Het grote BMW X5 (occasion) draadje
- Joël D.
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Ja, echt belachelijk. Mijn vader zit soms ook te kijken voor een SUV ipv de SL, maar je wordt gewoon niet goed van de wegenbelasting. Met een benzinemotor rijden ze 1:8, dus wil je een diesel, maar die is helemaal onbetaalbaar in de MRB. Helemaal met die 10.000 km per jaar die we ermee rijden dan.
- Paskal
- Berichten: 3684
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Dat valt toch wel mee of zie ik het nou verkeerd? Voor zo'n 4.8 betaal je zo'n 125€ per mnd aan MRB. Als je zoiets zegt over bijvoorbeeld de 3.0d met 210€ per maand dan ben ik het wel met je eensGTRene schreef:ook gaaf, denk ook dat de 4.8i de top is als je mocht 'kiezen' en wat van sportiviteit houd.
ik had het wel geweten, maja die wegenbelasting is echt killing
je moet dus wel een redelijke boterham verdienen als je voor zoiets kiest qua vaste lasten
Alle bovenstaande 4.8-jes zijn natuurlijk helemaal geweldig, maar nog wel best wel aan de prijs. Zoals Kawa al aangaf ga je na een jaar als particulier zwaar de boot in qua afschrijving als je hem uberhaupt al verkocht krijgt.
16k vragen voor een X5 uit 2004 waarvan de wang van de stoel eruit ziet alsof er 10 jr lang een dikke Duitser op heeft gezeten
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
voor zeg 2.200kg is dat zoiets als
particulier = 1.492,-euro per jaar
als 'bestelauto' particulier = 896,-euro
als 'bestelauto' ondernemer = 528,-euro
als 'bestelauto' gehandicapte = 404,-euro
kun je zo'n ding als 'bestelauto' 'maken' ? dat scheelt veel
als diesel idd helemaal schrikken= 2.608,-euro als partikulier
@Paskal, denk dat het ook komt omdat de zit zo hoog is van de straat en je dan vaak met het volle gewicht op de wang leunt, althans sommige bestuurders
particulier = 1.492,-euro per jaar
als 'bestelauto' particulier = 896,-euro
als 'bestelauto' ondernemer = 528,-euro
als 'bestelauto' gehandicapte = 404,-euro
kun je zo'n ding als 'bestelauto' 'maken' ? dat scheelt veel
als diesel idd helemaal schrikken= 2.608,-euro als partikulier
@Paskal, denk dat het ook komt omdat de zit zo hoog is van de straat en je dan vaak met het volle gewicht op de wang leunt, althans sommige bestuurders
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Ik zag het ook meteen Paskal.. Wat ziet die stoel er uit zeg...
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Klopt, komt door de hoge instap. Hebben ze nagenoeg allemaal. Ik heb om die reden toen comfortstoelen erin gezet. Zit veel lekkerder en geen last meer met instappen.GTRene schreef:
@Paskal, denk dat het ook komt omdat de zit zo hoog is van de straat en je dan vaak met het volle gewicht op de wang leunt, althans sommige bestuurders
- matthyssie
- Berichten: 6022
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Moet zeggen dat ik het toch wel erg brute wagens vind hoor...
- Joy
- Berichten: 10789
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Het is net jammer dat zo een 4.8is nog steeds redelijk zijn best moet doen om dat gewicht op gang te helpen. Het is allemaal niet zo bijterig als je zou verwachten. In tests zie je vaker 7 tot 7,5 sec naar 100 dan de geclaimde 6,1 en gevoelsmatig klopt dat ook. Een Cayenne Turbo voor hetzelfde geld is een heel pak vlotter.
- Paskal
- Berichten: 3684
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Smaken verschillen, maar mijn voorkeur gaat toch sterk uit naar de combinatie met de 3.0d zoals ik hem had. 500 Nm koppel bij 2.000 tr is heerlijk relaxed rijden en in mijn ogen heel wat anders dan hetzelfde koppel bij 4.600 tr zoals dat bij de 4.8 het geval is.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Klopt wederom. Voordat ik de E53 kocht heb ik ook nog naar een E70 4.8 gekeken. Die leek nog langzamer dan de E53.
[YouTube]http://youtu.be/h7gshIDQNJc[/YouTube]
[YouTube]http://youtu.be/h7gshIDQNJc[/YouTube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
hier kan je best een leuke X5 van maken...
een leuke motor zit er al in
een dikke 5.0 V8 van Hartge met 520nm en 370pk
nog afgeprijst ook...nu schijnbaar 13.999,-euro
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 1_c01_4201" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zou er dan wel de hartge dempers op zetten want 4 pijpen vind ik minder...
een leuke motor zit er al in
een dikke 5.0 V8 van Hartge met 520nm en 370pk
nog afgeprijst ook...nu schijnbaar 13.999,-euro
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 1_c01_4201" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zou er dan wel de hartge dempers op zetten want 4 pijpen vind ik minder...
- MParallel
- Berichten: 8047
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Deze even schopje. Ik heb me zinnen gezet op een E53 X5.
Liefst een 4.6 of 4.8. 4.6 is er alleen als pfl zag ik, maar wel mooiere standaard wielen dan de 4.8. Absoluut geen diesel.
Heb begrepen dat vooral de 4.4 M62’s problemen heeft met kettingspanners/geleiders.
Verder natuurlijke zware auto’s die flinke slok lusten.
Geen interesse in een nieuwer model.
Liefst een 4.6 of 4.8. 4.6 is er alleen als pfl zag ik, maar wel mooiere standaard wielen dan de 4.8. Absoluut geen diesel.
Heb begrepen dat vooral de 4.4 M62’s problemen heeft met kettingspanners/geleiders.
Verder natuurlijke zware auto’s die flinke slok lusten.
Geen interesse in een nieuwer model.
- EvdP
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Nou, de N62 is ook niet echt probleemloos.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Zohee, dat ik dit draadje had gestart.
De berijder is in 2013 in een Outlander PHEV van 50k gestapt.
2 jaar later kwam mijn eigen PHEV.
De berijder is in 2013 in een Outlander PHEV van 50k gestapt.
2 jaar later kwam mijn eigen PHEV.
- MParallel
- Berichten: 8047
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Jammer, Auto van Eerde had onlangs een prachtige 4.8is staan.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26853
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- EvdP
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Dat waren de *35 en *45. De klepsteelrubbers is sowieso een ding en de vanos wil ook nog wel voor wat problemen zorgen.
- Luco
- Berichten: 27993
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Waarom geen diesel? denk dat het goedkoper is vanaf 10-15k km
- MParallel
- Berichten: 8047
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Rij daar sowieso veel te weinig voor en diesels mogen over paar jaar nergens meer rijden.
In Arnhem diesels vanaf 2008 niet meer.
Geen zin om straks met een klomp onverkoopbaar staal te zitten.
Vandaag bij 4.8is gaan kijken, want was in de buurt. Mooi model, maar dikke kras op rechter portier en meerdere op achterklep.
Wil nog bij die 4.6 in Venlo gaan kijken.
In Arnhem diesels vanaf 2008 niet meer.
Geen zin om straks met een klomp onverkoopbaar staal te zitten.
Vandaag bij 4.8is gaan kijken, want was in de buurt. Mooi model, maar dikke kras op rechter portier en meerdere op achterklep.
Wil nog bij die 4.6 in Venlo gaan kijken.
- MParallel
- Berichten: 8047
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
- EvdP
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Niet specifiek N62, ook de N42. De M62 heeft de kettinggeleiders van bekertjes plastic, maar dat hebben de "N" motoren ook. Volgens mij heeft de M62 iet echt een klepsteekrubber probleem. Ik weet niet wat voor automaat er in de X5 achter de 4.4i hangt, maar in de E38 740i ging dat ook nog wel eens mis in verband met het hoge koppel.
Ik snap dat je graag een dikke motor hebt, maar de kosten zijn helaas ook wat dikker als er wat mee is.
Ik snap dat je graag een dikke motor hebt, maar de kosten zijn helaas ook wat dikker als er wat mee is.
- MParallel
- Berichten: 8047
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Ja dat weet je. Een 3.0i is makkelijk sleutelen, maar lijkt me voor zo’n zwaar beest wat ondergemotoruseerd.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Bij N62's (net als N42) lekken niet alleen de klepsteelrubbers, de andere pakkingen worden ook bros/hard een meestal ligt er dus olie onder... Ik heb alles gelijktijdig laten vervangen bij mijn 645Ci, kosten bijna 2k. Wel alles lek en rookvrij nu. Hier staan wat plaatjes: viewtopic.php?f=3&t=34751&hilit=645ci&start=125
- MParallel
- Berichten: 8047
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Oh dat klinkt ook niet zo best. Maat van me met N42 heeft het ook gehad.
Vervangen ze het met upgraded onderdelen, of weer zelfde meuk en vervolgens ben je paar jaar later weer aan de beurt.
Lijkt beetje kiezen tussen twee kwaden bij M62 vs N62. Dan is zo’n 3.0 M54 verstandiger.
Vervangen ze het met upgraded onderdelen, of weer zelfde meuk en vervolgens ben je paar jaar later weer aan de beurt.
Lijkt beetje kiezen tussen twee kwaden bij M62 vs N62. Dan is zo’n 3.0 M54 verstandiger.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Mja, als je de werkzaamheden moet láten uitvoeren dan ben je met een M54 na een carterventilatie, vanosrevisie (met bijbehorende klepdekselpakking uiteraard) en eventueel een disa klepje ook wel wat muntjes verder
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten