Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cazzo super veloce
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door cazzo super veloce » 13 mei 2022, 09:57

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... ch-results

Wat vinden de deskundigen van deze?
Doel is paar jaar als daily youngtimer en geleidelijk ombouwen voor trackdays, zoals ik een paar pagina's terug al geschreven heb.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Knot » 13 mei 2022, 09:59

Als je m toch om gaat bouwen maken die platte stoeltjes niet zoveel uit, daar zou ik m als daily direct op laten staan.

Gebruikersavatar
cazzo super veloce
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door cazzo super veloce » 13 mei 2022, 10:00

Hoe kaler hoe beter idd, ook voor een track BMWtje ;)

vester86
Berichten: 2680
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door vester86 » 13 mei 2022, 22:51

geen hifi, geen iDrive, geen sportstoelen. uiterlijk vrij kaal. enige pluspunten zijn de (ogenschijnlijk) rechte carrosserie, de motor en de handbak.
als daily zou ik er mn geld niet aan uitgeven maar als tracktool misschien wel precies de juiste combinatie?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door matthyssie » 17 mei 2022, 15:04

Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Rocketmonkey » 17 mei 2022, 15:21

matthyssie schreef: 17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Ongeacht Einser of Dreier: N54 of N55?
Of hebben die allebei motortechnische aanpassingen nodig om betrouwbaar te zijn op het circuit (N55 sowieso wel begreep ik)?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door matthyssie » 17 mei 2022, 15:26

N54 is in de basis de sterkere motor en imo betrouwbaarder qua drijfwerk. De aanbouwdelen zijn echter wel gevoeliger. Maar de aanbouwdelen van een N54 vervangen is een klap goedkoper dan een N55 die stuk loopt.

Gebruikersavatar
cazzo super veloce
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door cazzo super veloce » 18 mei 2022, 08:28

matthyssie schreef: 17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 135 af.
Ben ook nog wel aan het twijfelen. 130 heeft voordelen, maar is lelijk. 330 is mooi maar niet zo snel. 335 is mooi en snel, maar nog zwaarder en gecompliceerd.
Wordt een DD voor 1-2 jaar met geleidelijke ombouw. Eerst remmen en onderstel, stoelen, koeling. Daarna wat tuning, niet te gek. Eventueel nog een rolkooi, maar dan wordt het DD-gebruik wat lastiger.
Zoiets is het doel:
https://www.youtube.com/watch?v=6mTiipO9IZI
Maar dan zonder schuifdak en i-drive.
En dan 5-6 trackdays per jaar gaan rijden met mijn zoons. Gewoon over de weg heen en terug.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Oof » 18 mei 2022, 08:37

cazzo super veloce schreef: 18 mei 2022, 08:28
matthyssie schreef: 17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 135 af.
Ben ook nog wel aan het twijfelen. 130 heeft voordelen, maar is lelijk. 330 is mooi maar niet zo snel. 335 is mooi en snel, maar nog zwaarder en gecompliceerd.
Wordt een DD voor 1-2 jaar met geleidelijke ombouw. Eerst remmen en onderstel, stoelen, koeling. Daarna wat tuning, niet te gek. Eventueel nog een rolkooi, maar dan wordt het DD-gebruik wat lastiger.
Zoiets is het doel:
https://www.youtube.com/watch?v=6mTiipO9IZI
Maar dan zonder schuifdak en i-drive.
En dan 5-6 trackdays per jaar gaan rijden met mijn zoons. Gewoon over de weg heen en terug.
Al aan een 125i Coupe gedacht? Heel stuk lichter dan een 335i en met 265pk (na chip) toch ook niet langzaam.
Ik heb hem voor hetzelfde doel gekocht.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Gijzert » 18 mei 2022, 08:46

Oof schreef: 18 mei 2022, 08:37
cazzo super veloce schreef: 18 mei 2022, 08:28
matthyssie schreef: 17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 135 af.
Ben ook nog wel aan het twijfelen. 130 heeft voordelen, maar is lelijk. 330 is mooi maar niet zo snel. 335 is mooi en snel, maar nog zwaarder en gecompliceerd.
Wordt een DD voor 1-2 jaar met geleidelijke ombouw. Eerst remmen en onderstel, stoelen, koeling. Daarna wat tuning, niet te gek. Eventueel nog een rolkooi, maar dan wordt het DD-gebruik wat lastiger.
Zoiets is het doel:
https://www.youtube.com/watch?v=6mTiipO9IZI
Maar dan zonder schuifdak en i-drive.
En dan 5-6 trackdays per jaar gaan rijden met mijn zoons. Gewoon over de weg heen en terug.
Al aan een 125i Coupe gedacht? Heel stuk lichter dan een 335i en met 265pk (na chip) toch ook niet langzaam.
Ik heb hem voor hetzelfde doel gekocht.
Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 125i Coupe af.

Gebruikersavatar
cazzo super veloce
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door cazzo super veloce » 18 mei 2022, 10:13

Eigenlijk toch goede tip van de 135, die zijn er ook vanaf 2008, dus volgend jaar YT.
Denk wel dat er minder onderdelen voor te krijgen zijn zoals polyester motorkap/kofferdeksel etc? Met 325/330 wordt meer geracet dan met 125/135.
Ik heb nog nooit aan BMWs gesleuteld, dus de vraag; zijn onderdelen van 135 uitwisselbaar met 330/335 vwb bijv onderstel?
Ik kan me voorstellen dat je bij een 335 M3 onderdelen toe wilt passen. Kan dat ook op een 135 of is dat onderstel anders. Zelfde voor diff?
Sorry voor vele vragen, ik heb meer verstand van Alfa transaxles dan van BMWs...

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1081
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Jeroen » 18 mei 2022, 10:39

Waarom heb je een polyester motorkap of kofferdeksel nodig voor 5-6 trackdays per jaar? Als het nu een volledige raceauto was….

Gebruikersavatar
cazzo super veloce
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door cazzo super veloce » 18 mei 2022, 10:51

Is misschien niet het goede voorbeeld, maar ik weet niet precies waar dit project gaat eindigen. Wil zoveel mogelijk opties open houden.
Dan is denk ik een 3-serie een betere keuze dan een 1-serie, omdat hier veel meer voor verkrijgbaar is. Of is dat niet zo en is de techniek grotendeels gelijk qua onderstel/aandrijflijn?

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Philipoo » 18 mei 2022, 11:16

cazzo super veloce schreef: 18 mei 2022, 10:13 Eigenlijk toch goede tip van de 135, die zijn er ook vanaf 2008, dus volgend jaar YT.
Denk wel dat er minder onderdelen voor te krijgen zijn zoals polyester motorkap/kofferdeksel etc? Met 325/330 wordt meer geracet dan met 125/135.
Ik heb nog nooit aan BMWs gesleuteld, dus de vraag; zijn onderdelen van 135 uitwisselbaar met 330/335 vwb bijv onderstel?
Ik kan me voorstellen dat je bij een 335 M3 onderdelen toe wilt passen. Kan dat ook op een 135 of is dat onderstel anders. Zelfde voor diff?
Sorry voor vele vragen, ik heb meer verstand van Alfa transaxles dan van BMWs...
Je kan het onderstel van een E90 M3 onder je 1 serie zetten. dan heb je direct meer camber voor en achter. diff is zat voor te vinden! Zijn veel mensen die racen met 130's, die zijn qua techniek, op de motor na, gewoon hetzelfde als een 135.

jeust
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door jeust » 18 mei 2022, 21:58

Toevallig iemand die meer van deze 335i weet?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... kit-akra-g

Gebruikersavatar
cazzo super veloce
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door cazzo super veloce » 09 jan 2023, 16:10


Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 09 jan 2023, 16:17

Haha, das wel een heel erg kale :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Knot » 09 jan 2023, 16:18

Slechte "business" gedaan denk... wat een kale omgebouwde koeklap zeg.

Online
Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 580
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Dimitri » 09 jan 2023, 16:25

Wel grappige samenstelling zo. Wel geld hebben voor een mooi kleurtje, M-pack incl. stoffen sportstoelen en een lekker blok.. En toen was het geld op. Prioriteiten liggen bij deze samensteller vooral bij Driving Fun.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Arthur » 09 jan 2023, 17:23

Mooie basis…!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JP » 09 jan 2023, 17:30

...waar voor ? :hmmm:

BartMS
Berichten: 506
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door BartMS » 09 jan 2023, 20:45

Een hypermiler. Zuinige motor, geen poes pas er op lekker lichtgewicht!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Eeuwe » 30 jan 2023, 09:33


Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Wout309t » 30 jan 2023, 13:31

USA, import, wie haalt deze parel op?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Arthur » 30 jan 2023, 13:43

Wel een trailer meenemen :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vanreijmersdal en 149 gasten