Verstandskiezen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 23 mar 2010, 19:33

ik moet over 2 en een halve week weer voor de linkerkant...

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 09 apr 2010, 15:20

Nou ik zit er weer hoor!! Ik zit in de wachtkamer voor de linkerkant.... Pfff het moet maar weer, kon maar op met die ibuprofen!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Verstandskiezen

Bericht door Tristan » 09 apr 2010, 16:09

Alweer! :o

Succes, wel klote zo in het weekend!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Verstandskiezen

Bericht door Mathieu » 09 apr 2010, 16:29

Ik heb ook nog steeds twee gaten in mijn onderkaak :cry:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 09 apr 2010, 16:46

Tristan schreef:Alweer! :o

Succes, wel klote zo in het weekend!

expres zo gepland... geen tijd anders ivm werk en studie..


anyway, ben net thuis... DE TERING! godverdomme zeg... tandarts is een half uur bezig geweest... hij heeft tot 2x toe moeten verdoven en moest er op een gegeven moment een collega erbij halen, omdat hij er zelf niet meer uitkwam. Tot overmaat van ramp heette de collega Hielke, waar bij ik helemaal in paniek raakte! jezus... het zweet brak me op een gegeven moment gewoon uit, de tranen schoten in me ogen... En wrikken en boren en duwen en trekken... me lip is ook opengesprongen... Het eerste halfje kwam eruit, maar het tweede halfje had een extra wortel ofzoiets... godsamme zeg... Als ik dit de eerste keer had meegemaakt, dan was ik ECHT NIET meer teruggekomen! Ben blij dat dit dan de laatste keer was... ik kwam vet relaxed aan en chill, niet echt zenuwachtig ofzo... omdat de eerste keer vlekkeloos was gegaan, ja hij moest ook me kies in stukken boren en zagen, maar het ging allemaal in een oogwenk... Maar dit keer... godverdomme zeg... pfffffff Ik wil niemand bang maken, maar dit gun je echt niemand! Nu snel ijs erop en strak ibuprofen slikken als een malle... vorige keer was het wat gelig geworden me wang, ik ben bang dat het dit keer helemaal blauw wordt.

zucht...

Gebruikersavatar
Chuck
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16

Re: Verstandskiezen

Bericht door Chuck » 09 apr 2010, 17:19

Hoi Metchu, ik ga nooit meer terug, ben 1 keer geweest en ruim een uur hebben ze lopen wrikken en trekken. Ik heb toen 2 wkn niet kunnen werken en nu zit er een gat in wat niet helemaal goed is dichtgegroeid is :( .

Heb wel een dozijnen aan ibrofen in poedervorm geslikt en ze werken heel goed als je een kater hebt :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Verstandskiezen

Bericht door Tristan » 09 apr 2010, 18:57

Klinkt bekent in de oren, Metchu. Bij mij kwam hij er helaas ook niet makkelijk uit. Week lang thuis gezeten met hevige pijn. Heb nu net zoals Chuck een gapend gat. :?

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verstandskiezen

Bericht door Richardt. » 09 apr 2010, 19:17

Pfoe, sterkte de komende tijd dan Metchu : :?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door MartijnGizmo » 09 apr 2010, 19:34

Chuck schreef:Heb wel een dozijnen aan ibrofen in poedervorm geslikt en ze werken heel goed als je een kater hebt :D
LOL, dat is ook waar ik mijn restvoorraad aan besteed heb... :lol:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstandskiezen

Bericht door dvh » 09 apr 2010, 20:00

Mochten de mijne aan de beurt zijn : http://www.narcosetandarts.nl/

:bag:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 11 apr 2010, 12:13

ondanks dat ik er de eerste dag aardig wat ijs heb opgelegd is het nu echt dik... na 2 dagen zelfs nog... de pijn is niet te harden als de ibuprofen ook maar een beetje zn kracht verliest..... ik heb gisteren toch mn tanden gepoetst, ook al vond ik dat onwijs eng en heel zachtjes ook gepoetst over de wondjes... Echt waar, de eerste keer was een peuleschil vergeleken met wat ik nu doormaak... :( Ravin, heb jij nog wat tips ofzo??

Luco

Re: Verstandskiezen

Bericht door Luco » 11 apr 2010, 12:20

Watje :mrgreen:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Verstandskiezen

Bericht door Peric » 11 apr 2010, 12:44

Metchu schreef:Nou ik zit er weer hoor!! Ik zit in de wachtkamer voor de linkerkant.... Pfff het moet maar weer, kon maar op met die ibuprofen!
DF = Twitter? :)

P.S. Sterkte ermee Metin..

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 11 apr 2010, 13:05

haha dat is wel een leuk idee Peric :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Verstandskiezen

Bericht door Ravin ///M » 11 apr 2010, 20:59

Als de Brufen niet voldoende helpt weer bij de arts langsgaan. Als je
een ontsteking hebt van de tandkas, dus het bot waar de wortel aan
vast zat, dan heb je ruim ene week fikse pijn. De pijn kan verlicht
worden met ibuprofen en de arts kan een jodoformgaasje in de wond
plaatsen dat de ontstekingsverschijnselen gaat doen afnemen.

Maar of het daadwerkelijk ene tandkasontsteking is kan alleen de arts
beoordelen dus morgen bij gelijk- of ergerwordende klachten even
contact opnemen.

Sterkte dude!

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 11 apr 2010, 21:31

thanks voor je tip man, ik ga morgen even aankijken hoe het voelt... als het weer zoals vandaag is, ga ik contact opnemen...

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 12 apr 2010, 10:40

Ik ben vandaag weer langs het ziekenhuis geweest om het even te laten checken. Ze stonden me vriendelijk te woord en ik kon direct langskomen. Er heeft een arts naar gekeken en geconcludeerd dat het niet ontstoken was. Ze vertelde me dat de pijn op de derde dag het hevigst was. Dat kan kloppen ik werd vannacht ook een paar keer wakker van de pijn :( Ze vertelde me dat bij zo'n ingreep met verschillende tangetjes boren en zagen en noem maar op, de pijn wel even kan aanhouden... Ik heb wat extra ibuprofen voorgeschreven gekregen en ze zei als ik nog meer last had wat paracetamol erbij kon slikken. Ik had van het weekend de dosis al opgevoerd naar 4 roze pilletjes ipv 3. Maar dat breng ik weer terug naar 3 icm paracetamol. Ik moet het er maar mee doen, me ziek gemeld voor werk enzo... Pffff echt irritant zeg... najah het is gelukkig niet ontstoken en is het hopelijk na een ruime week allemaal voorbij!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Verstandskiezen

Bericht door Xave30 » 12 apr 2010, 10:47

Laten we hopen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Verstandskiezen

Bericht door Tristan » 12 apr 2010, 10:54

Had ik ook, heb in totaal 9 dagen pijn gehad. Na 1 week ook langs ziekenhuis gegaan maar ook tot de conclusie gekomen dat het niet ontstoken was. Dus hou even vol, gooi nog wat ibuprofen in je glas en doorbijten. :wink:

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Verstandskiezen

Bericht door 2000USA » 12 apr 2010, 14:06

Zie het topic nu pas, klinkt allemaal bekend!
Heb ze zelf alleen boven nog die zijn niet niet door en laten nog in de goede craniale (?) positie, dus hopelijk geven die wat minder sores dan de beide die benden zaten.

Bij mij moesten ze eruit toen ik overging van de ene naar de andere tandarts. Mijn oude was van 'laat ze eerst maar eens doorkomen" terwijl de andere direct doorverwees naar de kaakchirurg onder het mom van "was je maar 10 jaar eerder langsgekomen..."

In het OLVG (heel aardige mensen overigens) zijn ze er in twee sessies van allebei ruim een uur eruit gekomen. Beide lagen ze dwars en moesten ze doormidden, de tweede keer zelfs in drieen. De eerste keer is toen het gat verkeerd gehecht waardoor er net een flapje tandvlees op het bijtvlak van m'n kies zat. Elk hap die ik nam was tegelijkertijd een pijnscheut... teruggeweest en opnieuw laten hechten, feest.
Bij de tweede sessie moest die kies dus in drieen wat gepaard ging met flink boren, trekken en viezigheid.
Nog geen 24 uur laten lag ik met de kachel op 30 graden te rillen onder een dekentje, 40 graden koorts. Omdat een ontsteking doorgaans pas later optreed, toch maar even naar de eerste hulp, waar bleek dat de boel in de korte tijd toch flink onstoken was. Voor de nacht aan de antibiotica, en 's ochtends naar het AMC. Daar zou de boel gespoeld en opnieuw gehecht worden en een soort tampon met antibioticazalf ingebracht om het gat open (!) te houden. De co-assistent (bijna afgestudeerde tandarts die een praktijk ging stichten) zou de verdoving aanbrengen maar volgens mij was die les nog niet aan de orde geweest. De arts terplekke nog maar even aangegeven dat ik gewoon nog alles voelde, en gelijk even gevraagd waar de co-assistent zich ging vestigen (Zuid-Oost), zodat ik dat gevaar niet nog eens zou lopen....

Fijn is anders, dus lotgenoten: I feel your pain!

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 12 apr 2010, 14:19

zo, heftig|! ik moet niet zeuren...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Verstandskiezen

Bericht door Downforce Hans » 12 apr 2010, 14:42

Je post er anders niet minder om :hmmm: :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Verstandskiezen

Bericht door Metchu » 12 apr 2010, 14:44

hele dag in bed liggen is ook weer zoiets...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Verstandskiezen

Bericht door Downforce Hans » 12 apr 2010, 14:46

Door al die pijnstillers had ik wel verwacht dat je enorm duf zou zijn, maar ik merk totaal geen verschil :mrgreen:

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verstandskiezen

Bericht door Richardt. » 12 apr 2010, 14:50

Misschien is ie wel altijd versuft, al dan niet door de Ibuprofen :mrgreen:

@2000USA, dat zijn inderdaad de minst aantrekkelijke verhalen :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Andreass, De fiscalist, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Tom V, tomgtr, Wimo en 464 gasten