Animo check: Sprintwedstrijd (geen dragrace)

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord
Contacteer:

Animo check: Sprintwedstrijd (geen dragrace)

Bericht door EppeRRR » 08 aug 2006, 12:39

Ik las dit op de site van Autowaxx en vroeg me af of er naast de poetsers op Autowaxx hier nog mensen zijn die dit leuk vinden.

Hier even een rechtstreekse quote:
Kevski Style schreef:Eigenlijk zegt de titel al genoeg, maar ik ga het toch nog wel een beetje toelichten. Ik ben al een tijd bezig met het organiseren van een een sprint. Dit houdt dus niet in zoals een dragrace van rechtdoor van A naar bij Rijden, maar dat er ook bochten in zitten. Het gaat om races die geheel op eigen risico worden gereden. je rijdt een tijd tegen de klok. Dit doe je zowel voor het algemeen klassement als voor een klasse. De klasses komen er als volgt uit te zien: tot 1300cc, tot 1600cc, tot 2000cc, tot 3000cc en 3000cc+. daarbij geld dan een versleuteling voor turbo motoren volgens fia regelement. Dit houdt in feite in dat van elke turbo motor de cilinderinhoud met 1,7 vermenigvuldigd wordt. Hierdoor hou je klasses eerrlijk. Zo kan een 1.6 turbomotor tegen een auto van 2,5 liter uitkomen zonder turbo. Verder wil ik alleen maar auto's met kenteken toelaten. Schade aan auto is zoals met elke race op eigen risico, en schade aan omgeving wordt dus ook uit eigen zak betaald. Het is dus zaak om gecontroleerd te blijven tijdens het rijden. voorkomt een hoop problemen. Op dit moment ben ik dan ook op zoek naar een geschikte lokatie om dit te doen, in hetmidden van het land, om het voor iedereen aantrekkelijk te houden. Datum en tijd is nog niet bekend, en kan ook pas over gepraat worden zodra er een locatie gevonden is. Tijdwaarneming is al rond, dus dat mag geen probleem vormen. EHBO verwacht ik ook wel rond te krijgen. Het is meer de locatie en de daarvoor nodig zijnde vergunningen wat het probleem wordt. In eerste instantie had ik een geschikte locatie gevonden in Vliegbasis Soesterberg. gemeente had al een mondeling akkoord gegeven en zag het wel zitten, maar de basis zelf kneep hem op het laatste moment. Vandaag weer opnieuw in contact gekomen met de eigenaar van een locatie die erover na wil denken. Andere suggesties in het midden van het land zijn natuurlijk altijd welkom, mocht dit niks worden. maar uiteindelijk draait het eigenlijk allemaal om de volgende vraag:

IS ER WEL ANIMO VOOR????

Zou namelijk lullig zijn als ik dit voor mezelf ga doen. Zowiezo zal het pas op zijn vroegst aankomend jaar zijn dat dit van de grond af is. Dus laat het maar weten als er gegadigden voor zijn....

Ik hoor het wel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 08 aug 2006, 13:21

Spreekt mij niet aan, maar wellicht anderen wel.

Michel

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 15 aug 2006, 21:09

Meer een soort heuvelklim zonder heuvel dus?
Lijkt me wel leuk!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9353
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2006, 00:11

Lijkt mij ook wel leuk :)

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord
Contacteer:

Bericht door EppeRRR » 16 aug 2006, 00:41

Idd een soort van Heuvelklim moet het worden idd over een traject van +/- 1 kilometer.

HSR
Berichten: 5290
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 01 sep 2006, 18:23

lijkt me wel gaaf.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 01 sep 2006, 22:52

Wel een leuk idee. Ik ga er wel vanuit dat je met 1 auto tegelijk gaat rijden.

Niet 2 tegelijk en dan wannabee-Schoemies die je gaan proberen uit te remmen etc.

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord
Contacteer:

Bericht door EppeRRR » 02 sep 2006, 10:14

Stéphane schreef:Wel een leuk idee. Ik ga er wel vanuit dat je met 1 auto tegelijk gaat rijden.

Niet 2 tegelijk en dan wannabee-Schoemies die je gaan proberen uit te remmen etc.

Het is idd de bedoeling om 1 voor 1 te gaan rijden, een soort van heuvelklim moet het gaan worden zonder heuvels.

Kevin, die met het idee kwam, is al benaderd door Martijn van OSL racing (o.a. bekend van dragrace in drachten) en die had er ook wel oren na en misschien dat er ook nog proffessionele auto's in een extra klasse meedoen :D

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 02 sep 2006, 10:48

Denk je niet dat een parcours van 1 kilometer aan de korte kant is? Ik zou liever iets langers zien, de heuvelklim van Teuven is 1,8km en dat is voor mij zo´n beetje de ondergrens om mee te doen.

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord
Contacteer:

Bericht door EppeRRR » 02 sep 2006, 10:51

Ja denk dat het ook wel meer als 1 kilometer gaat worden, want 1 kilometer heb je zo te pakken.

Ik zal hem er binnenkort wel ff wat meer over vragen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast