Ringtijden

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
Niels Boer
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10

Ringtijden

Bericht door Niels Boer » 24 dec 2009, 16:15

Ik was een benieuwd naar welke tijden mensen hier de Nordschleife rijden. Wat ik gezien heb mag er hier wel over BTG tijden gepraat worden in tegenstelling tot een ander hypocriet forum? Ik neem aan dat we allemaal gezond verstand hebben en je dus niet elkaars tijden gaat verbeteren en zo onnodige risico's neemt ? Dus wat is jou BTG tijd en met welke auto/modificaties en natuurlijk hoeveel ring ervaring heb je. Vind het toch zelf wel leuk om de vooruitgang te zien in de jaren ervaring op de ring.

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Ringtijden

Bericht door Patrick van Wijngen » 24 dec 2009, 16:16

2u 46 mins, als alles doorrijdt :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtijden

Bericht door Knot » 24 dec 2009, 16:20

Hebben we dit nog niet dan?

Ik heb wel 9m00 BtG pogingen gedaan met een E36 318ti en een Astra GTC 1.9cdti/120 maar steeds net niet gelukt door ander verkeer.

Wat de 328i doet...? Geen idee.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ringtijden

Bericht door daNpy » 24 dec 2009, 16:26

Tcoh zeker 12 minuten met de DAF. Waar voor mijn geld jeweet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Ringtijden

Bericht door stefan740 » 24 dec 2009, 16:28

Ik ga volgend jaar de tijden proberen bij te houden. MINI is klaar en videocamera met mount is gekocht :)
Zullen overigens geen toptijden worden aangezien ik echt niet op 100% ga rijden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtijden

Bericht door Knot » 24 dec 2009, 16:57

Wat is de bedoeling, moeten we een tabel gaan bijhouden zoiets? Mij best hoor. Als ik een ronde wil klokken doe ik dat met videocamera, kan je daarna ook nog wat leren van je eigen fouten/lijnen. Komt wel bij dat er altijd een passagier in zit in mijn geval (geen mounts ofzo, nooit aan begonnen) dus iets trager.

9m08 BtG - BMW E36 318ti (Rent Racecar) - Knot - 13 aug 2007 - http://www.youtube.com/watch?v=KbnCmh5Nr7s" onclick="window.open(this.href);return false;
9m30 BtG - Opel Astra GTC Sport cdti120 - Knot - 6 sep 2006 - http://www.youtube.com/watch?v=8uPUX6xUYc4" onclick="window.open(this.href);return false;
9m37 BtG - Honda Civic 1.6i Sport - Knot - 15 jun 2008 - (T13 omleiding) - http://www.youtube.com/watch?v=gIEZzV0HLzU" onclick="window.open(this.href);return false;
10m02 BtG - Opel Vectra 2.2dti Elegance - Knot - 17 jul 2005 - http://www.youtube.com/watch?v=7cZ13aDBmIU" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Ringtijden

Bericht door Patrick van Wijngen » 24 dec 2009, 16:57

Die tijden boeien me niet echt om eerlijk te zijn. Als het voor het gevoel maar goed zit qua rijden.
Ik zeg iedere keer 'eens een keertje klokken', maar vergeet het dan iedere keer gewoon weer :whistle:

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Ringtijden

Bericht door Patrick van Wijngen » 24 dec 2009, 17:00

Camera is eigenlijk wel het beste. Dan kan je tenminste ook nakijken waar je eventueel een iets andere lijn kan pakken of moet remmen/gassen.
Maarja heb geen camera en ook geen mount. Die passenger camera beelden irriteer ik me aan :blabla:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3682
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Ringtijden

Bericht door Paskal » 24 dec 2009, 17:07

Niels Boer schreef:in tegenstelling tot een ander hypocriet forum
:hmmm:

Geen idee qua tijden en het interesseert me ook weinig. Snelleren zijn er heel veel en zullen er ook altijd bijven. Als ik maar plezier heb daar gaat het om :) Al dat gepats met tijden is niet mijn ding.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Re: Ringtijden

Bericht door Bort » 24 dec 2009, 17:20

Knot schreef:9m08 BtG - BMW E36 318ti (Rent Racecar) - Knot - 13 aug 2007 - http://www.youtube.com/watch?v=KbnCmh5Nr7s" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat dan op gewone straatbanden? Want amai :thumbup:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Ringtijden

Bericht door Shakes » 24 dec 2009, 17:20

nurburgring.nl bedoel je?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Ringtijden

Bericht door Steven N. » 24 dec 2009, 17:22

Nog nooit gemeten en ga dat (voorlopig) ook niet doen, maar als Knot al 9m08 rijdt met een 318ti dan zal ik dat lang niet halen gezien zijn ervaring.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Ringtijden

Bericht door Casper » 24 dec 2009, 17:34

Zijn er straks ook mensen die niet meer gaan vertellen/niet meer willen weten hoeveel PK hun auto heeft omdat dat patserig is? Tuurlijk interesseert je dat! Neerlandsche betutteling pfff....

Niels Boer
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10

Re: Ringtijden

Bericht door Niels Boer » 24 dec 2009, 17:39

Paskal Morriën schreef:
Niels Boer schreef:in tegenstelling tot een ander hypocriet forum
:hmmm:

Geen idee qua tijden en het interesseert me ook weinig. Snelleren zijn er heel veel en zullen er ook altijd bijven. Als ik maar plezier heb daar gaat het om :) Al dat gepats met tijden is niet mijn ding.
Gaat ook niet om patsen toch ? Dan kun je alles wel gaan verdieden. Dan stel ik voor dat niemand meer mag zeggen hoeveel rondjes die gene op de ring gereden heeft, want ja dan kan je ook gaan patsen met het aantal ronden dat je gereden hebt. Ik dat toch dat we oud genoeg zijn dat we onszelf niet meer hoeven te bewijzen ? Bij de time attack praat je ook over tijden dus waarom niet bij de ring. En mensen die onverantwoord rijden zijn sowieso al niet welkom. Wij hadden bij de Astra Club een gast die ff een blow opstak voor hij de baan op ging, hij werd door ons toen ook weg gestuurd en vervolgens parkeerde hij hem nog ff in de vang reel.

En iedereen kan hoog en laag springen, maar als je er voor het eerst rijd is het al een beleving opzich maar als je er al aan aantal jaar komt dan wil je toch eens tijden bij gaan houden. En ik film bijna alles, maar dat doe ik meer voor mezelf zodat ik zoals al gezegd werd, je dan van jezelf kunt leren want als ik aan het rijden ben dan ben ik ook daar mee bezig en dan heb ik geen tijd voor een radio of een gezellig praatje met de bijrijder.

Niels Boer
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10

Re: Ringtijden

Bericht door Niels Boer » 24 dec 2009, 17:42

Shakes schreef:nurburgring.nl bedoel je?
Ik heb geen zin om een rel te veroorzaken, maar het is idd het ring forum. Ooit eens een ban gekregen zonder op of aanmerking. Mocht bijkbaar geen filmpjes op youtube posten, zal daarom wel een ban gekregen hebben. Maar als er dan mensen pm's gaan sturen omdat ze gaag het filmpje willen hebben vind ik dat toch opmerkelijk.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Ringtijden

Bericht door Shakes » 24 dec 2009, 17:43

ik zeg niks verder, voegt niets toe maar er is daar 1 god en die is nogal streng in de leer zal ik, ik zou het niet doen,toch :thumbup: maar zeggen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31351
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ringtijden

Bericht door JP » 24 dec 2009, 17:44

De vraag is alleen of het bijhouden van tijden (en ernaar gaan rijden) wel past bij Touristenfahrten, danwel alleen bij trackdays.

Tijdens TF vind ik het not-done.... :nah:

en het aldanniet mogen posten van filmpjes op een forum (wat ook niet mag op TFF), Tsja, dat is een regel van de 'eigenaar' van dat forum. Mogelijk ook uit eigenbescherming

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ringtijden

Bericht door daNpy » 24 dec 2009, 17:47

Het is ook verboden tijdens toeristenfahrten te klokken en met die filmpjes op internet help je de 'anti-Nürburgring' beweging alleen maar mee om de Nürburgring/TF het zo moeilijk mogelijk te maken.

Als je wil racen en snelle tijden zetten schrijf je je toch in voor RCN of VLN races? Als ik zie wat sommigen uitgeven aan TF zijn ze echt niet veel duurder uit als ze gaan racen :P

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtijden

Bericht door Knot » 24 dec 2009, 17:51

Ik kijk soms ook terug op oude filmpjes en dan denk ik, man, wat duw je mensen aan de kant....

Maar toch weet je waar je in beland als je door de slagboom gaat, het is niet gezellig naar de efteling met de familie over de A2.....

Respect, geven en nemen, eens een paar bochten achter iemand hangen (niet 10+ want dan vind ik het ook vervelend worden als iemand dan niet kijkt of je expres blokkeert), eens een paar keer van je lijn om iemand mooier te laten passeren.... maar hard willen we en gaan we allemaal (bijna) wel.

Die PS2 figuren met 0,5 ronden ervaring doen er geen goed aan inderdaad maar mensen met 100+ ronden ervaring kan het geen kwaad om jezelf vast te leggen. Zie mijn vectra 2.2dti ronde, daar heb ik echt onwijs veel van geleerd wat daar allemaal fout gaat.

Er is een MEGA verschil (en dat is vrij simpel te merken) tussen mensen die met camera rijden (passagier) en iedereen snijden, links/rechts inhalen etc om vervolgens een verkeerde lijn te pakken wat je 2x zoveel tijd kost..... of de mensen die vloeiend hun ronden rijden met camera en nogsteeds met respect voor anderen.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Ringtijden

Bericht door Robin Hartog » 24 dec 2009, 18:07

Ik ga pas aan de camera beginnen als ik er wat van kan daar. Nu 1 ronde "ervaring". Niet veel, om het zo maar te zeggen. :bag: Overigens denk ik niet dat ze mij leuk vonden op de baan toen. :oops:

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 918
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Ringtijden

Bericht door Peter-Paul » 24 dec 2009, 18:12

Heb nog nooit me rondentijd gemeten. Uit mijn Peugeot tijd met als referentie andere filmpjes, weet ik dat ik ongeveer een bepaalde BTG tijd zou halen. Die informatie is voor mij afdoende, en hoef ik niet met andere te delen. Ben bang dat ik straks zelf BTG verslaafd word, daarvoor heb ik net iets te lang moeten werken om me ringtoy te kunnen financieren.

De fun & gezelligheid gaat mij boven een knappe BTG tijd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtijden

Bericht door Knot » 24 dec 2009, 18:14

Tsja.. ik ziet het als iemand van het vliegveld halen.

Ben je er nu al joh, het is kwart over 10!
Hoe laat ging je van huis dan?
Eh toen ik instapte was het volgens mij 10 voor ofzo.

25 min, best snel op Schiphol.

Biertje doen binnen? Gezellig.

Als het voor je gevoel lekker gaat maar je rijdt toch bijna een minuut langzamer dan iemand met eenzelfde auto kan je gaan zoeken en kom je misschien tot de conclusie dat zijn banden, bandenspanning, dempingsinstellingen de truc doen.. hoe goed het bij jou ook voelde.

Een vatsige negerin palen kan ook best goed voelen maar toch klopt er iets niet aan de settings... 8)

Niels Boer
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10

Re: Ringtijden

Bericht door Niels Boer » 24 dec 2009, 18:25

@knot met jou kan ik praten :thumbup:

Maar of het nou verboden is ofniet, je ziet gelijk wel op filmpjes wie serieus zijn en zich bewust zijn van de gevaren. Er lopen genoeg patsers rond met de instelling van kijk mij eens in mn BMW of Porsche en vervolgens aan het dwijlen zijn of de vangreel in klappen. En TF ? als ik die daar die auto's zo zie wat er soms tussen rijd noem ik dat niet echt meer toeristen. Annyway ik zit op straat banden op 9,11 kan nog een stuk sneller door lijnen te vebeteren en wat meer vermogen uit te wagen te halen. Maar ik heb geen zin om mn auto af te schrijven dus als ik op het moment het idee heb dat ik niet harder kan ga ik dat ook niet. Als je er voor de eerste keer 12 minuten rijd denk je ook dat je nooit harder er overheen zou kunnen.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 971
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Ringtijden

Bericht door yorick » 24 dec 2009, 18:58

Nurburgring rondetijden en filmen blijven een veel gevoerde discussie. Ik film wel eens een rondje en meet de rondetijden wel eens met m'n mobieltje (racechrono) Het filmen en tijd meten beinvloed mijn rijgedrag niet, dus waarom zou ik het niet doen. Het is toch interessant om te weten wat je aan het doen bent? De een meet zich aan de ringtaxi of andere TF'ers een ander klokt een rondje.

Dat filmpjes de nurburgring in een kwaad daglicht stellen vind ik hypocriet, er gebeuren daar toch ongelukken. Liever daar uitleven dan op de openbare weg.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Ringtijden

Bericht door KW » 24 dec 2009, 19:57

Mijn snelste rondje ooit was ergens rond m'n 25e lap, weet niet meer precies...
BTG was 10:07, 1993 Opel Vectra 2.5i V6 170PK, alleen K/N open luchtfilter en 17" velgen met 2 cm bredere banden en verder helemaal origineel standaard.

Mijn snelste rondje op video is m'n huidige laatste (35e) lap.
BTG 10:14 en hier te zien: http://www.youtube.com/watch?v=h4N3brdzsFQ&fmt=22" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat ik het opneem is vooral voor mezelf, omdat ik het leuk vind om terug te kunnen zien wat ik gedaan heb. Zo kan ik ook gelijk (zoals iemand hier al zei) perfect terug zien wat ik wel en niet goed deed en wat ik kan verbeteren. Zeker aangezien ik nog lang geen 50 laps gedaan heb en maar een paar laps per jaar gereden heb heb ik hier zelf best veel aan.
En natuurlijk laat ik het graag zien, maar wil het absoluut geen patsen noemen omdat ik weet dat velen veel beter zijn dan ik.


yorick schreef:Nurburgring rondetijden en filmen blijven een veel gevoerde discussie. Ik film wel eens een rondje en meet de rondetijden wel eens met m'n mobieltje (racechrono) Het filmen en tijd meten beinvloed mijn rijgedrag niet, dus waarom zou ik het niet doen. Het is toch interessant om te weten wat je aan het doen bent? De een meet zich aan de ringtaxi of andere TF'ers een ander klokt een rondje.

Dat filmpjes de nurburgring in een kwaad daglicht stellen vind ik hypocriet, er gebeuren daar toch ongelukken. Liever daar uitleven dan op de openbare weg.
Precies mijn idee, met jou kan ik praten :thumbup:
Laatst gewijzigd door KW op 26 dec 2009, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chaert-RS, KoenM en 5 gasten