Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Paar jaar terug een weekend weg geweest met een bruine GS Pallas. Het ging niet rap, maar het was erg leuk. Met C-matic (semi automatische 3-bak) was dat. In zo'n auto beleef je autorijden weer eens op een andere manier. Niet per sé minder leuk!
Inmiddels heeft de eigenaresse een goudkleurige in concoursstaat en de bruine is donor, omdat 'ie steeds lichter werd.
Inmiddels heeft de eigenaresse een goudkleurige in concoursstaat en de bruine is donor, omdat 'ie steeds lichter werd.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Laatst gewijzigd door dvh op 08 jun 2012, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
we have a winner
- Daan2D
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:57
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Daan,ik heb vorige week in Adenau je Clio eens goed bekeken,ziet erg erg netje uit,complimenten!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Mooi een Venturi, jammer dat ze erg zeldzaam en duur zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Venturi's zijn idd fraai, en mid engined en Renault techniek? doch weer anders dan bij de Alpine.
wat ik "jammer" vind van de Renault Alpine's die rear engined zijn, ala porsche zeg maar, die gaan denk wat eerder licht voelen in de neus bij hogere snelheden, althans die wat ik had voelde minder goed aan naar de echt wat hogere snelheden toe, al zal die A610 al verder rifined zijn lijkt me.
hier grappig de nog wat jongere JC in een vergelijk van de A610 vs de Venturi, meer de Alpine's laatste en Venturi's begin periode denk.
staat nog wel een leuke te koop>>
http://www.racecarsdirect.com/listing/4 ... 00_lm.html
wat ik "jammer" vind van de Renault Alpine's die rear engined zijn, ala porsche zeg maar, die gaan denk wat eerder licht voelen in de neus bij hogere snelheden, althans die wat ik had voelde minder goed aan naar de echt wat hogere snelheden toe, al zal die A610 al verder rifined zijn lijkt me.
hier grappig de nog wat jongere JC in een vergelijk van de A610 vs de Venturi, meer de Alpine's laatste en Venturi's begin periode denk.
staat nog wel een leuke te koop>>
http://www.racecarsdirect.com/listing/4 ... 00_lm.html
Car is in very good shape. It underwent complete rebuild in 2009 with many new parts. Bodywork has some minor flaws. Base of car was a 400 Trophy converted to 500 lm spec. Many improved parts, and running very reliable @500bhp. 600bhp easily possible. Ready to race! - 2009 new FIA roll cage - 2009 new engine management with data logging GEMS - 2009 new turbo chargers GARRETT - 2009 new intercoolers + dump valves TURBOSMART - 2009 new FIA fuel tanks + fuel lines ATL - 2009 new ignition system LS2 - 2009 new clutch AP RACING - 2009 new seat SPARCO - 2009 new steering wheel SPARCO - 2009 new FIA extinguisher system OMP - 2009 new seat belt - 2011 new mufflers DYNAMAX - Display - PI SYSTEM2 with data logging - Engine - PRV with COSWORTH internals - Brakes - ALCON - Super wide center lock wheels SPEEDLINE - Pedal box - Tilton with adjustable brake balance F/R - Suspension - JRZ - Air jacks - AP RACING - Gearbox - UN1 with SADEV internals - Power approx. 500bhp@1.1bar - Weight approx. 1150kg 3 sets of center lock Speedline wheels available. 5 sets of good used slicks and 1 set of new rain tires available. Many tools and extras available. ***BEST OFFER***
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Het zijn in basis dezelfde V 6en inderdaad.
Eerlijk gezegd weet ik niet of die in een Venturi verder naar voren ligt, denk het haast wel.
\ligt in de neus is wel een beetje bij de Alpine, ook bij de 610, maar het onstabiele op hoge snelheid wordt vaak veroorzaakt door versleten rubbers aan de achterkant, als je die vernieuwd is die weer een stuk strakker.
Die staat al heel lang te koop volgens mij, die raceventuri.
vanaf 1 mei zie ik, er staat me bij dat ik deze vaker te koop heb zien staan.
Eerlijk gezegd weet ik niet of die in een Venturi verder naar voren ligt, denk het haast wel.
\ligt in de neus is wel een beetje bij de Alpine, ook bij de 610, maar het onstabiele op hoge snelheid wordt vaak veroorzaakt door versleten rubbers aan de achterkant, als je die vernieuwd is die weer een stuk strakker.
Die staat al heel lang te koop volgens mij, die raceventuri.
vanaf 1 mei zie ik, er staat me bij dat ik deze vaker te koop heb zien staan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
deze is ook prachtig en schijnbaar ook geschikt voor de straat.
en ja de V6 bij de Venturi is mid-engined, ligt meer voor de achteras, die van de Alpine's meer achter de as.
weet trouwens zo niet meer of de Venturi's ook een verzinkt/gegalvaniseerd chassis hebben
en ja de V6 bij de Venturi is mid-engined, ligt meer voor de achteras, die van de Alpine's meer achter de as.
weet trouwens zo niet meer of de Venturi's ook een verzinkt/gegalvaniseerd chassis hebben
http://www.racecarsdirect.com/listing/3 ... rophy.htmlDescription:
1992 Venturi 400 Trophy. Legends are please to offer what has to be one of the finest examples of this French super car for sale. This is car No. 11 that was built by Venturi for their gentleman driver’s series, the Venturi Trophy for the 1992 / 93 season. To the best of our knowledge this car has never competed which is evident from the outstanding condition. Offered with a letter of authenticity from Venturi Automobiles as well as a Swansea V5 document and a current MOT, which makes the car road legal! POA
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Prijs op aanvraag
Wel mooi en op kenteken
Wel mooi en op kenteken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
zekers, wel jammer dat die prijs er niet bij staat, zal wel boven de 40K liggen denk...
zag net in de UK 1 te koop een ander type en RHD voor iets van 27K gbp
en in Frankrijk 1 voor bijna 44K
zoals deze>>
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 9550000000
wel fraaie auto's, heel lang geleden tijdens een vakantie ook 1 met zo'n dikke spoilert op de Griekse eilanden gespot destijds.
deze vind ik ook wel mooi qua looks>>
zag net in de UK 1 te koop een ander type en RHD voor iets van 27K gbp
en in Frankrijk 1 voor bijna 44K
zoals deze>>
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 9550000000
wel fraaie auto's, heel lang geleden tijdens een vakantie ook 1 met zo'n dikke spoilert op de Griekse eilanden gespot destijds.
deze vind ik ook wel mooi qua looks>>
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
pracht foto en dikke a110
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
De Lemans is qua breedte wel mooi, maar die sierra voorkant vind ik om te
Overigens minder vermogen dan de "gewone" alpine.
Die Venturi in frankrijk is de lichtste versie geloof ik.
Ja een 110 is ook erg mooi, maar ik kan daar niet fatsoenlijk in zitten.
Is meer voor dwergjes gemaakt
Overigens minder vermogen dan de "gewone" alpine.
Die Venturi in frankrijk is de lichtste versie geloof ik.
Ja een 110 is ook erg mooi, maar ik kan daar niet fatsoenlijk in zitten.
Is meer voor dwergjes gemaakt
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
1981 Renault R5 Turbo ” Cévennes “
Special version of the R5 Turbo, for Group 4 ( Rally ).
prachtig om te zien, terwijl alle? Alpine's de motor achter de achteras hebben liggen ala Porsche en ze redelijk lang zijn...hebben deze kleine korte trollen de motor gewoon in de lengte en voor de achteras liggen.
Renault 5 Turbo
Hockenheim 1982>>
Special version of the R5 Turbo, for Group 4 ( Rally ).
prachtig om te zien, terwijl alle? Alpine's de motor achter de achteras hebben liggen ala Porsche en ze redelijk lang zijn...hebben deze kleine korte trollen de motor gewoon in de lengte en voor de achteras liggen.
Renault 5 Turbo
Hockenheim 1982>>
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Ik kan me deze R5 Turbo niet meer herinneren
best apart ding...en vleugeldeuren
'82 Renault 5 Turbo PPG Pace Car
http://flaviendachet.blogspot.nl/2012/0 ... e-car.html
best apart ding...en vleugeldeuren
'82 Renault 5 Turbo PPG Pace Car
http://flaviendachet.blogspot.nl/2012/0 ... e-car.html
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
nog zoiets bijzonders, ik kan me niet meer herinneren dat ik van dit merk heb gehoord...
JIDE een Franse auto, schijnt net zoiets te zijn als de Alpine A110 echter de Alpine heeft de motor achter de wielen (toch wat jammer) en de JIDE heeft de motor voor de achterwielen, dus mid-engined...nice.
verder gebruikt ie dacht ik te lezen wel net zo'n motor, dus 1.3 en 1.6 getuned...tijd voor wat plaatjes.
ding weegt maar iets van 600kg...let ook eens op hoe laag die is
JIDE een Franse auto, schijnt net zoiets te zijn als de Alpine A110 echter de Alpine heeft de motor achter de wielen (toch wat jammer) en de JIDE heeft de motor voor de achterwielen, dus mid-engined...nice.
verder gebruikt ie dacht ik te lezen wel net zo'n motor, dus 1.3 en 1.6 getuned...tijd voor wat plaatjes.
ding weegt maar iets van 600kg...let ook eens op hoe laag die is
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
soms wel lastig als je geen Frans kan zoals ik
maar zo te lezen heeft deze een R5 turbo motor met 300pk? zal lekker gaan op 600kg
of is deze uitvoering nou 800kg...anyway, wel fast.
wow...gaaf ding zo, pocket rocket
maar zo te lezen heeft deze een R5 turbo motor met 300pk? zal lekker gaan op 600kg
of is deze uitvoering nou 800kg...anyway, wel fast.
wow...gaaf ding zo, pocket rocket
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
ah, kijk...hier een voorbeeld van hoe de motor ligt, mooi in de lengte en miden motor.
brothers in arms>>
onderstaande zal meer de straat versie zijn>>
brothers in arms>>
onderstaande zal meer de straat versie zijn>>
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Franse slag draadje, Frankrijk Porno.
Zeker gaaf voor dat geld.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten