BMW Porno

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW Porno

Bericht door Bram » 15 aug 2021, 10:01

Emilio schreef: 15 aug 2021, 09:51
Bram schreef: 15 aug 2021, 09:42 Daar wil ik nog eens een paar uurtjes gaan rond lopen, staat echt geweldig spul!
Ben er nog nooit geweest maar lijkt me leuk.

Hij heeft een slechte naam maar ook bij the gallery in brummen kun je uren rondlopen overigens.
Ik kan daar toch niks kopen. En daarna lekker door naar Oisterwijk, naar Du Parc en nog wat andere aanbieders van exclusief spul :clap:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW Porno

Bericht door Martijn_bmw » 15 aug 2021, 10:21

Robin schreef: 15 aug 2021, 09:56 Nico Aaldering een slechte naam? Hebben nog bij hun thuis met hun gedineerd. We troffen elkaar daarvoor op vakantie in Mexico. Beste kerel. Vind ik.
Volgens mij valt dat idd ook wel mee :)
En wat Bram zegt het mooie spul kan ik toch niet kopen maar beetje rond kijken is altijd leuk :D

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: BMW Porno

Bericht door Zed240 » 15 aug 2021, 13:25

Dat spul dat ze eerder zelf restaureerden bij the Gallery was wel matig. Werd bij de plaatselijke schadeboer strak gemaakt en gespoten. Auto's van 500k+ tussen de leaseauto's. Druipertje hier en daar werd niet moeilijk over gedaan. :bag:

Je betaalt volgens mij gewoon een beetje voor de ervaring en de naam. Uiteindelijk is het gewoon een handelaar in alles wat oud is, niet echt gespecialiseerd.

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW Porno

Bericht door Eric Z » 15 aug 2021, 13:40

Leuk om te kijken is het wel daar als je eens in de buurt bent.
Stond een keer een Z8 dus die stond ik te bekijken, kijk je naar de banden staat de rotatiepijl tegen de draairichting in. Dat soort dingen vind ik wel bijzonder als je kijkt wat voor bedragen ze er voor vragen. Als of de stageloper ff de bandjes heeft gewisseld…

coolfan
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: BMW Porno

Bericht door coolfan » 15 aug 2021, 13:42

Ik heb er 10 jaar geleden een 964 zien staan die op afstand prachtig glom maar afschuwelijk opnieuw gespoten was toen ie buiten in de zon stond; onderhoud zat een gat in van 7 jaar.... Maar de formule werkt; bling bling pand en hele goede babbel. Formule zal goed werken voor een groot deel van het koperspubliek. Wel hele aardige mensen altijd.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW Porno

Bericht door Martijn_bmw » 15 aug 2021, 14:18

Eric Z schreef: 15 aug 2021, 13:40 Leuk om te kijken is het wel daar als je eens in de buurt bent.
Stond een keer een Z8 dus die stond ik te bekijken, kijk je naar de banden staat de rotatiepijl tegen de draairichting in. Dat soort dingen vind ik wel bijzonder als je kijkt wat voor bedragen ze er voor vragen. Als of de stageloper ff de bandjes heeft gewisseld…
Dat snap ik überhaupt nooit idd, echt in de categorie “je had maar 1 taak” banden wisselen en dan nóg fout doen :bag:

coolfan
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: BMW Porno

Bericht door coolfan » 06 sep 2021, 12:39

Harry's Garage

Online
ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW Porno

Bericht door ErikS » 06 sep 2021, 12:43

Afbeelding

TLRS
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: BMW Porno

Bericht door TLRS » 06 sep 2021, 18:29

Sepang?

Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW Porno

Bericht door Kadett » 06 sep 2021, 18:39

Citrin zwart toch?

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: BMW Porno

Bericht door Emilio » 06 sep 2021, 18:56

Ik zet mijn geld ook op citrin.

Online
ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW Porno

Bericht door ErikS » 06 sep 2021, 19:22

Citrin inderdaad!

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: BMW Porno

Bericht door RS-Ron » 06 sep 2021, 21:49

En ik maar naar die naadjes kijken, die zien er toch netjes uit ? :tooth:

Gr Ron

Online
ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW Porno

Bericht door ErikS » 06 sep 2021, 22:30

RS-Ron schreef: 06 sep 2021, 21:49 En ik maar naar die naadjes kijken, die zien er toch netjes uit ? :tooth:

Gr Ron
Gelukkig wel. 🤣

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: BMW Porno

Bericht door Sander-E46 » 08 sep 2021, 06:58


Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW Porno

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2021, 07:18

:hot: :hot:
Wat waanzinnig mooi! Blijft voor mij toch wel echt dé auto uit mijn jeugd. En de BMW die mijn interesse in het merk heeft aangewakkerd :)

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW Porno

Bericht door Gijzert » 08 sep 2021, 08:36

Tering wat een geld. En een normale. Niet eens een bijzondere uitvoering of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26713
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW Porno

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2021, 08:55

Gijzert schreef: 08 sep 2021, 08:36 Tering wat een geld. En een normale. Niet eens een bijzondere uitvoering of zie ik dat verkeerd?
Tja origineel 23k km en zo te zien echt in mind condition… eens bizar veel geld maar eentje met 200k op de klok in mooie staat vragen ze ook al 80-100k eur…
Helaas onbetaalbaar geworden een mooie e30 m3, anders had ik er graag eentje in de garage gehad ipv de Z4 :headbang:

Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW Porno

Bericht door Kadett » 08 sep 2021, 11:37

Wat een geld voor een 4 cilinder. Als dan toch de knip open moet voor een 4 cilinder uit die periode. Dan de 190E Evo 2.5 :love:

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW Porno

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 11:56

Wat zijn zo de production numbers van de totale E30 M3 line up? Iemand?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW Porno

Bericht door Tristan » 08 sep 2021, 12:01

Robin schreef: 08 sep 2021, 11:56 Wat zijn zo de production numbers van de totale E30 M3 line up? Iemand?

Ca. 16.584 stuks voor Europa
Ca. 5.300 stuks voor USA/Canada
Ca. 395 voor Japan
Production Data

How many versions of the E30 M3 were developed?
BMW Motorsport developed seven versions of the E30 M3 coupe, each with slight mechanical variations and all in left-hand drive. Four were regular production models: European-spec without catalyst, European-spec with catalyst in 195 hp (early) and 215 hp (later) forms, and North American-spec. The remaining three were limited editions known as the Evolution I, Evolution II and Sport Evolution. These were built to homologate updates to the engine and aerodynamics for racing purposes. There were also four further special editions with mainly cosmetic variations: Tour de Corse, Europa Meister 88, Johnny Cecotto and Roberto Ravaglia. In addition to the coupe, an E30 M3 convertible (see specific FAQ) was assembled by hand in limited numbers.

How many of each version were produced?

Standard Models
AK01: 5,187 produced from 03/1986 through 08/1989 (includes the Evolution I and Evolution II)
AK03: 5,300 produced from 03/1987 through 12/1990
AK05 (195 hp): 4,585 produced from 05/1986 through 05/1989 (includes the Europa Meister 88 edition)
AK05 (215 hp): 1,512 produced from 09/1989 through 12/1990 (includes the Cecotto + Ravaglia editions, the Swiss-market Cecotto edition and six 195-hp special-order examples produced in 1/1990)

Special Edition Models
Evolution I (AK01, non-catalyst): 505 produced 02/1987 through 05/1987 (includes the French-market "Tour de Corse" edition)
Evolution II (AK01, non-catalyst): 501 produced from 03/1988 through 06/1988
Europa Meister 88 edition (AK05, catalyst): 148 produced from 10/1988 through 11/1988
Johnny Cecotto edition (AK05, catalyst): 480 produced from 04/1989 through 07/1989
Roberto Ravaglia edition (AK05, catalyst): 25 produced in 06/1989
Sport Evolution (AK07, catalyst): 600 produced from 12/1989 through 03/1990

Do all examples of the E30 M3 utilize the "WBS" VIN prefix?
The E30 M3 was generally given a "WBS" VIN prefix (i.e. the first three letters in the VIN) to identify it as a product of BMW Motorsport GmbH. However, it is believed that the initial 164 ECE non-catalyst examples of the E30 M3 were given the regular WBA (non-M) prefix. The WBA prefix also appears in the VIN of the first 208 examples of the E30 M3 Sport Evolution.

What changed during the production of the European-spec E30 M3?
In addition to the development of several special edition models, there were many major and minor improvements made to the standard European-spec E30 M3 during the five and a half years it was produced. The most noteworthy of these occurred when both the 200-hp (non-catalyst) and 195-hp (catalyst) engines were replaced by the more powerful, catalyst-equipped 215-hp engine in September of 1989. Other changes include a switch to ellipsoid headlights with integrated "city" lights (from 9/87 production) and aluminum front control arms (6/89 production), the availability of Boge Electronic Damping Control and a myriad of minor color, trim and option variations.

What changed during the production of the North American-spec M3?
The E30 M3 was introduced in North America as a 1988 model, though production began in March of 1987. Cars produced before September of 1987 were actually built to 1987 specification (despite being officially considered "1988" models). Therefore, the following changes were introduced in September of 1987, i.e. the actual start of the 1988 model year: Ellispoid headlights were introduced, Henna Red (052) was replaced by Cinnabar Red (138), Pearl Beige leather (0206) was replaced by Natur leather (0295), and Silver leather (0292) was offered for the first time. For the following 1989 model year (which began with 7/88 production), an upgraded radio with CD-changer capability was introduced and the Cardinal Red interior was discontinued.

The next major round of changes were introduced with the 1990 model year (starting from 6/89 production). At this time, the ellipsoid headlights were once again replaced by halogen units, the rear quarter windows were fixed, the control arm bushings were modified, aluminum control arms replaced the steel versions and the air intake box was enlarged (as fitted to the Euro-spec Evolution II). In addition, the option list was expanded to inlcude a power glass moonroof and heated front seats (already standard in Canada). Further changes were implemented in September of 1989, when a driver-side airbag with knee bolster became standard on U.S.-spec cars and optional in Canada, plus Cinnabar Red (138) and Salmon Silver metallic (203) were replaced by Brilliant Red (308) and Sterling Silver metallic (244). The final 1991 models entered production in June of 1990 with no changes.

Why are North American-spec E30 M3s produced before 9/87 still considered 1988 models?
BMW has never officially explained why it launched the E30 M3 in North America as a 1988 model, even though production began in early 1987. It is possible that the "1988" designation was necessary for BMW to be compliant with CAFE standards required by the EPA, or perhaps BMW simply did not want to bother with a shortened 1987 model year. Whatever the reason, it is interesting to note that 98 of the earliest North American-spec E30 M3s were produced with an "H" (as opposed to a "J") in the 10th position of their VIN, which technically denotes them as 1987 models. However, this was likely changed to a "J" prior to delivery, since BMW would not have otherwise been legally been able to sell the cars as 1988 models.

How many of the 5,300 North American-spec (AK03) E30 M3s were built to Canadian specification?
Of the 5,300 examples of the E30 M3 produced to North American specification, just 185 were produced for Canada and the remaining 5,115 were sold in the United States.

How many E30 M3s were produced for Japan?
There are two types of E30 M3s produced for Japan, all with the catalyst-equipped 195-hp motor (Model Code AK05), and all equipped with central locking, power windows, air conditioning, on-board computer and velour floor mats. The earlier type (1987 model year) retains the "dogleg" gearbox of the European-spec M3 and was built in two batches, 100 cars during late November and early December of 1986, then an additional 72 cars between January and June of 1987. All of these early examples are also equipped with a power sunroof. The later type (1988 and 1989 models) have the overdrive 5-speed gearbox shared with the North American-spec M3 (Model Type AK03) and can be identified by their "Japan version" option code. A total of 395 examples of this type were produced between September of 1987 and March of 1989, including a small number without a sunroof.
Bron: www.bmwmregistry.com

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW Porno

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 12:57

OK Tristan, toch nog '22.000'.

1M met <6400(?) is dan betrekkelijk minder.....

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW Porno

Bericht door Tristan » 08 sep 2021, 13:01

Robin schreef: 08 sep 2021, 12:57 OK Tristan, toch nog '22.000'.

1M met <6400(?) is dan betrekkelijk minder.....
Klopt, is ook maar 2 jaar in productie geweest. De E30 M3 bijna 5 jaar.

Online
Arstey
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
Locatie: Vlaanderen

Re: BMW Porno

Bericht door Arstey » 09 sep 2021, 13:38

Van mijn E30 318is zijn er 41.000 gebouwd door bmw dus toch half zo zeldzaam als een M3 :)

TLRS
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: BMW Porno

Bericht door TLRS » 09 sep 2021, 18:12

Hoeveel e30 m3’s zijn er nog over..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten