Audio vraagje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Audio vraagje

Bericht door duifjes.com » 30 sep 2009, 17:03

Voor de kenners en liefhebbers een vraag...

Ik heb staan een LG Plasma en idem DVD-speler

Denon Class A-versterker golden oldie maar nog erg goed
Sony CD-speler oud maar met metalen binnenwerk dus helemaal nog goed

Alleen heb ik geen goede speakers op dit moment......en eigenlijk wil ik alles samenvoegen dus TV via versterker > speakers snappie......

Wat zal ik doen???? Ik kijk ook naar van die surround setjes maar de kwalitiet is uiteraard minder dan de Denon Class-A versterker.........

Marc R

Re: Audio vraagje

Bericht door Marc R » 30 sep 2009, 17:04

Hoogstwaarschijnlijk kan je versterker nog geen surround weergeven...of wel?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 sep 2009, 17:07

nope daar is ie te oud voor maar wil hem eigenlijk niet weg doen!

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 30 sep 2009, 20:54

Hoewel best goed is het geen klasse A versterker maar een 'optical class A'. De eerste klasse A versterker moet Denon nog bouwen geloof ik. Wat ik ermee wil zeggen: leuke versterker maar hang niet alles daaraan op al heeft 'ie ongetwijfeld voldoende inputs voor nu. Ik zou 2 goede hoofdspeakers kopen die nu op de Denon kunnen maar ook bij een eventuele latere upgrade naar enige vorm van surround versterker ook nog prima mee kunnen.

En bij de keuze voor luidsprekers is het vooral: luisteren! Zoek een hifizaak met fatsoenlijke luisterruimtes/studios zodat je daar eens kan neerploffen en vergelijken. Belangrijke tips:
-geen luidsprekers meet een heel laag rendement (zachter geluid bij overschakelen met andere speakers) want dat vinden veel versterkers niet leuk
-niet direct vallen voor de meest opvallende luidsprekers, teveel boemboem of een flinke portie hoog is indrukwekkend maar na enige tijd vaak teveel. Je zult ook zien dat je favorieten van de eerste minuten na enige tijd luisteren afvallen...

goofy

Bericht door goofy » 30 sep 2009, 21:43

hallo,
ik heb het "probleem"anders aangepakt:
heb 2 Infinity SM155 hooft-luidsprekers die worden aangestuurd door een Proton 520 (voor)versterker naar 2 kenwood monoblokken.
heb een JBL dolby prologic module voor de surround boxen(JBL sat 2)via een Yamaha M45 eindversterker.
De CD speler is een Denon DCD 1560
dat alles met een Panasonic 42 inch plasma met bijbehorende HD recorder.
je kan met je huidige versterker nog een hoop kanten op of je koopt een GOEDE surround set (allea in één)
maar inderdaad,eerst goed luisteren met je eigen muziek!!!!!

just my 2 cents

groeten Goofy en sterkte/succes met je keuze!!
:whistle:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2009, 21:51

Ik hoor in diverse goede HIFI zaken dat surround weer op zijn retour is en dat men weer gaat voor ouderwets goede stereo spullen..........................FWIW

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 30 sep 2009, 21:56

Tsja ik hou het ook bij stereo, hooguit met ooit nog eens daaraan een oplossing gekoppeld 'a la Goofy', maar vooralsnog heb ik die behoefte niet...

Overigens kom ik op steeds minder plaatsen echt goede stereo tegen, het mag allemaal niks meer kosten met als historisch dieptepunt platenspelers met usb stekker :?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2009, 22:05

idd en allemaal een MP3 speler met 128 KBps.....................................

Er gaat niets boven een flinke versterker ( eentje die dus flink wat stroom kan leveren) en paar mooie grote ( inhoud dus) speakers en een goede CD speler........................heerlijk............

Peric

Bericht door Peric » 30 sep 2009, 22:23

Je moet eigenlijk het TV/DVD kijken gescheiden houden van je 'stereo'.
Home Cinema Sets zijn nooit goed om muziek mee te luisteren. Tuurlijk kan het wel, maar je bent stereo-geluid aan het luisteren op een 5.1, of zelfs 7.1.
Ik heb voor het beeld een Yamaha Home Cinema, en voor de muziek gewoon een Pioneer versterker met 2 speakers, Jamo.

romo

Bericht door romo » 30 sep 2009, 22:31

Er zijn wel goede systemen, maar die kosten ook een paar cent........................

Tom

Bericht door Tom » 30 sep 2009, 22:53

Het één sluit het ander toch niet uit?

Je kunt toch een 5.1 set maken met linksvoor en rechtsvoor twee goede speakers/zuilen? En dat vervolgens aanvullen met een center en twee achterspeakers en evt een sub(al is dat ws. niet nodig).
In mijn receiver kan ik gewoon schakelen tussen speakers voor muziekweergave of surround. Ding kan alle speakers op elkaar afstellen met zo'n microfoontje.

Plaats reactie