Verstandskiezen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcokers
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 okt 2010, 10:15
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door marcokers » 26 jun 2011, 23:04

Doet me denken aan 2005 toen bij mij 1 van de verstandskiezen eruit mocht.
Bij mij stond ie destijds nogal scheef tov de rest. Mn tandarts was bang dat ie het zooitje in de verdrukking zou brengen, dus hij moest er maar uit.
Bij de kaakchirurg verdoving er in, ging ie daarna beetje breken zodat ie er in stukjes uit gehaald kon worden (had gelukkig afleiding van aan alleraardigste assistente) boel met naald en draad dichthechten en ik kon weer gaan. Daarna idd paar dagen dikke blauwe wang gehad (viel mij overigens nog mee hoe erg dat was) en de pijn viel gelukkig ook relatief mee kreeg paar ibuprofen 600 mee, maar geloof maar 1 van gebruikt. Mijn broertje had echter wel een minder leuke ervaring. Zijn wond bleef maar bloeden, waarschijnlijk niet goed gehecht oid. Hebben ze midden in de nacht de kaakchirurg uit bed gebeld, en daar was ie niet zo blij mee blijkbaar. Ragde met de spuit flink in t gehemelte van mn broertje voor de verdoving. Als je niet goed uit je slaap komt, had je een ander beroep moet kiezen denk ik dan.

edit: vond net nog de röntgenfoto terug:

Afbeelding

PS Robin, sterkte alvast. Don't worry. FF doorbijten *sorry, onbewust woordgrapje* tis ff een minor inconvenience

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2253
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door jos_br » 26 jun 2011, 23:27

Sow, voor mij is het wel een tijd geleden maar wanneer ik de verhalen hier lees heb ik wel geluk gehad. In ´82 voer ik en had, omdat een kies me zeer deed, mezelf maar voorgenomen ze alle 4 tegelijk te laten trekken. Tandarts heeft het notabene in zijn pauze staan te doen. Op moment van trekken vondt ik het wel prettig, het deed toch al pijn. Daarna gewoon weer naar boord aan het werk gegaan en niet echt last gehad....hoezo mazzel.

Jos.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Fabian » 27 jun 2011, 09:41

Sja, ik moet ook, verstandskies in mn onderkaak.

Mn allereerst gaatje, en nog wel in mn verstandskies. Goede reden om hem te verwijderen vind de tandarts....grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Volgend jaar ofzo maar eens een afspraak maken....

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verstandskiezen

Bericht door Richardt. » 27 jun 2011, 09:49

Gaatjes gaan bij mij altijd zonder verdoving, heb op e.o.a. manier nooit echt last van de pijn... heerlijk...
Bij mij ook, vaak het laatste stukje wordt dan wat gevoelig maar is goed te doen. Ik zit dan iig. niet met nog een verdoving die uit moet werken :D

Heb niet echt een hekel aan de tandarts en de twee normale kiezen die getrokken waren voordat ik m'n beugel kreeg heb ik ook geen last van gehad. Maar m'n verstandskiezen gaan er pas uit als ik er wat van voel (en dan bedoel ik niet als het zaakje al twee maanden ontstoken is natuurlijk :lol:)

Tot nu toe ziet het er nog allemaal prima uit zegt m'n tandarts, dus daar vertrouw ik dan maar op :)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Joopieboy » 27 jun 2011, 12:47

Over een foto gesproken, zo zag de bende er bij mij uit:
Afbeelding
:hmmm:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Robin Hartog » 27 jun 2011, 13:09

RVV schreef:
Robin Hartog schreef:Morgen is het zo ver.. Volgens mij gaan de linker twee eruit... (maar kunnen ook de rechter twee zijn..) :(
Hadden we dus toch beter kunnen laten staan :whistle:
Hahaha :mrgreen:

Mag over 20 min. eindelijk weer eten, ingreep viel hartstikke mee, voelde niks, 15 min. later stond ik weer buiten..

Nu wel hele dag met ijs tegen m'n mik..

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Verstandskiezen

Bericht door Maus335i » 27 jun 2011, 13:39

Robin Hartog schreef:Nu wel hele dag met ijs tegen m'n mik..
Absolute aanrader!!!! Ik heb dat verzuimd te doen, met als gevolg al 3 dagen met een opgeblazen plofkop rond te lopen :)

Gebruikersavatar
marcokers
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 okt 2010, 10:15
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door marcokers » 27 jun 2011, 15:14

Maus335i schreef:
Robin Hartog schreef:Nu wel hele dag met ijs tegen m'n mik..
Absolute aanrader!!!! Ik heb dat verzuimd te doen, met als gevolg al 3 dagen met een opgeblazen plofkop rond te lopen :)
ik vond ijs oko te cool... dus same here 3 dagen met een toverballen bek gelopen :dood:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Verstandskiezen

Bericht door Rupie » 27 jun 2011, 16:14

Fabian schreef:Sja, ik moet ook, verstandskies in mn onderkaak.

Mn allereerst gaatje, en nog wel in mn verstandskies. Goede reden om hem te verwijderen vind de tandarts....grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Volgend jaar ofzo maar eens een afspraak maken....
Als je twijfelt zou ik zeker een second opion vragen. Mijn eerste gaatje is ook mijn verstandskies geweest, laatst weer een stuk van de vulling gebroken, maar mijn tandarts is niet over trekken begonnen. Hij heeft ze zelf alle vier nog en zegt ook dat als je gaat trekken er niet aan ontkomt om ze uiteindelijk allemaal te trekken. Dus als het ff niet nodig is..

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Bericht door Joopieboy » 27 jun 2011, 16:17

Mij zeiden ze dat het echt beter was om ze te laten trekken, je kon er op korte termijn of lange termijn echt wel last van gaan krijgen, dat was zeker. Ik had de pech al 1 slechte te hebben, dus dan maar alles eruit, heerlijk! Komt ook omdat ik vrij weinig ruimte had in mijn mond. :P

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstandskiezen

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 19:56

http://www.nu.nl/gezondheid/2601859/tan ... istof.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zou mooi zijn............. :hot: :tooth:

Ravin, weet jij iets meer van deze ontwikkelingen ? Fictie ? Realiteit ? Of hebben alleen mijn kinderen hier nog iets aan ?

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Verstandskiezen

Bericht door Luc B » 29 aug 2011, 21:17

Bij mij is er een jaar geleden 1 getrokken. Dit ging niet al te makkelijk , en heb daarna met een behoorlijke kaak rond gelopen. Moest 2e ook laten verwijderen, echter niet gedaan. Gelukkig is deze nu ook goed zichtbaar en zit deze wel goed. Geen last van dus laat hem fijn zitten.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Verstandskiezen

Bericht door Ravin ///M » 30 aug 2011, 19:15

dvh schreef:http://www.nu.nl/gezondheid/2601859/tan ... istof.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zou mooi zijn............. :hot: :tooth:

Ravin, weet jij iets meer van deze ontwikkelingen ? Fictie ? Realiteit ? Of hebben alleen mijn kinderen hier nog iets aan ?
In principe is het niets nieuws, het nieuws wordt wel wat simplistisch gebracht. Het is een modificatie van een reeds bestaand product, waarbij er nu niet alleen ontkalkingen worden geïmpregneerd maar het stofje nu ook calcium onttrekt waardoor de tand van binnenuit zou moeten herstellen. Is leuk in een klinische setting, maar de behandelontrouwe patiënt heeft er niks aan. En dat is juist diegene wie dit als muziek in de oortjes klinkt; iemand die niet graag naar de tandarts gaat. Maar als het tandbederf niet heel vroeg ontdekt wordt tijdens de reguliere controle, zul je het boortje nog even vrolijk hoen zingen hoor.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstandskiezen

Bericht door dvh » 30 aug 2011, 19:21

ow...............











:ziek:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Verstandskiezen

Bericht door ErikS » 30 aug 2011, 20:01

Ik heb het boortje vandaag nog 2 x horen zingen....

Last van m'n kaak.... :kotsen:
Verder scheelt de tandarts me niks, eindelijk een moment van rust en achterover liggen. :tong:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstandskiezen

Bericht door dvh » 30 aug 2011, 20:54

Ik doe niks liever dan achterover liggen..
Maar dan met een bak koffie in mijn hand en voeten op het bureau :beer:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Verstandskiezen

Bericht door Martijn_bmw » 31 aug 2011, 16:29

dvh schreef:Ik doe niks liever dan achterover liggen..
Maar dan met een bak koffie in mijn hand en voeten op het bureau :beer:
:mrgreen:

tandarts scheelt me ook niks vergeet alleen altijd weer een afspraak te maken...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Verstandskiezen

Bericht door Joy » 04 mar 2012, 12:30

Het is me het weekje wel zeg.

Dinsdag:

Tandartsbezoek voor controle. Alles in orde. Ik geef aan, ik voel wel eens wat linksboven. Toch maar een foto. Ja je hebt 2 kleine gaatjes in 1 kies tussen de tanden in. Ik kreeg nog advies om met zo een rubberen ragertje tussen de tanden te flossen wat ze ter plekke nog even deed. Ook nog even met wat gereedschap tussen de bewuste kies geprikt. Volgende week dinsdag terug komen.

Dinsdagavond:

Kolere wat begint die kies ineens zeer te doen. Zwelling op mijn tandvlees. Toch maar even een pijnstiller.

Woensdagochtend:

Eerst even naar een klant gegaan voor een offerte maar toen kwam die pijn weer opzetten. Op de terugweg meteen even gebeld dat ik het niet naar wens vond lopen. Ok kom om half 3 maar even langs.
Even gevoeld, getikt en een foto van de wortels gemaakt. Ja ik zie een ontsteking in een kies ernaast, die is een keer diep geboord waarschijnlijk is je zenuw daarvan gaan ontsteken. We gaan meteen een wortelkanaalbehandeling starten. Dus even prikje, 20 minuten wachten en hups weer kies openen en zenuw slopen. Joy weer blij en naar huis. Je kan wel napijn hebben dus hou daar rekening mee.

Woensdagavond:

Hmm, komt het weer opzetten zeg... verdammt. Weer een pijnstiller.

Donderdagochtend:

Bolle wang en zwelling is nu veel groter geworden. Grmbl. Weer een pijnstiller. En nog een paar gedurende de dag.

Vrijdagmiddag:

Volgens mij gaat dit niet goedkomen, toch maar even bellen. Antibiotica-kuurtje? Leg ik voor je klaar. Ok, geregeld. Ontstekingsoorzaak is weggenomen (zenuw) alleen moet je lichaam wel zelf die ontsteking op zien te lossen. Weer hele dag pijnstillers ingenomen.

Zaterdag:

Same shit, different day. Tegen de avond komt het telkens hevig opzetten en dan helpen de pijnstillers niet afdoende. Niet leuk.

Zondagochtend:

Same shit, different day. Kan nog wel redelijk slapen gelukkig maar als je wakker begint te worden voel je meteen weer die wang.

Krijg ik de tip van ma om een kleikompres op mijn tandvlees te leggen en eventueel op de wang. Het idee om klei in je mond te stoppen klonk me niet als muziek in de oren maar ja na zoveel dagen pijn wil je wel wat proberen.
Dus lekker sceptisch een katoenen doekje gevuld met groene klei en tussen m'n wang en tandvlees gepropt (AUW!). Nog eentje aan de buitenkant gelegd en een half uur laten zitten. Om het half uur een nieuwe aanbrengen omdat de klei verzadigd zou raken van de stoffen die het uit de zwelling haalt. Nou na de 1e dacht ik, werkt voor geen meter. Daarstraks de 2e er uitgehaald en toen dacht ik, verrek het lijkt wel of die bobbel kleiner is geworden. Ik voelde duidelijk met mijn tong dat de verdikking minder werd. Dus nu het 3e kompres erin en het lijkt vrijwel in zijn geheel te verdwijnen inclusief de pijn. :duh:

Dat is dus ook voor het laatst dat ik sceptisch doe over dat soort 'heksenbrouwseltjes'. :mrgreen:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Verstandskiezen

Bericht door Xave30 » 04 mar 2012, 13:58

Afbeelding

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Verstandskiezen

Bericht door Emiel » 04 mar 2012, 14:07

Wees blij dat het werkt Joy. Mijn vriendin heeft er net een week geleden 4 uit laten snijden/trekken.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Verstandskiezen

Bericht door Peric » 04 mar 2012, 14:19

Groene klei werkt verrassend goed voor meerdere dingen.
Succes ermee Joy!

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Verstandskiezen

Bericht door cooldragon » 04 mar 2012, 14:42

Ravin ///M schreef:
dvh schreef:http://www.nu.nl/gezondheid/2601859/tan ... istof.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zou mooi zijn............. :hot: :tooth:

Ravin, weet jij iets meer van deze ontwikkelingen ? Fictie ? Realiteit ? Of hebben alleen mijn kinderen hier nog iets aan ?
In principe is het niets nieuws, het nieuws wordt wel wat simplistisch gebracht. Het is een modificatie van een reeds bestaand product, waarbij er nu niet alleen ontkalkingen worden geïmpregneerd maar het stofje nu ook calcium onttrekt waardoor de tand van binnenuit zou moeten herstellen. Is leuk in een klinische setting, maar de behandelontrouwe patiënt heeft er niks aan. En dat is juist diegene wie dit als muziek in de oortjes klinkt; iemand die niet graag naar de tandarts gaat. Maar als het tandbederf niet heel vroeg ontdekt wordt tijdens de reguliere controle, zul je het boortje nog even vrolijk hoen zingen hoor.
ah de welbekende Carisolv wat uiteindelijk een grote flop werd? :mrgreen:

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verstandskiezen

Bericht door Richardt. » 22 apr 2013, 14:35

Ik mag er ook aan gaan geloven denk ik.

Alle vier de verstandskiezen zitten mooi recht en vormen geen probleem. Echter is er eentje die niet helemaal goed door wil komen, kwestie van tijd volgens mijn tandarts. Wel al één of twee keer eerder wat geïrriteerd tandvlees gehad bij die tand. Maar sinds donderdag vreet ik de maximale hoeveelheid ibuprofen/paracetamol en het gaat niet echt over.

De pijn trekt door heel m'n kaak, richting m'n oor en ik word er 's nachts wakker van. Vanmorgen dus maar even de tandarts gebeld en dadelijk om 16.15 gaat de beste man er even naar kijken. Ik ben benieuwd....

Overigens twee weken geleden nog voor controle geweest en zoals gewoonlijk 0,0 problemen. Zegt niks natuurlijk, maar is toch opmerkelijk.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Verstandskiezen

Bericht door Tristan » 22 apr 2013, 15:52

Net bij Robert (cooldragon) geweest maar mag er ook voor de 2e keer aan geloven. :(

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Verstandskiezen

Bericht door dvh » 22 apr 2013, 21:52

Paar weekjes terug m'n vriendin, een kant.
Ik hoop dat het mij nog even bespaard blijft........................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bram, frankie, jasverstoppen, krentenbol, sitechris, SvB, Ti-Tourist (Erik) en 471 gasten