Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3581
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 03 mei 2024, 22:08

:hmmm: Je bent er zeker even voor gaan zitten TLRS, snap dat dat even duurt. Je schrijft veel, maar zegt eigenlijk vrij weinig. Dat heeft erg lang gewerkt in de politiek, maar kennelijk werkt dat nu minder. Dat kan liggen aan het feit dat velen te dom zijn om te accepteren dat anderen het echt wel beter weten. Ik sluit ook niet uit dat er velen te slim zijn om in een lulverhaal te trappen. Dat regelt zich verder wel in de praktijk en in de stemhokjes.

Gr Ron

TLRS
Berichten: 2939
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 03 mei 2024, 23:27

Martijn_bmw schreef: 03 mei 2024, 21:54 Die polarisatie is naar mijn mening het grootste probleem idd.

Het ouderwetse polderen door het midden was zo slecht nog niet, 100% goed doen voor alle Nederlanders lukt toch niet want iedereen bepaalt wat “goed” is door zijn eigen bril. Maar door het midden is voor de grootste bevolking groep in ieder geval een redelijk compromis.

Nu lijkt er alleen nog maar steeds extremer links en rechts te bestaan en kom je nooit tot een goed compromis. (Polderen)
Idd aan de ene kant wil 'men' niets want 'het kan zo niet'. En dan stagneert het, gevoel van controle ofzo. Maar de problematiek wacht er niet op en stapelt rustig verder op. Misschien wil iedereen het te goed doen, te perfect hebben. Wat past in de huidige maatschappij imo. Met al die regels en richtlijnen en niet te vergeten.. registratie zodat iedereen het gevoel heeft gecontroleerd te worden. Als een gelovige die zich bekeken voelt door een god perhaps.
RS-Ron schreef: 03 mei 2024, 22:08 :hmmm: Je bent er zeker even voor gaan zitten TLRS, snap dat dat even duurt. Je schrijft veel, maar zegt eigenlijk vrij weinig.
Dat heeft erg lang gewerkt in de politiek, maar kennelijk werkt dat nu minder. Dat kan liggen aan het feit dat velen te dom zijn om te accepteren dat anderen het echt wel beter weten. Ik sluit ook niet uit dat er velen te slim zijn om in een lulverhaal te trappen. Dat regelt zich verder wel in de praktijk en in de stemhokjes.

Gr Ron
Misschien mooi voorbeeld van polarisatie. Ik schrijf wat, je kan er niets mee.. ik ben het probleem :blink:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6273
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Opa » 04 mei 2024, 00:22

TLRS schreef: 03 mei 2024, 23:27 Misschien mooi voorbeeld van polarisatie. Ik schrijf wat, je kan er niets mee.. ik ben het probleem :blink:
En weer zo'n politiek niet correct antwoord.....ik zou gaan solliciteren als woordvoerder van een links partijtje als ik jou was. :lol:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3581
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 04 mei 2024, 00:58

Waar moet ik dan iets mee kunnen ? Je schrijft inhoudelijk niets. Das wat mij betreft geen probleem hoor ! Ben dat inmiddels wel gewend. Wellicht anderen ook ?

Gr Ron

TLRS
Berichten: 2939
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 04 mei 2024, 02:04

Opa schreef: 04 mei 2024, 00:22 En weer zo'n politiek niet correct antwoord.....ik zou gaan solliciteren als woordvoerder van een links partijtje als ik jou was. :lol:
Wil je nou werkelijk zo snel mogelijk afstand creëren omdat we verschillen van mening of inzicht. Ben je bang voor iets anders dan je eigen denkbeeld ofzo.

TLRS
Berichten: 2939
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 04 mei 2024, 02:11

RS-Ron schreef: 04 mei 2024, 00:58 Waar moet ik dan iets mee kunnen ? Je schrijft inhoudelijk niets. Das wat mij betreft geen probleem hoor ! Ben dat inmiddels wel gewend. Wellicht anderen ook ?

Gr Ron
Of mijn reactie inhoud heeft, kunnen we dat niet beter in het midden houden.. zoals het hoort. Mijn aandacht ligt bij de minder voor de hand liggende verbanden. En misschien verbanden die er niet blijken te zijn. Kun je een andere mening hebben of een ander inzicht. Hoeft toch geen reden te zijn om mijn reactie af te doen met "geen inhoud".

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3581
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 04 mei 2024, 08:02

Dat klinkt allemaal erg leuk, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Wat is het probleem, hoe prioriteren wij het en wie heeft de oplossing in handen ? Als ik al drie dagen met mijn huisgenoten in het water sta in de keuken door een defecte keukenkraan vinden een aantal huisgenoten dat een probleem. Dan is het leuk dat jij als portemonnee beheerder een verhandeling opdreund over de reparatie van de koekoeksklok en zijn mechanisme. Na 5x en twee weken natte sokken zijn je huisgenoten wel klaar me jou en maakt het verwijt dat ze klagen geen indruk meer. Die wijzen een andere als penningmeester aan. Ze klagen namelijk niet, ze benoemen een probleem. Als landsbestuurder wordt dat ook van je verwacht. Of je moet het lastig vinden beslissingen te nemen ? Dat moet je geen land willen besturen. Misschien is de tijd van semantische woordspelletjes wel aan z'n eind. De toekomst zal het uitwijzen en daar is niets polariserend aan, naar mijn mening.

Gr Ron

Elise
Berichten: 7443
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 mei 2024, 08:04

RS-Ron schreef: 04 mei 2024, 08:02 Misschien is de tijd van semantische woordspelletjes wel aan z'n eind.
Spijker op den kop :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 04 mei 2024, 08:20

RS-Ron schreef: 04 mei 2024, 08:02 Dat klinkt allemaal erg leuk, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Wat is het probleem, hoe prioriteren wij het en wie heeft de oplossing in handen ? Als ik al drie dagen met mijn huisgenoten in het water sta in de keuken door een defecte keukenkraan vinden een aantal huisgenoten dat een probleem. Dan is het leuk dat jij als portemonnee beheerder een verhandeling opdreund over de reparatie van de koekoeksklok en zijn mechanisme. Na 5x en twee weken natte sokken zijn je huisgenoten wel klaar me jou en maakt het verwijt dat ze klagen geen indruk meer. Die wijzen een andere als penningmeester aan. Ze klagen namelijk niet, ze benoemen een probleem. Als landsbestuurder wordt dat ook van je verwacht. Of je moet het lastig vinden beslissingen te nemen ? Dat moet je geen land willen besturen. Misschien is de tijd van semantische woordspelletjes wel aan z'n eind. De toekomst zal het uitwijzen en daar is niets polariserend aan, naar mijn mening.

Gr Ron
De oplossing van links, geen sokken meer aandoen, worden ze ook niet meer nat.

Robin
Berichten: 51517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 mei 2024, 10:45

Mooie discussie ^^^

Lees ik net dit:
https://www.nu.nl/politiek/6311576/op1- ... geven.html

Daaruit:
PVV wordt gezien als bedreiging voor persvrijheid in Nederland
Vrijdag kwam de jaarlijkse internationale persvrijheidsindex van de organisatie Reporters Sans Frontières (RSF) uit. Die gezaghebbende journalistenorganisatie noemt expliciet de PVV als een bedreiging voor de persvrijheid in Nederland, omdat Wilders' partij "de publieke omroep wil afschaffen en de vrije media aanvalt".
Nounounou! Alsof die 'vrije media' zo vaak 'onpartijdig' is en alles van twee of meerdere kanten toont! Dacht 't niet!

Elise
Berichten: 7443
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 mei 2024, 11:10

Sven Kockelmann :kotsen:

Ik ben overigens groot voorstander om flink het mes in de publieke omroep te zetten.
Bizar zoveel geld als daar naartoe gaat, geld wat elders beter besteed is.


Laatst gewijzigd door Elise op 04 mei 2024, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39878
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 04 mei 2024, 11:13

Ik begrijp sowieso al die ‘aanvallen’ op Wilders/PVV niet. Extreem rechts, gevaarlijk voor persvrijheid, godsdienstlastering en niet te vergeten ondemocratisch. Maar zoals ik het zie; ze zijn toch de grootste partij? Democratisch gekozen door een meerderheid? Wat loop je dan te zeuren. Blijkbaar willen heel veel mensen dit. Dan heb je dat te accepteren.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9138
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 04 mei 2024, 11:18

Blijkbaar is dit makkelijker dan een potje zelfreflectie waarom je kiezers zijn weggelopen.
Daar hoor je niet veel over.

Elise
Berichten: 7443
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 mei 2024, 11:21

Er zijn heel veel mensen waarvan de baan op de tocht komt te staan als Geert zijn plannen zouden worden uitgevoerd. Denk aan alles wat te maken heeft met de publieke omroep of wat in de asielindustrie werkt etc. Dus die grijpen iedere gelegenheid aan om hun gal te spuwen.

Robin
Berichten: 51517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 mei 2024, 11:35

Inderdaad.
Nu luister ik vaak Radio 1, want je wilt toch horen wat die o zo 'vrije' en 'neutrale' omroep te melden heeft. En dan komt er vaak een 'het is weer tijd voor een mening' of iets van die strekking voorbij. En dan krijg je eigenlijk altijd een linksdraaiend woke cancel zielig verhaaltje en/of met sneren naar 'extreem rechts' Wilders/PVV etc.

Hoe duidelijk wil je 't dan hebben vraag ik me dan vaak af....

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6273
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Opa » 04 mei 2024, 13:28

TLRS schreef: 04 mei 2024, 02:04
Opa schreef: 04 mei 2024, 00:22 En weer zo'n politiek niet correct antwoord.....ik zou gaan solliciteren als woordvoerder van een links partijtje als ik jou was. :lol:
Wil je nou werkelijk zo snel mogelijk afstand creëren omdat we verschillen van mening of inzicht. Ben je bang voor iets anders dan je eigen denkbeeld ofzo.
En weer zo'n politiek niet correct antwoord.....ik zou gaan solliciteren als woordvoerder van een links partijtje als ik jou was. :lol:

Elise
Berichten: 7443
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 mei 2024, 14:32

Duizenden ontslagen arbeidsmigranten dakloos op straat en in bos: ’Ze gaan dood aan vermijdbare ziektes’

We moeten arbeidsmigratie zoveel mogelijk voorkomen/afschaffen, levert uiteindelijk alleen maar meer problemen op.
Bedrijven die er volledig afhankelijk van zijn en verder voor weinig Nederlandse werkgelegenheid zorgen, kunnen beter vertrekken naar het buitenland of er mee stoppen.
Laatst gewijzigd door Elise op 04 mei 2024, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10446
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 04 mei 2024, 14:36

Eh, wat dacht je van gewoon weer naar huis?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 04 mei 2024, 14:40

Robin schreef: 04 mei 2024, 10:45 Mooie discussie ^^^

Lees ik net dit:
https://www.nu.nl/politiek/6311576/op1- ... geven.html

Daaruit:
PVV wordt gezien als bedreiging voor persvrijheid in Nederland
Vrijdag kwam de jaarlijkse internationale persvrijheidsindex van de organisatie Reporters Sans Frontières (RSF) uit. Die gezaghebbende journalistenorganisatie noemt expliciet de PVV als een bedreiging voor de persvrijheid in Nederland, omdat Wilders' partij "de publieke omroep wil afschaffen en de vrije media aanvalt".
Nounounou! Alsof die 'vrije media' zo vaak 'onpartijdig' is en alles van twee of meerdere kanten toont! Dacht 't niet!
Er zit iemand te slapen daar, dat moet natuurlijk die ontspoorde mafklapper van een Baudet zijn.

Elise
Berichten: 7443
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 mei 2024, 14:40

tomgtr schreef: 04 mei 2024, 14:36 Eh, wat dacht je van gewoon weer naar huis?
Naar huis willen ze niet en ze voelen zich behandeld als slaven :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 04 mei 2024, 15:31

Ze hoeven toch niet perse met de roeiboot terug ? :coffee:

Robin
Berichten: 51517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 06 mei 2024, 15:53

Robin schreef: 03 mei 2024, 05:50
jos_br schreef: 02 mei 2024, 22:21 Mooi geschreven,

https://thefireonline.com/de-oude-vrouw/

Jos.
Inderdaad, Wilders kreeg er nogal juridisch van langs toen hij Minder Marokkanen riep. Nu valt Frans Geert 'persoonlijk' aan terwijl Geert heeft 'gewonnen' .
Ik ben bang dat as usual dit Frans-verhaal volgens 'de rechter' (en die bepaalt eigenlijk te vaak de politieke gang van zaken alsmede maatschappelijke kwesties waar hij niks mee te maken mag hebben) weer met een sisser af gaat lopen. Zo gaat dat.

Maar bij de volgende gang naar de stembus is het hopelijk over en uit voor extreem links en dit nare kabinet.

:coffee:
Zo gaat dat in z'n werk bij dat neutrale Opend66r Minsterie....

https://nos.nl/artikel/2519493-om-uitsp ... -strafbaar

Tom
Berichten: 21766
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 06 mei 2024, 16:22

Afbeelding

D66 rechters? Hoe kom je erbij.

Elise
Berichten: 7443
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 06 mei 2024, 16:30

D66 + PVDA + GL = 31 + 17 +12 = 60% :crazy:
Dus niet zo verwonderlijk dat Timmermans niks verkeerd zei volgens Vrouwe Justitia.

Vrouwe Justitia heeft in ieder geval niet veel met de PVV :coffee:

Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 376
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jaws » 06 mei 2024, 21:04

Een aantal jaar geleden zei een (blinde) rechter in Den Bosch op tv letterlijk dat er wat hem betreft geen plek is binnen de rechterlijke macht voor PVV stemmers. Montesquieu draaide zich om in zijn graf

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], RJK, TOM EVO VI, wjt en 15 gasten