Nissan 350Z
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
Nissan 350Z
Bedacht me ineens dat ik hier nog niet eens een verhaal had geschreven over de bevindingen van mijn auto en het waarom van deze aankop.
Komt dat de meeste me wel kenden en ook het hoe en waarom van de Z. Nu is dit forum inmiddels flink gegroeid en zijn er natuurlijk een heleboel lieden die mij en mijn auto helemaal niet kennen. Vandaar even het verhaal over mijn auto.
Goed, ik ga terug naar mijn vorige auto. Een BMW 330d touring, nieuw gekocht in april 2002. Op zich heel tevreden met de auto, maar het doel waar ik hem voor gekocht had verdween. (auto zou een racewagen op trailer moeten gaan vervoeren, maar de raceauto kreeg al snel een stalling bij het circuit)
En daardoor begon ik me op den duur toch wel enorm te storen aan het feit dat er een diesel onder de kap lag. Voor deze 330d had ik een M3 en het geluid en de reactie op het gas begon ik toch wel erg te missen. En zo nog wel een aantal dingen die ik miste.
De 330d moest er dus uit. Inmiddels was de Nissan 350Z op de markt gekomen en ik was toch wel erg gecharmeerd van deze auto. Qua uiterlijk vind ik hem zeer mooi. 280pk V6 onder de kap, RWD (is een must bij mij) en een lekker sperretje op de achteras. En dat voor een hele nette prijs. Ding is alleen wel erg zwaar en zou ik erin passen?
Na een proefrit en wat onderhandelen en het redelijk goed kunnen verkopen van de 330d heb ik de stap dan maar gemaakt naar een Jap.
Uiteindelijk kon ik op 4 november 2004 mijn nieuwe bolide op gaan halen in Apeldoorn.
En nu zijn we dus ruim 1,5 jaar en 60.000km verder. En bevalt het nog. JAZEKER.
Ben nog steeds zeer in mijn sas met de 350Z. Driften is een grote hobby van me en daar lijkt deze auto voor gebouwd te zijn. Althans, met mijn beperkte driftkunde is het een prima ding. Ook een snel rondje Ring vindt de auto helemaal niet erg en ook daar staat de Z zijn mannetje. Je kunt wel goed merken dat de Z erg zwaar is. Vooral in krappe bochten resulteert dit vaak in een flinke hoeveelheid onderstuur. Gelukkig is dit redelijk oplosbaar met het lawaaipedaal.
Heeft de auto dan ook nadelen? Maar natuurlijk heeft ie nadelen. Hij is eigenlijk iets te klein voor mijn 1.98 meter, maar ik kan me redelijk aanpassen. Tis niet zo dat ik gebroken uitstap na 200 km of zo. Verder was ik ook niet erg tevreden over de reactie op het gas en de terugval van het toerental na het loslaten van het gas. Dat heb ik weten op te lossen door de montage van een Gruppe M airintake. Motor reageert nu veel beter en hangt lekkerder aan het gas. Auto pakt ook beter op na het schakelen.
Je kunt ook erg goed merken dat deze auto absoluut niet van het kwaliteitsniveau is van een Audi, BMW of Mercedes. Het plastik is echt plastic en de afwerkoplossingen stralen ook echt uit dat deze auto 40.000 euro goedkoper is dan bijvoorbeeld een M3. Daarom heb ik ook een beetje een hekel aan veel mensen uit de Imprezabrigade. (ik wil zeker niet alle Imprezarijders over 1 kam scheren, maar jullie weten wat ik bedoel) Als er weer op een forum staat dat ze een auto het snot voor de ogen hebben gereden die 2x zo duur was en hoe dom je dan kunt zijn om die 2x zo dure auto te kopen. Goed, ik dwaal af…
Maar het is echt een wereld van verschil als je de Z naast bijvoorbeeld een A4 zet en dan op details gaat letten. Maar wonder boven wonder kan ik daar erg goed mee leven, ondanks dat, dat soort dingen juist mijn grote angst was. (Dit is mijn eerste Jap en daarvoor altijd Audi en BMW gereden)
Wat me verder erg verbaast is de degelijkheid van deze auto. Ding heeft nu 60k gelopen en heeft alleen zijn beurtjes gehad, verder niets bijzonders. En ik ga echt niet zachtzinnig met de auto om. Flink aantal driftdagen gedaan en hij heeft ook al meer als 100 rondjes Ring achter de kiezen.
Mij hoor je dus niet klagen en hij gaat voorlopig dus niet de deur uit. Ik beleef ook na 1,5 jaar nog iedere dag flink veel plezier aan deze auto.
Nog plannen met de auto. Tja, plannen? Meer dromen eigenlijk. Zit toch al een tijd te denken op de Clio eruit te gooien en een goedkoop dieseltje voor woon/werk te kopen. En dan de Z op een dieet van lichtere stoelen, een PSS9 onderstel en een setje Mov’it bij Dick aanschaffen.
Oh ja, plaatjes werken altijd goed he.
[img:1024:768]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... -07001.jpg[/img]
[img:600:450]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... g048-2.jpg[/img]
[img:3072:2048]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... ieur02.jpg[/img]
Komt dat de meeste me wel kenden en ook het hoe en waarom van de Z. Nu is dit forum inmiddels flink gegroeid en zijn er natuurlijk een heleboel lieden die mij en mijn auto helemaal niet kennen. Vandaar even het verhaal over mijn auto.
Goed, ik ga terug naar mijn vorige auto. Een BMW 330d touring, nieuw gekocht in april 2002. Op zich heel tevreden met de auto, maar het doel waar ik hem voor gekocht had verdween. (auto zou een racewagen op trailer moeten gaan vervoeren, maar de raceauto kreeg al snel een stalling bij het circuit)
En daardoor begon ik me op den duur toch wel enorm te storen aan het feit dat er een diesel onder de kap lag. Voor deze 330d had ik een M3 en het geluid en de reactie op het gas begon ik toch wel erg te missen. En zo nog wel een aantal dingen die ik miste.
De 330d moest er dus uit. Inmiddels was de Nissan 350Z op de markt gekomen en ik was toch wel erg gecharmeerd van deze auto. Qua uiterlijk vind ik hem zeer mooi. 280pk V6 onder de kap, RWD (is een must bij mij) en een lekker sperretje op de achteras. En dat voor een hele nette prijs. Ding is alleen wel erg zwaar en zou ik erin passen?
Na een proefrit en wat onderhandelen en het redelijk goed kunnen verkopen van de 330d heb ik de stap dan maar gemaakt naar een Jap.
Uiteindelijk kon ik op 4 november 2004 mijn nieuwe bolide op gaan halen in Apeldoorn.
En nu zijn we dus ruim 1,5 jaar en 60.000km verder. En bevalt het nog. JAZEKER.
Ben nog steeds zeer in mijn sas met de 350Z. Driften is een grote hobby van me en daar lijkt deze auto voor gebouwd te zijn. Althans, met mijn beperkte driftkunde is het een prima ding. Ook een snel rondje Ring vindt de auto helemaal niet erg en ook daar staat de Z zijn mannetje. Je kunt wel goed merken dat de Z erg zwaar is. Vooral in krappe bochten resulteert dit vaak in een flinke hoeveelheid onderstuur. Gelukkig is dit redelijk oplosbaar met het lawaaipedaal.
Heeft de auto dan ook nadelen? Maar natuurlijk heeft ie nadelen. Hij is eigenlijk iets te klein voor mijn 1.98 meter, maar ik kan me redelijk aanpassen. Tis niet zo dat ik gebroken uitstap na 200 km of zo. Verder was ik ook niet erg tevreden over de reactie op het gas en de terugval van het toerental na het loslaten van het gas. Dat heb ik weten op te lossen door de montage van een Gruppe M airintake. Motor reageert nu veel beter en hangt lekkerder aan het gas. Auto pakt ook beter op na het schakelen.
Je kunt ook erg goed merken dat deze auto absoluut niet van het kwaliteitsniveau is van een Audi, BMW of Mercedes. Het plastik is echt plastic en de afwerkoplossingen stralen ook echt uit dat deze auto 40.000 euro goedkoper is dan bijvoorbeeld een M3. Daarom heb ik ook een beetje een hekel aan veel mensen uit de Imprezabrigade. (ik wil zeker niet alle Imprezarijders over 1 kam scheren, maar jullie weten wat ik bedoel) Als er weer op een forum staat dat ze een auto het snot voor de ogen hebben gereden die 2x zo duur was en hoe dom je dan kunt zijn om die 2x zo dure auto te kopen. Goed, ik dwaal af…
Maar het is echt een wereld van verschil als je de Z naast bijvoorbeeld een A4 zet en dan op details gaat letten. Maar wonder boven wonder kan ik daar erg goed mee leven, ondanks dat, dat soort dingen juist mijn grote angst was. (Dit is mijn eerste Jap en daarvoor altijd Audi en BMW gereden)
Wat me verder erg verbaast is de degelijkheid van deze auto. Ding heeft nu 60k gelopen en heeft alleen zijn beurtjes gehad, verder niets bijzonders. En ik ga echt niet zachtzinnig met de auto om. Flink aantal driftdagen gedaan en hij heeft ook al meer als 100 rondjes Ring achter de kiezen.
Mij hoor je dus niet klagen en hij gaat voorlopig dus niet de deur uit. Ik beleef ook na 1,5 jaar nog iedere dag flink veel plezier aan deze auto.
Nog plannen met de auto. Tja, plannen? Meer dromen eigenlijk. Zit toch al een tijd te denken op de Clio eruit te gooien en een goedkoop dieseltje voor woon/werk te kopen. En dan de Z op een dieet van lichtere stoelen, een PSS9 onderstel en een setje Mov’it bij Dick aanschaffen.
Oh ja, plaatjes werken altijd goed he.
[img:1024:768]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... -07001.jpg[/img]
[img:600:450]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... g048-2.jpg[/img]
[img:3072:2048]http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... ieur02.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 21737
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Gisae en 125 gasten