Spa, 19 en 20 juli

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Spa, 19 en 20 juli

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jul 2006, 10:31

Gaan er nog mensen van hier?

Wij gaan zo weg en morgenavond alweer terug. Ik moet donderdag weer hier zijn namelijk, helaas (maar het is wel een goed teken, hehe).

Volgens mij vannacht in mijn slaap al 100 rondjes gereden.

Ik heb alleen een schouderblessure, omdat ik zondag uit mijn kano ben gedonderd in ondiep water. :)

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 18 jul 2006, 20:30

Spa? Wat Spa?
Zelf rijden?

Wil ik ook nog eens daar. Alleen beetje warm morgen, word alleen maar spa blauw voor mij denk :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 18 jul 2006, 20:42

Succes.

21 augustus kan je daar zelf vrij rijden via http://www.skylimitevents.be/

adrianus
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2006, 21:13

Bericht door adrianus » 18 jul 2006, 21:19

[quote="Elmar"]Succes.

21 augustus kan je daar zelf vrij rijden via [url]http://www.skylimitevents.be/[/url][/quote]

7 ausgustus ook al:http://www.circuitdag.com/

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 10:05

Beetje warm, SNIKHEET MAN!

:)

Auto had echt last van de hitte (2 jaar stilgestaan ook, dus moest nog beetje 'los' komen). Hele tijd met verwarming aan gereden, die gelukkig altijd koude lucht in het gezicht blaast. Dus 10 liter water gedronken de hele dag.

In totaal samen met Arnoud zo'n 350 km gereden. We hadden helaas weinig benzine bij ons en dichtsbijzijnde pomp was in Trois Points. Dus dat weten we voor de volgende keer.

Maar Spa is wel heel erg leuk om in het echt te rijden. Toch wel anders dan in spelletjes. De baan loopt hetzelfde, maar door camber, of gebrek eraan is het in het echt toch een stuk technischer om te rijden.

Eau Rouge ging in rondje 3 al volgas. Dat wordt volgens mij pas bij 300+ pk's boeiend. Maar toch gingen velen remmen en terugschakelen. :roll:

Christian Albers reed in een Saker. Een aantal Sakerrijders kon je echt makkelijk bijhouden in de bochtige secties.
Wel wat aan het spelen geweest met de Diesels (Golf is stukkie sneller, Seat stukkie langzamer). In de downhill bochtensecties waren ook die Dacia's redelijk vlot (lees: niet snel, maar er werd wel strak gereden). Voor de rest zat er in die auto's echt geen gang. Je moet in die auto's echt met een groepje de baan op om lol te hebben volgens mij.

Diverse bekende auto's gezien. Volgens mij de E46 M3 sedan van Rutger, die is nu geel? En de M3 van Albert (was cool om zijn twee oude auto's naast elkaar bij de keuring en op de baan te zien). Nog helemaal in dezelfde kleuren en bestickering.

Was een erg lekker dagje. En de 325 is nu weer helemaal los na ruim 2 jaar stilstand.

Komende tijd veel doen aan het onderstel.
Wiellagers moeten vervangen worden. Er komt een Diesel radiator. Die is dubbel zo dik (ik had al wel een grote erin). Electrische fan ervoor. En verder wat details met gordels, optische verfraaiing etc. En een korter diff. Want wij liepen 180, terwijl 200 op het rechte stuk (dat stijgt) ook mogelijk is met een standaard 325.

Wat ik trouwens totaal niet verwacht had, is dat La Source een leuke bocht is. Nog nooit een langzame bocht, zo leuk gevonden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 10:19

Trouwens opvallend dat mijn auto nu met nieuwe kooi en voor het eerst op semi slicks echt door de mand viel met het onderstel. De RE720's die er eerst op zaten zorgden voor een bepaalde grens/limiet. Nu ga je veel harder en komen dus de tekortkomingen boven water. (logisch, maar toch leuk om dat een keer te constateren).

Voorheen kon ik er, ook op circuit, goed mee uit de voeten. Alleen heb je nu zoveel meer grip en veel meer stijfheid. De auto schreeuwt nu om een beter onderstel.

De remmen zijn wel heel apart. Brakemax schijven met ATS sportblokken. Ze happen niet, maar zijn heel progressief. Remweg is nu echt veel korter dan voorheen (grootste winst door de Toyo's R888 natuurlijk).

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 20 jul 2006, 13:37

Leuk verslag.
Alleen die hitte :oops: Pffft, ik vond bbq-en al warm. 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 20 jul 2006, 14:00

Blijft super inderdaad, Spa lijkt me een geweldig circuit om eens een 300pk auto uit te laten, een van de weinige plaatsen waar je dat vermogen niet alleen kunt gbruiken, maar ook gewoon nodig hebt inderdaad.

En je moet eens stoppen met van die goede rommel op je e30 te schroeven, ik wil je wel graag nog bij kunnen houden met die van mij. :D


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: smiley en 65 gasten