Nissan 350Z

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Nissan 350Z

Bericht door Jeroen Watermulder » 29 jul 2006, 21:02

Bedacht me ineens dat ik hier nog niet eens een verhaal had geschreven over de bevindingen van mijn auto en het waarom van deze aankop.

Komt dat de meeste me wel kenden en ook het hoe en waarom van de Z. Nu is dit forum inmiddels flink gegroeid en zijn er natuurlijk een heleboel lieden die mij en mijn auto helemaal niet kennen. Vandaar even het verhaal over mijn auto.

Goed, ik ga terug naar mijn vorige auto. Een BMW 330d touring, nieuw gekocht in april 2002. Op zich heel tevreden met de auto, maar het doel waar ik hem voor gekocht had verdween. (auto zou een racewagen op trailer moeten gaan vervoeren, maar de raceauto kreeg al snel een stalling bij het circuit)
En daardoor begon ik me op den duur toch wel enorm te storen aan het feit dat er een diesel onder de kap lag. Voor deze 330d had ik een M3 en het geluid en de reactie op het gas begon ik toch wel erg te missen. En zo nog wel een aantal dingen die ik miste.
De 330d moest er dus uit. Inmiddels was de Nissan 350Z op de markt gekomen en ik was toch wel erg gecharmeerd van deze auto. Qua uiterlijk vind ik hem zeer mooi. 280pk V6 onder de kap, RWD (is een must bij mij) en een lekker sperretje op de achteras. En dat voor een hele nette prijs. Ding is alleen wel erg zwaar en zou ik erin passen?

Na een proefrit en wat onderhandelen en het redelijk goed kunnen verkopen van de 330d heb ik de stap dan maar gemaakt naar een Jap.
Uiteindelijk kon ik op 4 november 2004 mijn nieuwe bolide op gaan halen in Apeldoorn.
En nu zijn we dus ruim 1,5 jaar en 60.000km verder. En bevalt het nog. JAZEKER.

Ben nog steeds zeer in mijn sas met de 350Z. Driften is een grote hobby van me en daar lijkt deze auto voor gebouwd te zijn. Althans, met mijn beperkte driftkunde is het een prima ding. Ook een snel rondje Ring vindt de auto helemaal niet erg en ook daar staat de Z zijn mannetje. Je kunt wel goed merken dat de Z erg zwaar is. Vooral in krappe bochten resulteert dit vaak in een flinke hoeveelheid onderstuur. Gelukkig is dit redelijk oplosbaar met het lawaaipedaal.

Heeft de auto dan ook nadelen? Maar natuurlijk heeft ie nadelen. Hij is eigenlijk iets te klein voor mijn 1.98 meter, maar ik kan me redelijk aanpassen. Tis niet zo dat ik gebroken uitstap na 200 km of zo. Verder was ik ook niet erg tevreden over de reactie op het gas en de terugval van het toerental na het loslaten van het gas. Dat heb ik weten op te lossen door de montage van een Gruppe M airintake. Motor reageert nu veel beter en hangt lekkerder aan het gas. Auto pakt ook beter op na het schakelen.
Je kunt ook erg goed merken dat deze auto absoluut niet van het kwaliteitsniveau is van een Audi, BMW of Mercedes. Het plastik is echt plastic en de afwerkoplossingen stralen ook echt uit dat deze auto 40.000 euro goedkoper is dan bijvoorbeeld een M3. Daarom heb ik ook een beetje een hekel aan veel mensen uit de Imprezabrigade. (ik wil zeker niet alle Imprezarijders over 1 kam scheren, maar jullie weten wat ik bedoel) Als er weer op een forum staat dat ze een auto het snot voor de ogen hebben gereden die 2x zo duur was en hoe dom je dan kunt zijn om die 2x zo dure auto te kopen. Goed, ik dwaal af…
Maar het is echt een wereld van verschil als je de Z naast bijvoorbeeld een A4 zet en dan op details gaat letten. Maar wonder boven wonder kan ik daar erg goed mee leven, ondanks dat, dat soort dingen juist mijn grote angst was. (Dit is mijn eerste Jap en daarvoor altijd Audi en BMW gereden)

Wat me verder erg verbaast is de degelijkheid van deze auto. Ding heeft nu 60k gelopen en heeft alleen zijn beurtjes gehad, verder niets bijzonders. En ik ga echt niet zachtzinnig met de auto om. Flink aantal driftdagen gedaan en hij heeft ook al meer als 100 rondjes Ring achter de kiezen.

Mij hoor je dus niet klagen en hij gaat voorlopig dus niet de deur uit. Ik beleef ook na 1,5 jaar nog iedere dag flink veel plezier aan deze auto.

Nog plannen met de auto. Tja, plannen? Meer dromen eigenlijk. Zit toch al een tijd te denken op de Clio eruit te gooien en een goedkoop dieseltje voor woon/werk te kopen. En dan de Z op een dieet van lichtere stoelen, een PSS9 onderstel en een setje Mov’it bij Dick aanschaffen.

Oh ja, plaatjes werken altijd goed he.

[img:1024:768]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... -07001.jpg[/img]

[img:600:450]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... g048-2.jpg[/img]

[img:3072:2048]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... ieur02.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jul 2006, 22:44

Mooie bak Jeroen, die zou ik weleens in het echt willen zien :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jul 2006, 00:21

Blijft een gave bak Jeroen!

En 60k met driftdagen en rondjes Nordschleife zonder problemen zegt genoeg over de kwaliteit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jul 2006, 00:28

Prachtig verslag jeroen ik ben benieuwd maar hoe die zich zondag 6-8 verhoud tov de andere deelnemers.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jul 2006, 00:36

Rico v Velzen schreef:Prachtig verslag jeroen ik ben benieuwd maar hoe die zich zondag 6-8 verhoud tov de andere deelnemers.
Ik ga 5 augustus bij een maat van me overnachten in Hoogezand, en zet denkik nog ff de andere DME in de M3 zodat ie tot 290+ kan met 7900rpm :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 jul 2006, 02:44

Mooie auto.
Heb hem al eens in het echt gezien bij de ring.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 31 jul 2006, 18:38

Nog steeds een erg mooie auto, Jeroen. Zowel op de Ring als laatst op Papenburg onder de indruk wat jij en de auto samen kunnen :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 01 aug 2006, 00:17

Blijft mooi inderdaad. Vooral het interieur kan mij wel bekoren :)

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 aug 2006, 01:02

Toevallig van het weekend nog even een gele 350Z GT4 editie bekeken. Blijft een mooi ding. Interieur is wel iets minder (gezien kwaliteit dan, los van dat pornoleer ;)). Zou em graag willen! Eén van de leukste auto's uitgebracht laatste paar jaar. Jammer dat de cabrio mij niet kan bekoren.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 aug 2006, 10:19

Cabrio vind ik wel gaaf als ie open staat, maar dakje dicht vind ik t 10x niks.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Gisae en 125 gasten