FM 2010

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

FM 2010

Bericht door BrianV » 03 feb 2010, 13:29

Afbeelding

HET voetbal spel mag uiteraard niet ontbreken op een forum :thumbup:

jaar en dag domineert Sports Interactive het voetbalmanager-genre. De Football Manager-serie van de Londense ontwikkelaar staat bekend om de hoge kwaliteit en heeft zodoende een aanzienlijke schare fans opgebouwd. Toch is er de afgelopen jaren wat kritiek geweest op de games van 'SI'. Vooral Football Manager 2009 kenmerkte zich als een game waarin de innovatie bij vlagen ver te zoeken was. Wie al jaren een topgame maakt, krijgt het op een gegeven moment moeilijk om de volgende versie toch nog weer beter te maken.

Bovendien kreeg de uitgever een storm van kritiek over zich heen, omdat FM2009 bij release vol met bugs zat. De studio was dan ook niet tevreden met de vorig jaar uitgebrachte versie, zo liet Studio Director Miles Jacobson onlangs weten op een perspresentatie in Amsterdam. De studio werd voor de 2010-versie in twee stukken gesplitst, waarbij een deel zich richtte op het verhelpen van problemen en bugs, terwijl het andere deel verantwoordelijk werd voor het introduceren van nieuwe features.

Diepgang versus toegankelijkheid
Football Manager 2010 zou dan ook innovatief én goed afgewerkt moeten zijn. Dit zou vooral moeten lukken dankzij een sterk uitgebreid Q&A-team, waarbij elk onderdeel van het spel onder de verantwoordelijkheid van een afzonderlijke tester valt. Verder blijft het uitgangspunt voor Football Manager hetzelfde, wat inhoudt dat Sports Interactive de die-hard fans een diepgaande spelervaring wil bieden, terwijl het spel toch laagdrempelig genoeg moet blijven om nieuwe spelers ook de kans te geven in te stappen in de wereld van Football Manager.

Eenvoudiger
Aan de pijlers onder het succes van Football Manager 2010 is weinig veranderd. Nog steeds leunt het spel op de immense database van competities, clubs en spelers en nog steeds zijn er in alle facetten van het spel bakkenvol opties te vinden. Ook de 3d-engine, die vorig jaar werd geïntroduceerd, is nog steeds aanwezig. Het mag dan ook duidelijk zijn dat FM2010 een evolutie is, en geen revolutie binnen de franchise.
Afbeelding
oogt Football Manager 2010 in eerste instantie als een compleet ander spel. Dat is voor een groot deel schijn: FM2010 is voorzien van een kakelverse user interface. Kortgezegd kon je in de vorige FM het spel nog op drie manieren besturen, maar dat vond Sports Interactive wat veel van het goede. Nu zijn er nog 'maar' twee manieren om in het spel te navigeren en beide zijn bekend: navigatie via de menu's onder- en bovenin. De balk aan de linkerkant van het scherm is verleden tijd.

Vertrouwd
De navigatie door de menu's voelt even vertrouwd aan als altijd, en zeker ervaren FM-spelers zullen het spel, ondanks de nieuwe layout, vanaf de eerste seconde spelen alsof ze het al jaren in bezit hebben. Toch zullen ook deze cracks de nodige vernieuwingen tegenkomen die hen zullen interesseren. Al direct aan het begin van het spel krijg je te maken met de grotere rol die de technische staf in het spel heeft. Het bestuur geeft je de keuze om de hele technische staf te vervangen als je begint bij een club - iets dat in het echte voetbal niet ongebruikelijk is. Je kunt er echter ook voor kiezen om met de zittende trainers door te gaan, wat vaker voorkomt.
Afbeelding
Deze trainers voorzien je om de haverklap van input. 'Backroom advice', zoals de nieuwe feature heet, vindt zijn weerklank in alle facetten van het spel. Je assistent geeft wat algemene feedback, trainers raden aan de training van bepaalde spelers aan te passen, scouts geven tips over spelers, en ga zo maar door. Het voordeel hier van is dat elke suggestie met één druk op de knop door jou in werking gesteld kan worden. Denk aan simpele knoppen als 'Scout speler', 'Wijzig training' en dergelijke. Het maakt het spel overzichtelijker voor beginners, en voor luie managers scheelt het wat klikwerk. Altijd fijn!

Voetbalvisie
Het simpeler maken van het spel is een duidelijke overweging geweest voor Football Manager 2010. Zo vond Sports Interactive bijvoorbeeld ook de manier waarop je tactieken invoerde te onduidelijk. Hiervoor is een nieuwe 'tactieken wizard' verzonnen, waardoor het makkelijker wordt jouw voetbalvisie te vertalen naar het spel. Niet langer werk je met abstracte sliders, je maakt keuzes in stijl. Bijvoorbeeld, wil je dat jouw spelers heel positiegebonden spelen, of geef je ze meer vrijheid? Kies je voor korte passes en heb je balbezit hoog in het vaandel staan, of ga je voor directer spel, om zo sneller te kunnen inspelen op vrije ruimte? Aan de hand van de keuzes stelt FM2010 min of meer zelf de sliders in om te maken wat jij voor ogen had. Critici zullen opmerken dat er inhoudelijk aan het tactieken-systeem dus niets is veranderd, en dat alleen de manier van invoeren anders is. Dat klopt, maar bekijk het eens van de andere kant: het spel biedt ook de optie de tactieken via de 'oude' manier in te stellen, en dat zullen sommige tactische grootmeesters waarschijnlijk wel zo fijn vinden.

Dieper
Hoewel de nadruk enorm ligt op de vereenvoudiging van systemen, is er ook aan de fanbase gedacht. Gamers die ervan houden om urenlang speler na speler te bekijken, op zoek naar dat ene toptalent, zullen dankbaar zijn voor de optie om complete continenten in je game-database te laden. Ter vergelijking: de kleine database staat voor 5000 spelers, de middelste voor 8000 en de grote voor 15.000, afhankelijk van welke competities je hebt geslecteerd. Laad je daar bijvoorbeeld heel Zuid-Amerika bij, dan komen er ineens 25.000 extra spelers bij. Voeg Azië en Afrika toe en je zit over de 75.000: een ongekend grote database.

Sneller
Helaas heeft dat wel een nadeel: de computer die een game met een database van 75.000 of meer spelers probleemloos kan draaien, moet nog gebouwd worden. Zo kun je wel een aardige verzameling spelers in je spel laden, het kost je wel je snelheid. Desondanks is Sports Interactive er toch in geslaagd Football Manager 2010 sneller te maken dan zijn voorgangers. FM2010 is maar liefst 45 procent sneller dan FM2009, terwijl de doelstelling van Sports Interactive zelf 25 procent was. Een dikke pluim in de kont van het optimalisatieteam dus.
Afbeelding
de database je echter toch niet groot genoeg is, biedt Football Manager 2010 je de mogelijkheid daar wat aan doen. Het spel wordt geleverd met een vernieuwde editor, waarmee het onder meer vrij eenvoudig is om nieuwe competities toe te voegen aan het spel. Een fanatieke gebruiker in het Verenigd Koninkrijk heeft zelfs al de lagere competities van Engeland tot en met de tiende divisie toegevoegd aan de database. Deze uitbreiding is eenvoudig te downloaden, en dankzij een slim database-trucje, dat verschillende databases vergelijkt en jouw database aanvult op de punten waarop deze databases verschillen, is het eenvoudig om alles aan je spel toe te voegen. Wij kunnen alvast niet wachten tot de Nederlandse Vierde Klasse ook in Football Manager 2010 zit, en we de kraker AS '80 - Waterwijk kunnen naspelen...

Trainen
Is alles dan goud wat er blinkt in FM2010? Dat ook weer niet. Een doorn in het hoog van menig virtueel trainer is dat het trainingssysteem in Football Manager vrij beperkt is. Waar je in vervlogen jaren zeer uitgebreide instellingen kon invoeren in het trainingen-menu, is in FM2010 het beknopte systeem van FM2009 behouden. De reden? Er is niets beters. Ook Sports Interactive wil dit aspect van het spel graag op de schop nemen, maar dan moet je er wel iets beters voor kunnen terugzetten. Zien dat een bepaald onderdeel niet toereikend is of achterblijft, is één ding, maar iets nieuws en beters er voor terugzetten blijkt dus lastiger.
Afbeelding
Een ander puntje dat overblijft van vorig jaar is de 3d-engine. Vooropgesteld: wij snappen heel goed waarom een spel als FM nooit de graphics van FIFA of Pro Evolution Soccer zal kunnen evenaren. De berekeningen die het spel doet om realistisch voetbal te simuleren, zijn zo zwaar dat er weinig ruimte overblijft voor de aankleding. Desondanks blijft het raar om in deze tijden van HD te kijken naar pixelige, nauwelijks herkenbare poppetjes. Wij staan volledig achter de keuze van Sports Interactive op realistische simulatie boven graphics te stellen, maar het moet gezegd: dat is ook wel aan de kwaliteit van de beelden af te zien.

Sfeer
Dat betekent trouwens niet dat Sports Interactive niets aan de graphics doet. De kwaliteit mag dan wat laag zijn, het detailniveau in wat er op het veld gebeurt is weer toegenomen. Verschillende spelers bezitten specifieke, kenmerkende bewegingen. Ook is het veld nu omringd door tribunes waarop echt mensen zitten, die ook meeleven met de wedstrijd. Verwacht ook van de fans geen grafisch hoogstandje, maar dat ze er zijn is leuk en het maakt de sfeer rond de wedstrijd wat echter.
Met de wedstrijden hebben we het laatste punt genoemd waarop Football Manager 2010 is verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. Het spel geeft de speler nu meer het gevoel een coach te zijn door de introductie van touchline instructions. Het is eigenlijk natuurlijk een van de basistaken van een coach, het coachen van zijn team, maar toch is dit de eerste keer dat je je team vanaf de zijlijn simpele aanwijzingen kunt meegeven. 'Houd balbezit', 'dieper spelen' en 'maak meer gebruik van de ruimte op de flanken' zijn voorbeelden van dit soort aanwijzingen. Via deze feature kun je ook wissels doorvoeren zonder naar het menu te gaan, wat het tempo van het spel ten goede komt.

Realistische simulatie
Het grootste pluspunt van FM2010 is echter dat het spel het product is van jarenlange ervaring. Natuurlijk kunnen we opschrijven hoe accuraat de database is en hoe realistisch wedstrijden gesimuleerd worden, en hoe het spel je echt het gevoel geeft invloed te kunnen uitoefen op wedstrijden en de voetbalwereld in het algemeen. Het zijn pluspunten waar je snel aan voorbij zou gaan, maar die uiteindelijk het zwaarst wegen. Football Manager 2010 moet vooral een realistische voetbalmanagement-simulatie neerzetten en dat doet het ook.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 03 feb 2010, 13:38

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HANDIG:

Training:
Tug's: http://www.freewebs.com/tugstraining/
Tug's brengt al vanaf FM2007 zijn manier van trainen uit en ik kan je bevestigen ze werken :thumbup:
door zijn schema toe te passen zal je zien dat je spelers/jeugd zich sneller ontwikkelen op de belangrijke kwaliteiten die nodig zijn per positie.
Let op dit is alleen voor Voltijd spelers

Programma's:

Genie Scout
http://www.fmscout.com/
Handig programma die je assisteert met het zoeken van het juiste materiaal

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zelf ben ik begonnen met Sparta Rotterdam:
Afbeelding
huidig jaar: 2010/2011
Stand: 17e :lol:
Traning: Tugus manier (zal de link later posten) http://www.freewebs.com/tugstraining/
Manier van werken: oude garde eruit en jong elftal ervoor terug kopen en zo toekomst gericht werken
Problemen: Slechte trainers/scouts/Matige Ass. manager/ Laag trainers budget
Doel: voor 2015 #1 van NL zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door BrianV op 03 feb 2010, 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: FM 2010

Bericht door HansD » 03 feb 2010, 13:43

Ik speel nog 2009. Ik vind het wel een leuk spel maar koop het meestal pas als het in de uitverkoopbakken ligt :wink:
Manier van werken: oude garde eruit en jong elftal ervoor terug kopen en zo toekomst gericht werken
Dat is ook altijd mijn tactiek. Wonderkinderen kopen, optrainen en doorverpatsen.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 03 feb 2010, 13:49

HansD schreef:Ik speel nog 2009. Ik vind het wel een leuk spel maar koop het meestal pas als het in de uitverkoopbakken ligt :wink:
Manier van werken: oude garde eruit en jong elftal ervoor terug kopen en zo toekomst gericht werken
Dat is ook altijd mijn tactiek. Wonderkinderen kopen, optrainen en doorverpatsen.
Je heb ook de uitverkoopbakken op internet :wink: iets met torrents
als hulp middel gebruik ik "fm genie scout 2010" handig progamma voor het uitlezen van database om zo je kids tevinden :wink:
ik zoek meestal transfervrije spelers :arrow: maximaal winst :mrgreen:

welk team speel jij mee en welk jaartal?
ook kan je nu aan de slag met hoofdklasse en amateur clubs :D

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: FM 2010

Bericht door Metchu » 03 feb 2010, 14:02

geweldig! speel dit spel als sinds Championship manager 2000

HEERLIJK!

ik had het op een gegeven moment zelfs op mn psp toen...

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: FM 2010

Bericht door Ravin ///M » 03 feb 2010, 14:05

Leuk, als ik mijn nieuwe flaptop hab ga ik hier ook eens aan beginnen...

Online
Richardt.
Berichten: 6502
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: FM 2010

Bericht door Richardt. » 03 feb 2010, 14:06

Ik heb geen bal met voetbal, maar het idee is echt super. Als ze nou eens zoiets maken voor de F1 ofzo wordt het al een stuk leuker 8)

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: FM 2010

Bericht door Ravin ///M » 03 feb 2010, 14:11

Idd, ik vind het management-ding leuk. Ik weet nog dat ik
vroeger op de Commodore 64 zo'n spel had. Heette volgens
mijn ook gewoon Football Manager?

edit: ...voila!

Afbeelding

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: FM 2010

Bericht door HansD » 03 feb 2010, 14:14

Je heb ook de uitverkoopbakken op internet :wink: iets met torrents
Werken die torrents? Je hebt toch een specifieke code nodig om te spelen?
als hulp middel gebruik ik "fm genie scout 2010" handig progamma voor het uitlezen van database om zo je kids tevinden :wink:
Dat programma ken ik niet. Ik zal het eens proberen als ik 2010 heb.
welk team speel jij mee en welk jaartal?
De trots van zuid :D . Nu in 2011 en al 2x kampioen geworden (dit seizoen waarschijnlijk 2e).

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: FM 2010

Bericht door HansD » 03 feb 2010, 14:15

De database van dit spel is trouwens zo goed dat everton een paar jaar geleden de rechten gekocht heeft om de database te gebruiken als scoutmiddel.

@Ravin dat is hetzelfde spel maar dan in het stenen tijdperk :wink:

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 03 feb 2010, 14:31

HansD schreef: 1)Werken die torrents? Je hebt toch een specifieke code nodig om te spelen?

2)Dat programma ken ik niet. Ik zal het eens proberen als ik 2010 heb.
1) Je de Steam versie en de "CD" versie, die kan je vinden (mag niet linken ;)) en dan die met deamontools 'afspelen'
Mocht er behoefte zijn om het spel 'tekopen' stuur dan even een Private Message :)
2) Je heb Genie scout ook voor 2009 > http://www.fmscout.com/c-files09.html;)

vanavond zal ik me team posten met spelers voor een club met een klein budget :D (formaat Sparta)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: FM 2010

Bericht door Michel P » 03 feb 2010, 14:56

NL versie met crack staat ook in de nieuwsgroepen.

NFO file
▀▄▄ ▀
▄▄▄▄▄▄▓▌ ▐██▄ ▓█▄ ▀▄
░▓▓███████▀ ▄████▌▐██▌ ▐▓
▄▄▄▄▄▄ ▄ █▀██████▓░▄▓█████▄███▓ ░█▌▄▄▄ ▄ ▄▄▄▄▄▄
█ ▐▌▐▌▐██████▌▐████████████▌ █▌ ▐▌ █
█ ▓ ▓███████▄████████████▌▐██ ▓ █
█ ▄ ▐▌ ▐▓███████████████████▄███ ▐▌ ▄ █
█ ▐▌▐█ ▀▀▀▀▀▓▓█████████▀▀▀ ▓▓░ █▌▐▌ █
█ █░▓▌ ▄▓▄ █████░ ░█▌ ▐▓░█ █
▌▄ ▐▌ ▐█ ▀ ▓▓▄▄▄▄▓▓ █▄▄██████▌ ▀ █▌ ▐▌ ▄▐
▐▌ ▓▄ ▀▓▄ ███████ ███████▓▓ ▄▓▀ ▄▓ ▐▌
▌▀▄ ▀▀▄▄░▀▄ ▀▀▓▓███▌ ▐█░▄▄▄▄ ▀▀ ▄▀░▄▄▀▀ ▄▀▐
▄ █ ▀▀▄▄ ▀▀▄▀▄ ███▀▀▀▀▀▀ ▓███░ ▄▀▄▀▀ ▄▄▀▀ █
▐▌ █ ▀▓▓▄ ▐▌▐▌ ▄▄▄ ▐███▌ ▐██▓▌▐▌▐▌ ▄▓▀ █ ▄ ▄
▄▀ █ ▄ ▐██▌░█▓ ▐█▓▌ ░▓██▓ ▓█░▐█▄ █ ▐▌ ▐▌
▄▀▄▄▀ █ ▐▌ ██▐▓▄▀ ▄▄▀▀▀██▄▄ ▀▄▓▌▐▌ ▀▄▄█░ ▄▀
▐▌▓█▌ ▀ ▄▄█░▐█▓▀ ▄███ ██▓▓ ▓▀ ▄▓██▀ ▄▀▄▄▀
▓███▓ ▄▓██▀ ██▌ ▓▓██▌ ▐████▌ ▄▀▄▄▀ ▐███▌ ▐▌▓█▌
▐████▌ ▐███▌ ▐▓▓ ▐████ █████ ▐▌▓█▌ ░▓███ ▓███▓
█████ ░▓███ ░██▌ ▄▄▄▄████████ ▐████▌ ▓███▓ ▄▄███▓░ ▐████▌
░█████ ▄▄███▓▐██▌ ░███▓▓▀ ▀████▌ █████ ▐████▌░██████▀ ▐███████▓
▓▓█▌ ▐████▌▓▓███▀ ███ ▓▓███ ▄████████████▓▓██████▓▐█████▌ ▐███░█████
████ █████████▌ ░███ ▐████▌ ▓▓████▌ ▐████████░██████████ ▐█▓▓ ▐████▓
████ ▐████████ ▐███░▐████▌ ▐███████ ▓███████ ▐█████████▌ ███▌ █████▌
████▌▄█████████▌ ▐███▌▓▓███ ██████▓▓ ▀▀▓▓██▌ ██████████▄▄███▌ ▐████▓
▐███████▓▓▀▓████▄▓▓████████ █████▌ ░███▌ ▐████▓ ▀▀▀▓▓███▌ ▄█████▌
▐███▓▓███▄▄▄░░▀▀▀██████████▄▄▄███▓▓▀ ▐███▌ ▄█████▌ █ ▐████████▓▓▀
████ ▀▀▀████▄▄▄▄▄░░ ▀▀▀▀▀ nERv ▐████████▓▓▀ █ ▐▓▓████▀▀▀
▀▀▀▀ ▄▀▀▀██████ ▐▓▓████▀▀▀ █
█ ▓▓██ █
█ █
█ ▄▀▀█ ▄▀▀ ▓ ▄▀▀▄ ▄▀▀▄ ▄▀▄ ▄▀▀ ▄▀▄ █
█▄▄▄ █▀▓ ▓▀ ▄ █ █ ▓ █▀▀▓ ▓ █ ▓▀ ▄ █ ▓ ▄▄▄█
█ ▀▀▀▀ ▀▀▀ ▀▀ ▀ ▀▀▀ ▀▀▀▀ ▀▀▀

Football Manager 2009 (c) Sports Interactive

02/2009 :..... RELEASE.DATE .. PROTECTION .......: Activation
1 :.......... DISC(S) .. GAME.TYPE ........: Manager

▄▀▀ ▄▀▀▄ ▄▀▄▀▄ ▄▀▀ ▀ ▄▀▀▄ ▄▀▀▄ ▄▀▀▄ ▄▀
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ ▀▓ █▀▀▓ █ ▓ ▓▀ ▄ █ █ ▓ ▓▀ █ ▓ ▀▀▀█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
▀▀ ▀ ▀ ▀ ▀▀▀▀ ▀ ▀ ▀ ▀▀ ▀▀
The famous Football Manager match engine can now be viewed in full 3D with
motion captured animations for the players. Sports Interactive has been
working on the 3D match engine for nearly 3 years with the support of SEGA
Japan's Virtua Striker team who provided the motion capture data and some of
the animations. You can now watch your matches in 3D from multiple camera
angles and re-watch any part of the match by fast forwarding and rewinding
the action using a new match time bar that flags the key moments in the
game. The old 2D view of the match engine is still there, especially for
those people whose computers aren't powerful enough to take advantage of the
3D views.

3D Match Engine
This year's match engine has seen more testing than ever before having been
extensively beta tested in Football Manager Live for the past year.

TV View
Watch your matches in new full screen TV view and customise your match day
screen with widgets to view the information you need as a football manager,
be it player performance, match action zones, pitch radar, latest scores and
many more.

Assistant Manager Feedback
Pre-match and in-match feedback from your Assistant Manager on how the team
is performing and your player's motivation levels, as well as hints on how
your tactics are working and how you could outwit the oppositions tactics.

Improved Media
SI have worked hard to reflect the greater impact the media has been having
in recent years on the world of football, in the in-game dealings with the
press. The game now features more news stories, more detail and greater
media interaction than ever before, creating an even more realistic
simulation of the football world.

▀ ▄▀▀▄ ▄▀ ▓▄▄ ▄▀▀▄ ▓ ▓ ▄▀▀▄ ▄▀▀▄ ▓▄▄ ▄▀▀ ▄▀
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █ ▓ ▀▀▀█ █ ▄ █▀▀▓ █ █ █ ▓ █ ▓ █ ▄ ▓▀ ▄ ▀▀▀█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
▀ ▀ ▀▀ ▀▀▀ ▀ ▀▀▀ ▀▀▀ ▀ ▀▀ ▀▀▀ ▀▀▀▀ ▀▀

1. Unrar.
2. Burn or mount the image.
3. Install the game using the instructions located in the /Crack dir on the
DVD.
4. Play the game.

DUTCH LANGUAGE: copy the dutch.ltc from the /Crack dir to the install dir
Forgot the directory where the languages are... so find it out yourself :P

(edited by rc_enzo, original by Reloaded)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: FM 2010

Bericht door Michel P » 03 feb 2010, 14:58

http://www.nzbindex.nl/search/?q=Footba ... m=1&more=0" onclick="window.open(this.href);return false;

naar de NZB file!

Michel

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 03 feb 2010, 21:16

me "sterren" team :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: FM 2010

Bericht door HansD » 08 feb 2010, 10:52

Met dank aan Brian speel ik nu ook 2010. Eens kijken of we die mooie club van zuid naar de champions league winst kunnen brengen :D

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 08 feb 2010, 11:40

HansD schreef:Met dank aan Brian speel ik nu ook 2010. Eens kijken of we die mooie club van zuid naar de champions league winst kunnen brengen :D
Graag gedaan :thumbup: ,

maar in het zuiden is er maar 1 club van Rotterdam.. SPARTA :hosanna: .
Hans welke tactiek gebruik je momenteel?

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: FM 2010

Bericht door HansD » 08 feb 2010, 12:10

Laten we die discussie over clubs maar niet aangaan :wink: .

Ik speel over het algemeen een 442 diamond, control of attacking instelling, meer pressie, opschuivende verdedigende lijn, roaming, float crosses, snel, direct en wide.
2 lijnmiddenvelders ingesteld als wingers, 1 limited defender, 1 ball playing defender, 1 complete forward en 1 deep lying forward.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 09 feb 2010, 08:43

Sparta Rotterdam houdt vast aan Van Der Velden
09/02/2010 8:43

Brian Van Der Velden hoeft vooralsnog niet te vrezen voor zijn baan.
Ook tijdens de wedstrijd tegen VVV-Venlo zit de trainer op de bank van Sparta Rotterdam.

Sparta Rotterdam is door een reeks van tien wedstrijden met enkele overwinning niet in de problemen gekomen.
De positie van de jonge trainer kwam na de 2-2 gelijk spel bij AZ verder onder druk te staan.

In een onderhoud met Brian spraken Erik Achten en Simon de Jong, twee leden van de Raad van Commissarissen, het vertrouwen uit in de trainer. Dat bevestigde algemeen directeur Peter Bonthuis tegenover RTV Rijnmond.


Na een moeizame start sta ik momenteel in de winterstop 13e!!
Bij heb trouwens een superspits gevonden die 19jaar is en bijna alle stats boven de 16 heeft..
tobad dat hij veel ste duur is :mrgreen: , zal vanavond wat meer info plaatsen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sparta wint van VVV, ADO Den Haag speelt gelijk
Uitgegeven: 9-2-2010 1:31

Rotterdam - Sparta heeft dinsdag middag de zoveelste overwinning van het seizoen behaald.
Het onthutsend zwakke VVV werd in het kasteel te kijk gezet: 4-1.

De Rotterdammers leidden bij rust al met 3-1
Na de hervatting tekende Rutjes voor de 4-1.

De Frisse Trainer Van Der Velden was zeer content dat zijn jeudige elfal eindelijk begon met presteren

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 10 feb 2010, 13:17

Trainer Van Der Velden tekent bij voor twee seizoenen bij Sparta


rotterdam – Brian Van Der Velden moet van Sparta een top club in de eredivisie maken.
De Succes trainer heeft ook de opdracht gekregen grote talenten als Strootman en Falkenburg verder te ontwikkelen.

Brian ziet Sparta als een uitdaging. „Ik ga werken met talentvolle spelers en bovendien heeft de club groeimogelijkheden.
Sparta is in vergelijking met Otterlo voor mij een financiële verbetering”, stelde de trainer.

Adelaar was vol lof over Otterlo, dat hem de overstap naar Sparta gunde. „Ik kijk met veel plezier terug op de periode-Otterlo.
De mensen daar hadden veel vertrouwen in me. We hebben een hoop voor elkaar gekregen, maar het lukte niet om in de 2e klas te blijven.
De 3e klas was een stap terug, dus je begrijpt dat ik blij ben dat ik in de eredivisie aan de slag kan blijven.
Daar ben ik Otterlo altijd nog dankbaar voor”, aldus Brian.
Volgens hem zijn er twee partijen tevreden: Brian met de afkoopsom en hij met Sparta.

Brian werkte eerder 2seizoenen onder meer Sparta, Otterlo, Lunteren en DTS'35. In november 2009 legde hij zijn functie neer als trainer van Otterlo na een matig seizoen.


2010/11 Uit eindelijk nog 12e geworden met een eftal dat eindelijk begint te lopen,
prognose 2011/2011 "Linker rij"

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: FM 2010

Bericht door Roy » 11 feb 2010, 19:24

Ik speel momenteel twee games. Een met Man U en de andere met Celtic. Man U game heeft even een pauze. Met de Celtic game zit ik nu in december 2009 en gaat erg lekker, behalve de laatste 2/3 weken. Al mijn spitsen raken geblesseerd :( Heb zelfs een transfervrije moeten aankopen omdat zelfs de reservespitsen geblesseerd waren en de jeugd niet goed genoeg is. Allemaal gebeurd ook in de wedstrijden overigens.

Gelukkig sta ik nog wel 1e.

Jij trouwens ooit een netwerk game gedaan? Ik nog nooit, lijkt me leuk.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 12 feb 2010, 08:40

Roy schreef:

Jij trouwens ooit een netwerk game gedaan? Ik nog nooit, lijkt me leuk.
Ik speel alleen netwerk games bij een maat van me, dan zetten we het local op.
Via internet duurt het vrij lang en ik heb me handen vol aan om Sparta in de top5 tehouden :lol: ,
ben nu ook Bondcoach van .... Bosnie :lol:

ik kan trouwens Guido Marilungo aanraden als spits/linksbuiten, in mijn database is het een top speler..
heb een bod gekregen voor 15miljoen :mrgreen:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: FM 2010

Bericht door Roy » 12 feb 2010, 13:17

Bosnie ben ik ook nog bondscoach van geweest. Vond het een lastig team.

Edin Džeko is wel een held overigens.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: FM 2010

Bericht door HansD » 12 feb 2010, 13:18

1e seizoen kampioen geworden met feyenoord met maar 1 verliespartij. Been eat that :D

Voor al je talentjes trouwens http://www.truefootballmanager.com/2009 ... s-and.html

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: FM 2010

Bericht door Roy » 12 feb 2010, 13:38

Ik houd nooit zo van dat soort lijstjes. Vind het tof om zelf te ontdekken. Zelfde geld voor die programmaatjes waar je blessures mee weghaalt en de CA en PA waardes ziet enzo. Niks aan.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: FM 2010

Bericht door BrianV » 12 feb 2010, 13:50

Roy schreef:Ik houd nooit zo van dat soort lijstjes. Vind het tof om zelf te ontdekken. Zelfde geld voor die programmaatjes waar je blessures mee weghaalt en de CA en PA waardes ziet enzo. Niks aan.
;) met zo klein budget als Sparta is het wel verrekt makkelijk...
want zo kan ook staf opsporen die je anders nooit vind :mrgreen: ,
Bosnie heeft de slechtste staf ooit :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast