Genomineerd!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jan Visser

Genomineerd!!

Bericht door Jan Visser » 03 nov 2009, 00:02

Even een kleine quote van mijn vriendin;
Beste mensen,

Afgelopen jaar heb ik mijn master behaald en nu is mijn eindwerk hierbij genomineerd voor een wedstrijd van Portfolio 2009, georganiseerd door Optimo.

Er zal van 19 nov. - 3 dec. een tentoonstelling van de werken plaatsvinden in de C-mine in Genk.

Alle genomineerden staan online:

http://portfolio.optimo.be/?action=onde ... Deelnemers" onclick="window.open(this.href);return false;

Iedereen mag hier zijn stem uitbrengen.

Uiteraard zou ik het erg leuk vinden als jullie allemaal voor mij willen stemmen.

Een overzicht van mijn werk:
Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt en ik zal de winnaar na de uitreiking posten.

Wendy Houtvast.
Mijn vriendindin is dus genomineerd voor een prijs en ik zou het leuk vinden als julie eventjes wouden gaan kijken op de site en eventueel op haar project zouden willen stemmen.

Alvast bedankt,

Jan.
Laatst gewijzigd door Jan Visser op 03 nov 2009, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Genomineerd!!

Bericht door Wouter81 » 03 nov 2009, 00:06

Neem aan dat je vriendin Wendy heet? :) Anders zo lastig zoeken.

Anyway, site is beetje fucked up (plaatjes werken niet) maar heb geloof ik gestemd.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 nov 2009, 00:14

Bedankt en ja, ze heet inderdaad Wendy. Zal het even aanpassen!

Dat van die plaatjes heb ik meer gehoord en snap ik niet helemaal, want ik zie ze wel gewoon :hmmm:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 03 nov 2009, 00:16

Heb ook gestemd, succes :thumbup:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 03 nov 2009, 00:18

Check!

Tom

Bericht door Tom » 03 nov 2009, 00:33

U heeft dit werk reeds beoordeeld.

ehh huh?
Heb een vast IP naar buiten. heeft verder niemand gebruikt.
wazig.

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 nov 2009, 00:35

Gefeliciteerd met het behalen van Wendy haar Master. :thumbup: Haar werk ziet er erg strak uit.

steve smith

Bericht door steve smith » 03 nov 2009, 00:38

Done. Nog los van de wijze van uitvoering ben ik het er mee eens op een andere wijze met de dood om te gaan. De meeste uitvaartcentra en crematoria waar ik tot nu toe geweest ben kom ik ook als dode liever niet terecht. Dat moet idd anders kunnen! Mooi om te zien dat iemand uit "onze" generatie het aandurft om daar een andere zienswijze tegenaan te gooien!

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 03 nov 2009, 01:29

"U heeft dit werk reeds beoordeeld."

Hmmkay..

Max V

Bericht door Max V » 03 nov 2009, 08:36

En ook ik krijg:

'U heeft dit werk reeds beoordeeld'.

Vage shit :P

Hans

Bericht door Hans » 03 nov 2009, 08:49

Done.
(totaal aantal 245)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 nov 2009, 09:34

Ik heb ook even de waardering aangeklikt, en daarna kwam er ook ' U heeft dit werk reeds beoordeeld '.
Stond nu op 254 dacht ik te zien.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 nov 2009, 10:16

Ook hier staat dat ik het werk al heb beoordeeld, maar de teller loopt gewoon door, dus zal wel goedkomen. We moeten flink doorklikken, want een ander gaat 3 keer zo hard.

Mag ik feedback geven?

Ten opzichte van de andere kandidaten heeft je vriendin HEEL VEEL werk verzet, dat verdient sowieso al alle credits. Als architect of ontwerper is ze volledig ontwikkeld met het gebruik van ontwerpprogramma's en dat zie je goed in vergelijking met de andere ontwerpen die worden getoond. Uniek om tijdens je studie een uitvaartcentrum te (mogen) ontwerpen. Zo'n gebouw is enorm belangrijk voor velen, maar er wordt weinig bij stilgestaan, want dat doet men bij degenen die er niets meer van zullen merken....

Wat ik jammer vind, maar dat komt misschien door de beperking van de hoeveelheid tekst op die website, is dat er informatie ontbreekt hoe ze haar doelen realiseert met haar ontwerp, visie en oplossingen. Het concept wat ze heeft ontwikkeld komt zonder uitleg van haar niet goed op mij over, door het gebrek aan details over dit project. Uit het ontwerp haal ik het concept en de antwoorden dus niet direct, helaas. Ik zie niet duidelijk wat haar ontwerp anders maakt dan andere moderne uitvaartcentra. Net als de centra die ik ken is het een gebouw met een entree, wachtruimte, zaal, 'kantine' voor de bijbehorende familiereünie :) en wat andere ruimten die ik elders ook heb gezien (zoals een familiekamer bijvoorbeeld), gelegen in een soort park. Hoe wordt het 'taboe' van de dood doorbroken? (Welk taboe trouwens?). Misschien klink ik heel lullig hoor, maar ik vind 't nu gewoon op een uitvaartcentrum in een kantoor lijken en het oogt vrij somber en ik denk dat ik dat niet zo denken/zeggen als ik haar verhaal volledig zou hebben gehoord/gelezen. De ligging en de grootte maken het natuurlijk wel tot een 'place to be', net als de aanwezigheid van de waterpartij op het dak dat refereert aan het vroegere zwembad en bij mooi weer een mooie plek is voor een herdenkingsborrel (iets wat in onze familie traditie is en ik dus enorm kan waarderen). Misschien als er meer ruimte was geweest voor haar uitleg dat ze dat soort zaken dan had kunnen benadrukken.

Een voorbeeldje van hoe ik zo'n uitvaartcentrum heel erg kan waarderen:
Laatst was ik in een gemoderniseerd uitvaartcentrum en dat was heel strak en stijlvol, op een architectonische manier. Prachtige lichtinvallen i.c.m. een goed lichtplan en lijnenspel. Mooie natuurlijke materialen zoals natuursteen, hout, onbehandelde metalen en witte wanden met kunst en fotografie aan de wanden. Staande kunstobjecten/beelden en sobere inpandige waterpartijen die het pand op subtiele wijze een hele luxe uitstraling geven. En rust. Het ontwerp van het gebouw klopte aan alle kanten, zelfs de WC's waren stijlvol. Naast een giga entree, waren er kleine familiekamers en een grote herdenkingszaal. Ook de 'kantine' met cake en koffie ontbrak daar niet. :) Alles was gelijkvloers, met hier en daar kleine hoogteverschillen in de vloeren en subtiel schuine looppaden voor rolstoelgebruikers om de ruimten aan elkaar te verbinden. De plafondhoogten verschilden enorm en maakten het ontwerp, ondanks de strakke moderne looks, heel spannend en aangenaam. Een strakke brug over modern vormgegeven waterpartijen mét hoogwaardige begroeiing naar de begraafplaats erachter. Ik zou er bijna zelf m'n afscheidsfeestje willen geven, hehe.

Wat ik in het ontwerp van je vriendin erg mooi vind, is het glaswerk achter de kist, al zal men daar door 't invallende licht altijd gordijnen sluiten in de praktijk (helaas). Een oom van me lag ook in een zaal met prachtig glaswerk achter hem, maar tegen het licht in kijken is niet prettig vindt men en daarom hingen er grote witte gordijnen. Dan had er net zo goed een dichte muur geplaatst kunnen worden. Overigens is glas met moderne technieken goed te verduisteren zonder gordijnen natuurlijk en zoiets zou men echt moeten toepassen. Ik vind daglicht erg belangrijk en top dat je vriendin dat heeft toegepast.

Wellicht heeft ze iets aan m'n feedback, maar ik hoop vooral voor d'r dat ze wint. Het zijn opstekers die je aan het begin van je carrière goed kunt gebruiken. Mijn oude studiegenoot met wie ik een ontwerpbureau'tje had, die is verder gaan studeren in de architectuur en met zijn eindproject die in de prijzen viel her en der opnieuw begonnen met direct al een goede naam in 't wereldje + flink wat prijzengeld als zelfstandig architect (samen met zijn nieuwe compagnon die tevens zijn studiegenoot was tijdens die eindprojecten).

Je vriendin komt er wel, daar mag je heel trots op wezen Jan!

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 03 nov 2009, 19:20

Gedurfd, knap uitgewerkt, en bekende locatie.

She's got my vote!

Edit: Ik zie net dat ze op dezelfde school zit als waar ik "gestudeerd" heb.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 nov 2009, 20:42

Ik heb ook gestemd! Mooi plan!

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 nov 2009, 21:13

@Iedereen die gestemd heeft of nog gaat stemmen, hartelijk dank!!

Ik heb tegen haar gezegd dat ze hier zelf de boel maar een beetje moet gaan toelichten, want Wendy weet er uiteraard meer van dan ik. Ze zou dat vanavond nog eventjes doen geloof, dus Dennis, nog even geduld :wink:

Verder heb ik de openingspost nog even aangepast met een grotere/duidelijker foto van hoe het er uit ziet.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 nov 2009, 21:35

Tot dusver iedereen al ontzettend bedankt voor jullie stem. :D

@ Dennis Cavallino: Dankje voor je lange, interessante en leerzame feedback.
Helaas mocht ik enkel 250 letters tekst ( :cry: ) invoegen en 4 afbeeldingen.
Naar mijn mening ook veel te weinig, daar mijn boek alles uitlegt in maar liefst
30.000 woorden. Uiteraard is alles gedaan met een reden. Zo ook de punten
die je naar voren haalt. Al met al kan ik er uren over vertellen...
Voor diegenen die het interessant vinden zal ik morgen een
uitgebreidere (A4)versie met tekst en uitleg plaatsen.

Het is uiteindelijk hetgeen waar ik mij een half jaar mee heb beziggehouden en
zeer zeker niet zonder redenen.
Ik vind het dan ook leuk om hier te lezen hoe jullie erover denken en dat
dit nogmaals bewijst dat er behoefte en mogelijkheden zijn voor mijn ideeen
en bedoelingen.

"De ligging en de grootte maken het natuurlijk wel tot een 'place to be', net als de aanwezigheid van de waterpartij op het dak dat refereert aan het vroegere zwembad en bij mooi weer een mooie plek is voor een herdenkingsborrel (iets wat in onze familie traditie is en ik dus enorm kan waarderen). Misschien als er meer ruimte was geweest voor haar uitleg dat ze dat soort zaken dan had kunnen benadrukken."
Een van de dingen die jij hebt gezien, maar waarschijnlijk vele anderen niet opmerken, daar het beperkt moet blijven.

"Wat ik in het ontwerp van je vriendin erg mooi vind, is het glaswerk achter de kist, al zal men daar door 't invallende licht altijd gordijnen sluiten in de praktijk (helaas). Een oom van me lag ook in een zaal met prachtig glaswerk achter hem, maar tegen het licht in kijken is niet prettig vindt men en daarom hingen er grote witte gordijnen. Dan had er net zo goed een dichte muur geplaatst kunnen worden. Overigens is glas met moderne technieken goed te verduisteren zonder gordijnen natuurlijk en zoiets zou men echt moeten toepassen."
Daar is uiteraard over nagedacht. :wink: Dit raam ligt sowieso op de noordkant en met de juiste modificatie van het glas brengt dit geen belemmeringen met zich mee.

Meer afb. http://www.flickr.com/photos/44230986@N02/

Nu hopen dat we in de prijzen vallen.

Greetz,

Wendy

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 04 nov 2009, 22:00

Check. :thumbup: Wendy

Plaats reactie