335i of C6 ?????

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door MarkE92 » 07 jan 2010, 23:37

Op het net kun je inderdaad uren spenderen aan mods en onderdelen. Eerst maar eens een mooie C6..... de mods komen later wel...... op mobile.de staan al twee grandsports voor rond de 40000 euries !.

JohnR
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2009, 14:23

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door JohnR » 08 jan 2010, 11:06

Downforce Hans schreef:Ach, er zijn zo`n berg van leveranciers en site`s dat je daar wel een week mee bezig kan zijn.
Die tijd heb ik wel gehad en heb een paar goede leveranciers en een sit waar altijd het laatste nieuws te vinden is.
Op een gegeven moment heb je alles wel gezien en heel veel nieuwe dingen komen niet echt meer uit.
Maar als je net into corvette of b.v. camaro bent dan kan je je avond lekker vullen met het struinen over internet. :forum: :thumbup:
Waar heb jij je Corvette eigenlijk in onderhoud Hans. Arton ofzo? Zo's auto breng je liever niet naar iedere willekeurie garage...

40.000,- euro voor zo'n GrandSport in valt trouwens nog wel mee. Heb er nog nooit op gezocht maar zal eens even gaan kijken. Is volgens mij wel de prijs EX douane belasting EX BTW en EX BPM....
In America heb je ook een Z06 voor $35.000,- ---> ongeveer 25.000,- euro maar voordat je die hier op kenteken hebt kom je al in de buurt van de 60.000,- euro...

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door MarkE92 » 09 jan 2010, 00:13

Prijs Grand Sport is inderdaad ex BPM, vervoer enz,enz. Valt die 60000 euries nog wel mee voor een Z06...... staat een mooie rode bij Pietersen in Rotterdam maar vragen 800000 euries voor een 2006 !!!!
Op Marktplaats staat een mooie gele Z06 voor 59500.... krijg je zelfs nog een extra set velgen bij !.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 09 jan 2010, 10:03

MarkE92 schreef:Prijs Grand Sport is inderdaad ex BPM, vervoer enz,enz. Valt die 60000 euries nog wel mee voor een Z06...... staat een mooie rode bij Pietersen in Rotterdam maar vragen 800000 euries voor een 2006 !!!!
Op Marktplaats staat een mooie gele Z06 voor 59500.... krijg je zelfs nog een extra set velgen bij !.
Ik zie alleen een gele die "nieuw" is voor meer dan 60.000 zonder bpm.
Welke bedoel jij dan?

Csix
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jan 2010, 15:37
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Csix » 10 jan 2010, 14:38

Hoi,ik rijd zelf een C6(Le mans bleu) dus ik zou voor de Corvette gaan... :clap: .
Nou ben ik zelf niet zo'n BMW man maar de laatste modellen 3 en 5 serie zien er toch wel leuk uit.Zo ook de 335i waar ik zelf ook weleens regelmatig naar kijk.Qua verbruik kun je met een C6 alle kanten op,als je trapt kost het je wat maar met zuinig rijden is 1:12 zeker te halen!!Je kunt voor automaat gaan of voor schakel,net wat je wilt.De eerste 2005 modellen hebben een 4L65E 4-traps automaat(of de 6 bak schakel)en vanaf 2006 krijg je de 6L80E automaat met flippers op het stuur.De schakelbakken kunnen soms wat rumoerig zijn.In 2008 is de software veranderd en schakelen de 6L80E bakken 30% sneller.De LS-2 is er t/m 2007,in 2008 krijg je de LS-3(430 PK).Versnellingsbak ligt achterop dus de gewichtsverhouding is 50/50.Verder weegt een C6 zo rond de 1438 kg en er zijn veel lichte materialen gebruikt.Pak je een Z51 optie dan heb je verwarmde stoelen,HUD(onmisbaar),geperforeerde schijven voor EN achter,een 3.15(Getrag) overbrenging(er is ook nog 2.73)en dikkere swaybars waardoor alles wel wat strakker aanvoelt.Een beurtje zal minder kosten dan bij de BMW dealer(denk ik)...olie kost 60 euri(6,1 liter)en een oliefilter kost een 10-tje.Bougies vervangen na 100.000 miles.Velgen en andere upgrades zijn ruimschoots te krijgen(uitlaten,nokkenassen,intakes,CAI's enz enz)en een eventuele standaard verlaging(ongeveer 2,5 cm) kost niks alleen dan een uurtje sleutelen.Hiervoor heb ik zelf een C5 gereden voor 3 jaar en dat rijd ook gewoon super(345 PK).De C6 rijd mijn inziens wat steviger,hij is tenslotte ook nog een stukje korter(12 cm).Zelf ben ik 1.95m en heb een goede zitpositie.De euro modellen hebben een oranje richtingaanwijzer in de achterlens maar mocht je voor de usa versie gaan(zoals ik zelf heb)heb je dus 4 mooie ronde achterlichten...vind dat persoonlijk net ff iets dikker staan.Tevens is het dakpaneel te verwijderen waardoor je enigzins "open" rijd.We hebben ook nog een hele leuke corvette club in Nederland(heartbeat corvette club)met heel wat leden en de meetings zijn altijd goed georganiseerd.Wil je niet opvallen moet je voor de BMW gaan...de corvette is toch een auto die je niet dagelijks ziet dus draait automatisch wat meer koppies,zowel jong als oud.Succes met de keuze...

Greetz Erik.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 10 jan 2010, 15:13

Ik denk dat je met vier ronde achterlichten vier rode achterlichten bedoeld.
Wanneer je voor vier rode lichten gaat zoals Cor en ik gedaan hebben dan zal je de bekabeling van de verlichting aan moeten passen.
De versnellingsbak met flippers is misschien wel 30% sneller geworden maar je kan beter zeggen 30% minder langzaam want het is nog steeds niet super.
Verkijk je niet op de geperforeerde schijven want die scheuren al wanneer je er naar kijkt.
Verder is het wel een fijne auto...... :thumbup:

Grtz,hanz06 :wink:

Csix
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jan 2010, 15:37
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Csix » 10 jan 2010, 15:37

Met de 4 RONDE bedoel ik inderdaad de 4 RODE... :wink: In vergelijk met de C5 remt de C6 een stuk beter en de geperforeerde schijven zijn goed genoeg voor "huis,tuin en keuken" gebruik.Verder gaf ik maar enkele voorbeelden aan v.w.b. de C6 en z'n bouwjaren.De mijne komt uit Engeland en daar was ie omgebouwd naar europese specs i.v.m. oranje knipperlichten.Dus alles weer teruggebouwd naar origineel.Ik geloof dat Cor ook op het HCC forum zit?

Greetz Erik.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 10 jan 2010, 16:18

Cor heeft zich daar wel aangemeld maar doet volgens mij niet veel daar.........

Grtz,Hanz06

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door GTRene » 10 jan 2010, 17:40

er is ook nog een aardig verschil in materiaal gebruik tussen de gewone C6 en de Z06 toch? als alu chassis en carbon delen en dry-sump e.d.? weet de hele lijst niet ik vergeet de helft magoed, laast toevallig oud verslag gelezen.

ah o.a. verschillen
The Z06 has...

A hydroformed aluminum frame, vs. the coupe and verts hydroformed steel frame.
The LS7 engine
Rear brake ducts
Magnesium engine cradle
Dry sump engine oiling system
Larger front fascia radiator/air intake
Auxilliary air intake in hood
Front splitter
Carbon fiber fenders
Balsa wood floor panels sandwiched in carbon fiber
Different brake calipers/pads and rotors
Wider wheels with Goodyear F1 Supercar EMT (tires)
Trunk mounted battery
Different spring, shock and rollbar rates
Simplified and lighter seats
Less sound damping/insulation (reduces weight)
Fixed roof
Z06 logos

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door MarkE92 » 11 jan 2010, 01:18

Thanks voor alle info Erik...... ben ook lid op het Heartbeat forum maar is erg rustig daar. Rode achterlichten zijn inderdaad een stuk dikker..... vast wel ergens een DIY te vinden hoe ze om te bouwen indien nodig.

Gr,

Mark

JohnR
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2009, 14:23

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door JohnR » 11 jan 2010, 15:18

Volgens mij is die alweer verkocht.
Laatst stond er ook een bij Prins Exclusivo. Een blauwe uit begin 2007 met 35.000,-km op de teller. Dat was wel scherp geprijst op 59.000.- Maar die rode uit 2006 waar ze 80k voor vragen.... Twee jaar geleden kon je al een Z06 uit 2006 voor 89k hebben. Ik snap soms niet hoe ze sommige prijzen durven vragen. Maarja, wie weet krijg je 'm mee voor 60k.
Downforce Hans schreef:
MarkE92 schreef:Prijs Grand Sport is inderdaad ex BPM, vervoer enz,enz. Valt die 60000 euries nog wel mee voor een Z06...... staat een mooie rode bij Pietersen in Rotterdam maar vragen 800000 euries voor een 2006 !!!!
Op Marktplaats staat een mooie gele Z06 voor 59500.... krijg je zelfs nog een extra set velgen bij !.
Ik zie alleen een gele die "nieuw" is voor meer dan 60.000 zonder bpm.
Welke bedoel jij dan?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 11 jan 2010, 15:42

Die extra velgen had ik wel interesse voor gehad..........jammer. :shithappens:

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door MarkE92 » 11 jan 2010, 17:43

Die blauwe bij Prins stond inderdaad voor een zeer scherpe prijs John...... heeft er ook niet lang gestaan. Die rode schijnt er al 1,5 jaar te staan....... niet zo gek voor die prijs. In Belgie staat bijvoorbeeld een 2008 voor 43000.... komt er nog zo'n 20 aan BPM bij zit je op 63..... 17 goedkoper als die rode en twee jaar jonger !!!!!!!!

Heeft een tijdje gestaan op MP die gele...... wellicht niet verkocht en verkoop verlopen....... komt wellicht weer een keer op MP....... keep hope.

gr,

Mark

JohnR
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2009, 14:23

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door JohnR » 12 jan 2010, 16:22

Downforce Hans schreef:Die extra velgen had ik wel interesse voor gehad..........jammer. :shithappens:
Dat waren de orginele Z06 velgen maar dan de chrome versie. Rij jij trouwens met de orginele remmerij omdat je zei dat die geperforeerde schijven niet echt bestand waren tegen zwaar gebruik, of geldt dat niet voor de Z06?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2010, 17:33

JohnR schreef:
Downforce Hans schreef:Die extra velgen had ik wel interesse voor gehad..........jammer. :shithappens:
Dat waren de orginele Z06 velgen maar dan de chrome versie. Rij jij trouwens met de orginele remmerij omdat je zei dat die geperforeerde schijven niet echt bestand waren tegen zwaar gebruik, of geldt dat niet voor de Z06?
Ik rij met andere schijven en andere blokken en andere remvloeistof en brake ducts.
Voor op het circuit wil ik graag 18 inch velgen hebben want dan heb je meer keus uit semi slics.
Ik heb nog een Brembo monoblock remmen set liggen 15 inch maar die pas helaas niet in het wiel.
Het pas wel in een 19 inch wiel dus wanneer je iemand weet voor de set dan mag hij voor een mooie prijs weg.

Grtz,Hans

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Jussi » 12 jan 2010, 17:43

Misschien heb ik er over gelezen maar waarom kies je niet voor een E92 M3? Dat lijkt me het best van beide werelden en nog een stuk goedkoper dan een C6 of Z06.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2010, 18:13

Bmw`s zijn voor prutsers, de enige echte reden......................en prutsers hebben we op dit forum zat :goodnight:

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door MarkE92 » 12 jan 2010, 19:30

Na twee E92's heb ik het wel een beetje gezien Jussi + heb altijd een zwak gehad voor de Vette. Morgen eerst maar eens proefrijden in een handgeschakelde LS3 + automaat LS2, dan zien we wel weer verder.

Als de C6 doorgaat komen er zeker grotere wielen onder Hans dus wellicht een optie voor de remmenset.

Gr,

Mark

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Jussi » 12 jan 2010, 19:56

MarkE92 schreef:Na twee E92's heb ik het wel een beetje gezien Jussi + heb altijd een zwak gehad voor de Vette. Morgen eerst maar eens proefrijden in een handgeschakelde LS3 + automaat LS2, dan zien we wel weer verder.

Als de C6 doorgaat komen er zeker grotere wielen onder Hans dus wellicht een optie voor de remmenset.

Gr,

Mark
Waarom begin je dan een topic met de keuze tussen een E92 of een Corvette als je min of meer al weet dat je geen E92 meer wil? :mrgreen:


Ik weet niet wat het is met de Corvette. Ik vind ze er heel stoer uit zien als ik 1 passeer maar tegelijkertijd vind ik het ook precies zo'n goedkope bak. Dat terwijl ze duidelijk niet goedkoop zijn dus ik kan niet meteen zeggen waar het aan ligt. Please don't shoot me now 'Vette-lovers. :hosanna: Moest ik dat geld te spenderen hebben kwam er toch wat anders.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2010, 20:23

Jussi schreef:
MarkE92 schreef:Na twee E92's heb ik het wel een beetje gezien Jussi + heb altijd een zwak gehad voor de Vette. Morgen eerst maar eens proefrijden in een handgeschakelde LS3 + automaat LS2, dan zien we wel weer verder.

Als de C6 doorgaat komen er zeker grotere wielen onder Hans dus wellicht een optie voor de remmenset.

Gr,

Mark
Waarom begin je dan een topic met de keuze tussen een E92 of een Corvette als je min of meer al weet dat je geen E92 meer wil? :mrgreen:


Ik weet niet wat het is met de Corvette. Ik vind ze er heel stoer uit zien als ik 1 passeer maar tegelijkertijd vind ik het ook precies zo'n goedkope bak. Dat terwijl ze duidelijk niet goedkoop zijn dus ik kan niet meteen zeggen waar het aan ligt. Please don't shoot me now 'Vette-lovers. :hosanna: Moest ik dat geld te spenderen hebben kwam er toch wat anders.
Laat ik dat nou net met die bmw`s hebben, ook precies zo`n goedkope bak, niet alleen rijdens maar ook als hij stil staat. :sealed:

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Kgroot.nl » 12 jan 2010, 20:27

Het enige wat echt niet kan (wat overigens bij de nieuwe Chevy Camaro ook zo is) zijn de zacht plastic onderdelen
de achterkant (zeg maar rond om de achterlichten) druk je zo in..
Of het gewichtsbesparing is vraag ik me af...
Vind dat zo zonde..
Want een Corvette is gewoon een beul van een auto

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2010, 21:08

Kgroot.nl schreef:Het enige wat echt niet kan (wat overigens bij de nieuwe Chevy Camaro ook zo is) zijn de zacht plastic onderdelen
de achterkant (zeg maar rond om de achterlichten) druk je zo in..
Of het gewichtsbesparing is vraag ik me af...
Vind dat zo zonde..
Want een Corvette is gewoon een beul van een auto

Top-gear gekeken of al die delen zelf ingedrukt?
Die achterkant is echt niet zo zacht dat je hem zomaar in kan drukken.
Verleden jaar met een tunnelrun zachtjes achteruit tegen een paaltje aan gereden in het donker, nul schade........
Toch wel handig dus dat het kunststof wat zachter is, met plaatwerk had 1000 euro eerst gekomen denk ik.
Dus wat jij vind dat echt niet kan, daar denk ik heel anders over.....en jij ook als jij achteruit eens tegen een paaltje o.i.d. aan rijd.
Dan denk jij ook ineens" was die achterkant maar kunststof............

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Kgroot.nl » 12 jan 2010, 21:25

Zelf ingedrukt ;)
zeker net boven de kentekenplaat uitsparing is dat erg...
Is inderdaad ideaal met parkeer schade :P
ff warm laten worden en de deuk springt eruit :lol:
De nieuwe Camaro heeft dat met de rand rond de motorkap..
Dat kan je nog verkoper onder voetgangers veiligheid :lol:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2010, 21:51

Kgroot.nl schreef:Zelf ingedrukt ;)
zeker net boven de kentekenplaat uitsparing is dat erg...
Is inderdaad ideaal met parkeer schade :P
ff warm laten worden en de deuk springt eruit :lol:
De nieuwe Camaro heeft dat met de rand rond de motorkap..
Dat kan je nog verkoper onder voetgangers veiligheid :lol:
Warm laten worden is helemaal niet nodig want hij kan gewoon ver in veren.
Een paar centimeter daar achter zit gewoon wel materiaal wat de klap op kan vangen.
Kortom, super over na gedacht. :thumbup:

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: 335i of C6 ?????

Bericht door Kgroot.nl » 12 jan 2010, 21:53

Downforce Hans schreef:
Kgroot.nl schreef:Zelf ingedrukt ;)
zeker net boven de kentekenplaat uitsparing is dat erg...
Is inderdaad ideaal met parkeer schade :P
ff warm laten worden en de deuk springt eruit :lol:
De nieuwe Camaro heeft dat met de rand rond de motorkap..
Dat kan je nog verkoper onder voetgangers veiligheid :lol:
Warm laten worden is helemaal niet nodig want hij kan gewoon ver in veren.
Een paar centimeter daar achter zit gewoon wel materiaal wat de klap op kan vangen.
Kortom, super over na gedacht. :thumbup:
Daar is het ideaal voor inderdaad.
Overigens blijft een Z06 gewoon een uber gave auto :love:
Als ik het geld zou hebben wist ik het wel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: k33z, MatthijsL en 118 gasten