Uitlijnen

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Uitlijnen

Bericht door Bram » 14 mar 2010, 17:04

Aangezien ik mijn topic niet meer kan vinden waar ik om een goede uitlijner vroeg in de omgeving 's-Hertogenbosch, open ik maar even een nieuw topic.

Ben gisteren in Oud-Beijerland geweest, bij de Peter de Groot, ik had deze tip van Leo gekregen (Impreza STI Type R)

Ben zeer tevreden, het geheel duurde een half uurtje.

Mijn stuur staat na 6 jaar EINDELIJK recht, die stond één week na aflevering van de auto vanwege de EM driftcursus scheef. Ik heb de volgende uitlijning:

LV -1.48 RV -2.00

Askanteling L+R 3.36 en 3.39

Totale sporing 0.01

LA -2.11 RA -2.03

Sporing 0.0

Totale sporing 0.0

Rijhoek 0.0

In combinatie met:

Powerflex stuurhuisrubbers
Intrax HDA die trouwens kneiterhard staat, daar ga ik nog wat aan draaien denk ik :? Voorzien van de zachte veren.
Summit braces achter
Whiteline 22mm verstelbare achterstabi (staat in de middelste stand)
Whiteline Anti Lift Kit
Whiteline bumpsteer adjustment kit
Whiteline camberbouten achterkant
Falken RT615 die ik binnenkort moet vervangen. Ik ken 2 adressen in NL, zijn er ook nog adressen in de UK? Want die banden zijn zo goed, die wil ik weer. Vind de Toyo R888 (denk ik) te extreem voor op de openbare weg.

Bocht snelheden beginnen nu echt zot te worden, als je er nu afvliegt is het wel redelijk afgelopen denk ik :hmmm: Auto is niet nerveus of trekkerig op de snelweg en blijft netjes rechtuit sturen. Ben vanaf Oud-Beijerland helemaal binnendoor terug gereden naar 's-Hertogenbosch, erg leuk. Ik heb bijna geen onderstuur meer, heb het in ieder geval niet gemerkt.

Denk niet dat ik er nog iets aan kan doen om het nog beter te krijgen en om eerlijk te zijn, lijkt het me ook niet echt nodig.

Kwam ook nog een aardige kerel tegen met wie ik een praatje maakte over de Falken's onder mijn auto. Daarna vertelde hij over een zilveren Z3Qpe van een klant (Fabian) en toen hij wat over Movit aanhaalde vermoede ik dat ik met Dick Hoekendijk aan het kletsen was :mrgreen:

Was gezellig Dick :thumbup:

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Uitlijnen

Bericht door Damir Vukovic » 15 mar 2010, 10:31

Vraagje, wat was je kwijt voor dat half uurtje? Ik ben nog op zoek naar een goed nieuw uitlijn adres, maar als grootafnemer (pruts veel aan mijn ophanging) en kleinverdiener komt daar helaas ook een prijsaspect bij kijken.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Uitlijnen

Bericht door Bram » 15 mar 2010, 21:57

Ik moest €57.50,- betalen volgens mij, in mijn ogen een nette prijs gezien het resultaat 8)

Was meer aan benzine kwijt :mrgreen:

Online
Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Uitlijnen

Bericht door Dickh. » 16 mar 2010, 07:15

Was inderdaad leuk je te ontmoeten. Autopraat met medeliefhebbers is altijd leuk.

Peter de Groot is absoluut een aanrader. Ik ben er vrijwel wekelijks met klantenauto's en deze klanten blijven ook zelf daar terug komen voor banden e.d.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Uitlijnen

Bericht door Fabian » 16 mar 2010, 08:36

Ik heb over mn uitlijning ook niets te klagen nu! Ook een van de eerste keren dat mn stuur echt recht staat na uitlijning. Dat heb ik pas 1x eerder gehad bij een uitlijner.

Dus Dick (en Peter) hebben er weer een klant bij 8)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Uitlijnen

Bericht door Bram » 16 mar 2010, 10:30

Ja, fijn is dat hé, een recht stuur, heeft bij mij dus ook 'maar' 6 jaar geduurd :stom:

Ik moet er nu echt een keer het circuit mee op, ben behoorlijk nieuwsgierig wat deze veranderingen teweeg hebben gebracht.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Uitlijnen

Bericht door Knot » 11 jul 2012, 13:29

Iemand nog een goed adresje om uit te lijnen in de buurt van Gouda/Alphen? Niet met de lampjes tot ze op groen staan maar echt met verstand van zaken.

Moet zowel de 530i als de 328i uitlijnen, maar wat ik echt belangrijk vind ik dat het stuur loodrecht in de midden staat bij rechtdoor rijden, alleen daar heb ik al 50 euro voo over.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Uitlijnen

Bericht door @iko » 11 jul 2012, 21:49

@knot: Ik dacht dat jij van het driften was. Nu opeens rechtdoor rijden?

voetbalboer87
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 jul 2012, 22:50

Re: Uitlijnen

Bericht door voetbalboer87 » 12 jul 2012, 22:34

partyondude schreef:Ik moest €57.50,- betalen volgens mij, in mijn ogen een nette prijs gezien het resultaat 8)

Was meer aan benzine kwijt :mrgreen:
Voor een goede uitlijning is dat zeker een nette prijs.

Tuurke
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 aug 2011, 13:34

Re: Uitlijnen

Bericht door Tuurke » 13 jul 2012, 17:43

Mmmmmm bedankt voor het delen.
Misschien moet ik daar binnenkort ook maar is lang rijden.
Mijn auto is uitgelijnd bij de plaatselijk bandenboer, maar ben niet tevreden. Vind de auto wat zoeken, daarnaast blijft hij licht na rechts trekken. Helaas zijn er weinig mensen die er echt verstand van hebben. Een gros hangt het machine eraan, draait wat tot alles op ok staat en rekenen vervolgens 70,-. :bag:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Uitlijnen

Bericht door Knot » 13 jul 2012, 19:56

@iko schreef:@knot: Ik dacht dat jij van het driften was. Nu opeens rechtdoor rijden?
530i is natuurlijk sowieso een cruiser en die sleet de vorige voorbanden aan de buitenkant af, dat hoort niet, moet meer negatief op.

De 328i trekt iets naar rechts maar belangrijkste is dat het stuur iets naar links gedraaid staat bij rechtuitrijden, daar heb ik echt een t#$%# hekel aan. Was goed, totdat ik op Papenburg 2x volle pijp in 3 op het rechte stuk eraf ging...... maar dat is dan ook een geldige reden om die 60/70 euro aan uitlijnen uit te geven :)

Misschien die garage bij Dick in de buurt eens proberen waar Fabian zn Z3 ook is uitgelijnd, hoor ik veel goede verhalen over. Rij ik graag een stukje voor om.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Uitlijnen

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2013, 14:43

Bump! Hier nog iemand met een uitlijn vraag. Weet hier iemand een goed adres in omgeving Enschede?

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Uitlijnen

Bericht door Joopieboy » 01 mar 2013, 19:39

Ik lees hier ook al van alles over schuur niet helemaal recht en weet ik het wat.

Al twee keer heb ik de auto laten uitlijnen bij een bedrijf die ook veel Volvo's voor ons doen, maar de jonge man die hem 1,5 jaar terug had gedaan had links/rechts niet helemaal gelijk gezet (dus niet goed) bleek achteraf en voor een scheef stuur ben ik 2x terug geweest. Vorig weekend is die opnieuw uitgelijnd maar nu door een oudere man (volgens mij de baas daar) en qua sturen en rijden echt een hele verbetering maar ook hier stond het stuur ineens een kwartslag de andere kant op, ook na 2x is die net niet helemaal perfect...

@Tom: vanuit de Renault ben ik bekend met Bandencentrum Jan Steverink, daar zou ik zeker eens contact mee opnemen, doen veel Renault Sport wagens afstellen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Uitlijnen

Bericht door Knot » 29 mar 2013, 14:41

FF zoekzoek.. maar ik moet dus nadat ik een paar keer goed gas gegeven heb ook even bij Peter langs....

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uitlijnen

Bericht door MartijnGizmo » 29 mar 2013, 17:26

Knot schreef:Iemand nog een goed adresje om uit te lijnen in de buurt van Gouda/Alphen? Niet met de lampjes tot ze op groen staan maar echt met verstand van zaken.
Zelf een beetje inlezen in de materie en dan gewoon in goed overleg naar je wensen laten zetten. Ik mocht trouwens zelf (met draaiende motor) het stuur rechtzetten, weet je zeker dat het naar wens is! :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 99 gasten