Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Arthur » 12 feb 2010, 10:53

Km registratie bijhouden? Geen bijtelling. Blijven de leasekosten wel voor je rekening dan?

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door ADV » 12 feb 2010, 10:57

Marco R. schreef:
ArjandeV schreef:Maar wat je vergeet is dat zuinigheid me met een leaseauto niet boeit... :) en 120 = 120 gaat bij mij ook niet echt op..

Bij een lease auto betaalt de baas alle diesel, ook voor prive..
Hij heeft hem privé gekocht, dan zijn het wel leuke cijfers die de auto eruit perst qua verbruik en wat hij erop vooruitgaat qua geld netto de maand.
Als je die polo prive koopt is het idd wel leuk :)
Arthur schreef:Km registratie bijhouden? Geen bijtelling. Blijven de leasekosten wel voor je rekening dan?
Ja, die blijven dan voor mijn rekening, dus het scheelt me dan netto iets van 300 euro, maar daar moet ik nog wel prive 1500 km mee gaan maken, dus dat is niet echt een optie. De sierra kostte me alleen al aan WA/Wegenbelasting 100 euro per maand en dan moet ik nog onderhoud/benzine betalen, dat kan niet voor 200 euro per maand.. nou was dat ook een raghok.. maar goed..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door RVV » 12 feb 2010, 11:01

RutgerK schreef:Misschien dat de nieuwe A1 met 1.6 TDI wat is om te leasen.

Ik vind dat hier altijd wel erg snel naar een 330d wordt verwezen als er om advies gevraagd wordt voor een goedkope auto met een beetje DF. :bag:

Een besparing die ook nog te overwegen is de leaseauto alleen zakelijk te rijden en ernaast een goedkope auto voor de privé kilometers.

Klopt een 330d is echt niet goedkoop ofzo.. MRB is 360 euro in de 3 maand bv.. Zijn ook niet superzuinig, rijden wel heerlijk.

Voor mij is de 330d een beetje het goedkope kosten alternatief voor de M5. Vooral als ik afstanden ga rijden.. 800 km met een tank tegenover 300 km met de M5. Maar in vergelijk tot bv een 118d is de 330d natuurlijk weer veel en veel duurder.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door BrianV » 12 feb 2010, 11:11

Snipe schreef:
ArjandeV schreef:Als er storing is die ik niet op afstand kan oplossen moet ik er redelijk snel zijn.
Dus toch een 330d 8)
RutgerK schreef:Misschien dat de nieuwe A1 met 1.6 TDI wat is om te leasen.

Ik vind dat hier altijd wel erg snel naar een 330d wordt verwezen als er om advies gevraagd wordt voor een goedkope auto met een beetje DF. :bag:

Een besparing die ook nog te overwegen is de leaseauto alleen zakelijk te rijden en ernaast een goedkope auto voor de privé kilometers.

Veel mensen hebben hier een blok beton voor de kop zitten..
het begint weer BMW only teworden..

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door G Kolkman » 12 feb 2010, 11:19

Seat Leon (eerste type) met LPi-installatie? Maatje van me heeft ook een tijd zo'n ding gereden zonder problemen.

Persoonlijk (maar wie ben ik) kan ik driving fun maar moeilijk rijmen met diesels. Rijd zelf een dikke 40k per jaar op benzine (1:11) om die reden :) . Wel voor een deel afgedekt met km-vergoeding overigens.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door RutgerK » 12 feb 2010, 11:32

Arjan, ik las je eerste posting nog even maar volgens mij heb of een ideale werkgever of je maakt een colossale rekenfout.

Ik vraag mij namelijk of of je niet dubbel aan het rekenen ben wat betreft je inkomsten. De leasevergoeding die je krijgt is zoals gezegd GEEN onderdeel van het loon maar onderdeel van je salarispakket. Je werkgever heeft een vrijstelling om over de leasevergoeding geen loonheffingen af te dragen. Dat mag omdat dit deel van je salarispakket bedoeld is voor reiskostenvergoeding. Dit deel van het salarispakket krijg je alleen als je een leaseauto hebt normaal gesproken. Door de leaseauto in privé te gebruiken maak je als werknemer de keuze om de leasevergoeding te gebruiken voor privé en wordt het als inkomen aangemerkt. De bijtelling van 25% van de waarde van de auto is een andere manier om inkomstenbelasting te heffen op de leasevergoeding die je hebt gekregen.

Bij mij was het zo dat er een keuze was tussen een leasevergoeding of een vergoeding van zakelijk gereden kilometers met eigen vervoer. Ik denk dat jouw werkgever gek zou zijn om je loon met 800 euro maandelijks te gaan verhogen en OOK nog een keer een kilometervergoeding uit te gaan betalen van 380 euro per maand.

Misschien zit ik er naast hoor, maar ik heb wel grote twijfels dat je er 1100 per maand op vooruit zou gaan door je leaseauto in te leveren.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Ar » 12 feb 2010, 11:37

De afgelopen 7 jaar heb ik ook gekozen om mijn eigen auto te rijden. Ik ben alleen van mening dat je het niet moet doen om kosten te besparen, maar omdat je iets anders wilt rijden. In mijn geval al ruim 5 jaar een e38 3.0 v8 met G3 en daarvoor een e39 diesel.
Momenteel rij ik privé inmiddels al zo veel dat de brandstofkosten hoger zijn dan de bijtelling, dus de e38 gaat weg.

Als ik het goed begrijp wil je de 118 wegdoen en een of ander kleine auto rijden. Hoeveel win je er mee om vervolgens een weinig plezierige auto te rijden. Het is meer dan alleen rekenen. 50-70K in een polo? :shock:
S320cdi kopen en rijden maar. :)

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Richardt. » 12 feb 2010, 11:56

10k lenen om in 3 jaar af te betalen?

Leen dan de helft en los het in max. 1,5 jaar af, voor 5k kun je ook prima auto's vinden. Misschien wel iets ouder dan de 118d en meer km's, maar na 1,5 jaar is ie wel van jou en de schade is te overzien als je hem na een half jaar krom rijd.

Drie jaar is een lange periode, je zit redelijk veel op de weg dus de kans op een aanrijding is ook weer iets groter. Ik zou het niet doen.

De optie van een goedkopere leaseauto is natuurlijk ook een goeie. Weet niet hoe lang een leasecontract bij jullie duurt, maar 2 á 3 jaar in een goed aangeklede Polo rijden hoeft ook geen straf te zijn natuurlijk :)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Michel P » 12 feb 2010, 11:58

Volkswagen Polo (NIEUW MODEL) 1.2 TDI BlueMotion
Comfortline (3drs) 55kw
Merk : Volkswagen
Model : Polo (NIEUW MODEL)
Type : 1.2 TDI BlueMotion
Comfortline (3drs) 55kw
Soort brandstof : diesel
Kleur : Stoffen bekleding 'Metric'
titaan zwart
: Unilak Zwart
Catalogusprijs (incl. BTW) : € 17.290,-
Fiscale waarde (onder
voorbehoud)
: € 18.635,-
Bijtellingspercentage : 14%
Eigen risico Casco : € 500,-
Vervangend vervoer : Geen
Dealerkorting : DirectLease kiest de dealer
Winterbanden regeling : Nee
Leaseprijs € 410,-
Brandstof € 93,-
Totaal per maand € 503,-
Contractduur / Km per jaar
36 maanden / 40000
Meer/Minderprijs: 4,77/4,77 ct/km
Opties
- Uni lak
- Stoffen bekleding 'Metric' titaan zwart
- Unilak Zwart
- Executive Plus pakket
• [9W8] Telefoonvoobereiding
• [WD1] Alarm
• [RGM/PNA/7QP] Radio-navigatiesysteem RNS 310
• [UF6] Multimedia aansluitbox
- Bekleding Metric
Totaal opties (incl BTW): € 1.345,-
Polo zelf leasen ook een optie! Let op prijs is ex BTW.

Michel

Gebruikersavatar
///Martijn
Berichten: 319
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:24

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door ///Martijn » 12 feb 2010, 11:58

volgensmij reken jeje inderdaad rijk of ik heb de verkeerde werkgever. Normaliter krijg je nooit je leasevergoeding netto uitgekeerd als je kiest voor priveauto. Ik zou het nog maar eens navragen voordat je een 330d aanschaft :bag:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Maus335i » 12 feb 2010, 12:03

///Martijn schreef:Normaliter krijg je nooit je leasevergoeding netto uitgekeerd als je kiest voor priveauto.
Dan heb je lijkt me een verkeerde werkgever. Als je er voor kiest om geen leaseauto te nemen bespaart je werkgever een x bedrag per maand. Waarom zou je dat niet op je loon kunnen krijgen? Kan me voorstellen dat ING of KPN niet op dat soort constructies zitten te wachten, maar een beetje werkgever in het MKB doet daar niet moeilijk over neem ik aan.

@Polo 1.2 TDI... zou ik persoonlijk niet willen met zoveel (snelweg)dkm per jaar. 14s op de 100, 75pk, topsnelheid 170... no offence maar veel meer dan een boodschappenautootje is het ook niet. Met die kilometrage wens je ook enig comfort i guess. Persoonlijke mening, kan me erg goed voorstellen dat andere mensen daar anders over denken :D
Laatst gewijzigd door Maus335i op 12 feb 2010, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Martijn
Berichten: 319
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:24

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door ///Martijn » 12 feb 2010, 12:05

Maus335i schreef:
///Martijn schreef:Normaliter krijg je nooit je leasevergoeding netto uitgekeerd als je kiest voor priveauto.
Dan heb je lijkt me een verkeerde werkgever. Als je er voor kiest om geen leaseauto te nemen bespaart je werkgever een x bedrag per maand. Waarom zou je dat niet op je loon kunnen krijgen? Kan me voorstellen dat ING of KPN niet op dat soort constructies zitten te wachten, maar een beetje werkgever in het MKB doet daar niet moeilijk over neem ik aan.
Maar je krijgt toch niet EN leasevergoeding EN reiskosten? Beetje dubbelop.
Laatst gewijzigd door ///Martijn op 12 feb 2010, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door RutgerK » 12 feb 2010, 12:15

Maus, maar het doel van de leasevergoeding is reiskosten.

Ik sluit mij bij Martijn aan dat dit dubbelop is voor de werkgever.
Maus335i schreef:
///Martijn schreef:Normaliter krijg je nooit je leasevergoeding netto uitgekeerd als je kiest voor priveauto.
Dan heb je lijkt me een verkeerde werkgever. Als je er voor kiest om geen leaseauto te nemen bespaart je werkgever een x bedrag per maand. Waarom zou je dat niet op je loon kunnen krijgen? Kan me voorstellen dat ING of KPN niet op dat soort constructies zitten te wachten, maar een beetje werkgever in het MKB doet daar niet moeilijk over neem ik aan.

@Polo 1.2 TDI... zou ik persoonlijk niet willen met zoveel (snelweg)dkm per jaar. 14s op de 100, 75pk, topsnelheid 170... no offence maar veel meer dan een boodschappenautootje is het ook niet. Met die kilometrage wens je ook enig comfort i guess. Persoonlijke mening, kan me erg goed voorstellen dat andere mensen daar anders over denken :D

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Jules » 12 feb 2010, 12:45

Richardt. schreef:10k lenen om in 3 jaar af te betalen?

Leen dan de helft en los het in max. 1,5 jaar af, voor 5k kun je ook prima auto's vinden. Misschien wel iets ouder dan de 118d en meer km's, maar na 1,5 jaar is ie wel van jou en de schade is te overzien als je hem na een half jaar krom rijd.

Drie jaar is een lange periode, je zit redelijk veel op de weg dus de kans op een aanrijding is ook weer iets groter. Ik zou het niet doen.

De optie van een goedkopere leaseauto is natuurlijk ook een goeie. Weet niet hoe lang een leasecontract bij jullie duurt, maar 2 á 3 jaar in een goed aangeklede Polo rijden hoeft ook geen straf te zijn natuurlijk :)
Verzekering?

En iedereen die meteen weer begint dat alleen maar BMW's worden aangeraden, de ts geeft zelf aan het liefst een RWD te hebben en rijdt al een BMW en dan mogen er geen bmw worden voorgesteld? :stom:

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Richardt. » 12 feb 2010, 12:49

Wanneer je auto van een paar jaar oud TL is schiet je er volgens mij altijd bij in met de dagwaarde die de verzekering uitkeert.

Maargoed, ik ben dan ook iemand die huiverig is voor het lenen van geld :wink:

Luco

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Luco » 12 feb 2010, 13:00

ArjandeV schreef:Heren..

Omdat mijn leasert misschien de deur uit kan zit ik te kijken of ik niet beter een auto kan kopen...

Waarom ik een auto zou kopen:
- leaseprijs bij mijn salaris op (800 euro)
- km vergoeding voor de 2000 zakelijke km die ik per maand maak (380 euro)
- geen bijtelling (scheelt me bruto 630 euro)

Met bovenstaande in gedachten en ook incl de 380 euro km vergoeding ga ik er netto ongeveer 1100 euro op vooruit!


Dus shoot :)
Volgens mij ga je er 1100 bruto op vooruit, want van km vergoeding en loon moet nog belasting betaald worden volgens mij.
Prive een auto rijden is echt niet goedkoper dan lease met bijtelling.
Ja als je in oude zooi wilt rijden zoals ik :roflol: :roflol:
Maar wil je een redelijke en nieuwe auto rijden red je het niet.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door ADV » 12 feb 2010, 13:16

RutgerK schreef:Arjan, ik las je eerste posting nog even maar volgens mij heb of een ideale werkgever of je maakt een colossale rekenfout.
....
Misschien zit ik er naast hoor, maar ik heb wel grote twijfels dat je er 1100 per maand op vooruit zou gaan door je leaseauto in te leveren.
Nou mijn baas zei het volgende, want ik loop al tijdje te zeiken om loonsverhoging:
"Ik heb misschien iemand voor de bmw, die de lease over wil nemen, dan kan jij een goedkopere auto leasen en het verschil krijg je bij je salaris op".

Mijn baas betaalt nu 798 euro excl BTW aan de leasemij voor alleen de auto (+ ongeveer 250 euro diesel voor de tankpas). Dus hem kost het sowieso elke maand al 1050 euro.

Ik reken simpel mijn bruto loon + 800 en dan mijn netto loon uitrekenen op loonwijzer.nl, daar doe ik vervolgens 2000km x 0,19 euro (km vergoeding) bij op a 380 euro en dat is totaal 1130 euro meer wat ik dan op mijn bankrekening gestort krijg. Hij zal waarschijnlijk de rekenfout hebben gemaakt, immers hoeft hij over die 800 euro bruto nu geen loonheffing kosten te betalen, weet niet hoe dit precies zit overigens? Dit komt zo uit natuurlijk omdat ik ook geen bijtelling hoef te betalen..

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Maus335i » 12 feb 2010, 13:20

800 bruto op je loon of 800 in een leaseauto gooien maakt voor je werkgever niks uit (even los van pensioenafspraken en verzekeringen).

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Joy » 12 feb 2010, 13:31

Afschrijving lijkt mij toch iets wat je mee moet rekenen wanneer je privé gaat rijden ?

Afschrijving van de leaseauto zit in het leasebedrag verrekend. Bij een privéauto heb je bijv. over 3 jaar weer een andere auto nodig dus moet je die afschrijving her-financieren of opgespaard hebben zodat je van die leenconstructie af bent. Dat lijkt mij tenminste de bedoeling, dat je na 3 jaar eigenaar van de auto bent en de opvolger volledig van eigen geld kunt betalen.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Maus335i » 12 feb 2010, 13:37

Joy schreef:Afschrijving lijkt mij toch iets wat je mee moet rekenen wanneer je privé gaat rijden ?

Afschrijving van de leaseauto zit in het leasebedrag verrekend. Bij een privéauto heb je bijv. over 3 jaar weer een andere auto nodig dus moet je die afschrijving her-financieren of opgespaard hebben zodat je van die leenconstructie af bent. Dat lijkt mij tenminste de bedoeling, dat je na 3 jaar eigenaar van de auto bent en de opvolger volledig van eigen geld kunt betalen.
Erg slim natuurlijk, maar in dat opzicht zou je ook kunnen besluiten om de lening sneller af te lossen. Je betaalt minder rente, bent sneller van je lening af én het is niet zo "vrijblijvend" meer om dat geld wat je opzij hebt gezet ook maar weer op te maken voor iets anders leuks.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door ADV » 12 feb 2010, 14:14

Joy schreef:Afschrijving lijkt mij toch iets wat je mee moet rekenen wanneer je privé gaat rijden ?

Afschrijving van de leaseauto zit in het leasebedrag verrekend. Bij een privéauto heb je bijv. over 3 jaar weer een andere auto nodig dus moet je die afschrijving her-financieren of opgespaard hebben zodat je van die leenconstructie af bent. Dat lijkt mij tenminste de bedoeling, dat je na 3 jaar eigenaar van de auto bent en de opvolger volledig van eigen geld kunt betalen.
Bij leasen moet ik toch ook over 3 jaar weer een nieuwe leasebak doen en betaal ik wederom elke maand xxx euro?

Van mijn part staat er voor die 1100 euro per maand elke tweejaar een andere auto, op die manier kan ik, wat maus zegt de auto in 2 jaar aflossen en vervolgens nog een keer 10k lenen en heb ik al 15000 euro voor een nieuwe auto, weer 2 jaar later heb ik 20k en weer 2 jaar later zelfs al 25k..dan kan ik besluiten om niet te lenen en alsnog een auto van 15k kopen, want dat heb ik dan in mn zak...

Afschrijving zit idd in het leasebedrag, maar daar is je restwaarde ook 0, terwijl die bij een eigen auto 5000 is..

Luco

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Luco » 12 feb 2010, 14:23

Met alle respect, maar jij rekent je rijk, je hebt ook nog onderhoud en dergelijke en reparaties enz enz enz je moet alles zelf ophoesten.
Ik kan je iig melden dat je er echt niks aan overhoud hoor.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Tom » 12 feb 2010, 14:27

ArjandeV schreef:
Mijn baas betaalt nu 798 euro excl BTW aan de leasemij voor alleen de auto (+ ongeveer 250 euro diesel voor de tankpas). Dus hem kost het sowieso elke maand al 1050 euro.
Dus als het hem 1050 euro kost (lease+tankpas), dan is hij toch gek als ie je 1130 euro netto gaat betalen?

Die 800 euro bruto leasekosten op je salaris gaat de belasting nog overheen, dus dat moet misschien 1000-1100 bruto bovenop je salaris worden om op 800 euro netto voor jou uit te komen. Reiskosten is geloof ik tot een bepaald bedrag wel netto. Maar onder de streep is het voor hem toch duurder?

Enige is dat jij je bijtelling kwijt raakt.

(Even los van het feit dat jij met een hoger salaris wel weer een hogere pensioenopbouw of uitkering bij werkloosheid hebt.)

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Niall » 12 feb 2010, 14:36

Voor 23 cent netto de kilometer (uitgaande van 42% IB) kan je misschien kiet spelen met rijden in een nieuwe aygo, voor elk andere auto lijkt met het echt niet te lukken.

Normale diesel auto tegenwoordig doet 1 op 15
Prijs diesel per liter, 1,13
Wegenbelasting 1200 euro per jaar
Verzekering allrisk, ook zo een 900 euro per jaar
Banden: 250 euro per 2
Onderhoud 800 euro per jaar
Diverse onderdelen 1000 per jaar


Over de 800 euro bruto moet je ook nog 42% betalen. Misschien kom je met alles net dekkend inclusief reiskosten maar dan moet er niets tegen zitten, dus zeker geen renault kopen ander wordt de post diverse veel hoger :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto voor 10k maar wel voor 3500km per maand

Bericht door Arthur » 12 feb 2010, 14:48

Luco schreef:Met alle respect, maar jij rekent je rijk, je hebt ook nog onderhoud en dergelijke en reparaties enz enz enz je moet alles zelf ophoesten.
Ik kan je iig melden dat je er echt niks aan overhoud hoor.
Maar dat hoeft ook niet natuurlijk. Hij wil rijden wat hij wil en dat mag ook wat kosten. Mijn prive auto's krijg ik ook nooit kostendekkend :mrgreen:

Ik snap alleen niet dat je voor die paar euro van een nieuwe in ouwe meuk stapt :wink: Ik zou het accepteren en eventueel sparen voor een leuke speelauto erbij, als dat lukt. Of anders zakelijk gaan rijden en de bijtelling die je niet meer hebt gaan sparen voor een leuke speelauto. Maar een mens moet durven te leven dus je kunt het proberen, ik steek zo niet in elkaar :| . Kun je ook ala minuut terug indien je bedachte construktie mislukt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sabberjoch en 162 gasten