Abarth
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Abarth
In de nieuwe Autovisie (leuke edititie, hulde dat de redactie 'ons' commentaar serieus neemt!) staat in de stuurkolom van Ton Roks een positief bericht. Ik heb Abarth altijd een warm hart toegedragen, niet alleen omdat mijn eerste auto een (unieke) FIAT/Abarth was.
FIAT gaat Abarth respectvol behandelen en komt dus met erg gave Abarths uit de komende jaren. Fiat vindt van zichzelf dat ze Abarth hebben 'misbruikt'. Heftige woorden, uit de mond van een Italiaan, zeker als het iemand van FIAT zelf is. Die zijn niet zo van de zelfreflectie namelijk.
De Grande Punto is esthetisch niet onaardig en presteert goed in de rallysport. Ik verwacht met de komst van Abarth uitvoeringen dat meer mensen warm zullen lopen voor het merk FIAT. Een Abarth logo spreekt mij meer aan dan een GTI logo, hopelijk maakt deze man van FIAT waar wat 'ie zegt.
Het wachten is nu dus op de nieuwe FIAT 500 en dan met name op de Abarth uitvoering. Ik denk dat dat een echte wannahave gaat worden. Ik ben erg benieuwd! Bye bye Mini Cooper en Golf/Polo GTI.
FIAT gaat Abarth respectvol behandelen en komt dus met erg gave Abarths uit de komende jaren. Fiat vindt van zichzelf dat ze Abarth hebben 'misbruikt'. Heftige woorden, uit de mond van een Italiaan, zeker als het iemand van FIAT zelf is. Die zijn niet zo van de zelfreflectie namelijk.
De Grande Punto is esthetisch niet onaardig en presteert goed in de rallysport. Ik verwacht met de komst van Abarth uitvoeringen dat meer mensen warm zullen lopen voor het merk FIAT. Een Abarth logo spreekt mij meer aan dan een GTI logo, hopelijk maakt deze man van FIAT waar wat 'ie zegt.
Het wachten is nu dus op de nieuwe FIAT 500 en dan met name op de Abarth uitvoering. Ik denk dat dat een echte wannahave gaat worden. Ik ben erg benieuwd! Bye bye Mini Cooper en Golf/Polo GTI.
- Bert ///M3
- Berichten: 9353
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik heb nooit wat in dat spul gezien eigenlijk, of ze er nou abarth op plakken of niet. Zelfde eigenlijk met dat franse spul.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 10 aug 2006, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Nou het oude Abarth was toch wel heel gaaf hoor:
[img:800:531]http://911carrera3l2.free.fr/20050626ageor/abarth.jpg[/img]
[img:851:592]http://www.atspeedimages.com/limerock_2 ... abarth.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://www.atspeedimages.com/limerock_2 ... abarth.jpg[/img]
[img:420:261]http://www.zarattini.com/abarth/abarth- ... t-1000.jpg[/img]
[img:454:274]http://www.autodesign.it/x19/abarth/ima ... ace_33.jpg[/img]
[img:473:301]http://www.autodesign.it/x19/abarth/ima ... arth_6.jpg[/img]
[img:418:428]http://www.nostalgiaclub.com/foto/abarth.jpg[/img]
[img:800:531]http://911carrera3l2.free.fr/20050626ageor/abarth.jpg[/img]
[img:851:592]http://www.atspeedimages.com/limerock_2 ... abarth.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://www.atspeedimages.com/limerock_2 ... abarth.jpg[/img]
[img:420:261]http://www.zarattini.com/abarth/abarth- ... t-1000.jpg[/img]
[img:454:274]http://www.autodesign.it/x19/abarth/ima ... ace_33.jpg[/img]
[img:473:301]http://www.autodesign.it/x19/abarth/ima ... arth_6.jpg[/img]
[img:418:428]http://www.nostalgiaclub.com/foto/abarth.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Nieuwe 500 Abarth studie:
[img:640:442]http://www.autoblog.it/uploads/fiat_tre ... rth_01.jpg[/img]
[img:640:452]http://autoblog.it/uploads/fiat_trepiuno_abarth_02.jpg[/img]
[img:640:442]http://www.autoblog.it/uploads/fiat_tre ... rth_01.jpg[/img]
[img:640:452]http://autoblog.it/uploads/fiat_trepiuno_abarth_02.jpg[/img]
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Contacteer:
-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9726
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Van de week reed een Autobianchi A112 Abarth voor me in originele staat (zwarte koets, witte bumpers, aluminium velgen die wel iets weg hebben van de Pirelli velgen op de Golf 1 GTI Pirelli) en origineel dubbel uitlaatje. Mooi geluidje door de tunnel onder Den Haag CS door. Lekker dik aan de onderkant.
Die zie je echt bijna nooit meer. Zoiets lijkt me heerlijk als je veel in de stad rijdt.
Hij had dus andere (dikkere velgen) dan deze:
[img:1145:785]http://home.planet.nl/~vriendenkring-kl ... selaar.JPG[/img]
Deze velgjes staan ook goed:
[img:340:267]http://www.aozola.net/~canta/canpan/r_car/n_112.jpg[/img]
Die zie je echt bijna nooit meer. Zoiets lijkt me heerlijk als je veel in de stad rijdt.
Hij had dus andere (dikkere velgen) dan deze:
[img:1145:785]http://home.planet.nl/~vriendenkring-kl ... selaar.JPG[/img]
Deze velgjes staan ook goed:
[img:340:267]http://www.aozola.net/~canta/canpan/r_car/n_112.jpg[/img]
- Roger
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 30 aug 2006, 00:18
- Contacteer:
Nog maar een fotootje van de rode coupe, omdat hij zo mooi is! Foto is een paar jaar geleden gemaakt tijdens de heuvelklim in Trier.
[IMG:800:600]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... G_0284.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... G_0284.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Gepikt van Carros.nl:
Fiat: Volksmini en Abarths
Luca de Meo in Nederland
Het was een bliksembezoek, dat Luca de Meo (foto rechts) deze week aan ons land bracht. Tussen zijn rondreis langs China, India, Engeland, Zwitserland en opnieuw China door, was de CEO van Fiat welgeteld 22 uur in Amsterdam, om even met wat dealers en journalisten bij te praten. De jonge topman, 39 is hij, koos daarvoor een mooi moment. Want niet alleen gaat het met Fiat in Nederland goed – de verkoop steeg vorig jaar met 24 procent – ook wereldwijd noteert het merk forse plussen. En er zit méér goed nieuws aan te komen. Want los van de introductie van de Fiat Bravo introduceert Fiat dit najaar zijn, zoals De Meo het noemt, ‘Volksmini’, oftewel de Fiat 500. Een auto die duidelijk doet denken aan het beroemde ‘rugzakje’, maar die onderhuids hypermodern is. De 3,5 meter korte Fiat wordt qua prijs nét iets boven de Panda gepositioneerd, maar kan zo prijzig worden gemaakt als de klant het maar wil. Er komt voor de 500 namelijk een scala aan accessoires beschikbaar. “Als een klant er 20.000 euro voor wil uitgeven kan dat”, aldus Luca de Meo, “maar het hoéft niet”. Het spreekt voor zich dat Fiat bij de ontwikkeling van de nieuwe 500 goed heeft gekeken naar soortgelijke initiatieven, zoals de New Beetle van Volkswagen en, vooral, de Mini van BMW. En getuige zijn opmerking dat de marktbenadering van de Mini ‘een schoolvoorbeeld is van hoe zoiets moet’, geeft al aan welke van de twee initiatieven hem het meeste aansprak.
Ander (althans voor Fiat) groot nieuws was De Meo’s mededeling dat het sportieve label Abarth weer in ere wordt hersteld. Zowel de 500, de Grande Punto, de Panda als de Bravo krijgen een snelle topversie met het beroemde Abarth-schorpioentje achterop. En dat worden géén simpele, bespoilerde versies, maar uitvoeringen met extra vermogen en échte Abarth-kenmerken. Overigens is de eerste Abarth, op basis van de Fiat Bravo (foto links), volgende week al op de Autoshow van Genève te zien. Tot slot beloofde de Fiat-baas dat alle toekomstige modellen weer écht Italiaans gestileerde auto’s zullen zijn. “Want op dat front hebben we in het verleden steken laten vallen”, gaf De Meo toe. “Dat betekent echter ook”, zo stelde hij, “dat Fiat geen prijsvechtersmerk meer zal zijn. Immers, als je bij een kledingwinkel een Italiaans kostuum wilt kopen wéét je dat je niet het goedkoopst uit zult zijn. Maar je krijgt wél een prachtig pak mee”.
Fiat: Volksmini en Abarths
Luca de Meo in Nederland
Het was een bliksembezoek, dat Luca de Meo (foto rechts) deze week aan ons land bracht. Tussen zijn rondreis langs China, India, Engeland, Zwitserland en opnieuw China door, was de CEO van Fiat welgeteld 22 uur in Amsterdam, om even met wat dealers en journalisten bij te praten. De jonge topman, 39 is hij, koos daarvoor een mooi moment. Want niet alleen gaat het met Fiat in Nederland goed – de verkoop steeg vorig jaar met 24 procent – ook wereldwijd noteert het merk forse plussen. En er zit méér goed nieuws aan te komen. Want los van de introductie van de Fiat Bravo introduceert Fiat dit najaar zijn, zoals De Meo het noemt, ‘Volksmini’, oftewel de Fiat 500. Een auto die duidelijk doet denken aan het beroemde ‘rugzakje’, maar die onderhuids hypermodern is. De 3,5 meter korte Fiat wordt qua prijs nét iets boven de Panda gepositioneerd, maar kan zo prijzig worden gemaakt als de klant het maar wil. Er komt voor de 500 namelijk een scala aan accessoires beschikbaar. “Als een klant er 20.000 euro voor wil uitgeven kan dat”, aldus Luca de Meo, “maar het hoéft niet”. Het spreekt voor zich dat Fiat bij de ontwikkeling van de nieuwe 500 goed heeft gekeken naar soortgelijke initiatieven, zoals de New Beetle van Volkswagen en, vooral, de Mini van BMW. En getuige zijn opmerking dat de marktbenadering van de Mini ‘een schoolvoorbeeld is van hoe zoiets moet’, geeft al aan welke van de twee initiatieven hem het meeste aansprak.
Ander (althans voor Fiat) groot nieuws was De Meo’s mededeling dat het sportieve label Abarth weer in ere wordt hersteld. Zowel de 500, de Grande Punto, de Panda als de Bravo krijgen een snelle topversie met het beroemde Abarth-schorpioentje achterop. En dat worden géén simpele, bespoilerde versies, maar uitvoeringen met extra vermogen en échte Abarth-kenmerken. Overigens is de eerste Abarth, op basis van de Fiat Bravo (foto links), volgende week al op de Autoshow van Genève te zien. Tot slot beloofde de Fiat-baas dat alle toekomstige modellen weer écht Italiaans gestileerde auto’s zullen zijn. “Want op dat front hebben we in het verleden steken laten vallen”, gaf De Meo toe. “Dat betekent echter ook”, zo stelde hij, “dat Fiat geen prijsvechtersmerk meer zal zijn. Immers, als je bij een kledingwinkel een Italiaans kostuum wilt kopen wéét je dat je niet het goedkoopst uit zult zijn. Maar je krijgt wél een prachtig pak mee”.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Ben benieuwd hoe ze het toch wat 'suffe' imago van zich af willen gaan schudden. En hoe zien ze Alfa dan binnen de FIAT-groep? Nóg een stapje hoger? Lijkt een beetje op de VAG-constructie, wat volgens mij vooral een hoop eenheidsworst heeft opgeleverd..Dennis Cavallino schreef:Gepikt van Carros.nl:
“Dat betekent echter ook”, zo stelde hij, “dat Fiat geen prijsvechtersmerk meer zal zijn. Immers, als je bij een kledingwinkel een Italiaans kostuum wilt kopen wéét je dat je niet het goedkoopst uit zult zijn. Maar je krijgt wél een prachtig pak mee”.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Niet helemaal mee eens.
Als je je beperkt tot ons koude kikkerlandje en de landen om ons heen, dan heb je gelijk.
Maar het is bizar hoeveel nieuwe Croma's er rondrijden in Italie. Mensen willen daar pas een BMW/Audi als ze veel geld verdienen, en dan alleen in de grote steden waar anderen dat ook hebben, of in de chiquere (kust)dorpjes.
Diverse franse auto's gaan nog net voor de Italiaanse Gianni Modaal maar het liefste willen ze een Italiaan. Volkswagen is ook sterk vertegenwoordigd, maar toch doorgaans de kleine modellen. Passat's zie je er weinig.
De doorsnee Italiaan wil geen Alfa, die wil een FIAT, want op dat merk is hij trots, zijn opa, oma, vader en moeder reden ook allemaal al in FIAT's, dat wil hij of zij ook. Land van tradities he...
Alfa is te sportief en te duur voor velen
Lancia te luxe en te duur.
Ferrari is leuk om een petje van te hebben en aan te moedigen op zondat tijdens de F1. Maar FIAT is het merk van het volk. Groeit je gezin dan wil je een grote FIAT, dat is logisch.
Als je je beperkt tot ons koude kikkerlandje en de landen om ons heen, dan heb je gelijk.
Maar het is bizar hoeveel nieuwe Croma's er rondrijden in Italie. Mensen willen daar pas een BMW/Audi als ze veel geld verdienen, en dan alleen in de grote steden waar anderen dat ook hebben, of in de chiquere (kust)dorpjes.
Diverse franse auto's gaan nog net voor de Italiaanse Gianni Modaal maar het liefste willen ze een Italiaan. Volkswagen is ook sterk vertegenwoordigd, maar toch doorgaans de kleine modellen. Passat's zie je er weinig.
De doorsnee Italiaan wil geen Alfa, die wil een FIAT, want op dat merk is hij trots, zijn opa, oma, vader en moeder reden ook allemaal al in FIAT's, dat wil hij of zij ook. Land van tradities he...
Alfa is te sportief en te duur voor velen
Lancia te luxe en te duur.
Ferrari is leuk om een petje van te hebben en aan te moedigen op zondat tijdens de F1. Maar FIAT is het merk van het volk. Groeit je gezin dan wil je een grote FIAT, dat is logisch.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Maar daar zal hun businessplan ook op zijn ingesteld.
Nieuwe 500 komt eraan, dus gaan idd de kleine kant op. Maar ik vind het wel slim van ze om nog altijd grote auto's te produceren met een eigen smoel. Daardoor worden ze wel serieus genomen. In ieder geval op de locale markt. Met die grote auto's proberen ze nu weer voet aan wal te zetten in de markten hier en om ons heen, maar dat lukt ze tot nu toe nog niet echt. Ondanks de BMW/Audi/Mercedes-reclames die ze lanceren.
Nieuwe 500 komt eraan, dus gaan idd de kleine kant op. Maar ik vind het wel slim van ze om nog altijd grote auto's te produceren met een eigen smoel. Daardoor worden ze wel serieus genomen. In ieder geval op de locale markt. Met die grote auto's proberen ze nu weer voet aan wal te zetten in de markten hier en om ons heen, maar dat lukt ze tot nu toe nog niet echt. Ondanks de BMW/Audi/Mercedes-reclames die ze lanceren.
- Joy
- Berichten: 10788
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
En waarom is dat. Bij kleine auto's zijn de verwachtingen anders. Naar mijn idee voldoen grote auto's van Fiat/Alfa niet aan het kwaliteitsgevoel van de man met grote beurs. Een Alfa 166 vind ik een schitterende auto, maar niet premium. Een Croma, is een aparte mix kwa auto en daardoor niet geheel te vergelijken met andere merken. Dus ja, kunnen ze niet voldoen aan de norm of willen ze dat ook niet
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zit die motor niet voorin in de nieuwe 500??? Zo ja, wat doet die achterklep dan open (afvoer van warme lucht zeker )Dennis Cavallino schreef:Nieuwe 500 Abarth studie:
[img:640:442]http://www.autoblog.it/uploads/fiat_tre ... rth_01.jpg[/img]
[img:640:452]http://autoblog.it/uploads/fiat_trepiuno_abarth_02.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dennis Cavallino schreef:Dat was een sneaky preview.
Het is overigens heeft wel dezelfde striping als de oude 500 Abarth (595):
[img:2048:1360]http://xs414.xs.to/xs414/07130/IMG_5822.jpg[/img]
[img:2048:1360]http://xs414.xs.to/xs414/07141/IMG_5824.jpg[/img]
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten