Je eerste rondje Nordschleife

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3432
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Joël D. » 26 apr 2012, 13:42

Leuk verhaal!

Als het komen weekend niet al te druk is, misschien met de boot (SL) de ring over.

Gewoon rustig, kappie eraf en genieten. :wave:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4916
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Roy RS » 27 apr 2012, 10:08

mijn eerste rondje, lang lang geleden in een Subaru GTT met een bevriende corvette rijder met een grote mond achter me...ik was 19 dus mijn mond was nog groter en ik kon en wist alles beter dan de rest van de wereld, je weet hoe dat gaat.

Ik ben niet zo into namen van de bochten van de ring onthouden, maar daarboven waar je als toeschouwer een hele klim gemaakt hebt om een blinde slingerbocht te zien. Daar waar het vaak misgaat. er komt vast iemand die dalijk de naam roept want het is een bekend en leuk punt.

Ik reed daar dus volaan de berg op met die corvette 100 meter achter me, ik weet nog dat ik dacht gas erop want daarboven na een semi recht stuk kan onmogelijk een bocht komen...klopt het waren er 2, meteen een haarspeldachtige bocht. Ik heb enkel een keer de rem ingetrapt voordat ik de kerb raakte en ik ging vol met over de 100 rechtdoor ipv linksaf, door het gras, weer over de kerb de baan op...gewoon de hele bocht overgeslagen.

Aan het eind zei mijn (veel oudere) maatje: "ik wist dat die subjes flink konden sturen, maar dit is niet normaal, ik zie je voor me de berg op en toen ik boven de bocht nam was je gewoon 200 meter op me uitgelopen...alsof je nauwelijks geremd hebt!!!" Ik heel cool: en jij maar denken dat ik enkel een praatjes maker ben he.

Hij was lyrisch over mijn driving-skills....ik heb hem pas onlangs verteld over mijn bijna dood ervaring....

Sindsdien besef ik dat er niets te winnen is zonder wedstrijd en veel te verliezen, dus ik leer voortaan eerst mijn lijn een beetje voordat ik overmoedig wordt...Het is ook gewoon 1 van de heel weinige bochten die je mag missen zonder al te veel risico....de rest is muur of andere pijnlijke zaken!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3659
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Paskal » 27 apr 2012, 10:23

Roy, herkenbare actie voor vele 1e ronde rijders bij Adenauer Forst.... Zo ging je dus ongeveer :)

Afbeelding

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door M@rcel » 27 apr 2012, 12:00

Lol@ Roy z'n verhaal.

ErikS
Berichten: 18510
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door ErikS » 27 apr 2012, 12:19

De 'carfreitag' bocht.... :D

Lachen verhaal Roy! :hot:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4916
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Roy RS » 27 apr 2012, 13:56

yeah!!! dat was hem!!

De schrik van mijn leven en een van de beste lessen tot nu toe op autogebied. Toen wist ik ineens waarom die rare oude mensen allemaal maar bleven zeggen, "leer nu eerst die auto eens beheersen, dan het circuit rustig verkennen en dán eens stoere ritten maken" Dat was dus vanaf toen de volgorde...

Ik heb nog vaak daar boven staan kijken en je ziet er feilloos wie er héél vaak komt, wie nooit en wie al prima zijn best doet, de lijn is daar bijzonder lastig!

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2059
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door frankie » 21 sep 2012, 20:30

Ik afgelopen dinsdag :D

JDMCharade
Berichten: 222
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:56
Locatie: 010

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door JDMCharade » 29 apr 2013, 22:00

Mijn eerste keer was 11 september 2010 met mijn eerste auto (vorige auto) Volkswagen Golf 2 1.6 CL.
En dit is t mooie bewijs van mijn eerste keer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 23:26

1ste keer daar en meteen 2 Porsche's GT3 te grazen nemen in de binnenbocht :df: ;-)

mooie plaat.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Knot » 30 apr 2013, 22:52

Haha, denk eerder dubbel buitenom ingehaald worden :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 09:45

nee joh,
hou die foto nou leuk :mrgreen:

JDMCharade
Berichten: 222
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:56
Locatie: 010

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door JDMCharade » 01 mei 2013, 10:38

:lollerdelol:

PogoSticK
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2014, 20:29

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door PogoSticK » 23 jun 2014, 20:50

Vorig jaar, datum zou ik even moeten opzoeken...

In een '00 Toyota Yaris 1.0 met 68 PK's.

Constant wielspin de bocht uit, I kid you not.... wat een belabberde grip op een natte NS. Gelukkig kende ik het circuit aardig goed en kon ik nog een beetje tempo houden waar het kon, anders bleef er weinig snelheid over.

Waar gamen wel niet goed voor is... digitaal heb ik er heull veulll rondjes op zitten, hielp enorm bij baankennis.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4449
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door sitechris » 01 jan 2015, 20:09

Eerste rondje in 2013 gemaakt. Ik was daar met een instructeur, dus meteen redelijk op tempo gereden omdat je de aanwijzingen kunt volgen. Tijd heb ik niet bijgehouden.

Ik heb er het volgende verhaal over geschreven. Ik denk voor iedereen wel herkenbaar.
http://driveaholic.nl/de-groene-hel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Jan-Willem » 03 jan 2015, 19:01

Mijn eerste rondje ring is ergens in augustus 2013

Op een dinsdag samen met mijn game verslaafde maatje en de 320i touring richting de ring gegaan.
Lekker door gereden, Aral 102 octaan getankt en iets minder dan 3 uurtjes waren we bij de ring.
Het laaste half uur onder de indruk van de prachtige omgeving en veel mooie auto's.

Mijn eerste rondje ring ging vooral erg langzaam, eerst zat er een oude vent in een vrij nieuwe slk voor mij die constand volgas gaf en daarna weer vol op de rem ging zelfs op rechte stukken ( WTF? )
Daarna zat er een Mini Cooper S achter mij die wel hele bijzondere lijnen reed, de 3e keer dat ik hem voorbij wou laten gaan ging die mij ook voorbij en vlak daarna kwam er een heel treintje van auto's mij voorbij.

Even rustig aan gedaan en daarna weer iets meer tempo, tot dat er een gele vlag gezwaait werd.
De kerel in de Mini Cooper S met zijn bijzondere race lijnen had zijn auto in de vangrail gezet, wat was ik blij dat ik die gek voorbij had laten gaan.

Nadat we de baan af kwamen heb ik weer even staan kijken en gewacht tot dat het wat rustiger op de baan was.

Daarna weer de baan op met het geluk dat ik op de hele ring maar 5 andere auto's ben tegen gekomen.
Nog wel een aardig tempo erin gehouden op de overzichtelijke stukken en kunnen genieten van het achtbaan gevoel.
Mijn maatje dacht dat hij de baan wel aardig kende van GT5 maar in de realiteit is het toch heel anders.

Terug weg ergens gegeten in Nurburg en daarna weer richting huis.

Prachtige middag/avond gehad en de auto heeft zich prima gehouden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2213
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Miesjel » 04 jan 2015, 08:36

sitechris schreef:Eerste rondje in 2013 gemaakt. Ik was daar met een instructeur, dus meteen redelijk op tempo gereden omdat je de aanwijzingen kunt volgen. Tijd heb ik niet bijgehouden.

Ik heb er het volgende verhaal over geschreven. Ik denk voor iedereen wel herkenbaar.
http://driveaholic.nl/de-groene-hel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk en informatief stukje voor iemand die nog geen ervaring heeft, nice !

Maar dit ; "Ook rijden er veel gelukzoekers rond die met hun oude auto’s net wat meer risico’s nemen" ?
Kan ik me helemaal niet in vinden. Integendeel zelfs, vaak zijn het lutsers in nieuwere auto's die m.b.v. stumperhulpjes nog maar net op het asfalt weten te blijven (of vlak daarbuiten) en hierdoor denken dat het volgende rondje nog wel wat sneller kan.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4449
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door sitechris » 04 jan 2015, 09:17

Je hebt wel een punt, ik zal die passage nog even aanpassen in mijn laatste artikel. Mijn laatste artikel heb ik hier nog niet gelinkt, maar dat is vooral voor de beginners (waaronder mijzelf) een handig artikel. Ik ga in op vragen als 'ben ik verzekerd', 'wanneer moet ik mijn eerste rondje rijden', 'kan ik een auto huren' etcetera.

http://driveaholic.nl/nordschleife/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1418
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door EmielS60 » 10 jan 2015, 13:00

Mooie verhalen om te lezen op een druilerige zaterdag. :D

Mijn eerste rondje was op 14 augustus 2005. Na Nürnberg ipv Nürburg ingevoerd te hebben en daar op tijd achter gekomen te zijn met een grote groep daar afgesproken. Familie en Volvo gekken.
Auto was m'n 850 T-5, toen nog standaard op de Brembo Max schijven en Pagid RS4.2 blokken na.
Setje pilot Exalto's erop met winterstaal...wist ik veel. :lol:

Ik ben wel van de PlayStation generatie dus eerst rijden op de PlayStation en daarna in het eggie.
Tuurlijk had je er weinig aan maar zo is de Nordschleife wel mythisch geworden. Je wist wel welke bocht er na de vorige kwam maar dat was het wel. De hoogteverschillen waren beangstigend...de eerste keer Fuchsrorhe omhoog of naar Hohe Acht... :shock:

Het weer was bijzonder slecht, heel veel water. De auto had ik net een paar maanden en dat vermogen (225pk stock) was wel wennen. Het waren wel hele leerzame rondjes, het tempo lag laag, maar van de regenrondjes leer ik nog steeds heel erg veel, en zeker met zo weinig ervaring was het maar goed ook, we kennen allemaal wel iemand die als rookie overmoedig is daar.
8 rondjes gereden, waarvan 6 in de stromende regen. Laatste 2 rondjes met m'n normale wielen in het droog gereden en na zo'n dag ben je voor de rest van je leven besmet met het Ringvirus.

Afbeelding

Afbeelding

Dat jaar en de jaren daarna bijna iedere maand wel daar geweest met de 850, met regen, sneeuw (dat is apart, met ijswater over de baan), drukke en hele rustige dagen. Vermogen en modificaties stegen, ervaring groeide. Rondes sneller en veel netter.

Na een Ringloos jaar vorig jaar dit jaar maar eens kijken met de S60, die heeft er ook al de nodige rondes opzitten maar het is er niet van gekomen in 2014.

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Mark W. Scholten » 22 dec 2016, 16:15

Mijn eerste rondje was met mijn Subaru Impreza Plus GTT in 2007:

https://www.youtube.com/watch?v=hWYrXcp27KM" onclick="window.open(this.href);return false;

Sindsdien vaste bezoeker, zie ook mijn YouTube kanaal :)

https://www.youtube.com/user/VTec555" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Vanmuur
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2016, 16:44

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Vanmuur » 23 dec 2016, 15:50

Mark W. Scholten schreef:Mijn eerste rondje was met mijn Subaru Impreza Plus GTT in 2007:

https://www.youtube.com/watch?v=hWYrXcp27KM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn eerste rondje in een Subaru Impreza plus GTT was in jouw auto :tooth: Niet op de Nordschleife helaas maar rond het Sontplein in Groningen. Ik kreeg ineens een flashback van zo'n 10 jaar geleden toen ik de nickname (Vtec555) zag op het het Youtube kanaal.

Jij hebt inmiddels een mooie upgrade gemaakt van de Impreza naar de GT-R :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1757
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door StefanW » 23 dec 2016, 20:46

Mijn eerste rondje was in 2008 met mijn Mini Cooper S JCW destijds. In mijn 2 of 3e rondje had ik gelijk pech. Toen schoot mijn linker voorband van de velg bij Aremberg. Op de Mini zaten runflats. Rustig doorgereden en bij Breidscheid eraf. Bij een pomp de band er weer omheen gelegd en opgepompd en probleem was verholpen. Band was dus nooit goed gemonteerd :shock:

Had laatst een foto'tje gemaakt van mijn auto's die de Ring hebben gezien

Afbeelding

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1076
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door bartb » 24 dec 2016, 00:15

Eerste rondje?
Dat was mei 2015, toen mocht het eindelijk. opzich ideale omstandigheden, droog, niet te warm, en niet veel auto's op de baan.
Heb hem gereden met de 320ci die ik nu nogsteeds heb.
Dit jaar ook een paar rondjes gereden en het wordt steeds leuker nu je de baan leert kennen.
Ook leuk om het verschil in filmpjes te zien.
Ik hoop dat er nog vele mogen volgen.
Laatst gewijzigd door bartb op 14 sep 2017, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5986
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door matthyssie » 24 dec 2016, 01:39

Dikke E36 daarachter :)

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door Mark W. Scholten » 24 dec 2016, 12:21

Vanmuur schreef:
Mark W. Scholten schreef:Mijn eerste rondje was met mijn Subaru Impreza Plus GTT in 2007:

https://www.youtube.com/watch?v=hWYrXcp27KM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn eerste rondje in een Subaru Impreza plus GTT was in jouw auto :tooth: Niet op de Nordschleife helaas maar rond het Sontplein in Groningen. Ik kreeg ineens een flashback van zo'n 10 jaar geleden toen ik de nickname (Vtec555) zag op het het Youtube kanaal.

Jij hebt inmiddels een mooie upgrade gemaakt van de Impreza naar de GT-R :thumbup:
Ha, dat is toevallig. Kan me het nog goed herinneren :)

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1076
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Je eerste rondje Nordschleife

Bericht door bartb » 24 dec 2016, 14:34

matthyssie schreef:Dikke E36 daarachter :)
Vind je?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmielS60, Kadett en 8 gasten