Verstandskiezen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 15 apr 2010, 10:40

wang is nu aardig geel geworden met een mooie bloeduitstorting. De pijn is er nog en ik kan me kaken niet goed op elkaar doen... Maar het gaat wel wat beter dan een paar dagen terug...

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Verstandskiezen

Bericht door 2000USA » 15 apr 2010, 10:48

Metchu schreef:zo, heftig|! ik moet niet zeuren...
Bij jou klonk het anders ook niet gezellig, dus i'm no one to judge :wink:
Richardt. schreef:@2000USA, dat zijn inderdaad de minst aantrekkelijke verhalen :(
Prettig is anders, maar niet onoverkomelijk. Even doorbijten later lach je erom!
(en heb je weer een mooi verhaal om te posten :mrgreen: )

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verstandskiezen

Bericht door Richardt. » 15 apr 2010, 11:24

(en heb je weer een mooi verhaal om te posten )
En dat is waar je het uiteindelijk voor doet :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Verstandskiezen

Bericht door Ravin ///M » 15 apr 2010, 11:57

Metchu schreef:wang is nu aardig geel geworden met een mooie bloeduitstorting. De pijn is er nog en ik kan me kaken niet goed op elkaar doen... Maar het gaat wel wat beter dan een paar dagen terug...
Klinkt inmiddels als normaal :thumbup: .

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Verstandskiezen

Bericht door Rein » 11 aug 2010, 16:13

Kick!

Zojuist mijn opkomende verstandskies laten trekken, ging zonder problemen gelukkig. Hij begon wat scheef te groeien richting m'n wang, was niet zo prettig, dus vandaar de tandarts er maar ff naar laten kijken.

Over een uurtje maar een paracetamolletje slikken, nu werkt de verdoving nog dus niks aan het handje tot nu toe :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstandskiezen

Bericht door Mathieu » 11 aug 2010, 16:22

Moet je nu ff chocoladevla eten met een lepeltje, lachen :D

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Verstandskiezen

Bericht door Xave30 » 11 aug 2010, 18:55

Beterschap alvast Rein :thumbup:
Mathieu schreef:Moet je nu ff dubbelvla eten met een lepeltje, lachen :D
Fixed!

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Verstandskiezen

Bericht door Marco R. » 11 aug 2010, 19:54

Beterschap Rein idd.
Ik mag volgende week donderdag naar de tandarts, eens kijken wat hij te melden heeft. Ik heb al anderhalf week last van mijn kaak (verstandskies)... :evil:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 11 aug 2010, 19:56

succes allemaal! ik weet wat jullie doormaken! :bag:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Verstandskiezen

Bericht door Rein » 13 aug 2010, 17:25

Inmiddels een paar dagen verder.. 0,0 last gehad, heb voor de zekerheid 1 paracetamol geslikt, maar achteraf was dat misschien ook wel niet nodig geweest. Enige wat een beetje onwennig is, is het gat in m'n mond nu :mrgreen: . Blijkbaar scheelt dat nogal als je op jonge leeftijd de kiezen er uit laat halen. Voor mij gingen de horror verhalen dus niet op, gelukkig maar. Wie weet bij de andere 3 kiezen.. :hmmm:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Verstandskiezen

Bericht door Maus335i » 29 mei 2011, 12:37

Ik sta voor morgen op het programma! Beide onderkiezen, de bovenste zijn al getrokken.... De onderkiezen zitten flink diep (eigen diagnose overigens :mrgreen: ) en zullen ongetwijfeld de nodige problemen gaan verzorgen. De bovenste lagen redelijk open en heb ik betrekkelijk "weinig" last van gehad. That is, 3 dagen pijn en bloeden en daarna ging het allemaal wel weer.

Voor de onderste kiezen moest ik sowieso naar het ziekenhuis, de tandarts kon het niet meer doen. De linkerkies ligt alleen het spreekwoordelijke topje van de ijberg open, de rest is omringd met tandvlees. De rechter ligt redelijk open, maar kan je volgens mij ook geen tang omheen krijgen. Dus ook die zal wel uitgesneden moeten worden.

Na het lezen van alle horrorverhalen (en ook uit ervaring van de vorige keer) morgen de afspraak maar proberen te verzetten. Ben net 2,5 week in Amerika geweest en er ligt een pens met werk op kantoor.... kan geen hele week weer absent zijn.

Het zal mij allemaal benieuwen! Het enige waar ik vooral bang voor ben is dat de verdoving niet goed werkt. Voor alleen al een gaatje boren vorige keer hebben ze 3 verdovingen moeten spuiten en NOG kreeg ik continu pijnscheuten via zenuwen die half bloot liggen ofzo.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Verstandskiezen

Bericht door Arthur » 29 mei 2011, 12:56

M'n vrouw moest onlangs ook van de tandarts naar de kaakchirurg ivm een verstandskies. Ze stond met 5 minuten weer buiten want ze hadden de "regels" mbt het trekken veranderd... Ze had/heeft er geen last van dus de chirurg liet het erbij. Vond ze prima overigens! :mrgreen:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstandskiezen

Bericht door dvh » 29 mei 2011, 14:01

http://Www.narcosetandarts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat wordt hem voor mij tegen de tijd dat.....

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Verstandskiezen

Bericht door Maus335i » 22 jun 2011, 14:07

Ik had de afspraak verzet naar vandaag. De linker kies is er uit, voor de rechter mag ik in augustus terugkomen :(

Ging allemaal wat lastig met veel duw en trekwerk. Stukje uit de kaak boren, kies kapot maken en er uit halen, hoorde er allemaal bij. Boel is daarna dichtgehecht. Verdoving werkt nu langzaam uit, dus het feest kan zo beginnen :P

In het boekje wordt gewaarschuwd voor zo'n 3 dagen pijn, daarna moet het minder worden......

Tijdens de behandeling voel je overigens niets, dus dat zit wel goed. Het gaat vooral om de aftermath

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Robin Hartog » 22 jun 2011, 14:09

Hou op... Ik moet maandag voor 2... :(

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Verstandskiezen

Bericht door WJ » 22 jun 2011, 14:17

dvh schreef:http://Www.narcosetandarts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat wordt hem voor mij tegen de tijd dat.....
Ik moet ook niks van dat gerommel in me mond hebben. Dus ik had een afspraak gemaakt in Alphen, narcose tandarts. Alle 4 in een keer eruit terwijl ik lag te maffen, Klaar.

:strong: Held op sokken, I know...

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Verstandskiezen

Bericht door Martijn_bmw » 22 jun 2011, 15:23

Maus335i schreef:Ik had de afspraak verzet naar vandaag. De linker kies is er uit, voor de rechter mag ik in augustus terugkomen :(

Ging allemaal wat lastig met veel duw en trekwerk. Stukje uit de kaak boren, kies kapot maken en er uit halen, hoorde er allemaal bij. Boel is daarna dichtgehecht. Verdoving werkt nu langzaam uit, dus het feest kan zo beginnen :P

In het boekje wordt gewaarschuwd voor zo'n 3 dagen pijn, daarna moet het minder worden......

Tijdens de behandeling voel je overigens niets, dus dat zit wel goed. Het gaat vooral om de aftermath
sterkte de komende dagen :thumbup:

ik heb hetzelfde gehad 30min bezig per kant en mag maar 1 kant per keer ivm verdoven tong...

idd als de verdoving goed werkt doet het tijdens het slopen geen pijn alleen beetje raar gevoel dat ie met een schroevendraaier achtig ding en ze volle gewicht in je kaak gaat hangen om de kies te breken en vervolgens in stukjes er uit te halen :? (zaten bij mij onder me andere kiezen...)

en daarna idd zo'n 3 dagen pijn, blauw etc daarna is het snel over.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Nutkees » 22 jun 2011, 15:27

Zal me er niet zo druk om maken. Wil wel aanraden om voortijdig goed te spoelen met Corsodyl of een ander bacterie dodende mondspoeling.

Op die manier is de kans op een ontsteking NA het trekken van de kies een stuk kleiner.

Zal deze week ook even een afspraak maken voor een tandarts bezoek, al 1.5 jaar niet geweest, ook geen last, maar controle kan geen kwaad!

Gaatjes gaan bij mij altijd zonder verdoving, heb op e.o.a. manier nooit echt last van de pijn... heerlijk...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstandskiezen

Bericht door dvh » 22 jun 2011, 15:48

WJ schreef:
dvh schreef:http://Www.narcosetandarts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat wordt hem voor mij tegen de tijd dat.....
Ik moet ook niks van dat gerommel in me mond hebben. Dus ik had een afspraak gemaakt in Alphen, narcose tandarts. Alle 4 in een keer eruit terwijl ik lag te maffen, Klaar.

:strong: Held op sokken, I know...
Mooi man!
Ik ben echt een giga poepert wanneer het op mn tanden aankomt.
Dus de narcosemethode lijkt me super als het zover is.

@maus, ondanks dat ik er niks van voel, ik krijg een hartverlamming van de stress in zo'n stoel..
Spuit mij maar plat :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Verstandskiezen

Bericht door Arthur » 23 jun 2011, 04:07

Bij mij ook. Vooral omdat je dan ook beter voelt of de vulling goed aansluit op de andere tanden en je geen drukpunten hebt. Heb 1x met verdoving gedaan en kon toen terug om het "beter pas" te maken.
Nutkees schreef:Gaatjes gaan bij mij altijd zonder verdoving, heb op e.o.a. manier nooit echt last van de pijn... heerlijk...

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Verstandskiezen

Bericht door duifjes.com » 23 jun 2011, 17:32

Van de week naar de tandarts geweest sinds 4 jaar.....foto maken...kijken....oke niets aan de hand...
alleen even naar de mondhygiënist. :blink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Verstandskiezen

Bericht door Arthur » 24 jun 2011, 05:31

Snap ik, hij/zij wilde je rap weer weg hebben. Eerst maar ff laten "cleanen" en dan weer terug voor restauratie :kotsen:
:tooth:

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Joopieboy » 26 jun 2011, 16:39

Ow heerlijk dit draadje, doe mij denken aan mijn 'operatie' 2 jaar terug.
Ik had in de onderkaak de verstandskiezen dwarsliggen, en klem, waarvan 1 ontstoken was (ja i know beter eerder kunnen laten doen maar goed), dus wij naar het ziekenhuis. Foto's maken en alles, toen was het wel duidelijk. Ze konden het helaas niet in 1x doen. Dus eerst de slechte kant. 3 dubbel verdoving gehad en toen ze begonnen met snijden vloog ik ook door het plafond. Uiteindelijk gelukt, week lang zitten spacen op ibruprofen (bovenkant ging wel easy, was *plop en eruit). Paar weken herstellen en toen de andere kant, onderkaak wel aantal dagen last van gehad, boven eigenlijk helemaal niet. Man wat ben ik blij dat ik ervan af was. :blackeye:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2011, 22:34

Morgen is het zo ver.. Volgens mij gaan de linker twee eruit... (maar kunnen ook de rechter twee zijn..) :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Verstandskiezen

Bericht door RVV » 26 jun 2011, 22:57

Robin Hartog schreef:Morgen is het zo ver.. Volgens mij gaan de linker twee eruit... (maar kunnen ook de rechter twee zijn..) :(
Hadden we dus toch beter kunnen laten staan :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Gus, jos_br, k33z, Kadett, TLRS en 195 gasten