Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 17 mar 2023, 14:12

smiley schreef: 17 mar 2023, 14:03 Informatie over de salarisrange hoor je ook asap los te peuteren, om tijdsverspilling van beide kanten te voorkomen.
Eens, sterker nog wat mij betreft zou het een verplicht onderdeel van de vacature moeten zijn.
Of je nou voor meer of minder salaris wil werken uiteindelijk werk iedereen (mede) om het inkomen wat je ermee binnen haalt.

toch raar dat zulke belangrijke info dan vaak ontbreekt in de vacature

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Richardt. » 17 mar 2023, 14:35

De lijst met “eisen” is idd vaak behoorlijk lang. Het lijstje met arbeidsvoorwaarden komt vaak niet verder dan “marktconform salaris obv kennis en ervaring”, vakantiegeld, reiskostenvergoeding, telefoon/laptop (in mijn geval nogal wiedes om mijn werk te doen), x vakantiedagen, mogelijkheden tot studie/cursus, leuke personeelsuitjes en meer van dat soort loze en weinig concrete zaken.

Ik wil idd vooral weten wat er elke maand overgemaakt wordt, als daar teveel tussen zit dan weet je in elk geval dat je geen poging hoeft te doen.

Al is mijn ervaring dat als je benadert wordt zoiets vaak wel direct of iig heel snel gedeeld wordt, dan is het sowieso allemaal wat concreter.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 17 mar 2023, 14:41

Liefst een zo hoog mogelijk uurloon zodat je met 2 dagen werken voldoende binnenkrijgt om van te leven :tooth:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 14:43

Camiel schreef: 17 mar 2023, 14:08 Lijkt nog steeds moeilijk te begrijpen dat mensen tegenwoordig sneller kiezen voor wat invulling geeft aan hun leven in plaats van materiële bezittingen. Ik heb ook collega’s die het onderwijs in zijn gegaan voor 2/3e van het salaris, of naar de zorg. En dat mensen meer investeren in ervaringen in plaats van troep. In het helpen van de medemens en de natuur in plaats van alleen maar aan jezelf denken. Een of twee dagen in de week minder werken om meer tijd met de kinderen te besteden. Dan maar geen groot huis vol spullen met een horloge om de arm en een dikke auto voor de deur.

Maar als je dat zegt ben je blijkbaar gelijk weer een gehersenspoelde WEF trekpop…


Maar dát weet ik wel en de voorbeelden van bijv Rico ook, maar /en dan hangt 't ook af van je eigen financiele gesteldheid natuurlijk he.
Dat je die KEUZE hebt om MINDER te werken... heb ik nu even niet!!!
Ook dat ' helpen van je medemens en de natuur' doe dat nou niet, dat maakt 't zo ongeloofwaardig.
Lever jij nu je leuke auto's in, je (koop)huis, je 'tuin', je materiele genoegens, je collectie weetikveel? Vanwege bovenstaande?
Het kan allemaal minder(vooral huizen, auto's, tasjes, schoenen, auto's, uit eten, op stap, op vakantie etc etc) Maar hoe lang ben 'jij' op deze aardbol. En ik snap dat je dan terecht komt op lol in je werk tov meer centen en géén lol. Maar er moet een balans zijn he...

We komen in een ander tijdperk terecht, zie ik ook, maar mijn collectie klokjes komt 'niemand aan'

En laten we op DFvoorál nou niet de Moeder Theresa uithangen. :zwijntje:
Laatst gewijzigd door Robin op 17 mar 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 17 mar 2023, 14:45

Robin schreef: 17 mar 2023, 14:43 We komen in een ander tijdperk terecht, zie ik ook, maar mijn collectie klokjes komt 'niemand aan'
Gaat de verkoop zo slecht? :tooth:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 14:49

SlowCo schreef: 17 mar 2023, 14:45
Robin schreef: 17 mar 2023, 14:43 We komen in een ander tijdperk terecht, zie ik ook, maar mijn collectie klokjes komt 'niemand aan'
Gaat de verkoop zo slecht? :tooth:
Andersom:)

Ik lever niet in voor 'een medemens die ik niet ken'. Daarvoor betaal ik belasting en hebben we dit kabinet met hun buitensporige uitgaven. Mijn familie/vrienden is plaats 1. De rest 'boeit mij niet', zoals die rest het ook naar 'mij' niet boeit. Hemd is ALTIJD nader dan de rok. We leven te kort op de wereld om de last van de hele wereld en al hun leugens, list en bedrog op 'mijn schouders' te dragen.
Dat is een leeftijd dingetje:)

Koffie?:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 17 mar 2023, 14:55

Ja, lekker. Je bent al zo oud dat de bolletjes met kaas erbij kunnen? ;)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 14:58

Arthur schreef: 17 mar 2023, 14:55 Ja, lekker. Je bent al zo oud dat de bolletjes met kaas erbij kunnen? ;)
Scheut whisky dan lieverder:)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 14:59

Als iedereen(wereldwijd) zich eens wat minder met een ander bemoeit wat ie wel en niet zou moeten kunnen/mogen, maar nee hoor:Overheden, banken en de main stream media denken daar anders over.

Kortom die beleving. Want als 'ik' niet zo om de tuin was geleid door bovenstaande entiteiten de laatste decennia, dácht ik waarschijnlijk meer als Camiel en consorten en stond ik anders in 'het helpen van de medemens' etc etc. Maar nu voelt dat niet als 'uit vrije wil' van mijn kant.....
Laatst gewijzigd door Robin op 17 mar 2023, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 17 mar 2023, 15:01

Ik wil me nergens mee bemoeien, maar je avatar doet het niet, Robin......

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 15:02

JP schreef: 17 mar 2023, 15:01 Ik wil me nergens mee bemoeien, maar je avatar doet het niet, Robin......
Doet ie al maanden niet. Armoe troef hier:)

Ik heb 'm verwijderd nu.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 17 mar 2023, 15:04

Ik vind dat jij dat wel ff moet herstellen :) En anders, minimaal, excuses aanbieden :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 17 mar 2023, 15:05

Het doet afbreuk aan het forum, iets mist er, dat zou niet mogen, mijn ocd heeft er moeite mee.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 15:08

Sorry voor de leegte die ik achterlaat:)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn M » 17 mar 2023, 15:14

Robin schreef: 17 mar 2023, 14:43 Maar dát weet ik wel en de voorbeelden van bijv Rico ook, maar /en dan hangt 't ook af van je eigen financiele gesteldheid natuurlijk he.
Dat je die KEUZE hebt om MINDER te werken... heb ik nu even niet!!!
Ook dat ' helpen van je medemens en de natuur' doe dat nou niet, dat maakt 't zo ongeloofwaardig.
Lever jij nu je leuke auto's in, je (koop)huis, je 'tuin', je materiele genoegens, je collectie weetikveel? Vanwege bovenstaande?
Het kan allemaal minder(vooral huizen, auto's, tasjes, schoenen, auto's, uit eten, op stap, op vakantie etc etc) Maar hoe lang ben 'jij' op deze aardbol. En ik snap dat je dan terecht komt op lol in je werk tov meer centen en géén lol. Maar er moet een balans zijn he...

We komen in een ander tijdperk terecht, zie ik ook, maar mijn collectie klokjes komt 'niemand aan'

En laten we op DFvoorál nou niet de Moeder Theresa uithangen. :zwijntje:
Waarom mag je niks geven om je medemens of de natuur? Waarom is het meteen ongeloofwaardig als iemand zegt dat dat een motivatie voor een keuze in z'n leven is?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 15:18

Martijn M schreef: 17 mar 2023, 15:14
Robin schreef: 17 mar 2023, 14:43 Maar dát weet ik wel en de voorbeelden van bijv Rico ook, maar /en dan hangt 't ook af van je eigen financiele gesteldheid natuurlijk he.
Dat je die KEUZE hebt om MINDER te werken... heb ik nu even niet!!!
Ook dat ' helpen van je medemens en de natuur' doe dat nou niet, dat maakt 't zo ongeloofwaardig.
Lever jij nu je leuke auto's in, je (koop)huis, je 'tuin', je materiele genoegens, je collectie weetikveel? Vanwege bovenstaande?
Het kan allemaal minder(vooral huizen, auto's, tasjes, schoenen, auto's, uit eten, op stap, op vakantie etc etc) Maar hoe lang ben 'jij' op deze aardbol. En ik snap dat je dan terecht komt op lol in je werk tov meer centen en géén lol. Maar er moet een balans zijn he...

We komen in een ander tijdperk terecht, zie ik ook, maar mijn collectie klokjes komt 'niemand aan'

En laten we op DFvoorál nou niet de Moeder Theresa uithangen. :zwijntje:
Waarom mag je niks geven om je medemens of de natuur? Waarom is het meteen ongeloofwaardig als iemand zegt dat dat een motivatie voor een keuze in z'n leven is?
Laat ik 't zo zeggen:Ik loop er niet mee te koop dat ik wat geef om m'n medemens of om de natuur. IK(ik dus) vind dat nogal schijnheilig klinken zo op een forum. Want bij Amnestie/Oxfam Novib en bij Greenpeace is er een hoop mis:)

EN als iemand anders wil melden dat hij/zij 'meer geeft om medemens en natuur dan iemand met groot huis dikke auto en horloge' dan weet ik genoeg. Yech.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 16:08

https://nos.nl/artikel/2467825-cda-mini ... stofaanpak
Het gehavende CDA denkt natuurlijk 'if you can't beat em, join 'em' terwijl juist 't CDA al vóór deze verkiezingen veelal te kennen gaf het stikstof 'probleem' :lol: ruimer te zien. Dit itt dwaas De Groot(opbokken met die idioot) die gewoon even dwingend wilde melden dat het toch écht 2030 werd ipv 2035. Doe je best met onteigenen Tjeerd. Misschien staat voordat je er erg in hebt je eigen toko wel letterlijk in de hens.
Niet dat ik dát wil. Maar er zijn velen die dát wel willen. Ik ben tevreden met een afscheid van jou uit dit land en tot nooit weer ziens:)

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Sabberjoch » 17 mar 2023, 16:10

Robin schreef: 17 mar 2023, 15:18 Laat ik 't zo zeggen:Ik loop er niet mee te koop dat ik wat geef om m'n medemens of om de natuur. IK(ik dus) vind dat nogal schijnheilig klinken zo op een forum. Want bij Amnestie/Oxfam Novib en bij Greenpeace is er een hoop mis:)

EN als iemand anders wil melden dat hij/zij 'meer geeft om medemens en natuur dan iemand met groot huis dikke auto en horloge' dan weet ik genoeg. Yech.
Het is allemaal niet zo moeilijk, als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. :beer:
of je daarnaast om anderen wil denken is fijn, maar hoeft niet opgelegd te worden. Zoals je zegt, doe dat maar van de belastingen.

Al denken die instanties vaak ook volgens mijn eerste regel :coffee:

Online
TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 17 mar 2023, 16:20

Gelukkig gaat het eens over wat anders dan oeverloze, stemmingsmakende nieuwslinkjes :beer:
Bram schreef: 17 mar 2023, 13:59 Oud collega van mij op school ook. Economie gestudeerd aan de uni, geeft les bij het MBO. Al zijn oud studiegenoten zitten bij banken en verzekeraars en weet ik het wat, en hij geeft les. Omdat hij dat gewoon veel leuker vindt.
Dit zijn de mensen waar we het van moeten hebben. Op zulke mensen moeten we zuinig zijn imo :thumbup:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 17 mar 2023, 16:22

Riceaux schreef: 17 mar 2023, 13:51 Waarom trek je dat in twijfel? Ik heb ook bewust gekozen voor de sector waarin ik werk omdat ik daarin voor mijn gevoel iets bijdraag aan de maatschappij. Zou ook in de commerciële sector leuke dingen kunnen doen die totaal niks bijdragen aan de maatschappij voor flink meer salaris..
Iets bijdragen in de maatschappij is één, ik doelde om er ook een minder salaris voor te accepteren.
Jij hebt een M140i, I30N en twee Ducati's op de oprit staan. Bram een moderne Skoda Superb en nette E46 M3 (en nog een Twingo). Geen verwijt want jullie (en partner) werken er waarschijnlijk hard voor (en wellicht laat je er andere dingen voor), maar zo'n wagenpark valt toch niet onder de noemer 'met minder genoegen nemen'?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 16:46

Dat bedoel ik Tom....én wat ik óók al zei: Je 'betere' financiele gesteldheid kan de keuze om minder/ergens anders te gaan werken met daarbij een 'lager salaris' vergemakkelijken. Meer is 't toch niet?

We leven ook nog eens in een zwaar gesubsidieerd land als Nederland met potjes her en der en toeslagen.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mar 2023, 17:01

Voor de vorm of meent ie 't nou écht.
https://www.ad.nl/politiek/rutte-lijkt- ... ~afa34f67/
Hij wil blijven regeren, de opportunist. Ga dan nu in de clinch met D66 Mark. Zal mij benieuwen of we binnen een half jaar van 'stikstofprobleem' af zijn.... ik geloof er niks van.....

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 17 mar 2023, 17:20

Rutte zal de deur aan beide kanten open willen houden, voor nu. Uiteindelijk moet ie kiezen en dat zal geen pretje worden voor de VVD. Linksaf is een middelvinger naar de kiezer, dat gaat ie dan wel merken bij de tweede kamer verkiezingen. Rechtsaf zou het beste zijn, maar dat moet ie dan wel verkocht zien te krijgen aan z'n EU-WEF-gevestigde-partijen-vriendjes, dat zie ik 'm ook niet snel doen. Of het hele stikstof-dossier is een klassiek hoog inzetten, compromis (waar je eigenlijk op uit wilde komen) accepteren geval.

Elise
Berichten: 7171
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 17 mar 2023, 17:48

haha, 4 jaar geleden de monsterzege van FVD...... toen was het ook, de kiezer laat van zich horen, daar moeten we wat mee doen.
Resultaat was een dikke vinger naar de kiezers en het aloude glas/plas/was :duck:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 17 mar 2023, 17:52

Dan noemen we haar alvast Caroline van der Was..... :coffee:
Kabinet stopt met aanleg wegen en spoor: stikstof zet streep door plannen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8176188 ... or-plannen

en dan volgende week die 900000 woningen van Hugo de tJongejongejonge...... :kikker:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, beske, BMWDennis, Bram, dave van marion, Hans44, Joost H., k33z, Kadett, MarcF, MParallel, TLRS, wjt en 160 gasten