ML55 AMG tips
- Ar
- Auto: Prius
ML55 AMG tips
Ik ga morgen kijken bij een ML55 AMG. Wat zijn de zwakke punten bij dit model en waar moet ik op letten? Waar kun je deze auto het beste laten inspecteren/keuren?
- Hans
Re: ML55 AMG tips
De ouders van Sjoerd hebben een ML55 AMG gehad. Misschien heeft hij wat tips.
- Ar
Het is ook voor mijn ouders. Ik zal hem even pb sturen.
-
K denk persoonlijk dat de 5.5ltr V8 een betere motor is dan de 6.3.
- duifjes.com
Ar schreef:Ik ga morgen kijken bij een ML55 AMG. Wat zijn de zwakke punten bij dit model en waar moet ik op letten? Waar kun je deze auto het beste laten inspecteren/keuren?
Er zijn 2 zwakke punten:
1) rijbewijs behouden......container schiet echt op! *( Sjoerd ML AMG <> Duifjes SC430.......brug bij Vianen....exact even snel!)
2) genoeg benzine inslaan.....ding zuipt als een scheepskameel...

- Ar
Ik denk dat het wel robuuste blokken zijn. Het idee is om hem op LPG te zetten.
- duifjes.com
oef...AR...dat zou ik niet doen......wat is de huidige km stand? Je weet niet wat voor leven het blok achter de rug heeft.....je ouders zullen wellicht welAr schreef:Ik denk dat het wel robuuste blokken zijn. Het idee is om hem op LPG te zetten.
rustige rijders zijn en daardoor het blok niet extreem belasten icm LPG....maar ik zou het niet doen!.....maar nu ben ik zoiezo geen LPG voorstander...
- Sjoerd
Ik vond het destijds (volgens mij 2000 of 2001 hebben wij hem gekocht) een heerlijke auto om mee te rijden. Vooral naar de wintersport deed hij het erg goed
\
Wat ik mij ervan kan herinneren technisch een goede auto; geen noemenswaardige problemen mee gehad. Brandstofverbruik en banden (285/18) zijn wel een aardige kostenpost. Veel meer dan 30k met een set banden doe je niet.
Het enige minpunt wat ik kan bedenken - echter heeft de huidige ML dat nog steeds - is de afwerking in het interieur. Vooral de montage van het afscheidingsnet achter de achterbank is complex en knullig.
Denk dat als je hem aanschaft je er veel plezierige kilometers mee gaat hebben. Als alternatief zou je nog voor een 400CDI kunnen gaan. Mijn moeder rijdt sinds 2 jaar een ML420CDI; een erg fijne auto vind ik dat.

Wat ik mij ervan kan herinneren technisch een goede auto; geen noemenswaardige problemen mee gehad. Brandstofverbruik en banden (285/18) zijn wel een aardige kostenpost. Veel meer dan 30k met een set banden doe je niet.
Het enige minpunt wat ik kan bedenken - echter heeft de huidige ML dat nog steeds - is de afwerking in het interieur. Vooral de montage van het afscheidingsnet achter de achterbank is complex en knullig.
Denk dat als je hem aanschaft je er veel plezierige kilometers mee gaat hebben. Als alternatief zou je nog voor een 400CDI kunnen gaan. Mijn moeder rijdt sinds 2 jaar een ML420CDI; een erg fijne auto vind ik dat.
- duifjes.com
De eerste type ML zijn toch door Yanks inelkaar gezet???? kwalitatief en afwerking liet nog wel eens te wensen over ja!Sjoerd schreef:Ik vond het destijds (volgens mij 2000 of 2001 hebben wij hem gekocht) een heerlijke auto om mee te rijden. Vooral naar de wintersport deed hij het erg goed\
- Sjoerd
Jacco, ze worden nog steeds in de US gemaakt!
- duifjes.com
OMGSjoerd schreef:Jacco, ze worden nog steeds in de US gemaakt!

- Downforce Hans
Hee badmuts....rustig aan he....duifjes.com schreef:OMGSjoerd schreef:Jacco, ze worden nog steeds in de US gemaakt!.....nu wel beter inelkaar geschroeft toch?

- duifjes.com
Jeetje jij voelt je ook direct aangesprokenDownforce Hans schreef:Hee badmuts....rustig aan he....duifjes.com schreef:OMGSjoerd schreef:Jacco, ze worden nog steeds in de US gemaakt!.....nu wel beter inelkaar geschroeft toch?

- Ar
@Duifjes
Bij mijn e38 werd het ook afgeraden om op LPG te rijden. Vanaf aug 2006 heb ik er in zitten en dat had ik veel eerder moeten doen. De 55AMG levert ook niet veel vermogen/l. De 500's lopen er ook goed op.
@Sjoerd
400CDI schijnt niet de beste te zijn en veel storingen te geven. De 420 heeft daar geen/veel minder last van van wat ik erover gelezen en gehoord heb.
Verder geen bijzonder dingen als bijvoorbeeld de elektronica?
Bij mijn e38 werd het ook afgeraden om op LPG te rijden. Vanaf aug 2006 heb ik er in zitten en dat had ik veel eerder moeten doen. De 55AMG levert ook niet veel vermogen/l. De 500's lopen er ook goed op.
@Sjoerd
400CDI schijnt niet de beste te zijn en veel storingen te geven. De 420 heeft daar geen/veel minder last van van wat ik erover gelezen en gehoord heb.
Verder geen bijzonder dingen als bijvoorbeeld de elektronica?
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
@ Benzineverbruik
Ik weet nog dat je tankmeter zag zakken bij 200+
Rap bint zi wel!
http://www.youtube.com/watch?v=OmLNPgPumqc
Rap bint zi wel!
- Kasteel
Zag toevallig in het rechter rijtje dit er ook nog bij staan:oof schreef:@ Benzineverbruik
Rap bint zi wel!
http://www.youtube.com/watch?v=OhoRg-f2-UE&feature=fvw" onclick="window.open(this.href);return false;
nondeju!
-
ik heb geen idee, ik gooi maar een balletje op. Maar is het qua prijs niet even interessant om bij een nieuwe glk te kijken? Wat kost zo'n ml tegenwoordig ongeveer? Wel een ideale auto om in de zomer mee naar Turkije te knallen 8) 8) 

- Downforce Hans
Als je er snel weer vanaf wil, wel ja 

- Sjoerd
Even een idee voor het brandstofgebruik; 2000 km wintersport een keer precies 400 liter erdoorheen geknald; juist ja 1:5. De eerste 800 km (tot ring Munchen) < 5 uur incl pitstops. 5 man + bagage; geen ski's op het dak...
- Ar
@Metin Ze zijn niet meer zo duur. Ook de FL niet.
De verkoper kon vandaag niet. De rest van de week is moeilijk. Het is een kleine 200 km van mij.
De verkoper kon vandaag niet. De rest van de week is moeilijk. Het is een kleine 200 km van mij.
- Luca
Een goede kennis heeft er -1- gehad (kort) Wel nieuw gekocht.
-de balken zaten vol met water............
-de achterbank zit waardeloos.... Veel te recht
-de remmen werkte TE goed
Ging om een model uit 2006.
Verder idd super snel!
-de balken zaten vol met water............
-de achterbank zit waardeloos.... Veel te recht
-de remmen werkte TE goed
Ging om een model uit 2006.
Verder idd super snel!
-
Ik zou persoonlijk voor een X5 4.6is/4.8is gaan :banaan:
-
Ik ook, een X5 is geen schoonheid maar een ML vind ik echt een gedrocht. En die Sprinter bestelbus tellers gaan helemaal nergens meer over, zelfs een simpele Opel heeft luxere tellers.Dennis Huijsman schreef:Ik zou persoonlijk voor een X5 4.6is/4.8is gaan :banaan:
We hebben het wel over de oude ML neem ik aan toch, nieuwe ML vind ik wel mooi (voor een sufje).
-
Dat zoiezo, de X5 is ook sneller, rijd vele malen lekkerder en stuurt ook stukken beterEG schreef:Ik ook, een X5 is geen schoonheid maar een ML vind ik echt een gedrocht. En die Sprinter bestelbus tellers gaan helemaal nergens meer over, zelfs een simpele Opel heeft luxere tellers.Dennis Huijsman schreef:Ik zou persoonlijk voor een X5 4.6is/4.8is gaan :banaan:
We hebben het wel over de oude ML neem ik aan toch, nieuwe ML vind ik wel mooi (voor een sufje).
en ik weet nog een mooie voor een leuk prijsje te koop 8)
- Ar
De ML kun je makkelijk op grijs kenteken zetten.