Pagina 1 van 1

Spelregels cannonbalrun 6 augustus 2006 !!!

Geplaatst: 03 aug 2006, 12:11
door RVV
Om as Zondag het een en ander vloeiend te laten verlopen heb ik een paar spelregels op papier gezet. Doe iedere deelnemer een plezier en handhaaf deze spelregels in ieder geval naast je gezonde verstand en natuurlijk de geldende verkeersregels.
Wees je er van bewust dat we bezig zijn met iets waar je de kop bij moet houden. Lol en gein moet altijd kunnen maar blijf serieus als het op rijden aan komt.

Het walkie talkie idee kan. maar ik denk niet dat veel mensen die bij zich hebben Bij hoge snelheden ben ik zelf liever met het rijden bezig als met het klooien met een walkie talkie.

Ik denk dat het beter is om een paar handsignalen/spelregels af te spreken. Niet te te veel maar dat we ze allemaal van elkaar begrijpen.

Spelregels';

-Als eerste wil ik er voor waarschuwen om voldoende afstand te houden, ga niet bij 200 kilometer ofzo 10 meter achter je voorganger hangen. De boetes in Duitsland voor bumperkleven en helemaal bij hoge snelheden zijn echt extreem.

-Maak je een run met een andere auto/deelnemer naast elkaar op de snelweg, dan moet de auto rechterbaan ALTIJD GAS LOSSEN/EVENTUEEL AFREMMEN als er een voorligger aankomt. Dus NOOIT proberen om gas bij te geven en nog voor de auto op de linkerbaan proberen te schieten. DIt kan de grootste ongelukken veroorzaken.

-Alarmlichten aan betekent dat je direct de run afbreekt. Kan natuurlijk verschillende redenen hebben zoals bv pech, dan laat je de alarmlichten ook blijvend branden. anders maar kort laten branden. Is er sprake van pech omdat een deelnemer naar de vluchtstrook rijd dan moeten de overige deelnemers hier op anticiperen door eventueel te stoppen/hulp bieden, indien mogelijk natuurlijk, want niemand moet een noodstop maken bij hoge snelheid. Dus alles na eigen inzicht en veiligheid. We laten geen mensen achter er zal altijd iemand keren op de eerst volgende af en oprit.

-Rijden op de vluchtstrook is absoluut taboe. Dit is spelen met je eigen en andermans leven. Er staan ook zeer hoge straffen op het rijden op de vluchtstrook in Duitsland. Vergeet niet dat het vakantietijd is en de kans dat er auto's met pech op de vluchtstrook staan aanzienlijk groter is.

-Bij meerdere voorliggers, ga van het gas af, haal niet met 250 km/h een rijtje vrachtwagens/caravans in waar ook andere auto's tussen rijden.

IK WIL IEDEREEN VOOR DE VOLGENDE ZAKEN WAARSCHUWEN;

IEDERE DUITSE BURGER HEEFT HET RECHT OM JOU INDIEN JE IN ZIJN OGEN JE HEBT MISDRAGEN JEGENS HEM VIA DE DUITSE JUSTITIE TE VERVOLGEN. DE DUITSE JUSTITIE HEEFT ONDERZOEKSPLICHT ALS ER AANGIFTE IS GEDAAN. DUS HET IS NIET ZO DAT ALLEEN DE POLITIE JE KAN VERVOLGEN. GETUIGEVERKLARINGEN VAN BURGERS ZIJN VOLDOENDE. EN WORDEN AL SNEL AANNEMELIJK GENOMEN DOOR DE DUITSE JUSTITIE. DUITSERS ZIJN NIET VOOR NIETS EEN GEDISIPLINEERD VOLKJE.

STEL DAT JE IEMAND SNIJD EEN ANDERE WEGGEBRUIKER IN GEVAAR BRENGT, EXPRES OF PER ONGELUK DOET NIET TE ZAKE, OF JE AGRESIEF GEDRAAGT TEGEN EEN DUITSE AUTOMOBILIST, DOOR BV JE MIDDELVINGER OP TE STEKEN (=STRAFBAAR IN DUITSLAND) OF OP JE REM TE TRAPPEN WHATEVER. DAN KUN JE JARENLANG SLEPENDE RECHTZAKEN AAN JE BROEK KRIJGEN. OOK ALS JE JE NERGENS VAN BEWUST BENT. , MENIG BEROEPSCHAFFEUR HEEFT EEN SLEPENDE RECHTZAAK AAN ZIJN BROEK HANGEN, AANGESPANNEN DOOR DUITSE BURGERS. DUS WEES GEWAARSCHUWD!

MAAK NOOIT GEEN "RARE" GEBAREN NAAR POLITIEAGENTEN OF ANDERE BURGERS, ZOALS MIDDELVINGERS ED, HIER STAAN BOETES OP DIE TOT DUIZEND EURO OP KUNNEN LOPEN.

================================================

Handsignalen;

een rondje maken met je duim en wijsvinger betekend dat je iemand uitnodigt voor een run. Een duim omhoog betekend dat je ingaat op een uitnodiging. Geen duim is geen onderlinge run.

aftellen met de vingers betekend start van de run.

Laagste snelheid om een run te starten is 80 km/h, niet lager, dit is te gevaarlijk op de Duitse snelweg. Start een run altijd in de laagst mogelijke versnelling dit voorkomt achteraf gezeur over in welke versnelling men nu starte.

Als laatste ga geen run aan met andere weggebruikers hoe verleidelijk dat ook kan zijn. Die zijn niet op de hoogte met welke intentie wij rijden. En kunnen een run als zeer agresief en gevaarlijk gedrag ervaren. (zie weer bovenstaand in het vet gedrukt)

Heb respect voor overige, en vooral langzamere verkeersdeelnemers. Ga je niet ergeren aan langzame inhalers oid, we hoeven nergens heen en iedere run kan herhaald worden.

Als iedereen die meedoet mij zijn GSM numer wil doormailen of PB'en naar mij dan maak ik een lijstje waar alle telefoonnummers opstaan. Dit lijstje overhandig ik zondag dan ter plekke aan iedere deelnemer. Zodat iedereen ieders GSM nummer heeft. In geval van pech, onderling een run afspreken ed superhandig.

Mail is rico@driving-fun.com

Print deze post uit en lees hem nog eens goed door. We willen aan het eind van de middag allemaal weer veilig en heelhuids naar huis en het moet een leuke dag worden en blijven.

Geplaatst: 03 aug 2006, 13:49
door Maik
Mag ik nog 2 andere tekens opperen?
Uit ervaring weet ik dat die heel handig kunnen zijn.

je-eigen-keel-doorsnijden gebaar: benzinepeil staat op een zeer uitdagend niveau en de allereerste pomp moet aangedaan worden.

eerst een 1 maken met je wijsvinger, dan met je duim een liftend/afslaand gebaar maken: 1ste legale stopmogelijkheid (pomp of parkeerplaats) eraf voor een praatje of iets anders. Dus niet voor een pechgeval!

Als alle ideeën bekend zijn en iedereen is het er mee eens, misschien dit topic weer even opruimen dat alleen de spelregels weer overzichtelijk overblijven?

Geplaatst: 05 aug 2006, 14:18
door frank de jonge
Duidelijk, alleen dat rondje met wijsvinger en duim moet je morgen maar eem laten zien op die parkeerplaats..

Zit namelijk niet zo in die straatrace tekens :$

Geplaatst: 05 aug 2006, 15:11
door Erik K.
Rico bedoeld een rondje maken d.m.v. met je duim- en wijsvingertop op elkaar te doen. Dan krijg je vanzelf een rondje, zo van OK of ZIET ER GOED UIT :wink:

Geplaatst: 05 aug 2006, 15:46
door RVV
yep

Geplaatst: 05 aug 2006, 15:50
door Davy MR2DRIFT
Haha, die duitsers zullen echt geen klachten in gaan dienen tegen racingteam "Doofstom" :lol:

Geplaatst: 05 aug 2006, 15:56
door Davy MR2DRIFT
http://vitaal.denhaag.org/gebarenfabrie ... fabet.html

Misschien kom ik ook nog wel even kijken. Meerijden heeft geen zin met mijn 325. Kan wel heel stoer 230 "Nase hoch" rijden, maar dat werkt niet als Knot dan met 290 mijn spiegels eraf rijdt :D [/url]

Geplaatst: 05 aug 2006, 17:20
door Marc R
Volgens mij gaat het allemaal wel goedkomen met die portofoons......hoop ik....

Geplaatst: 06 aug 2006, 09:07
door Knot
frank de jonge schreef:Duidelijk, alleen dat rondje met wijsvinger en duim moet je morgen maar eem laten zien op die parkeerplaats..

Zit namelijk niet zo in die straatrace tekens :$
Ik gebruik dat gebaar altijd in de kroeg om het vrouwlijk schoon uit te dagen... weet niet hoe Maik bij deze verklaring komt.. maargoed :)

Davy, alles is gaaf man, we staan de helft van de tijd toch ook te lullen, dus waarom niet.

Kijken of je de 330i van Tom kan boeken met je lichtere auto en betere reactievermogen :)

Geplaatst: 06 aug 2006, 09:29
door Arthur
Davy MR2DRIFT schreef: Misschien kom ik ook nog wel even kijken. Meerijden heeft geen zin met mijn 325. Kan wel heel stoer 230 "Nase hoch" rijden, maar dat werkt niet als Knot dan met 290 mijn spiegels eraf rijdt :D
Maakt niet uit joh.
Meenemen dat ding :wink:

Geplaatst: 06 aug 2006, 09:42
door Knot
Inderdaad, iedereen staat toch de helft van de tijd te lullen!

Zo ff snel douchen, aankleden en dan 4 wielen wisselen, door de wasbox en dan proberen 11:30 bij de eerste pomp op de a1 na de splitsing a28/a1 te meeten... (of niet Erik?)

Geplaatst: 06 aug 2006, 09:44
door Erik K.
Denk er rond die tijd wel te kunnen zijn, met de RS4 in mijn kielzog ;)

Geplaatst: 06 aug 2006, 09:46
door Marc R
Ik zit hier al te "zenuwen" hahahah :D

Geplaatst: 06 aug 2006, 09:53
door Arthur
Goh, ik hoef pas rond 12:30u van huis... :twisted: :mrgreen:

Geplaatst: 06 aug 2006, 10:07
door Knot
Denken we allemaal nog even aan het olienivo, bandenspanning, banden controleren op happen/scheuren etc, remvloeistofnivo, koelvloeistofnivo, dikte remblokken etc?