Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 28 jul 2022, 14:40

ADV schreef: 28 jul 2022, 14:32 Ik meng me niet zo vaak in dit soort shit, maar ik vind het echt fucking bijzonder dat dit gewoon kan. Ik wil me helemaal niet mengen in de discussie tussen stikstof, boeren en whatever hoor, boeit me ook relatief weinig om eerlijk te zijn. Maar gewoon shit, in de nacht, op een snelweg dumpen om vervolgens, zeker als het onverlicht is, daar lekker aan te komen waaien met 130 (of harder als ik kijk naar de mensen hier) en er opeens wat autobanden liggen of strobalen.. Gaat toch gewoon echt te ver..

Och ik krijg m'n zin niet, ik ga met mn voetjes stampen en de shit hier ontregelen. Maak je gewoon druk om je bedrijf, ga lekker aan het werk, en als er shit veranderd, veranderd er shit, spring er op in, gooi het roer om, vindt een manier om wat met je toko te doen, dat moet iedere ondernemer toch? En hier nu aan toegeven zou ook gewoon een zwaktebod zijn van de regering... Doe gewoon even normaal denk ik dan.. hele boeren geneuzel komt op mij gewoon over alsof een stel kinderen in de speelgoedwinkel hun zin niet krijgen, althans, zo gedragen ze zich..
Gooi het roer om? Doe de deur dicht bedoel je?
Er is geen bedrijf meer voor veel van deze boeren straks.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ADV » 28 jul 2022, 14:51

Gijzert schreef: 28 jul 2022, 14:40
ADV schreef: 28 jul 2022, 14:32 Ik meng me niet zo vaak in dit soort shit, maar ik vind het echt fucking bijzonder dat dit gewoon kan. Ik wil me helemaal niet mengen in de discussie tussen stikstof, boeren en whatever hoor, boeit me ook relatief weinig om eerlijk te zijn. Maar gewoon shit, in de nacht, op een snelweg dumpen om vervolgens, zeker als het onverlicht is, daar lekker aan te komen waaien met 130 (of harder als ik kijk naar de mensen hier) en er opeens wat autobanden liggen of strobalen.. Gaat toch gewoon echt te ver..

Och ik krijg m'n zin niet, ik ga met mn voetjes stampen en de shit hier ontregelen. Maak je gewoon druk om je bedrijf, ga lekker aan het werk, en als er shit veranderd, veranderd er shit, spring er op in, gooi het roer om, vindt een manier om wat met je toko te doen, dat moet iedere ondernemer toch? En hier nu aan toegeven zou ook gewoon een zwaktebod zijn van de regering... Doe gewoon even normaal denk ik dan.. hele boeren geneuzel komt op mij gewoon over alsof een stel kinderen in de speelgoedwinkel hun zin niet krijgen, althans, zo gedragen ze zich..
Gooi het roer om? Doe de deur dicht bedoel je?
Er is geen bedrijf meer voor veel van deze boeren straks.
Ja.. heb je soms toch? Mijn pa had een komkommerbedrijf.. tja, gingen de komkommerprijzen naar beneden, gasprijzen omhoog en ziekte in de nieuwe plantjes die hij net gekocht had.. Doei investering, doei beoogde oogst, doei bedrijf.. Soms gebeuren er gewoon dingen buiten je eigen controle om, meestal geen zaken die vanuit de overheid komen, maar vanuit marktwerking of whatever, nou nu een keer wel vanuit de overheid (en eigenlijk is dat ook marktwerking he..) Ik had het als overheid misschien wat anders gepresenteerd, fuck it, we gaan stikstof tax invoeren ofzo, je wilt een bedrijf runnen met veel uitstoot/whatever er het geval is (nogmaals, ik zit er niet zo in), dan moet je maar betalen naar je vervuiling (en dat mag ook prima in andere sectoren met vervuiling overigens). Het wordt dan vanzelf minder lucratief om hier nog mee bezig te zijn, of ze kunnen wellicht manieren vinden waarop de uitstoot van vervuiling wel terug gaat..

Of ga gewoon emigreren naar Canada ofzo, genoeg boeren daar gezocht toch?

Ik snap best dat het kloten is, maar er zijn genoeg andere beroepen waar, door wat voor reden dan ook, er opeens minder behoefte is.. Ik zit in de automatisering, en ik automatiseer soms banen weg ja, heb ik er moeite mee, nee niet echt, het is gewoon hoe het werkt.

Maar hey, ik kijk er vrij zwart wit naar, ik ben ook ondernemer en als er geen behoefte of markt of lucratieve manier is om je business te runnen, moet je toch gewoon wat anders gaan doen?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 28 jul 2022, 15:48

Hopelijk krijg ik niet meteen een John Deere over me heen maar ik vermoed dat boeren als kind in het bedrijf zijn gerold en opleidingstechnisch wat lager zitten. Dus zo maar wat anders gaan doen ken ook niet zo makkelijk. Al om een gemiddeld boerenbedrijf te kunnen runnen moet je toch ook een serieuze entrepreneur zijn. Die hebben dikkere leasetractoren….. :coffee:

Al las ik gisteren en verhaal van een boer die zijn koeien wou verkopen maar de overheid zou uit zijn op de grond…. Alles naar de overheid…..

Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 28 jul 2022, 15:55

Je kunt niet zo zeggen, doe maar wat anders.
Ga maar varkens doen ipv koeien. Geen oplossing.
De schulden bij de banken gaan niet maar zo weg en de banken willen niet meewerken aan saneringen.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 28 jul 2022, 15:57

ADV schreef: 28 jul 2022, 14:51
Gijzert schreef: 28 jul 2022, 14:40
ADV schreef: 28 jul 2022, 14:32 Ik meng me niet zo vaak in dit soort shit, maar ik vind het echt fucking bijzonder dat dit gewoon kan. Ik wil me helemaal niet mengen in de discussie tussen stikstof, boeren en whatever hoor, boeit me ook relatief weinig om eerlijk te zijn. Maar gewoon shit, in de nacht, op een snelweg dumpen om vervolgens, zeker als het onverlicht is, daar lekker aan te komen waaien met 130 (of harder als ik kijk naar de mensen hier) en er opeens wat autobanden liggen of strobalen.. Gaat toch gewoon echt te ver..

Och ik krijg m'n zin niet, ik ga met mn voetjes stampen en de shit hier ontregelen. Maak je gewoon druk om je bedrijf, ga lekker aan het werk, en als er shit veranderd, veranderd er shit, spring er op in, gooi het roer om, vindt een manier om wat met je toko te doen, dat moet iedere ondernemer toch? En hier nu aan toegeven zou ook gewoon een zwaktebod zijn van de regering... Doe gewoon even normaal denk ik dan.. hele boeren geneuzel komt op mij gewoon over alsof een stel kinderen in de speelgoedwinkel hun zin niet krijgen, althans, zo gedragen ze zich..
Gooi het roer om? Doe de deur dicht bedoel je?
Er is geen bedrijf meer voor veel van deze boeren straks.
Ja.. heb je soms toch? Mijn pa had een komkommerbedrijf.. tja, gingen de komkommerprijzen naar beneden, gasprijzen omhoog en ziekte in de nieuwe plantjes die hij net gekocht had.. Doei investering, doei beoogde oogst, doei bedrijf.. Soms gebeuren er gewoon dingen buiten je eigen controle om, meestal geen zaken die vanuit de overheid komen, maar vanuit marktwerking of whatever, nou nu een keer wel vanuit de overheid (en eigenlijk is dat ook marktwerking he..) Ik had het als overheid misschien wat anders gepresenteerd, fuck it, we gaan stikstof tax invoeren ofzo, je wilt een bedrijf runnen met veel uitstoot/whatever er het geval is (nogmaals, ik zit er niet zo in), dan moet je maar betalen naar je vervuiling (en dat mag ook prima in andere sectoren met vervuiling overigens). Het wordt dan vanzelf minder lucratief om hier nog mee bezig te zijn, of ze kunnen wellicht manieren vinden waarop de uitstoot van vervuiling wel terug gaat..

Of ga gewoon emigreren naar Canada ofzo, genoeg boeren daar gezocht toch?

Ik snap best dat het kloten is, maar er zijn genoeg andere beroepen waar, door wat voor reden dan ook, er opeens minder behoefte is.. Ik zit in de automatisering, en ik automatiseer soms banen weg ja, heb ik er moeite mee, nee niet echt, het is gewoon hoe het werkt.

Maar hey, ik kijk er vrij zwart wit naar, ik ben ook ondernemer en als er geen behoefte of markt of lucratieve manier is om je business te runnen, moet je toch gewoon wat anders gaan doen?
Volledig eens met jou mening dat het te ver gaat om lukraak een berg kolerezooi op de snelweg te dumpen. Geen begrip voor en werkt, denk ik, ook contraproductief.

Bedrijfsrisico is hier natuurlijk veelal niet van toepassing. Het gaat hier om een zodanig onbetrouwbare overheid dat je eenvoudigweg niet kan anticiperen op ontwikkelingen in de toekomst. Ga niet nogmaals een hele boom opzetten over de totaal krankzinnige willekeurigheid van het het stikstof beleid. Maar ik vraag me in alle eerlijkheid wel eens af wat iemand nog kan doen in dit land als ie slachtoffer is van de disfunctionerende, totaal niet integere overheid. Iemand die tegengas geeft met goede en onderbouwde argumenten wordt weggezet als wappie, klimaatontkenner, xenofoob of nazi, dan hoef je er niet meer mee te praten. Ja, dan komt het een keer tot een uitbarsting en tref je een keer een grote groep slachtoffers die het niet alleen bij een stukje in de krant laat, zie toeslagenschandaal, maar daadwerkelijk de barricades opgaat. Mij verbaasd het niet, de slachtoffers die netjes bleven in het verleden hebben nauwelijks iets voor elkaar gekregen. Nu krijg je letterlijk “boerenslimheid”. En die passen daarvoor. Er schieten er een aantal door, maar het overgrote deel heeft best een valide punt.

Gr Ron

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 28 jul 2022, 16:23

Het is makkelijk alle ‘problemen’ te projecteren op alle boeren. Die problemen zitten hem deels in de keuze van de berichtgeving die we nemen.

Het meest lucratieve nieuws is en zal nooit representatief zijn voor alles dat er gebeurd.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Zed240 » 28 jul 2022, 16:28

Gewoon wat anders gaan doen met een paar miljoen euro schuld bij de Rabobank.

Zo makkelijk kan het dus zijn...

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 28 jul 2022, 16:54

Inderdaad Ron. Er is heel erg gegoocheld met cijfers. Enerzijds kun je vraagtekens zetten bij de opgelegde reductie en hoe dat tot stand is gekomen (Natura 2000), anderzijds bij de meetmethode over de uitstoot. Zo rekenen ze luchtvaart boven de 900 meter voor het gemak niet mee, terwijl 70% van de uitstoot daar plaatsvindt (bron). Er is gerekend naar een bepaalde uitkomst die negatief uitpakt voor boeren, onder de noemer klimaatverandering maar iedereen weet en begrijpt dat de bevolkingsgroei de daadwerkelijke reden is.

Dit soort conclusies proberen te ontkrachten is haast onmogelijk... je vecht tegen een gigantische overheid, met verdragen op nationaal en Europees niveau en men smijt met "wetenschappelijke" rapporten waarvan ze de variabelen zelf bepalen. Dat is een gevecht dat je niet gaat winnen, tenzij je de beeldvorming mee hebt. Laat boeren daar nu heel slecht in zijn en dat zelf om zeep hebben geholpen met hun protesten. Als ik hen was zou ik afdwingen dat de overheid het overgenomen land ongerept voor de komende 100 jaar, dan heb je ze beet met hun zogenaamde "klimaatagenda".

Het is knap waardeloos hoe ze protesteren. Een keer een file creëren of een hooibaal in de fik is prima, je mag best ongenoegen uiten. Midden in de nacht rotzooi op de snelweg dumpen slaat natuurlijk nergens op en is gewoon levensgevaarlijk.

Buiten dat vind ik wel dat we anders met voedsel om moeten gaan en er iets moet gebeuren. Maar dat is niet met een slechte smoes en onder valse voorwendselen land afpakken als overheid zijnde, wetende dat de burger/boer machteloos is.

Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 28 jul 2022, 16:58

Tom schreef: 28 jul 2022, 16:54 Inderdaad Ron. Er is heel erg gegoocheld met cijfers. Enerzijds kun je vraagtekens zetten bij de opgelegde reductie en hoe dat tot stand is gekomen (Natura 2000), anderzijds bij de meetmethode over de uitstoot. Zo rekenen ze luchtvaart boven de 900 meter voor het gemak niet mee, terwijl 70% van de uitstoot daar plaatsvindt (bron). Er is gerekend naar een bepaalde uitkomst die negatief uitpakt voor boeren, onder de noemer klimaatverandering maar iedereen weet en begrijpt dat de bevolkingsgroei de daadwerkelijke reden is.

Dit soort conclusies proberen te ontkrachten is haast onmogelijk... je vecht tegen een gigantische overheid, met verdragen op nationaal en Europees niveau en men smijt met "wetenschappelijke" rapporten waarvan ze de variabelen zelf bepalen. Dat is een gevecht dat je niet gaat winnen, tenzij je de beeldvorming mee hebt. Laat boeren daar nu heel slecht in zijn en dat zelf om zeep hebben geholpen met hun protesten. Als ik hen was zou ik afdwingen dat de overheid het overgenomen land ongerept voor de komende 100 jaar, dan heb je ze beet met hun zogenaamde "klimaatagenda".

Het is knap waardeloos hoe ze protesteren. Een keer een file creëren of een hooibaal in de fik is prima, je mag best ongenoegen uiten. Midden in de nacht rotzooi op de snelweg dumpen slaat natuurlijk nergens op en is gewoon levensgevaarlijk.

Buiten dat vind ik wel dat we anders met voedsel om moeten gaan en er iets moet gebeuren. Maar dat is niet met een slechte smoes en onder valse voorwendselen land afpakken als overheid zijnde, wetende dat de burger/boer machteloos is.
Je zag dit ook met vliegveld Lelystad.
Ook volledig gemanipuleerde milieuvergunning.
(We rekenen met stationaire vliegtuigen ipv vliegende)
Echter zat daar aan de overkant van de tafel van de overheid mensen met kennis van zaken. Op dat moment gaat de overheid dus ook gewoon nat.

Het kan dus wel.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 28 jul 2022, 20:00

Het is natuurlijk ook onzin dat mensen geloven dat er zoveel boeren uitgekocht worden voor de grond om er huizen neer te pleuren. Daar is een paar % van de grond van nodig.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 28 jul 2022, 20:25

We praten over een paar jaar wel eens verder Rico:)

Elise
Berichten: 7329
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 28 jul 2022, 20:29

Robin schreef: 28 jul 2022, 20:25 We praten over een paar jaar wel eens verder Rico:)
Zie je nou wel dat de regering een vooruitziende blik heeft :mrgreen:

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 28 jul 2022, 23:25

Robin schreef: 28 jul 2022, 11:37
Crookie schreef: 24 jul 2022, 15:02 Allemaal aan de vleesvervangers
Aan de hand van die studentenkneuzen speech betreffende vrouwen in het algemeen:
Gaat het binnenkort zover komen dat vleesvervanger=opblaaspop?

:coffee:
Wat zit er in jouw koffie :tooth:

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 jul 2022, 12:27

Voor de vorm aan tafel en zogenaamd onderhandelen....
https://www.ad.nl/binnenland/farmers-de ... ~adda603d/

Je kunt natuurlijk moeilijk het Binnenhof (of erger) gaan afbreken, dat snap ik ook wel, maar dit werkt ook niet.....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 jul 2022, 12:37

van de Oever moet maar eens laten zien de juiste man hiervoor te zijn. Een grote bek, Joden vergelijkingen maken en zich distantiëren van de puinhopen die nu gemaakt worden terwijl hij daar zelf natuurlijk de hand in heeft, heeft tot zover in ieder geval geen barst opgeleverd.

En de agrariërs (en daar zaten ook echt flinke bedrijven tussen, geen hobby boertjes) die ik gesproken heb tijdens de stagebezoeken de afgelopen maanden zijn unaniem in hun mening, totaal niet de juiste man op de juiste plaats.

Het zou denk ik in het belang van alle agrariërs zijn dat er iemand aanschuift met iets meer tact.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 jul 2022, 12:51

Alsof Rutte cs zo tactvol zijn:
-Coronabeleid
-Groningen
-Toeslagen
-Nu dit stikstofverhaal

Dat brengt meer verdriet met zich mee(understatement) dan die (inderdaad waardeloze) rotzooi en blokkades op de weg en een Jodenvergelijking.

Je moet je volgens mij afvragen: Wie/wat is deze al zo fragiele samenleving eigenlijk aan het verknallen?

Er wordt al eeuwen gedemonsteerd door de mensheid, 40-50-60 j terug waren het de provo's, de punkers/krakers/linkse groeperingen die de conservatieve overheid/kabinet/beleid omver wilde werpen, een lesje zou leren.

Nu zitten de producten van DIE demonstranten in de overheid/kabinet en krijg je bovenstaand gedoe.

Vind je 't gek dat rechts nu eens laat zien dat ze d'r klaar mee zijn? Na Rushdie's vogelvrijverklaring, Pim en Theo's moord en alle aanverwante shit....

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 29 jul 2022, 14:32

Jep eens Robin. En alsmaar het gejammer over de besluitvorming in deze democratische rechtstaat dat boeren / corona / bedrijven het maar moeten slikken wat er top down naar beneden gegooid wordt. Tegelijkertijd duikt elke keer die term ‘democratische rechtstaat’ wanneer mensen de plannen niet met open armen ontvangen om vervolgens buitenlandse politiek te bekritiseren op hun repressieve ‘beleid’ tegen politieke tegenstanders.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 29 jul 2022, 22:07

Dat wordt biking-fun.com registreren voor Peter denk ik :coffee:
https://www.telegraaf.nl/financieel/185 ... wil-bouwen

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 30 jul 2022, 00:34

De kostenbesparing zal inderdaad de reden zijn. En ineens overal een bus/tram terminal.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 30 jul 2022, 10:49

Jamaar jamaar dit is een door de meerderheid gekozen kabinet, er is maar een klein zeurdeel die dit niet wil. En meerderheid telt=democratie! Zo was 't toch?:)

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 30 jul 2022, 10:54

Ja dat is het credo meestal. Oppositie is nasie/fascisme/radicalisering behalve als een overheid radicale plannen er door drukt.

Wat ik ook wel eens lees: “ga gewoon met de tijd mee” een mooi streven maar waar ga je precies mee in zee? Zou er daadwerkelijk helemaal niks te zeggen zijn over blind mee gaan in ‘voortuitgang’?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 30 jul 2022, 11:00

De concessieklok….je wil wonen….dat gaat dan ten koste van of je grote tuin, instapbad en douche, kookeiland, visgraatlaminaat, oprit, laadpunt, energielabel B, warmtepomp, senseo….etc… :coffee:

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 30 jul 2022, 11:08

Een gezond gehalte concessies doen is opzich geen punt mits het sociaal contract overeind blijft.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 30 jul 2022, 11:21

Crookie schreef: 30 jul 2022, 10:54 Ja dat is het credo meestal. Oppositie is nasie/fascisme/radicalisering behalve als een overheid radicale plannen er door drukt.

Wat ik ook wel eens lees: “ga gewoon met de tijd mee” een mooi streven maar waar ga je precies mee in zee? Zou er daadwerkelijk helemaal niks te zeggen zijn over blind mee gaan in ‘voortuitgang’?
Vooruitgang is ook een loos woord als je hier Ukrainers/Syriers en aanverwante met een vaak nogal minder modern gedachtengoed hierheen haalt.
Meerderheid ook wel wat een loos woord: als een meerderheid vóór een bepaald punt is, betekent dat niet zonder meer dat dat bepaalde punt 'goed voor ons is'. Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd. Ook het 51% principe mag dan wel democratisch zijn, maar die andere 49% hoe staat die daar tegenover?
En dat is imho kortweg wat je nu in NL ziet, iedereen tegen iedereen, allemaal (vaak uit een hoge hoed getoverde ) issues waar we wat van vinden, (enorme) wrijving onderling in de maatschappij en hier ook. Het begint verdacht veel op het Verdeel en Heers principe te lijken.

Dinsdag krijg ik m'n nieuwe koffiemachine! :headbang:

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 30 jul 2022, 11:24

Crookie schreef: 30 jul 2022, 11:08 Een gezond gehalte concessies doen is opzich geen punt mits het sociaal contract overeind blijft.
Inderdaad. In de praktijk werkt dat vaak niet zo:)
NL het land van concessies en alle betrokkenen vaak niet echt geheel tevreden, toch door laten gaan. Polderen. Het zou verboden moeten worden. :kikker:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, SlowCo, vigilante en 133 gasten