Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 nov 2022, 11:35

Hoofdelijk aansprakelijk.

Sommigen hier lopen op koffie en Red Bull, ik loop op eieren.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 04 nov 2022, 12:37

Je zou je kale knikker maar vastlijmen aan een schilderij….

Low Testosterone move

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6214
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Opa » 04 nov 2022, 16:35

Robin schreef: 04 nov 2022, 09:26
Robin schreef: 04 nov 2022, 07:45
Wie doen en deden er in hun culture écht toe: Fats Domino, Sam & Dave, Jimi, Whitney Houston, Samuel L Motherf*cking Jackson, Supremes, David Chappelle(!) , Otis, Marvin Gaye, Aretha, Ella Fitzgerald, Bob Marley en natuurlijk Halle Berry:)

:hammer:
Ik dacht dat je deze Sjimi bedoelde:

Afbeelding

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 nov 2022, 19:31

Kabinet onderzoekt waarom zoveel asielzoekers vergunning krijgen
Het kabinet gaat onderzoeken hoe het komt dat ons land in vergelijking met andere EU-landen zo’n hoog inwilligingspercentage voor asielzoekers heeft. Het aantal toegekende eerste asielaanvragen ligt in Nederland op 85 procent :shocking: . In de rest van Europa ligt dat een stuk lager.

Staatssecretaris Van der Burg (Justitie) wil weten hoe dat komt. Hij start een onderzoek naar de achterliggende oorzaken.

De VVD-bewindsman denkt dat Nederland zo hoog scoort, omdat de laatste jaren minder kansarme asielzoekers zich melden. Tegelijkertijd kloppen er volgens hem juist meer asielzoekers uit kansrijke landen aan: Syrië, Jemen, Turkije en Afghanistan.

Het onderzoek naar het hoge inwilligingspercentage moet deel gaan uitmaken van een breder pakket om de enorme toename van asielzoekers naar ons land het hoofd te kunnen bieden. Volgens de laatste prognoses zullen er veel meer asielzoekers dan gepland in de komende jaren in Nederland aankloppen voor een plek. Als Nederland niks doet betekent het dat er voor de nieuwkomers elke drie jaar een stad zo groot als Leiden bij zou moeten komen. „Op dezelfde weg verder gaan werkt niet”, zegt staatssecretaris Van der Burg. „Actie is nu nodig om weer grip te krijgen.”

Volgens de bewindsman zijn rigoureuze maatregelen onvermijdelijk, al is nog niet duidelijk welke dat dan zijn. Hij gaat de aankomende tijd daarover met tal van betrokkenen in gesprek.

De extra hoge instroom wordt ook door een speciale kabinetsgroep besproken. In de coalitie van VVD, D66, CDA en CU is het een uiterst gevoelig punt. Van der Burg: „Er zijn ingewikkelde keuzes nodig. Alle voor de hand liggende opties zijn al benut. Ik ga met betrokkenen in gesprek om die keuzes te maken, hoe lastig dat soms ook is.”

Een politieke splijtzwam waar nog geen besluit over is genomen is de vraag of het kabinet gemeenten moet dwingen om asielzoekers die een verblijfstatus hebben gekregen op te vangen. De coalitie discussieert daar al maanden over, vooralsnog zonder resultaat. Witte rook wordt binnenkort verwacht.


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 04 nov 2022, 20:03

Aaaah, dit filmpje weer. Te erg!! Je zit met vervangende schaamte te kijken :oops:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 04 nov 2022, 20:48

Waarom? Ik heb gewoon meegezongen :coffee:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 04 nov 2022, 21:07

Niet verbaasd :ga weg:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 04 nov 2022, 21:22

RIVM biedt excuses aan voor fouten in stikstoflijst

Eerder deze week werd bekend dat er een rekenfout is gemaakt bij de beoordeling van de ammoniak- en stikstofuitstoot van varkens- en pluimveestallen. Daardoor stonden in de lijst van de honderd grootste piekbelasters sommige bedrijven te hoog, en anderen te laag, zegt Wijnker. De fout heeft met name betrekking op pluimveebedrijven en in mindere mate op varkensbedrijven. Op de berekeningen over de stikstofuitstoot van rundveebedrijven had de fout volgens de RIVM-topman geen effect. Het was niet de eerste keer dat het RIVM fouten maakte: ook in april ging het mis. Toen kwamen er door een coderingsfout bedrijven op de lijst die juist weinig stikstof uitstoten.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/11/03/ri ... t-a4147161
BE5642D9-AAF2-49F3-A634-D271E667E7B4.jpeg
BE5642D9-AAF2-49F3-A634-D271E667E7B4.jpeg (803.3 KiB) 901 keer bekeken

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1973
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 04 nov 2022, 22:37

COA bestaat uit extreem links volk, mijn nichtje werkt daar ook en is echt van die mensen zijn zielig en hoe meer er komen hoe beter. Als eigen familie zeggen we over haar er zit een schroefje los.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 04 nov 2022, 23:35

Mooi zo. Dit ondermijnt alleen maar meer de positie van de vvd stikstof dame.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door jos_br » 05 nov 2022, 19:30

Met zo'n minister hebben we echt euh,.. niets meer nodig, wat een s.c.h.a.a.p.



Hier kun je toch iet meer met droge naar kijken? Met 4 man!!!! Powerplay???

Jos.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 05 nov 2022, 19:37

Powerplay ? 4 koekebakkers, zonder juridische kennis......!




vanaf 1.23min :coffee:


en als Caroline toch aan het woord is.....


Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door jos_br » 05 nov 2022, 20:04

Ik heb ook dit deel bekeken, ben benieuwd wanneer er iemand in tranen uitbarst en wegloopt......... Wat een poppenkast, het is inmiddels een beroerd toneelspel waarmee we met zijn allen goed last van gaan krijgen.

Jos.

Berrie
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jan 2022, 14:19
Auto: Volkswagen Golf

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Berrie » 05 nov 2022, 20:12

Mevrouw Van der Wal van Stikstof zou een goede opvolger van Rutte zijn. Hetzelfde leiderschap, en ook dezelfde gave om dingen helder te kunnen verwoorden. Mooi om te zien.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Rnd » 05 nov 2022, 20:52

HAVO en HBO facility management heeft mevrouw van der Wal "gestudeerd" en dat maken ze dan "minister voor Natuur en Stikstof".

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 05 nov 2022, 23:34

En, iedereen nog steeds overtuigd dat we niet zonder de EU kunnen? :coffee:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 06 nov 2022, 05:26

Ha. Ik ben wel van de BVNL(Van Haga) , Vier Smurfen. :tooth:

Dieptriest. Er is geen stikstofprobleem. Het is gemaakt.
Net als het merendeel van de NL natuur is gecultiveerd door onzelf. Door de eeuwen heen, als waterland wat we zijn.....

Powerplay, Mevrouw Van der Wal-In de Sloot moet eens even hier naar Thialf komen, krijgt ze van oud goalie Sjoerd van de Flyers- waar ik wel eens wat alcohol mee nuttig- een hug dat ze naar stikstof gaat happen:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 06 nov 2022, 06:45

Hopelijk kom je nog weg met je Bombardier :coffee:
Ruim honderd demonstranten hebben zaterdag een 'zitactie' en lawaaiprotest in Schiphol Plaza gehouden. De spontane demonstratie volgde op een protestmars voor krimp van de luchtvaart.
https://www.transport-online.nl/site/14 ... aza-fotos/?

Ze blokkeerden ook privevliegtuigen….ja ik gebruik zelf ook onderstaande om naar de ACtion te gaan :bag:
45CD5758-442A-47E2-AD32-BEC1DE0EEAEC.jpeg
45CD5758-442A-47E2-AD32-BEC1DE0EEAEC.jpeg (464.73 KiB) 571 keer bekeken

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Djessey » 07 nov 2022, 08:08

Vanochtend op de radio,. tips over kleding om het binnenshuis warm te kunnen houden.

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, een 1e wereld land waarbij het niet vanzelfsprekend is dat je inwoners de woningen kunnen blijven verwarmen.

De overheid staat prominent als eerste in de rij om je zuurverdiende centjes te innen, dag in dag uit. Laat ze dan ook eens direct klaarstaan om te zorgen dat geen enkele inwoner er deze winter koud bij zit.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 07 nov 2022, 08:17

Djessey schreef: 07 nov 2022, 08:08 De overheid staat prominent als eerste in de rij om je zuurverdiende centjes te innen, dag in dag uit. Laat ze dan ook eens direct klaarstaan om te zorgen dat geen enkele inwoner er deze winter koud bij zit.
Dat ervoor zorgen dat "geen enkele inwoner er deze winter koud bij zit" wordt betaald door o.a. jouw zuurverdiende centjes. Dus per saldo komen ze nog veel meer bij je innen. Dat verruimd prijsplafond wordt gefinancierd uit belastingcenten.
Dus zo bezien zijn die "tips over kleding om het binnenshuis warm te kunnen houden" nog niet zo gek als je het mij vraagt.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 07 nov 2022, 08:52

Djessey schreef: 07 nov 2022, 08:08 Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, een 1e wereld land waarbij het niet vanzelfsprekend is dat je inwoners de woningen kunnen blijven verwarmen.
Belachelijk inderdaad. En steeds meer van dat soort berichten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 07 nov 2022, 10:13

Verbaas ik me ook wel eens over. Maar wij doen er hier net zo hard aan mee. Geen DF-er die z’n kachel meer aanzet en allerlei manieren verzint om het nog maar warm te hebben. Maar goed, het is makkelijk praten zo lang je het zelf nog kunt betalen. Komt het in zicht dat het voor jezelf ook te duur wordt doe je vanzelf een trui aan in de woonkamer om maar te besparen.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Richardt. » 07 nov 2022, 10:28

Nouja, volgens mij zijn er hier een aantal die dagelijks moeten vermelden dat ze de verwarming niet aanzetten omdat ze 15 á 16 graden ook prima vinden. Heb ik verder geen oordeel over, ieder zijn ding.

Hier in huis gaat de verwarming wel gewoon aan. Vooral omdat mijn wederhelft een koukleum is, wat dan wel eens betekend dat ik in de loop van de avond mijn trui om wissel voor een shirt omdat ik het te warm heb. Terwijl zij nog steeds met een dekentje op de bank zit.

Maar goed, makkelijk praten. We kunnen het elke maand betalen en ons huis is relatief energiezuinig. In een woning met energielabel D of nog slechter en een wat minder inkomen is het allemaal wat minder vanzelfsprekend natuurlijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 07 nov 2022, 10:39

Mee eens hoor, Richard. Hier ongeveer hetzelfde (qua koukleum(en) ), alleen verstook ik relatief veel als ik het verbruik van sommigen hier lees. Nu kan ik die woningen niet vergelijken natuurlijk maar als iemand met een relatief oud huis, een hoekhuis, nog geen 1000m3 verstookt… En ik zit op het dubbele dan vraag ik me af wat er fout gaat bij ons.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 07 nov 2022, 10:53

Bij ons, en dan zeker sinds het werken in diensten, is er altijd wel iemand thuis. Daarbij is werkt mijn vriending ook 3 dagen vanuit thuis. Dat is een verschil dan tot misschien in sommige gevallen er niemand thuis is overdag tot na ambtenarentijd.

Alleen waar het vandaag mee begon, waarom helpt de overheid niet of nauwelijks? [mag ik dat zeggen?] omdat we liever anderen helpen en het geld over de grens gooien [ja dat mag ik zeggen]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 393 gasten