Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Downforce Hans » 30 dec 2009, 09:43

Een pleurisend rijden om vervolgens in de kou over een circuit te gaan lopen :nah:
Volgens mij zijn er een paar mensen die eens naar de dokter moeten :angel: :sealed:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3887
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Emiel » 30 dec 2009, 10:52

Ruud Hulsegge schreef: Denk dat het best wel zou lukken om een rondje zonder crashen te rijden. Alleen die rondetijd van 1 uur is niet spectaculair meer dan. :bag:
Heb zojuist de winterbandentest gelezen. Nokian WR is niet spectaculair op nat (ruime voldoende) maar zeer goed op sneeuw en ijs.
Is niet voor niets een finse winterband.
:
Kan je uit ervaring vertellen dat de Nokian WR het super goed doen in de sneeuw en ijs op 4wd.

Nat ? wel, met 4wd is grip matig, liggen onderstuur en overstuur redelijk dichtbij, beetje rijden op eieren af en toe. Je moet echt inhouden dan gaat het goed.
Volle remkracht is niet beschikbaar ,ABS grijpt in, op natweg dek ,zelfs niet op de snelweg met 120km/h.
(Dat zegt ook wel iets over hoe goed de remmen zijn en hoe slecht de auto is uitgewogen gezien 1 wiel er het eerste last van heeft. )

Denk dat een rondje een 20/25 minuten word zonder al te rare risico's te nemen.


Jammer dat men 700 euro vraagt eind Januari voor 6 uur rijden. Het is niet duur, maar zou willen dat je gewoon 2 a 3 ronde kaart kon kopen.
Op random circuit rondjes rijden vergt wel energie maar ik kan redelijk ontspannen blijven, knijp niet in stuur, etc.
Maar in de sneeuw, dat vergt zoveel oplettendheid + dat je wat meer gespannen bent en dat dus flink energie vreet. Dan is 6 uur lang...

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Tommy » 30 dec 2009, 19:40

Downforce Hans schreef:Een pleurisend rijden om vervolgens in de kou over een circuit te gaan lopen :nah:
Volgens mij zijn er een paar mensen die eens naar de dokter moeten :angel: :sealed:
Neuh, dokter liep al mee.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door steve smith » 31 dec 2009, 02:11

Emiel schreef:
Ruud Hulsegge schreef: Denk dat het best wel zou lukken om een rondje zonder crashen te rijden. Alleen die rondetijd van 1 uur is niet spectaculair meer dan. :bag:
Heb zojuist de winterbandentest gelezen. Nokian WR is niet spectaculair op nat (ruime voldoende) maar zeer goed op sneeuw en ijs.
Is niet voor niets een finse winterband.
:
Kan je uit ervaring vertellen dat de Nokian WR het super goed doen in de sneeuw en ijs op 4wd.

Nat ? wel, met 4wd is grip matig, liggen onderstuur en overstuur redelijk dichtbij, beetje rijden op eieren af en toe. Je moet echt inhouden dan gaat het goed.
Volle remkracht is niet beschikbaar ,ABS grijpt in, op natweg dek ,zelfs niet op de snelweg met 120km/h.
(Dat zegt ook wel iets over hoe goed de remmen zijn en hoe slecht de auto is uitgewogen gezien 1 wiel er het eerste last van heeft. )

Denk dat een rondje een 20/25 minuten word zonder al te rare risico's te nemen.


Jammer dat men 700 euro vraagt eind Januari voor 6 uur rijden. Het is niet duur, maar zou willen dat je gewoon 2 a 3 ronde kaart kon kopen.
Op random circuit rondjes rijden vergt wel energie maar ik kan redelijk ontspannen blijven, knijp niet in stuur, etc.
Maar in de sneeuw, dat vergt zoveel oplettendheid + dat je wat meer gespannen bent en dat dus flink energie vreet. Dan is 6 uur lang...
Ik rij momenteel op Nokian WR G2 op m'n daily Renaultje omdat er ff niets anders binnen een uur te leveren was. Moet zeggen dat ze tot nu toe verbazend goed bevallen, en begrijp de afwaardering op nat enkel icm staand water. Dan begint aquaplaning wat eerder dan je zou verwachten, maar dat geven ze duidelijk hoorbaar van tevoren aan. Is een beetje raar, tot 120-130 maakt het niet uit hoeveel water er staat, met 160-170 hoor en voel je ze vrij snel bokken op een paar mm volgelopen spoorvorming. Voor de rest bevallen ze echt super. Grip op ijzel en aangevroren meuk is bizar, en op droog en nat is er prima mee te hoeken en remmen. Heb er nu 10k km mee gereden in een week of 6.

PS die 700eu is voor 2 dagen sneeuwspel......

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door steve smith » 31 dec 2009, 02:11

dubbel
Laatst gewijzigd door steve smith op 31 dec 2009, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door steve smith » 31 dec 2009, 02:11

triple
Laatst gewijzigd door steve smith op 31 dec 2009, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door steve smith » 31 dec 2009, 02:11

quadruple....
Laatst gewijzigd door steve smith op 31 dec 2009, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Ruud Hulsegge » 31 dec 2009, 07:03

Gun die servert ff zijn tijd gozert. :forum:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Downforce Hans » 31 dec 2009, 08:21

hij is wel erg blij met zijn bandjes :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31468
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door JP » 31 dec 2009, 08:41

Ook hier Nokians onder de Golf en die bevallen zo goed dat ik hoogstwaarschijnlijk eind januari ze ga uittesten op die 2 daagse sneeuwringrit.

Zal een uniek iets worden en (want geen TF, dus filmen mag) de filmpjes zullen schitteren op het internet :banaan:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3887
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Emiel » 31 dec 2009, 09:20

steve smith schreef:
Emiel schreef:
Ruud Hulsegge schreef: Denk dat het best wel zou lukken om een rondje zonder crashen te rijden. Alleen die rondetijd van 1 uur is niet spectaculair meer dan. :bag:
Heb zojuist de winterbandentest gelezen. Nokian WR is niet spectaculair op nat (ruime voldoende) maar zeer goed op sneeuw en ijs.
Is niet voor niets een finse winterband.
:
Kan je uit ervaring vertellen dat de Nokian WR het super goed doen in de sneeuw en ijs op 4wd.

Nat ? wel, met 4wd is grip matig, liggen onderstuur en overstuur redelijk dichtbij, beetje rijden op eieren af en toe. Je moet echt inhouden dan gaat het goed.
Volle remkracht is niet beschikbaar ,ABS grijpt in, op natweg dek ,zelfs niet op de snelweg met 120km/h.
(Dat zegt ook wel iets over hoe goed de remmen zijn en hoe slecht de auto is uitgewogen gezien 1 wiel er het eerste last van heeft. )

Denk dat een rondje een 20/25 minuten word zonder al te rare risico's te nemen.


Jammer dat men 700 euro vraagt eind Januari voor 6 uur rijden. Het is niet duur, maar zou willen dat je gewoon 2 a 3 ronde kaart kon kopen.
Op random circuit rondjes rijden vergt wel energie maar ik kan redelijk ontspannen blijven, knijp niet in stuur, etc.
Maar in de sneeuw, dat vergt zoveel oplettendheid + dat je wat meer gespannen bent en dat dus flink energie vreet. Dan is 6 uur lang...
Ik rij momenteel op Nokian WR G2 op m'n daily Renaultje omdat er ff niets anders binnen een uur te leveren was. Moet zeggen dat ze tot nu toe verbazend goed bevallen, en begrijp de afwaardering op nat enkel icm staand water. Dan begint aquaplaning wat eerder dan je zou verwachten, maar dat geven ze duidelijk hoorbaar van tevoren aan. Is een beetje raar, tot 120-130 maakt het niet uit hoeveel water er staat, met 160-170 hoor en voel je ze vrij snel bokken op een paar mm volgelopen spoorvorming. Voor de rest bevallen ze echt super. Grip op ijzel en aangevroren meuk is bizar, en op droog en nat is er prima mee te hoeken en remmen. Heb er nu 10k km mee gereden in een week of 6.

PS die 700eu is voor 2 dagen sneeuwspel......
2 dagen ? Dat is andere koek :mrgreen: Maar ik ga de centen apart houden voor een jaarkaart denk ik. :hmmm:

Regen is hier wel te doen als de turbo maar niet teveel mee werkt in de bochten en dergelijke. Dan word ie zoekerig naar grip. Kan uitlijning zijn, kunnen de std. japanse fietspompen/schokdempers zijn.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door allen » 31 dec 2009, 12:46

Zoals Steve het schrijft zou ik bijna denken dat het voor 4 dagen sneeuwspielerij is. :bag:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Luuk » 14 jan 2010, 21:57

Hier nog een verslagje van mijn kant! :thumbup:

http://autogetest.nl/events/item/autosh ... menttabs=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Metchu » 14 jan 2010, 22:14

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Metchu » 19 dec 2010, 17:56

2010, is het weer zover? Wie gaan er allemaal!?

:mrgreen:

Dickh.
Berichten: 1704
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Dickh. » 19 dec 2010, 18:50

Vanzelfsprekend gaan we. Rare vraag :wink: .

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31468
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door JP » 19 dec 2010, 19:42

Tempting.... :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen van Haaren
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 feb 2009, 12:27
Locatie: Goudswaard

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Jeroen van Haaren » 21 dec 2010, 12:04

Wij komen als het goed is ook weer dit jaar.

Andre
Berichten: 11242
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Andre » 23 dec 2010, 23:57

Dit is voor mij altijd het mooiste draadje van 2010 :D

Ik kan het gewoon niet snappen dat je 21km met snowboots aan over de ring gaat schaatsen. De ijzige kou die met de snelheid van een World rally car over je nekvel raast. Nee jongens dit weer schreeuwt om de hairpins vol driftend te nemen in de eifel. Gvd sneeuwbanden met spikes in de kofferbak en monteren die handel. Ik wil geen maat 45 sneeuwstappen op de ring. Ik wil GVD 155/65/15 inch rallybanden afdrukken zien. Ze moeten in Adenau denken dat er een sneeuwstorm is. Sabine moet van het kabaal van schrik een meter boven haar op batterijen werkende puntmuts uitkomen. De zout gepaneerde jager schnitzels van sabine moeten in haar restaurant aan het plafond hangen. Alleen dan kan je zeggen ik heb een mooie rustige kerstdag gehad.

Zo dit is mijn jaarlijkse contribute aan dit prachtige draadje. Ik wens jullie wederom een prachtige dag. Ik zal aan jullie denken. De kerstgedachte dat mijn forum vrienden 21km lang de kou gaan trotseren.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door steve smith » 24 dec 2010, 00:03

Dat klinkt goed. Als je dat nou ff op het ijs doet daar bij jou in de buurt, gewoon beginnen in Leeuwarden, en dan via een paar van die inteeltdorpen naar de Bonkervaart. Dikke spikes onder de einser en hop, het op! Komen wij je toejuichen......

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Metchu » 24 dec 2010, 00:05

ja ik ga wel naast Steve staan met juichen! leuk

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31468
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door JP » 24 dec 2010, 09:55

Denk dat Metchu dit jaar makkelijk 2 rondjes kan lopen.. :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Metchu » 24 dec 2010, 11:32

haha idd :P

ziet er alleen naar uit dat we 2e kerstdag niet gaan komen... Weinig animo, geen vervoer.... Nandor en ik willen op zich wel, maar we moeten even kijken hoe en wat :mrgreen:

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 972
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door yorick » 24 dec 2010, 15:17

Er is idd weinig animo, op het nbr forum een draadje geopend met weinig reacties. Ik zou ook liever a la Tim Schrick heel de NS aan elkaar driften, of een poging doen :) . Maar helaas de ring is momenteel in handen van langlaufers http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... urburgring wat Tom van H. net op nbr postte.

Dickh.
Berichten: 1704
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: Kerstwandeling Nurburgring 2e kerstdag

Bericht door Dickh. » 24 dec 2010, 20:01

Ik ga ervan uit dat de meeste liever in het stuur gebeten hadden dan in een stel wandelschoenen zou stappen. Maar helaas is dat niet mogelijk. Er wordt dit jaar ook geen poging gedaan om een sneeuw-trackday op de rit te zetten voor zover ik weet. Dus daarom zit ik dan toch maar weer om 11.00uur aan de hete thee en prepareer mezelf voor de barre tocht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten