Show your garage!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Show your garage!
Vroeger droomde je altijd over een hal vol met auto's, zoals Jay Leno, ik althans wel. Zelfs al voordat ik ooit van Jay Leno had gehoord. Nog steeds haal ik mijn hart op in een privé garage met knappe auto's, of in een werkplaats van één of ander autobedrijf. Ik vind dat altijd heerlijke plekken om te vertoeven. Er zijn al wat topics geweest over prachtige garages hier op DF. Topics over droomgarages, maar ook over garages van DF-ers. Helaas is dat draadje te oud om opnieuw te gebruiken, omdat de foto's niet meer laden. Misschien is het daarom leuk om allemaal een (eigen) draadje aan te maken om je garage te showen. Ik trap even af in dit draadje, want ik ben druk aan 't klussen en hopelijk is 't eerdaags af.
Na een grote werkplaats (200m2+100m2 vliering) te hebben gedeeld met een paar DF-ers, kochten wij afgelopen jaar een huis met een garage eraan vast. De huur in de werkplaats heb ik stop gezet, wat meuk verkocht en nu het huis klaar is, ben ik begonnen met het opknappen van de garage.
Alvast een foto van de buitenkant, ik zal nog wat foto's plaatsen:
De garage klein (6x2.85 meter), de reeds aanwezige voorzieningen zijn ideaal:
- Betonnen vloer
- Daglicht met natuurlijke ventilatie
- Verwarming (CV)
- Interne toegang vanuit de hal
- Stromend water
- Electra (op diverse punten stopcontacten en TL buizen + gewone verlichting)
- Dikke balken tegen het plafond, waardoor een motortakel gebruikt kan worden.
- Grote garagedeur
- Alarm
- Bovenkastje, bestaande uit 3 delen, van een oude keuken.
Er zit een zolder boven de garage die nu nog alleen vanuit de garage bereikbaar is. Dat wordt een extra (tv) kamer, met een normale deur erin vanuit de overloop. Daardoor hoef/kan ik straks niet meer via een vlizotrapje midden in de garage naar boven.
De garage is niet alleen bedoeld om de auto droog te stallen, maar ook om te klussen. Daarnaast moet het gewoon een ruimte zijn, die net als alle andere ruimten in huis praktisch en stijlvol moet worden. Eerst wilde ik de garage heel strak en minimalistisch maken, maar intussen heb ik gekozen voor een goede mix van 'vintage' en strak/stijlvol, zoals ik ook de rest van ons interieur kan bestempelen. Oude spullen, kunst, foto's, schaalmodellen, memorabilia en gereedschap moeten allemaal tot hun recht komen, praktisch bruikbaar en een beetje voor het oog. Dus niet teveel troep, er moet wel ruimte over blijven. Want er moet natuurlijk wel een leuke auto in komen te staan binnenkort.
Na een grote werkplaats (200m2+100m2 vliering) te hebben gedeeld met een paar DF-ers, kochten wij afgelopen jaar een huis met een garage eraan vast. De huur in de werkplaats heb ik stop gezet, wat meuk verkocht en nu het huis klaar is, ben ik begonnen met het opknappen van de garage.
Alvast een foto van de buitenkant, ik zal nog wat foto's plaatsen:
De garage klein (6x2.85 meter), de reeds aanwezige voorzieningen zijn ideaal:
- Betonnen vloer
- Daglicht met natuurlijke ventilatie
- Verwarming (CV)
- Interne toegang vanuit de hal
- Stromend water
- Electra (op diverse punten stopcontacten en TL buizen + gewone verlichting)
- Dikke balken tegen het plafond, waardoor een motortakel gebruikt kan worden.
- Grote garagedeur
- Alarm
- Bovenkastje, bestaande uit 3 delen, van een oude keuken.
Er zit een zolder boven de garage die nu nog alleen vanuit de garage bereikbaar is. Dat wordt een extra (tv) kamer, met een normale deur erin vanuit de overloop. Daardoor hoef/kan ik straks niet meer via een vlizotrapje midden in de garage naar boven.
De garage is niet alleen bedoeld om de auto droog te stallen, maar ook om te klussen. Daarnaast moet het gewoon een ruimte zijn, die net als alle andere ruimten in huis praktisch en stijlvol moet worden. Eerst wilde ik de garage heel strak en minimalistisch maken, maar intussen heb ik gekozen voor een goede mix van 'vintage' en strak/stijlvol, zoals ik ook de rest van ons interieur kan bestempelen. Oude spullen, kunst, foto's, schaalmodellen, memorabilia en gereedschap moeten allemaal tot hun recht komen, praktisch bruikbaar en een beetje voor het oog. Dus niet teveel troep, er moet wel ruimte over blijven. Want er moet natuurlijk wel een leuke auto in komen te staan binnenkort.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 11 nov 2009, 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Inspiratie
Sleutelen vind ik leuk en ontspannend, lekker no-nonsense en voor iemand zoals met 2 linker handen ook wel erg leerzaam. Gewoon omdat ik het leuk vind, wil ik de moeite nemen om mijn garage mooier te maken dan een koude kille saaie ruimte. Ondanks dat ik een hele kleine garage heb, laat ik mij graag inspireren door andere garages en werkplaatsen. Zowel online, op tv, of gewoon her en der in ’t land kom je prachtige garages en werkplaatsen tegen. Autosloperijen trekken mij ook, daar ga ik net zo graag heen als een gaaf museum. Eigenlijk ga ik daar vaak heen met een lijstje onderdelen die ik zoek, maar na afloop kom ik ook vaak vol ideeën en soms zelfs wel een volgeschoten geheugenkaart van mijn fotocamera. Vaak zonder de gezochte onderdelen… Uit een museum neem ik ook nooit iets mee, behalve nieuwe ideeën.
Een werkplaats gebouwd als diorama op kleine schaal is soms nog mooier dan in het echt, daarom kijk ik vaak even op deze site: http://www.wilcosdioramas.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een oude schuur achterin de tuin zou ik ooit wel willen, vooral zoals deze Hot Rod liefhebber, die zijn schuurtje heeft omgetoverd tot een heerlijk domein om even verlost van zijn vrouw te zijn: http://www.garagejournal.com/forum/show ... php?t=3740" onclick="window.open(this.href);return false;
In onze tuin staat een schuurtje die ongeveer een tiende is van wat hij heeft, ook oude vergane glorie, maar die is voor de fietsen en tuingereedschappen. Ik ben bang dat die ooit gewoon vervangen gaat worden door iets nieuws. Daarom focus ik mij maar op de garage.
Het hergebruik van materialen spreekt mij wel aan. Ten eerste bespaart het kosten en ten tweede geeft dat een mooie ‘geleefde’ uitstraling van de materialen. Zo heeft deze motormuis zijn werkplaats ingericht met oude spullen. Hij gebruikte ook hout dat hij her en der had gevonden. Het resultaat is erg cool, ook al staat er geen auto:
http://caybroendumsparetime.blogspot.co ... s-oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een Porsche (RSR looks, 3.6 motor, lichtgewicht body) erin wordt het nog leuker. Deze binnen Porsche kringen bekende forumbezoeker heeft zijn garage ingericht in de look&feel zoals hij zijn vaders werkplaats vroeger. De materialen zijn vrijwel allemaal hergebruikt en door het kleurgebruik heeft het een sobere uitstraling, maar toch enorm veel sfeer. Daarnaast gebruikt hij zijn garage ook echt om zijn auto rijdend te houden, wat in veel andere garages met Porsches niet vanzelfsprekend is. De oplossingen om ruimte optimaal te benutten zijn slim bedacht, zoals opklapbare werktafels (die niet omgereden worden als ‘ie ze per ongeluk vergeten was in te klappen) http://garagejournal.com/forum/showthread.php?t=32636" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze mensen gebruikten ook de kleur groen in hun eco-garage: http://www.re-nest.com/re-nest/blogging ... set-069957" onclick="window.open(this.href);return false;
Eco hoeft van mij niet, maar ik moet zeggen dat ik na die Porsche garage en deze wel overtuigd was dat ik geen minimalistisch witte garage wilde, ondanks dat ik het ontwerp van deze, inmiddels wereldberoemde ‘garage’ wel kan waarderen: http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/ ... e-parkeren" onclick="window.open(this.href);return false;
Strak en modern is wel mijn ding, maar oud en vergane glorie ook. Mijn inspiratie haalde ik verder o.a. op plekken waar ik zelf foto’s heb gemaakt, zoals hier bij de ‘sloop’ van Le Patron, een bedrijfje dat (afgedankte) Eenden sloopt om er kitcars van te bouwen, de restanten vind ik misschien wel mooier dan de resultaten van de wederopbouw:
http://picasaweb.google.com/dennisdrenthe/LePatron" onclick="window.open(this.href);return false;
Met Driving-fun gingen we ooit op bezoek bij Harry, toch wel een beetje de Jay Leno van de lage landen: http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... linMeeting" onclick="window.open(this.href);return false;
Minstens zo inspirerend is de plek waar Joop Stolze zijn collectie heeft ondergebracht en verkoopt: http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... eeting2008" onclick="window.open(this.href);return false;
Genoeg voorbeelden. Intussen weet ik wat ik wil. Met de kleuren kiezen gebruik ik altijd de talenten van mijn vriendin, want die is daar veel beter in dan ik. Antraciet/grijs gesausde wanden, witte balken en plafond ipv het huidige onbehandelde hout. Een oud-witte werkbank, en Acacia groene kasten eronder. De kleine schuine wand boven de werkbank ook in die kleur.
Zwart wit foto’s uit mijn Carel Godin de Beaufort collectie (en een paar van mijn eigen auto’s e.d.). komen straks hopelijk erg goed tot hun recht op de donkergrijze wand.
Sleutelen vind ik leuk en ontspannend, lekker no-nonsense en voor iemand zoals met 2 linker handen ook wel erg leerzaam. Gewoon omdat ik het leuk vind, wil ik de moeite nemen om mijn garage mooier te maken dan een koude kille saaie ruimte. Ondanks dat ik een hele kleine garage heb, laat ik mij graag inspireren door andere garages en werkplaatsen. Zowel online, op tv, of gewoon her en der in ’t land kom je prachtige garages en werkplaatsen tegen. Autosloperijen trekken mij ook, daar ga ik net zo graag heen als een gaaf museum. Eigenlijk ga ik daar vaak heen met een lijstje onderdelen die ik zoek, maar na afloop kom ik ook vaak vol ideeën en soms zelfs wel een volgeschoten geheugenkaart van mijn fotocamera. Vaak zonder de gezochte onderdelen… Uit een museum neem ik ook nooit iets mee, behalve nieuwe ideeën.
Een werkplaats gebouwd als diorama op kleine schaal is soms nog mooier dan in het echt, daarom kijk ik vaak even op deze site: http://www.wilcosdioramas.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een oude schuur achterin de tuin zou ik ooit wel willen, vooral zoals deze Hot Rod liefhebber, die zijn schuurtje heeft omgetoverd tot een heerlijk domein om even verlost van zijn vrouw te zijn: http://www.garagejournal.com/forum/show ... php?t=3740" onclick="window.open(this.href);return false;
In onze tuin staat een schuurtje die ongeveer een tiende is van wat hij heeft, ook oude vergane glorie, maar die is voor de fietsen en tuingereedschappen. Ik ben bang dat die ooit gewoon vervangen gaat worden door iets nieuws. Daarom focus ik mij maar op de garage.
Het hergebruik van materialen spreekt mij wel aan. Ten eerste bespaart het kosten en ten tweede geeft dat een mooie ‘geleefde’ uitstraling van de materialen. Zo heeft deze motormuis zijn werkplaats ingericht met oude spullen. Hij gebruikte ook hout dat hij her en der had gevonden. Het resultaat is erg cool, ook al staat er geen auto:
http://caybroendumsparetime.blogspot.co ... s-oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een Porsche (RSR looks, 3.6 motor, lichtgewicht body) erin wordt het nog leuker. Deze binnen Porsche kringen bekende forumbezoeker heeft zijn garage ingericht in de look&feel zoals hij zijn vaders werkplaats vroeger. De materialen zijn vrijwel allemaal hergebruikt en door het kleurgebruik heeft het een sobere uitstraling, maar toch enorm veel sfeer. Daarnaast gebruikt hij zijn garage ook echt om zijn auto rijdend te houden, wat in veel andere garages met Porsches niet vanzelfsprekend is. De oplossingen om ruimte optimaal te benutten zijn slim bedacht, zoals opklapbare werktafels (die niet omgereden worden als ‘ie ze per ongeluk vergeten was in te klappen) http://garagejournal.com/forum/showthread.php?t=32636" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze mensen gebruikten ook de kleur groen in hun eco-garage: http://www.re-nest.com/re-nest/blogging ... set-069957" onclick="window.open(this.href);return false;
Eco hoeft van mij niet, maar ik moet zeggen dat ik na die Porsche garage en deze wel overtuigd was dat ik geen minimalistisch witte garage wilde, ondanks dat ik het ontwerp van deze, inmiddels wereldberoemde ‘garage’ wel kan waarderen: http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/ ... e-parkeren" onclick="window.open(this.href);return false;
Strak en modern is wel mijn ding, maar oud en vergane glorie ook. Mijn inspiratie haalde ik verder o.a. op plekken waar ik zelf foto’s heb gemaakt, zoals hier bij de ‘sloop’ van Le Patron, een bedrijfje dat (afgedankte) Eenden sloopt om er kitcars van te bouwen, de restanten vind ik misschien wel mooier dan de resultaten van de wederopbouw:
http://picasaweb.google.com/dennisdrenthe/LePatron" onclick="window.open(this.href);return false;
Met Driving-fun gingen we ooit op bezoek bij Harry, toch wel een beetje de Jay Leno van de lage landen: http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... linMeeting" onclick="window.open(this.href);return false;
Minstens zo inspirerend is de plek waar Joop Stolze zijn collectie heeft ondergebracht en verkoopt: http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... eeting2008" onclick="window.open(this.href);return false;
Genoeg voorbeelden. Intussen weet ik wat ik wil. Met de kleuren kiezen gebruik ik altijd de talenten van mijn vriendin, want die is daar veel beter in dan ik. Antraciet/grijs gesausde wanden, witte balken en plafond ipv het huidige onbehandelde hout. Een oud-witte werkbank, en Acacia groene kasten eronder. De kleine schuine wand boven de werkbank ook in die kleur.
Zwart wit foto’s uit mijn Carel Godin de Beaufort collectie (en een paar van mijn eigen auto’s e.d.). komen straks hopelijk erg goed tot hun recht op de donkergrijze wand.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 09 nov 2009, 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Na de het bedenken en uitwerken van de ideeën die ik had, kon ik aan de slag.
Werkbank
De werkbank heb ik als eerste gemaakt. Deze wilde ik achterin de garage plaatsen onder het schuine dakraam. Eigenlijk de enige plek waar voldoende ruimte was, omdat er dan altijd makkelijk een auto in kan. Gezien de beperkte ruimte door de lengte van 6 meter in de garage, heb ik de werkbank zo gebouwd, dat er geen steunen onder hoefden. Een auto zou daar dus nog met de neus of kont onder gereden kunnen worden. Zelf ben ik wel blij met de stevigheid die ik heb gevonden, want de werkbank is 285cm breed, 60 cm diep zonder poten. Tijdens de verbouwing moesten we glasweefsel behangen en schilderen boven het trapgat van de zoldertrap. Ik heb toen in een dorpje om de hoek drie gebruikte houten steigerdelen gehaald van ruim 3 meter lang. Na de verbouwing heb ik deze op maat gezaagd en bevestigd op liggende balken, die ik aan de zijkanten en achterzijde aan de stenen muur heb geschroefd.
Bovenop de 3 steigerdelen heb ik plaatmateriaal bevestigd, dat over was gebleven uit de badkamer verbouwing. De watervaste multiplex delen die ik over had, waren precies de maat van de steigerdelen (60cm). Dit is erg stevig, kostte me op een busje montage schuim (7,50) na niets.
Boven de werkbank zat al een 3-voudig stopcontact. Aan de zijkanten zitten er nog een paar. Voldoende stroomvoorzieningen voor electrische gereedschappen en extra verlichting. Links naast de werkbank komt een spoelbak + Espresso apparaat. De aan- en afvoer en de kraan zaten er al. Boven de werkbank is daglicht door een dakraam en ventilatie (met anti- inbraak voorzieningen, voor de foute meelezers, hehe). Nu nog even het blad aflakken. Op de kopse kant komt een metalen strip ter voorkoming van splinters e.d.. Ook moet ik nog even een bankschroef scoren.
Boven mijn hoofd zat al een TL-buis die altijd aan staat als ik in de garage ben, maar dat geeft net wat schaduw tijdens klussen aan de werkbank, dus heb ik nog een extra TL buis gemonteerd met een schakelaar en een Burolamp met tl op beweegbare arm. Beam me up scottie!
IKEA
Onder de werkbank is voldoende ruimte voor (gereedschaps)kasten, of opslag van onderdelen.
Ik had al een stalen Ikea “Helmer” ladekastje van mijn vriendin ingepikt. Geen gelagderde ladesystemen, maar knakentechnisch erg interessant en toch stevig. Op de bodem van de lades heb ik schuim matjes op maat gemaakt. Geeft wat minder herrie en het voorkomt beschadigingen aan gereedschap e.d.. Beetje bullshit, maar ik had ’t toch liggen. Nu nog even wat extra stalen kastjes scoren en allemaal schuren, om vervolgens groen te lakken. Dan staat ’t onder de werkbank opgeruimd en netjes.
Muziek & Beeld
In een goede werkplaats hoort muziek. Er komt een ‘vintage’ versterker + tuner met knappe speakers. Een oude CD speler heb ik al, maar mijn Ipod met goede ‘sleutel/automuziek’ zal ik er ook wel op aansluiten. Zo modern ben ik dan ook wel weer.
Niet alles is dus retro. Net als mijn uitzondering voor een oude laptop die vies mag worden, want die is erg handig om digitale werkplaats handboeken en internet (wifi) te raadplegen. DVD-tjes afspelen kan natuurlijk ook. Ik hang een oud 21” Iiyama LCD scherm op in een oud frame aan de muur, om tijdens de pauzes naar driftfilmpjes te kijken. Espresso of een biertje erbij, klussen moet wel leuk blijven natuurlijk.
Brug
Een volwaardige brug of smeerput gaat er niet komen. Een poetsbrug neemt me zelfs nog teveel ruimte in en is ook nog vrij prijzig. Op dit moment werk ik met een grote profi garagekrik en 2 kleintjes, voldoende assteuntjes voor de veiligheid en van die ‘ramps’. Ideaal is anders, maar het werkt voor het hobby sleutelwerk wat ik doe, een goed gevulde gereedschapstrolley en verlichting vind ik belangrijker op dit moment. Als je vaak sleutelt moet je gewoon een 2 én een 4 koloms hebben staan. Met die beperking kan ik leven, een brug is zo gehuurd in de buurt.
Motortakel
Mocht ik ooit een swap gaan uitvoeren, dan kan ik vrij eenvoudig een electrische motortakel ophangen, zonder al teveel verstevingen aan de balken toe te voegen. Het nadeel is dat de auto dan wel rollend moet blijven. Een verrijdbare pneumatische motortakel neemt teveel ruimte in beslag. Zo ver zijn we nog lang niet.
Eerst even aan de garage zelf klussen zodat ‘ie af is, dan weer aan de auto’s. De grote beurt voor de Saab staat namelijk alweer gepland. En ik moet ook nog even foto's maken van alles. Werk aan de winkel dus!
Werkbank
De werkbank heb ik als eerste gemaakt. Deze wilde ik achterin de garage plaatsen onder het schuine dakraam. Eigenlijk de enige plek waar voldoende ruimte was, omdat er dan altijd makkelijk een auto in kan. Gezien de beperkte ruimte door de lengte van 6 meter in de garage, heb ik de werkbank zo gebouwd, dat er geen steunen onder hoefden. Een auto zou daar dus nog met de neus of kont onder gereden kunnen worden. Zelf ben ik wel blij met de stevigheid die ik heb gevonden, want de werkbank is 285cm breed, 60 cm diep zonder poten. Tijdens de verbouwing moesten we glasweefsel behangen en schilderen boven het trapgat van de zoldertrap. Ik heb toen in een dorpje om de hoek drie gebruikte houten steigerdelen gehaald van ruim 3 meter lang. Na de verbouwing heb ik deze op maat gezaagd en bevestigd op liggende balken, die ik aan de zijkanten en achterzijde aan de stenen muur heb geschroefd.
Bovenop de 3 steigerdelen heb ik plaatmateriaal bevestigd, dat over was gebleven uit de badkamer verbouwing. De watervaste multiplex delen die ik over had, waren precies de maat van de steigerdelen (60cm). Dit is erg stevig, kostte me op een busje montage schuim (7,50) na niets.
Boven de werkbank zat al een 3-voudig stopcontact. Aan de zijkanten zitten er nog een paar. Voldoende stroomvoorzieningen voor electrische gereedschappen en extra verlichting. Links naast de werkbank komt een spoelbak + Espresso apparaat. De aan- en afvoer en de kraan zaten er al. Boven de werkbank is daglicht door een dakraam en ventilatie (met anti- inbraak voorzieningen, voor de foute meelezers, hehe). Nu nog even het blad aflakken. Op de kopse kant komt een metalen strip ter voorkoming van splinters e.d.. Ook moet ik nog even een bankschroef scoren.
Boven mijn hoofd zat al een TL-buis die altijd aan staat als ik in de garage ben, maar dat geeft net wat schaduw tijdens klussen aan de werkbank, dus heb ik nog een extra TL buis gemonteerd met een schakelaar en een Burolamp met tl op beweegbare arm. Beam me up scottie!
IKEA
Onder de werkbank is voldoende ruimte voor (gereedschaps)kasten, of opslag van onderdelen.
Ik had al een stalen Ikea “Helmer” ladekastje van mijn vriendin ingepikt. Geen gelagderde ladesystemen, maar knakentechnisch erg interessant en toch stevig. Op de bodem van de lades heb ik schuim matjes op maat gemaakt. Geeft wat minder herrie en het voorkomt beschadigingen aan gereedschap e.d.. Beetje bullshit, maar ik had ’t toch liggen. Nu nog even wat extra stalen kastjes scoren en allemaal schuren, om vervolgens groen te lakken. Dan staat ’t onder de werkbank opgeruimd en netjes.
Muziek & Beeld
In een goede werkplaats hoort muziek. Er komt een ‘vintage’ versterker + tuner met knappe speakers. Een oude CD speler heb ik al, maar mijn Ipod met goede ‘sleutel/automuziek’ zal ik er ook wel op aansluiten. Zo modern ben ik dan ook wel weer.
Niet alles is dus retro. Net als mijn uitzondering voor een oude laptop die vies mag worden, want die is erg handig om digitale werkplaats handboeken en internet (wifi) te raadplegen. DVD-tjes afspelen kan natuurlijk ook. Ik hang een oud 21” Iiyama LCD scherm op in een oud frame aan de muur, om tijdens de pauzes naar driftfilmpjes te kijken. Espresso of een biertje erbij, klussen moet wel leuk blijven natuurlijk.
Brug
Een volwaardige brug of smeerput gaat er niet komen. Een poetsbrug neemt me zelfs nog teveel ruimte in en is ook nog vrij prijzig. Op dit moment werk ik met een grote profi garagekrik en 2 kleintjes, voldoende assteuntjes voor de veiligheid en van die ‘ramps’. Ideaal is anders, maar het werkt voor het hobby sleutelwerk wat ik doe, een goed gevulde gereedschapstrolley en verlichting vind ik belangrijker op dit moment. Als je vaak sleutelt moet je gewoon een 2 én een 4 koloms hebben staan. Met die beperking kan ik leven, een brug is zo gehuurd in de buurt.
Motortakel
Mocht ik ooit een swap gaan uitvoeren, dan kan ik vrij eenvoudig een electrische motortakel ophangen, zonder al teveel verstevingen aan de balken toe te voegen. Het nadeel is dat de auto dan wel rollend moet blijven. Een verrijdbare pneumatische motortakel neemt teveel ruimte in beslag. Zo ver zijn we nog lang niet.
Eerst even aan de garage zelf klussen zodat ‘ie af is, dan weer aan de auto’s. De grote beurt voor de Saab staat namelijk alweer gepland. En ik moet ook nog even foto's maken van alles. Werk aan de winkel dus!
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 09 nov 2009, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Ben erg benieuwd hoe je dat allemaal tot zijn recht wil laten komen in een garage met deze afmetingen?De garage klein (6x2.85 meter), de reeds aanwezige voorzieningen zijn ideaal:
- Betonnen vloer
- Daglicht met natuurlijke ventilatie
- Verwarming (CV)
- Interne toegang vanuit de hal
- Stromend water
- Electra (op diverse punten stopcontacten en TL buizen + gewone verlichting)
- Dikke balken tegen het plafond, waardoor een motortakel gebruikt kan worden.
- Grote garagedeur
- Alarm
- Bovenkastje, bestaande uit 3 delen, van een oude keuken.
Er zit een zolder boven de garage die nu nog alleen vanuit de garage bereikbaar is. Dat wordt een extra (tv) kamer, met een normale deur erin vanuit de overloop. Daardoor hoef/kan ik straks niet meer via een vlizotrapje midden in de garage naar boven.
De garage is niet alleen bedoeld om de auto droog te stallen, maar ook om te klussen. Daarnaast moet het gewoon een ruimte zijn, die net als alle andere ruimten in huis praktisch en stijlvol moet worden. Eerst wilde ik de garage heel strak en minimalistisch maken, maar intussen heb ik gekozen voor een goede mix van 'vintage' en strak/stijlvol, zoals ik ook de rest van ons interieur kan bestempelen. Oude spullen, kunst, foto's, schaalmodellen, memorabilia en gereedschap moeten allemaal tot hun recht komen, praktisch bruikbaar en een beetje voor het oog. Dus niet teveel troep, er moet wel ruimte over blijven. Want er moet natuurlijk wel een leuke auto in komen te staan binnenkort.
Die staat toch "vol" zodra er een auto in staat?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Ik droom gelukkig niet over een M5, want dat zou nooit passen.
De keuze van mijn auto wordt inderdaad mede bepaald door de afmetingen van de garage. Vandaar dat ik eerst zelfs naar een Suzuki Capuccino keek.
Geen troep op de grond en langs de wanden maken 't mogelijk om rond een compacte auto te kunnen lopen. Foto's nemen geen ruimte in, boeken, memorablia en schaalmodellen komen zo hoog mogelijk en op een slimme manier geplaatst. Het is een beetje passen en meten en ideaal is anders, maar het wordt wel wat. Wielen wisselen betekent wel: eerst de ene kant, dan de auto andersom de garage in en dan de andere kant. Of even met de garagekrik opzij duwen/rollen. Ken net...
De keuze van mijn auto wordt inderdaad mede bepaald door de afmetingen van de garage. Vandaar dat ik eerst zelfs naar een Suzuki Capuccino keek.
Geen troep op de grond en langs de wanden maken 't mogelijk om rond een compacte auto te kunnen lopen. Foto's nemen geen ruimte in, boeken, memorablia en schaalmodellen komen zo hoog mogelijk en op een slimme manier geplaatst. Het is een beetje passen en meten en ideaal is anders, maar het wordt wel wat. Wielen wisselen betekent wel: eerst de ene kant, dan de auto andersom de garage in en dan de andere kant. Of even met de garagekrik opzij duwen/rollen. Ken net...
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 09 nov 2009, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Sowieso, mooi huisje, ideaal met garage eraan vast op de hoek!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Tnx, we zijn er ook erg blij mee. De locatie en het huis zelf zijn voor ons perfect inderdaad. De garage maakt 't helemaal af, al was dat echt geen eis tijdens onze zoektocht (eerst vooral parterre woningen en bovenwoningen in de stad, maar dankzij de crisis opeens dus een hoekwoning met alles erop en eraan met vrij uitzicht en pal aan de rand van de natuur). Het kan soms raar lopen.
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Ok, ik ben erg benieuwd.
Zeker leuk om te zien dat als je een beperkte ruimte hebt er optimaal gebruik van kan maken.
Kunnen mensen (onder andere ik) nog veel van leren, sta soms versteld hoe mensen gebruik kunnen maken van elk hoekje en gaatje, ik ben er iig geen ster in.
Zeker leuk om te zien dat als je een beperkte ruimte hebt er optimaal gebruik van kan maken.
Kunnen mensen (onder andere ik) nog veel van leren, sta soms versteld hoe mensen gebruik kunnen maken van elk hoekje en gaatje, ik ben er iig geen ster in.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Luco, jij vraagt om een inkopper: Op 't circuit pas ik dat ook toe, zou jij ook eens moeten doen.
Verder ben ik vooral juist iemand die zo min mogelijk spullen in ruimten zet, om het allemaal niet zo volgepropt te laten lijken. Veel mensen hebben ieder hoekje en gaatje volgepropt met spullen, maar het enige wat je doet is die spullen daar opslaan tot de volgende verhuizing. Weg met die zooi. Zolang we nog geen koters hebben kan ik dat makkelijk zeggen.
:drinking:
Verder ben ik vooral juist iemand die zo min mogelijk spullen in ruimten zet, om het allemaal niet zo volgepropt te laten lijken. Veel mensen hebben ieder hoekje en gaatje volgepropt met spullen, maar het enige wat je doet is die spullen daar opslaan tot de volgende verhuizing. Weg met die zooi. Zolang we nog geen koters hebben kan ik dat makkelijk zeggen.
:drinking:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Ik leg het misschien verkeerd uit
Ik bedoel dat zoals je het verteld, dat je alle beschikbare ruimte optimaal moet benutten
Dat vind ik dus knap en daarom erg benieuwd
Ik bedoel dat zoals je het verteld, dat je alle beschikbare ruimte optimaal moet benutten
Dat vind ik dus knap en daarom erg benieuwd
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Mijn garage heeft ook ongeveer die afmetingen, ook een zolder boven enz.
Voor stalling is het prima, maar als je aan je auto werken moet is het wel echt heel krap hoor. Ik heb de M3 er staan, simpele werkzaamheden gaan wel, maar je hebt maar een heel klein beetje ruimte over naast de auto, dat maakt het wel eens lastig. Kan me er redden maar makkelijk is anders.
Plus het hele geheel groeit na 1,5 jaar een beetje uit de garage, sets banden etc staan er ook allemaal in en dan word het wel erg vol
Die sleutelruimte aanhouden had wel handig geweest in elk geval
Voor stalling is het prima, maar als je aan je auto werken moet is het wel echt heel krap hoor. Ik heb de M3 er staan, simpele werkzaamheden gaan wel, maar je hebt maar een heel klein beetje ruimte over naast de auto, dat maakt het wel eens lastig. Kan me er redden maar makkelijk is anders.
Plus het hele geheel groeit na 1,5 jaar een beetje uit de garage, sets banden etc staan er ook allemaal in en dan word het wel erg vol
Die sleutelruimte aanhouden had wel handig geweest in elk geval
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Leuke plannen Cav.
Mijn garage is een zootje, maar dat komt omdat ik hem met m'n pa moet delen(tis eigenlijk zijn garage)
Vind het wel enorm tof om een mooie klassieker in een bijpassende garage te zien,
Mijn garage is een zootje, maar dat komt omdat ik hem met m'n pa moet delen(tis eigenlijk zijn garage)
Vind het wel enorm tof om een mooie klassieker in een bijpassende garage te zien,
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Geweldig topic dit, helaas moet ik het na de loods van 200m2 nu ook doen met 2 garages van die afmeting! (1 garage is zelfs zonder stroom)
Ik struin graag forums af naar foto's van garage's om te zien wat anderen doen met hun ruimtes.
Ik struin graag forums af naar foto's van garage's om te zien wat anderen doen met hun ruimtes.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Leuk topic!
Ik sleutel bij pa in de schuur. Momenteel neem ik (voor de tijd van een week) zelfs 2 plekken naast elkaar in. Buiten het feit dat ik door de inmobiliteit van 2 defecte auto's een autootje moet huren vond ik het werkelijk een fantastisch gezicht om 2 leuke auto's naast elkaar te zien staan met de kapjes open waaruit duidelijk op te maken valt dat er gesleuteld wordt 8) . Ik zal er van het weekend even een foto van maken. Normaal ziet het er zo uit:
Bigass lasapparaat is gelukkig weg trouwens .
Persoonlijk wordt ik diep-diep-diepongelukkig bij het zien van de afmetingen van de gemiddelde nederlandse garage, kun je naar mijn mening niks mee, hele vinex-wijken zouden om die reden voor mij afvallen als ik er al het geld voor zou hebben (ben vrijgezel, dus kopen in courante gebieden met garage zit er dan niet in). Ideaal voor 1 auto is voor mij 3.5x10, of 8x8 als je er 2 hebt. Groter mag altijd. Maat van me heeft zo overigens een huis gekocht vanwege de schuur die erbij zat (heeft 6 auto's, waarvan 5 projecthokken, en room to spare . Huis is eigenlijk een krot maar daar was de prijs dan ook naar. Zoiets zou mij ook wel passen.
Dus tot die tijd moet ik me bij pa maar vermaken (of een keer een loods kopen). Zou er zelf wel een betonnen vloeistofdichte vloer in willen storten (gedeelte rechts op de foto heeft dat, ik sta helaas op de tegels). Mooi vlak zodat je er eventueel ook een auto kunt uitwegen. Iets realistischer is dat ik binnenkort wil beginnen met het bouwen van een verrijdbare werkbank met veel opslagcapaciteit. Heb nu veel kratjes & troep overal in hoeken liggen bij gebrek aan laden/bakken/plek, waar pa terecht veel commentaar op heeft. Het verrijdbare is noodzakelijk omdat we ook nog wel eens een feestje in de schuur hebben, kan ie mooi in de hoek gereden worden. Ding moet lekker groot worden, zodat je schaamteloos een keer een versnellingsbak op autobild-duurtest wijze uit elkaar kunt halen. Een brug kan op de huidige plek niet vanwege de spant die er bovenlangs zit. Op termijn misschien maar een plekje opschuiven. Of beide plekken claimen .
Ik sleutel bij pa in de schuur. Momenteel neem ik (voor de tijd van een week) zelfs 2 plekken naast elkaar in. Buiten het feit dat ik door de inmobiliteit van 2 defecte auto's een autootje moet huren vond ik het werkelijk een fantastisch gezicht om 2 leuke auto's naast elkaar te zien staan met de kapjes open waaruit duidelijk op te maken valt dat er gesleuteld wordt 8) . Ik zal er van het weekend even een foto van maken. Normaal ziet het er zo uit:
Bigass lasapparaat is gelukkig weg trouwens .
Persoonlijk wordt ik diep-diep-diepongelukkig bij het zien van de afmetingen van de gemiddelde nederlandse garage, kun je naar mijn mening niks mee, hele vinex-wijken zouden om die reden voor mij afvallen als ik er al het geld voor zou hebben (ben vrijgezel, dus kopen in courante gebieden met garage zit er dan niet in). Ideaal voor 1 auto is voor mij 3.5x10, of 8x8 als je er 2 hebt. Groter mag altijd. Maat van me heeft zo overigens een huis gekocht vanwege de schuur die erbij zat (heeft 6 auto's, waarvan 5 projecthokken, en room to spare . Huis is eigenlijk een krot maar daar was de prijs dan ook naar. Zoiets zou mij ook wel passen.
Dus tot die tijd moet ik me bij pa maar vermaken (of een keer een loods kopen). Zou er zelf wel een betonnen vloeistofdichte vloer in willen storten (gedeelte rechts op de foto heeft dat, ik sta helaas op de tegels). Mooi vlak zodat je er eventueel ook een auto kunt uitwegen. Iets realistischer is dat ik binnenkort wil beginnen met het bouwen van een verrijdbare werkbank met veel opslagcapaciteit. Heb nu veel kratjes & troep overal in hoeken liggen bij gebrek aan laden/bakken/plek, waar pa terecht veel commentaar op heeft. Het verrijdbare is noodzakelijk omdat we ook nog wel eens een feestje in de schuur hebben, kan ie mooi in de hoek gereden worden. Ding moet lekker groot worden, zodat je schaamteloos een keer een versnellingsbak op autobild-duurtest wijze uit elkaar kunt halen. Een brug kan op de huidige plek niet vanwege de spant die er bovenlangs zit. Op termijn misschien maar een plekje opschuiven. Of beide plekken claimen .
- Kim
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 18:19
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
gewoon huis overkopen joh
Mag ik dan een paard bij jou stallen?
Mag ik dan een paard bij jou stallen?
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Leuk topic en gefeliciteerd met jullie nieuwe huis Dennis
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
ik had 12 jaar terug een oude 2 onder 1 kap woning gekocht (laag bod op gedaan en verrek ik kreeg het) je wil niet geloven wat voor zooi naast het huis stond, 3 oude schuurtjes en veel bomen en struiken niet te geloven...
Ik keek daar doorheen en dacht hey daar kan een grote garage staan de garage werd groter dan men huis
gebouwd met dubbelsteens en meerdere ramen achter en zijkant maar ook op zolder...en vele stopkontakten door het hele pand zodat je niet met verlengkabels hoefde te slepen en aansluiting water en gas enz enz...
garage had ik ook zelf getekend en max benut, ook geholpen met mee-bouwen...helaas maar 1.5 jaar daar gewoond, dus maar 6 maand ofzo van de garage genoten zonde, maja kreeg wel veel meer geld voor de woning al met al :banaan: maar kwam weer alleen te staan (bewuste keuze) dus te duur voor mij alleen, bovendien wat te afgelegen aan het kanaal in men uppie..maar anders wel ideaal geen gezeur van buren en industrie om de hoek om te testen (van aalderen zit daar ook achter)
konden 3 auto's binnen
zeker 9 auto's buiten staan
en grote vaste trap naar zolder waar je ook makkelijk rechtop kon lopen met ramen en goede verlichting overal
zodat je complete auto's zeg maar in onderdelen boven kon leggen maja niet echt gebruikt
en brede deuren, enz en vloer speciaal spul erop enz enz.
Ik keek daar doorheen en dacht hey daar kan een grote garage staan de garage werd groter dan men huis
gebouwd met dubbelsteens en meerdere ramen achter en zijkant maar ook op zolder...en vele stopkontakten door het hele pand zodat je niet met verlengkabels hoefde te slepen en aansluiting water en gas enz enz...
garage had ik ook zelf getekend en max benut, ook geholpen met mee-bouwen...helaas maar 1.5 jaar daar gewoond, dus maar 6 maand ofzo van de garage genoten zonde, maja kreeg wel veel meer geld voor de woning al met al :banaan: maar kwam weer alleen te staan (bewuste keuze) dus te duur voor mij alleen, bovendien wat te afgelegen aan het kanaal in men uppie..maar anders wel ideaal geen gezeur van buren en industrie om de hoek om te testen (van aalderen zit daar ook achter)
konden 3 auto's binnen
zeker 9 auto's buiten staan
en grote vaste trap naar zolder waar je ook makkelijk rechtop kon lopen met ramen en goede verlichting overal
zodat je complete auto's zeg maar in onderdelen boven kon leggen maja niet echt gebruikt
en brede deuren, enz en vloer speciaal spul erop enz enz.
Laatst gewijzigd door GTRene op 09 nov 2009, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Jammer dat je daar uit moest Rene. Zo'n dubbele garage is helemaal ideaal natuurlijk
- Oof
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Damn...
Dat is een echte garage helaas hier thuis een garage waar 2 auto's in kunnen maar ik zelf kan ik niet in staan.
Dat is een echte garage helaas hier thuis een garage waar 2 auto's in kunnen maar ik zelf kan ik niet in staan.
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:51
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Dit huur ik samen met een maatje van me:
Dit was toen we er net in zaten, nu is het wat beter opgeruimd en ingericht. De 2 auto's staan nu naast elkaar achter in de ruimte en ervoor is plaats om te werken. Inclusief veel tools die handig zijn is het een fijne klusruimte, alleen is ie niet helemaal winddicht, zoals je ook op een van de foto's kunt zien, dus het wordt er wel koud 's winters, maar ja... je kan niet alles hebben
De overbuurman heeft een volledig ingerichte spuitcabine staan, dus das wel handig!
Dit was toen we er net in zaten, nu is het wat beter opgeruimd en ingericht. De 2 auto's staan nu naast elkaar achter in de ruimte en ervoor is plaats om te werken. Inclusief veel tools die handig zijn is het een fijne klusruimte, alleen is ie niet helemaal winddicht, zoals je ook op een van de foto's kunt zien, dus het wordt er wel koud 's winters, maar ja... je kan niet alles hebben
De overbuurman heeft een volledig ingerichte spuitcabine staan, dus das wel handig!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Wel allemaal een eigen draadje beginnen he, patsers!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Die garage is uber Rene, jammer dat je dat niet meer voor jezelf hebt!!
Mijn garage is nu 10,5 bij 3,5m in pandig, heerlijk zoveel ruimte.
Michel
Mijn garage is nu 10,5 bij 3,5m in pandig, heerlijk zoveel ruimte.
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
owja...sorry, dan toch verkeerd begrepen...Dennis Cavallino schreef:Wel allemaal een eigen draadje beginnen he, patsers!
maareuh een garage bij huis is gewoon top, en zoals jij aan huis dus ook bereikbaar vanuit de woning is ook handig...echter iets meer ruimte/breder zou wel erg prettig zijn maja beter een garage dan niks moet er niet aan denken zonder garage.
zal ook eens een eigen draadje starten binnenkort en het verloop van garage's zoals men eerste 2de en nu derde garage.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Dat lijkt me een strak plan René! Gewoon iedere DF-er met een garage/werkplaats een eigen draadje, met foto's ( daar wordt in mijn geval nog aan gewerkt).
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Show your garage: Cav's Garage (Retro/Vintage)
Is toch veel leuker om al die garages in 1 draadje te stoppen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten