Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DenCha
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
Locatie: Den Haag

Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door DenCha » 01 nov 2009, 23:30

Elke keer na het scheren (nat) heb ik last van een bebloedde hals. (met een nieuw mesje, maar ook na een paar keer gebruikt)
Dit ben ik nu wel zat, dus ik ben op zoek naar een scheerapparaat. Heb er 1 gehad ,Philips coolskin, maar toen kwam er geen gladde huid.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die een scheerapparaat hebben die wèl glad scheert.

Gebruikersavatar
Douwe Faber
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jun 2009, 12:30

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Douwe Faber » 01 nov 2009, 23:35

DenCha schreef:Elke keer na het scheren (nat) heb ik last van een bebloedde hals. (met een nieuw mesje, maar ook na een paar keer gebruikt)
Dit ben ik nu wel zat, dus ik ben op zoek naar een scheerapparaat. Heb er 1 gehad ,Philips coolskin, maar toen kwam er geen gladde huid.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die een scheerapparaat hebben die wèl glad scheert.
moet je je vrouw even vragen die weet wel hoe het moet :)

Gebruikersavatar
DenCha
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
Locatie: Den Haag

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door DenCha » 01 nov 2009, 23:43

Mijn vrouw heeft geen baardgroei, dus als jij het aan jouw vrouw/vriendin vraagt voor mij, heel graag :mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2009, 23:45

Ik scheer altijd met mesjes en gebruik Gilette Mach 3 Fusion, bevalt me wel erg goed. Overigens is de batterij allang leeg dus het vibo effect gebruik ik niet meer. :) Dan nog scheert ie wel goed, bijna nooit bloederige taferelen.

Gebruikersavatar
Douwe Faber
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jun 2009, 12:30

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Douwe Faber » 01 nov 2009, 23:55

DenCha schreef:Mijn vrouw heeft geen baardgroei, dus als jij het aan jouw vrouw/vriendin vraagt voor mij, heel graag :mrgreen:
haha ze heeft wel haar op haar benen daar gebruikt ze het merk lady scheermesjes voor :lol:

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door jarno trulli » 01 nov 2009, 23:56

ik heb nu de fusion 5 en die is echt super, heb een moedervlek op me kin die normaal altijd openging bij scheren en daar nu helemaal geen last van. :bag:

Gebruikersavatar
Individual
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 okt 2008, 17:05

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Individual » 02 nov 2009, 00:01

Met een scheerapparaat wordt het nooit zo glad als met mesjes. Zelf gebruik ik gilette fusion zonder trilfunctie met gilette scheerschuim, altijd glad en nooit irritatie. Scheerapparaten vind ik maar niks.

Gebruikersavatar
DenCha
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
Locatie: Den Haag

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door DenCha » 02 nov 2009, 00:06

Wouter81 schreef:Ik scheer altijd met mesjes en gebruik Gilette Mach 3 Fusion, bevalt me wel erg goed. Overigens is de batterij allang leeg dus het vibo effect gebruik ik niet meer. :) Dan nog scheert ie wel goed, bijna nooit bloederige taferelen.
Hier hetzelfde merk, maar op 1 of andere manier heb ik wel last van een horrorsenario. :cry: en dat komt misschien/waarschijnlijk door een geïriteerde huid.

Heb laatst gezien bij discovery (how it's made) hoe bij Braun de scheerapparaten gemaakt en getest worden. En "uiteraard" scheerde het apparaat gladder dan een barbier. Na dit gezien te hebben wil ik ook ongehavend de badkamer uitstappen na het scheren. Vandaar dit topic. :D

Gebruikersavatar
DenCha
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
Locatie: Den Haag

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door DenCha » 02 nov 2009, 00:08

Individual schreef:Met een scheerapparaat wordt het nooit zo glad als met mesjes. Zelf gebruik ik gilette fusion zonder trilfunctie met gilette scheerschuim, altijd glad en nooit irritatie. Scheerapparaten vind ik maar niks.
Dit was/is mijn idee ook, maar als er hier toch iemand is die wel glad scheert met apparaat ben ik alweer een stuk geholpen. Mede ook als je gaat kijken wat tegenwoordig de mesjes kosten...... :please:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door EG » 02 nov 2009, 00:52

Ik gebruik gewoon wegwerpmesjes van een goed merk, Wilkinson of Gilette.

Waarom wegwerp? Omdat die Mach 3 zooi enzo gewoon minder word na een paar keer gebruiken. Helemaal als je het in de badkamer laat (badkamer = vochtig = slecht voor metaal). Ik irriteer me er mateloos aan en die dingen zijn verdomd duur.

Met wegwerpmesjes NOOIT problemen, maar zoals gezegd, goed merk, dus geen youbieyoubieshanghaizooi van knakenland.

Oh ja, uiteraard gebruik ik die wegwerpdingen maar 1x. Lijkt me duidelijk dat je die niet meerdere keren kan gebruiken (kan wel, maar of jeh et fijn vind is een ander verhaal).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door romo » 02 nov 2009, 07:36

Zie mijn avatar.......................en das geen grapje

Ik ben ooit begonnen met een scheer apparaat...................daar kreeg ik ook irritatatie van, toen maar een scheermesje...................veel en veel beter.

Nu dus zo`n M3 Power(de batterij is allang op, dus geen echte power) maar gewoon erg goed, mijn badkamer is erg droog dus ik doe gemiddeld 3 weken met zo`n mesje (elke dag scheren!!)................dan is ie ook echt op (ook te zien aan de glijstrip overigens)

Ik heb nu op proef ook zo`n 5 bladig scheermesje van Gilette, maar die zit nog in de verpakking.

Kortom; voor mij altijd een scheermes, die elektrieke rommel laat ik voor wat het is.........nadeel; die mesjes zijn natuurlijk ook een gouden handel :hmmm:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Knot » 02 nov 2009, 08:23

Braun, met een vloeistoftankje (wat overigens wel elke week leeg is), gaat al jaren prima, snel klaar ook.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Mathieu » 02 nov 2009, 08:46

Ligt raak scheren ook niet aan de scheerzeep die je gebruikt?
Ik gebruik gewoon de vergulde hand die ik aan breng met een kwast.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mathieu op 02 nov 2009, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Ben_968CS » 02 nov 2009, 09:34

Gilet Mach 3 scheermes (trillende versie is onzin), Biotherm scheerschuim (geen gel, die is scherper) en daarna Biotherm Anti feu (anti burn). Nooit meer bloederige taferelen. Wel achterlijk duur, die Gilette mesjes.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door indobesar » 02 nov 2009, 09:45

Vergeet niet je gezicht te wassen met warm/lauw water. Worden de haartjes wat zachter van, waardoor het scheren makkelijker gaat.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door MartijnGizmo » 02 nov 2009, 15:35

Mathieu schreef:Ligt raak scheren ook niet aan de scheerzeep die je gebruikt?
Ik gebruik gewoon de vergulde hand die ik aan breng met een kwast
Ja, en dat is ook weer erg afhankelijk van je huid. Ik scheer me sinds een jaar of 2 elektrisch, bevalt me prima, lekker makkelijk. Op vakantie gebruik ik meestal wel mesjes, maar als ik haast heb kan dat ook zonder schuim en met alleen wat water... Als een vriend van me dat doet zit ie de rest van de week onder de pleisters. :lol:

Elektrisch is trouwens wel gladder als je 2 dagen over hebt geslagen. :)

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door PeterB » 02 nov 2009, 15:43

Douchen, scheren met scheerolie, Mach3 power mesje( met vers batterijtje in de greep)
En dat iedere ochtend... :D

O, en zo'n lubrastrip houdt het bij mij 1,5 scheerbeurt vol, da's geen indicatie dat het mesje bot is...

Rickstah
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
Locatie: Randstad

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Rickstah » 02 nov 2009, 15:46

Ik heb ooit dit ding gekregen:

Afbeelding

Geen aanrader, scheert gewoon niet! :(

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door romo » 02 nov 2009, 15:48

Blijkbaar maakt het ook uit of je tegen de haargroei danwel met de de haargroei mee, scheert............

Ik doe het altijd er tegen in, das een veel beter resultaat............

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door duifjes.com » 02 nov 2009, 16:21

Gebruik Gilette....weet ik wat voor Turbo ofzo....werkt goed maar alleen in combi met goede scheergel nu een vrouwengel gaat perfect doe elke dag mn schedel en mn gezicht......

Mesjes zijn idd ******* duur :nah:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Eric H » 02 nov 2009, 16:35

Electrisch scheren doe ik met een Philishave ( met van die balsem ), dit geeft bij mij echter wel vaak een rode geirriteerde huid.
Vooral in mijn hals.

Nat scheren doe ik met de producten uit de salon van m'n vrouw. ( Carole Frank )
Eerst 3 druppels olie verdelen over je gezicht, vervolgens de bijbehorende scheerschuim gebruiken en na het scheren de bijbehorende after shave.....
Kost wel wat, maar wel een super resultaat !! ( en zuinig in het gebruik, dus eigenlijk valt het met de kosten wel mee )
Nooit geirriteerd en superglad.

Mijn ervaring is dat nat scheren vaak net zo snel gaat als droog scheren, maar nat scheren geeft een veel beter/gladder resultaat.

Gebruikersavatar
DenCha
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
Locatie: Den Haag

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door DenCha » 02 nov 2009, 16:54

Martijn Koevoets schreef:
Mathieu schreef:Ligt raak scheren ook niet aan de scheerzeep die je gebruikt?
Ik gebruik gewoon de vergulde hand die ik aan breng met een kwast
Ja, en dat is ook weer erg afhankelijk van je huid. Ik scheer me sinds een jaar of 2 elektrisch, bevalt me prima, lekker makkelijk. Op vakantie gebruik ik meestal wel mesjes, maar als ik haast heb kan dat ook zonder schuim en met alleen wat water... Als een vriend van me dat doet zit ie de rest van de week onder de pleisters. :lol:

Elektrisch is trouwens wel gladder als je 2 dagen over hebt geslagen. :)
En welk merk/type gebruik jij?
Dezelfde vraag voor Knot uiteraard. :lol:
Knot schreef:Braun, met een vloeistoftankje (wat overigens wel elke week leeg is), gaat al jaren prima, snel klaar ook.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Knot » 02 nov 2009, 17:30

Volgens mij heb ik een Braun Freeglider... en daarnaast natuurlijk een mach3 mesje voor over mn kop heen te halen...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door Shakes » 02 nov 2009, 18:06

Laat me 1 keer per week scheren, ouderwets mes erbij. Mooiste wat er is en ontspannen!

Gebruikte altijd mach 3 maar die mesjes zijn zo godsgruwelijk duur dat ik maar op wegwerp ben overgestapt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Welk scheerapparaat geeft een glad resultaat?

Bericht door romo » 02 nov 2009, 20:16

Ik heb wel eens begrepen dat die mesjes qua kostprijs maar enkele tientallen centen kosten, de verkoop ongeveer 5 stuks voor een krappe €20,-- of zo...................

Nou das nog eens lekkere handel................................... :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], Dimitri, Mark 320iS, RJK en 188 gasten