Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door WJ » 07 mei 2022, 19:02

Robin schreef: 07 mei 2022, 18:53
Maar inderdaad wél de 'milf' van 't stel of niet WJ! :bloemetje:
Ja echt een geweldig mooie vrouw :love:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door JP » 07 mei 2022, 19:33

Dat werken met die Bob Saget heeft die twins toch geen goed gedaan. Die zijn nog te lelijk om in de Adams Family mee te spelen…

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door WJ » 07 mei 2022, 19:39

JP schreef: 07 mei 2022, 19:33 Dat werken met die Bob Saget heeft die twins toch geen goed gedaan. Die zijn nog te lelijk om in de Adams Family mee te spelen…
Ze hebben er ook wel goed uitgezien, maar de ene heeft anorexia (gehad) en de andere heeft Lyme. +hier en daar nog een verslaving.

Wat dat betreft zijn er best veel kind acteurs die fucked up eindigen. :?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 08 mei 2022, 08:09

JP schreef: 07 mei 2022, 19:33 Dat werken met die Bob Saget heeft die twins toch geen goed gedaan. Die zijn nog te lelijk om in de Adams Family mee te spelen…
Ha. Gelukkig gaat 't wel prima met Bob zelf.... :bag:

Online
Kadett
Berichten: 4590
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Kadett » 08 mei 2022, 15:34

WJ schreef: 07 mei 2022, 19:02
Robin schreef: 07 mei 2022, 18:53
Maar inderdaad wél de 'milf' van 't stel of niet WJ! :bloemetje:
Ja echt een geweldig mooie vrouw :love:
Jup mag er wezen :roflol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door 350 Z » 08 mei 2022, 20:17

:hungry:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 12 mei 2022, 21:03

Ik wil graag Demolition Man uit 1993(Met Stallone) op m'n PC kijken , full movie. Amazon kan alleen op USA grondgebied, Rakuten ook niet.
Gewoon huren voor 3/4/5 euro ....
Iemand een link/info?

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door EvdP » 12 mei 2022, 21:07

Op een bekende "piraten baai" website zijn wel blu ray rips te vinden

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 12 mei 2022, 21:23

EvdP schreef: 12 mei 2022, 21:07 Op een bekende "piraten baai" website zijn wel blu ray rips te vinden
Ja gezocht. Gedoe. Nu voor 9.99 gekocht.... :bag: maar wel kijken wanneer en waar ik wil(Amazon)

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door smiley » 12 mei 2022, 23:13

Ik hoor graag hoe het nu met die 3 schelpen zit.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 13 mei 2022, 11:34

smiley schreef: 12 mei 2022, 23:13 Ik hoor graag hoe het nu met die 3 schelpen zit.
Ha geen idee:)
Wel heel erg Great Reset achtig : het speelt in 2032, geen misdaad, geen sex, geen gasoline, geen vlees, alcohol, zout, suiker etc, geen geweld geen gevloek(boetes) geleid door één man Cocteau(een soort Klaus Schwab) en wat letterlijk ondergrondse rebellen die dat niet willen.Ontdooide Sly (cop) gaat oldskool te werk tegen die rebellen en tegen Snipes(ook ontdooide misdadiger beide bevroren in 1996) z'n aartsvijand die door Cocteau wordt gebruikt om de harmonische maatschappij in 't gareel te houden/angst aan te jagen(zoiets als Corona?)
Sly en Sandra Bullock(moderne cop, verliefd op Sly en z'n 90s toestanden) komen er wel achter dat de rebellen een goed punt hebben....
Heel veel gutmensch, deugmens geneuzel, politiemacht die niks mag en watjes zijn.... Dus wel een cultfilm :coffee:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 27 mei 2022, 07:50

Gisteren naar Top Gun Maverick geweest. Had er milde verwachtingen van, maar (even mezelf gequote in de filmdraad in Bimmerpost)
sygazelle;28949889 schreef:I was worried too. I they did an outstanding job of leveraging the original story and paying it homage without just making a redo.

Give it a shot.
This exactly! I was 16 when I watched TopGun back then and was flabbergasted at least. This was way more than a fantastic deja vu.

At the beginning of the movie they play more or less this one. And it's all over the place in the movie. Just like that distinct Bond tune in 007 movies. GOOSEBUMPS and what not.....

https://www.youtube.com/watch?v=zCTJmXrgsFg

I'm so oldskool:lol:

9.5/10 for me.

Cheers
Robin

Jongens, wat een film. Gewoon bijna de tranen in m'n ogen op momenten. Kippenvel en alles.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door PeterB » 17 sep 2022, 11:05

Schop....

Santo ,6 afleveringen op Netflix.

Zonde van de tijd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 15 nov 2022, 21:38

Gisteren naar het te lang(bijna 3 uren) durende Wakanda Forever geweest. Wél weer mooie actie. Ongeveer een half uur een tribute aan de helaas een paar jaar gel;eden overleden Chadwick Boseman die in de vorige 'Black Panther' de hoofdrol speelde. Wel een redelijk origineel scenario en ook een onderdrukt ander volkje pikt 't niet. Dit is nog niet klaar, de messen en speren zijn geslepen:) Wordt vervolgd. Een 7.5 want duurde me toch te lang.

Vanavond op Netflix begonnen met 45 minuten van de wereldberoemde oorlogsfilm naar het boek van Erich Maria Remarque :Im Westen Nichts Neues. Nu de Duitse 2022 versie en het ziet er allemaal top uit. En ook de beleving is er zeker.

De film/het boek is voor velen beter bekend als 'All Quiet on the Western Front'.(1930 US film en 1979 US film met Ernest Borgnine), de '79 versie hier dus:


Hierin zie je de soldaten met nog een soort van 'piek' op hun 'Stahlhelm' en dat heeft die zeer strak ogende nieuwe 2022 versie die ik aan 't kijken ben, niet. Geschiedsvervalsing(!!!!) denk ik dan OCD autist als ik ben:)
Maar in 1917 waarin de film zich afspeelt is de Stahlhelm ook gewoon zonder 'piek erop'verkrijgbaar:
Foto uit 1917:
Afbeelding

Verder nog iets over de schrijver van 't boek. Remarque. Ik google wat en wist ook wel dat hij het boek schreef adhv zijn memoires in WW1 als Duits (gewond) soldaat aan het front in de loopgraven(hij lag bij Torhout Vlaanderen) en dit dus eigenlijk een pacifistisch boek is. Dat hij in focking Osnabrück geboren is, niet ver van Nederland wist ik even niet. Dat hij ergens in de 20er jaren na WW1 als leraar ofzo aan 't werk ging in Kreis Bentheim, want aan Nederland grenst en we een paar jaar terug nog waren (Kasteel Bentheim) ook niet.

Nog gekker wordt 't dat Remarque vluchtte voor de Nazis ivm zijn 'anti vaderland ' boek en ideeen en naar de USA emigreerde. Zoiets daagde mij. Maar dat hij verhoudingen had met nota bene de grootse actrices der Aarde toendertijd, eentje :
Hedy Lamarr
Afbeelding

maar ook Dolores del Rio EN Marlene Dietrich, beroemder werd 't niet:
Afbeelding

Wat een schavuit EN ook nog een zekere Paulette Goddard (ex van Charlie Chaplin) waar hij in CH tot aan zijn dood in 1970 mee woonde.
Afbeelding
(google ze maar ) en gewoon getrouwd was ergens tussendoor.

Wat een eindbaas.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Opa » 16 nov 2022, 00:11

Im Westen Nichts Neues hebben wij vorige week ook gekeken, inderdaad een goeie film, maar ook ik miste die Duitse helmen met die punt erop. :wink:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 16 nov 2022, 07:28

Ha Ron.
Edit, de helm met punt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pickelhaube

Wat een beelden, zo scherp gedetailleerd en zo real imho, dat heb ik ook in '1917' niet zo gezien, Saving Private Ryan komt in de buurt.

Hier nog wat info over het gebruikte wapentuig.
https://www.warmuseum.ca/firstworldwar/ ... h-weapons/

Dit is 'de Vergeten Oorlog', vanwege WW2, maar wat een ellende en leed. En hier om de hoek bij wijze van.

Het enige 'pluspunt' aan WW1 als zijnde de allereerste oorlog met modern warfare(tanks/vliegtuigen etc) en bij elke oorlog zijn de uitvindingen gedaan en de tech en mech die geavanceerder wordt en bruikbaar in het leven in vredestijd door ons burgers.

Ik had een brok in m'n keel op momenten.

Edit: Het voetvolk(de soldaten) vs het opperbevel/commandanten/regering. De eersten zijn altijd de klos. Nu ook eigenlijk. Niet vergelijkbaar natuurlijk.....

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Knot » 16 nov 2022, 11:47

:verveeld:
Robin schreef: 12 mei 2022, 21:03 Ik wil graag Demolition Man uit 1993(Met Stallone) op m'n PC kijken , full movie. Amazon kan alleen op USA grondgebied, Rakuten ook niet.
Gewoon huren voor 3/4/5 euro ....
Iemand een link/info?
Gewoon een proxy nemen, pia ofzo, kost nog geen 50 per jaar.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 16 nov 2022, 12:03

Knot schreef: 16 nov 2022, 11:47 :verveeld:
Robin schreef: 12 mei 2022, 21:03 Ik wil graag Demolition Man uit 1993(Met Stallone) op m'n PC kijken , full movie. Amazon kan alleen op USA grondgebied, Rakuten ook niet.
Gewoon huren voor 3/4/5 euro ....
Iemand een link/info?
Gewoon een proxy nemen, pia ofzo, kost nog geen 50 per jaar.
Dank voor de snelle info. :tooth:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Knot » 16 nov 2022, 12:13

Gaat je ook in de toekomst nog helpen hoor, je neemt een IP van het land waar je moet zijn, echt handig.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 16 nov 2022, 12:28

Prima, als ik zo'n ding 'doe' dan whatsapp ik je Rody hoe en wat. Geen kaas van gegeten. :dood:

:thumbup:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 03 dec 2022, 07:38

Gisteravond even naar Violent Night geweest. Weinig over gehoord, geen sterrencast. Maar topfilms dat duur nog een weekje of wat. Dus deze maar proberen. Wist wel dat de productie in handen lag van de Deathpool II, Fast & Furious etc. producenten.

Vele ouderen onder ons kennen de klassieker Home Alone. Mix dat met een hele hoop (prachtig gemaakt, echt top sfx!!!!!) bloedvergieten waarbij Tarrantino ongeveer Sesamstraat is en je hebt Violent Night. Veel moeten grinniken :lol:

Dit zou een flop kunnen worden, maar voor mdv en mij is het al een cultfilm, ik vond 'm prima. Ram /schietwerk (echt realistisch), idiote conversaties. Een 9.

Disclaimer, niet voor tere zieltjes en kinderen en mensen die niet van bloed en ledematen etc rondslingerend houden:)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 16 jan 2023, 07:05

Ik ga niks zeggen over Avatar want dat was mooi, maar te lang durend imho.

Gisteravond naar Babylon geweest. 3 uur lang absurditeit vermengd met prachtige scenes en 'realiteit'. Bijzonder.

Margot Robby is Koningin van het Witte Doek. Die vrouw kan en heeft alles (ook een losse tepel zichtbaar)

Voor de rest:Kijken. Knotsgek.

En ja. Er loopt een manager rond in die film en ik denk: het is niet Ed Harris, want die is al 80 plus ofzo.
Is het dus wél Flea met 'haar' van de Red Hot Chilli Peppers.

8.5

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door JdBn » 17 jan 2023, 17:42

Robin schreef: 03 dec 2022, 07:38 Gisteravond even naar Violent Night geweest. Weinig over gehoord, geen sterrencast. Maar topfilms dat duur nog een weekje of wat. Dus deze maar proberen. Wist wel dat de productie in handen lag van de Deathpool II, Fast & Furious etc. producenten.

Vele ouderen onder ons kennen de klassieker Home Alone. Mix dat met een hele hoop (prachtig gemaakt, echt top sfx!!!!!) bloedvergieten waarbij Tarrantino ongeveer Sesamstraat is en je hebt Violent Night. Veel moeten grinniken :lol:

Dit zou een flop kunnen worden, maar voor mdv en mij is het al een cultfilm, ik vond 'm prima. Ram /schietwerk (echt realistisch), idiote conversaties. Een 9.

Disclaimer, niet voor tere zieltjes en kinderen en mensen die niet van bloed en ledematen etc rondslingerend houden:)
Die hebben wij ook gekeken met kerst, echt top!

Als ik zeg "Ho-Ho-Ho-ly shit!" begrijp je denk ik wel over welke scene ik het heb :lol:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 17 jan 2023, 19:34

Inderdaad. Wat een superfilm is dat:)

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 13 mar 2023, 09:28

Alle lofuitingen ten spijt vond ik 't gewoon een 'leuke film' met wat (teveel) 'Marvel' effecten. Niks mis mee, maar zoiets als Avatar of Titanic zie ik er niet in. Niet dat ik die twee persé zoveel 'beter' vind, ook niet echt, maar bij Oscars denk je aan 'iets specialers dan dit'. IMO!
Ik heb 'm een paar weken geleden gekeken op Prime toen men er ook al vol lof over was. De basis van parallelle universums is qua secenario wel prima, maar het is zo ongelovelijk chaotisch bij tijden. Back to the Future dat was écht wat.


Leuk, maar niet meer dan dat.
https://nos.nl/artikel/2467279-everythi ... verwinning

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Hans44, RS-Ron, Will F. en 174 gasten