijzonder ding. Bijzonder stabiel, echt prachtig sportief uiterlijk (voor een scooter) maar rijdt helemaal niet sportief.
Voor mijn doel echt perfect. Maar ik verbaaste me altijd over het verloop. Veel worden gekocht en na 6 maanden ofzo weer verkocht ... voor meer overigens want die dingen worden alleen maar duurder ... reden: wil toch een echte motor kopen (mt07 hoor je dan veel)
Snap ik wel. Als motorfiets is het niks. Ondanks flipper DSG. Als uiterlijk stoer/sportief toer woon-werk scooter is ie m.i. brilliant (maar veels te duur, maar ach wat is niet duur tegenwoordig).
Telefoonhouder zit er reeds op, topkoffer rek van het weekend ophalen, alu topkoffer bestellen en dan voor de winter nog even handvatverwarming en usb aansluiting op stuur scoren.
2001 Silverwing 600 met 78kkm na decennia trouwe dienst tegen maandelijks lease budget ingeruild ... ding heeft z'n geld wel opgebracht
Mark.
- Downforce Hans
- Berichten: 12545
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Lekker motorweertje !
Apart gezicht wel die spaakwielen...
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lekker motorweertje !
Wilde ik ook zeggen; mooie wielen, staat goed!
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
Vandaag even wat uitgebreider uitgelaten en gestuurd. Heen en weer Amsterdam langs de Amstel en omstreken.
Bijzondere ervaring. Ding voelt stabiel, zwaar, confi aan maar helemaal niet sportief als je erop zit als een scooter. Dus met voeten naar voren. Probleem alleen is dat je dan snel doorzakt en dan krijg ik last in m’n onder rug. Niet specifiek op de XADV, heb ik altijd op een scooter.
Maar … er zitten ook stepjes op … zet je je voeten daarop dan zit je dus veel meer zoals op een motorfiets. Je hebt alleen geen tank tussen je knieën. Bijzondere transformatie. Opeens zit je rechterop, actiever en ga je als vanzelf ook sportiever rijden en sturen. En dan is opeens dat zware, relatief dan, helemaal weg. Uiteraard geen Hypermotard/Superduke idee maar heb me prima vermaakt langs de Amstel. Echt verbazingwekkend wat de zithouding met je gevoel doet.
DCT bak doet ook prima z’n werk. En ook in Drive of Sport kan je handmatig ingrijpen door even wat eerder terug op op te schakelen. Hoeft ie niet voor naar Manual.
Echt positief verbaast. Denk dat ik nooit meer met de voeten vooruit ga rijden…
Mark.
Bijzondere ervaring. Ding voelt stabiel, zwaar, confi aan maar helemaal niet sportief als je erop zit als een scooter. Dus met voeten naar voren. Probleem alleen is dat je dan snel doorzakt en dan krijg ik last in m’n onder rug. Niet specifiek op de XADV, heb ik altijd op een scooter.
Maar … er zitten ook stepjes op … zet je je voeten daarop dan zit je dus veel meer zoals op een motorfiets. Je hebt alleen geen tank tussen je knieën. Bijzondere transformatie. Opeens zit je rechterop, actiever en ga je als vanzelf ook sportiever rijden en sturen. En dan is opeens dat zware, relatief dan, helemaal weg. Uiteraard geen Hypermotard/Superduke idee maar heb me prima vermaakt langs de Amstel. Echt verbazingwekkend wat de zithouding met je gevoel doet.
DCT bak doet ook prima z’n werk. En ook in Drive of Sport kan je handmatig ingrijpen door even wat eerder terug op op te schakelen. Hoeft ie niet voor naar Manual.
Echt positief verbaast. Denk dat ik nooit meer met de voeten vooruit ga rijden…
Mark.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Lekker motorweertje !
Tof ding! TK motoren is wel het adres voor een X-Adv. Ik overweeg ook een proefrit en dan meteen maar met een T-Max. Staan beide op de shortlist.
- Jules
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
Bijzonder apparaat inderdaad! Zo'n Honda automaat nog overwogen? NX750 of zoiets is dat toch?
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
Idd zelfde blok, zelfde bak, andere fiets.
Ja wel naar gekeken, ook een Forza 750 en z’n voorganger (Integra) … alleen voor mij is dat het net niet …
Vind xadv qua design gewoon erg gaaf … alleen ook erg prijzig … genoemde alternatieven zijn zeker goedkoper maar nog steeds ben je voor iets moois rond de 6 a 7k kwijt …
En dan is voor mij de keuze redelijk makkelijk … we rijden door met de Silverwing en gaan geen 7k aan iets uitgeven wat het net niet is … heeft 1.5 jaar geduurd totdat ik er genoeg van had en maar gewoon de xadv heb gekocht
Ja wel naar gekeken, ook een Forza 750 en z’n voorganger (Integra) … alleen voor mij is dat het net niet …
Vind xadv qua design gewoon erg gaaf … alleen ook erg prijzig … genoemde alternatieven zijn zeker goedkoper maar nog steeds ben je voor iets moois rond de 6 a 7k kwijt …
En dan is voor mij de keuze redelijk makkelijk … we rijden door met de Silverwing en gaan geen 7k aan iets uitgeven wat het net niet is … heeft 1.5 jaar geduurd totdat ik er genoeg van had en maar gewoon de xadv heb gekocht
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
TK motoren is echt super duur. Heeft wel mooie exemplaren met veel gave opties.
Tlaxcala is denk ik sportiever/sneller. Ik heb ooit op de originele 500cc Tmax gereden. Huidige modellen heb ik geen ervaring mee.
- Jules
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
Poeh prijzige dingen idd! Veel plezier ermee.
Mij lijkt een elektrische motor scooter ook wel ideaal voor erbij. Vooral als leasert van de zaak
Mij lijkt een elektrische motor scooter ook wel ideaal voor erbij. Vooral als leasert van de zaak
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
Er is nog niet zoveel op dat gebied. BMW c04 (qua design niet mijn ding), voorgangers te outdated, Energica Expedia lijkt me super gaaf maar compleet andere prijs range…
X adv is wel super zuinig. Draait gewoon 1:25 met mijn rijstijl waar de Silverwing moeite had om boven 1:15 uit te komen …
Mark.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Is ook wel even wat nieuwere techniek he
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Lekker motorweertje !
Valt wel mee eigenlijk, dr zit eigenlijk weinig bijzonders aan dat blok (geen variabele timing, geen lean burn en andere geintjes)
Gewoon een efficient gebouwd blok wat vanaf het begin gericht is op een laag verbruik, wat ook prima te halen is mits je de DCT het werk laat doen in zn "D" stand.
Nou is de silverwing 600 zonder lambdasonde ook wel idioot onzuinig, dus het is een mooi contrast
Heb zelf de NC700X met DCT en dat is eigenlijk ook een geweldig ding om mee te rijden, niet snel, maar zuinig, zit prima, stuurt veel beter dan je zou verwachten en je kunt genoeg troep meenemen in de emmer op de plek van de tank. Het is gewoon een toermotor, geen sportmotor.
Heb zelf wel de mapping wat aangepast dat ie onderin iets minder schraal staat, dan is het opeens prima te doen om de DCT lekker bij 2500 toeren te laten schakelen.
Overigens een maand of 1,5 geleden de LPGCX de deur uit geschopt omdat ik m strontziek was na 4 dagen Weert - Veldhoven gedaan te hebben over de A2, vrachtwagens slipstreamend en wel.
Vervolgens een Forza 250 uit 2007 gekocht en laatst ingevoerd, dat is ook wel een grappig ding, met elektronische vario, ABS en keyless.
Eens kijken hoe lang die weer blijft, het volgende doel is een SH300 (met abs)
Foto's volgen natuurlijk niet omdat die hoerige image proxy problemen blijft geven (maak die troep toch eens)
Gewoon een efficient gebouwd blok wat vanaf het begin gericht is op een laag verbruik, wat ook prima te halen is mits je de DCT het werk laat doen in zn "D" stand.
Nou is de silverwing 600 zonder lambdasonde ook wel idioot onzuinig, dus het is een mooi contrast
Heb zelf de NC700X met DCT en dat is eigenlijk ook een geweldig ding om mee te rijden, niet snel, maar zuinig, zit prima, stuurt veel beter dan je zou verwachten en je kunt genoeg troep meenemen in de emmer op de plek van de tank. Het is gewoon een toermotor, geen sportmotor.
Heb zelf wel de mapping wat aangepast dat ie onderin iets minder schraal staat, dan is het opeens prima te doen om de DCT lekker bij 2500 toeren te laten schakelen.
Overigens een maand of 1,5 geleden de LPGCX de deur uit geschopt omdat ik m strontziek was na 4 dagen Weert - Veldhoven gedaan te hebben over de A2, vrachtwagens slipstreamend en wel.
Vervolgens een Forza 250 uit 2007 gekocht en laatst ingevoerd, dat is ook wel een grappig ding, met elektronische vario, ABS en keyless.
Eens kijken hoe lang die weer blijft, het volgende doel is een SH300 (met abs)
Foto's volgen natuurlijk niet omdat die hoerige image proxy problemen blijft geven (maak die troep toch eens)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Vraag me wel af of het niet te rap gaat voor een "scooter". De SH150 was het net niet maar met zowel de SH300 als de SH350 heb ik nooit echt vermogen tekort als je m rijdt met de instelling dat je op een scooter zit en eigenlijk alleen bij uitzondering een enkele keer een stuk snelweg pakt. Voor het echte werk pak ik de F900r wel, en die is zelfs niet rap met zn 105pk maar gaat heel anders dan met de SH350 op de 60/80 wegen genietend van het weer met de laptoptas in de topkoffer.
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Lekker motorweertje !
Zo'n ADV/Forza/NC 750 heeft maar 55pk op iets van 220-230kg, dat zijn echt geen reeszmonsters
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
Voor een scooter is ie vrij rap, voor de gemiddelde auto ook, voor een Kawa H2 is het een traag hok
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Lekker motorweertje !
Nou ok dan, omdat je het zo lief vraagt
Uhm, Forza met ophalen:
Forza beetje openslopen:
Ding heeft trouwens een erg wazig klepstelsysteem, met tuimelaars die over een excentrisch asje draaien waar weer (aan de buitenkant) een beugeltje op zit met een soort gradenverdeling. Ding op tuimelen zetten, beugeltje verdraaien tot je weerstand voelt en 1 streepje terug.
Je kunt dus op de middenbok in zo'n 15min de kleppen stellen met een kruiskop, dopje 8 & 10, er hoeft bijna niks voor los.
Voorbandje wisselen met de hand:
Er lag bij aanschaf achter een veerubber op en voor een michelin power pure sc (wtf is dat voor combo, ex driftheld ofzo)
Totaal niet te begrijpen, er ligt nu een set metzeler roadtec scooter op, kost net 100 euro.
Naast een pracht van een Dylan:
Voor de goede vorm, omdat ik al ff niks gepost heb ook nog 2 foto's van de LPGCX (in een poging het ding onsteelbaar en onverkoopbaar te maken)
En de marinadehouder van de NC700X (ondertussen weer dr af gehaald omdat nederlandse petflesjes er dus niet in blijven zitten)
Uhm, Forza met ophalen:
Forza beetje openslopen:
Ding heeft trouwens een erg wazig klepstelsysteem, met tuimelaars die over een excentrisch asje draaien waar weer (aan de buitenkant) een beugeltje op zit met een soort gradenverdeling. Ding op tuimelen zetten, beugeltje verdraaien tot je weerstand voelt en 1 streepje terug.
Je kunt dus op de middenbok in zo'n 15min de kleppen stellen met een kruiskop, dopje 8 & 10, er hoeft bijna niks voor los.
Voorbandje wisselen met de hand:
Er lag bij aanschaf achter een veerubber op en voor een michelin power pure sc (wtf is dat voor combo, ex driftheld ofzo)
Totaal niet te begrijpen, er ligt nu een set metzeler roadtec scooter op, kost net 100 euro.
Naast een pracht van een Dylan:
Voor de goede vorm, omdat ik al ff niks gepost heb ook nog 2 foto's van de LPGCX (in een poging het ding onsteelbaar en onverkoopbaar te maken)
En de marinadehouder van de NC700X (ondertussen weer dr af gehaald omdat nederlandse petflesjes er dus niet in blijven zitten)
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Volgens mij heb ik maar 28pk ofzo en boek iedereen tot de 100, dan moet 55pk op een scooter aanvoelen als een jetski met hayabusa motor
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Meestal rij ik met lage toeren en half gas weg zodat het gemiddeld verbruik lekker rond de 1 op 28/29 blijft
- Jules
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
Rody wordt echt een dagje ouder...
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lekker motorweertje !
Ik geloof dat hij z'n wilde haren verloren is!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten