Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel p3

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 12 mei 2010, 17:33

Tom Westendorp schreef:Is er nog iemand anders opgevallen dat deze auto de laatste trackday op zandvoort zomaar even het paddock op kwam rijden? Had helaas mijn camera niet bij de hand.

Ziet er in het echt een stuk beter uit!


Idd, een grijze was dat, en ziet er een stuk beter uit dan op foto's moet ik zeggen. Wist eerst niet wat voor auto dat was, zeker door de led verlichting had ik niet gedacht dat het een Honda was. Ga binnekort ook eens proefrijden erin, ben wel benieuwd.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 09 jun 2010, 17:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Macboy » 10 jun 2010, 18:13

Nee joh volgens Perry is dit niks man ;)

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 11 jun 2010, 21:40

Het zal dan idd wel niks zijn. :mrgreen:

Teaser van Best Motoring Vtec Club 8 :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=20YsyfBT ... re=related[/youtube]

En wat tests :



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h4VuDMVb ... re=related[/youtube]

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 11 jun 2010, 21:58

En hier nog een zeer mooi testdrive filmpje van de CR-Z in HD kwaliteit. (even in volledig formaat checken op youtube !!)


Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10783
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Joy » 11 jun 2010, 22:32

Tuning wereld heeft er zin in geloof ik, veel aanbod al.

Afbeelding

Denk dat deze auto wel verkoopt. Jong imago met de voordelen van relatief zuinig rond rijden.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 12 jun 2010, 10:11

Joy schreef:Tuning wereld heeft er zin in geloof ik, veel aanbod al.

Denk dat deze auto wel verkoopt. Jong imago met de voordelen van relatief zuinig rond rijden.
Klopt ja, je ziet de grotere tuners in Japan al druk bezig zijn met de CR-Z. In die Teaser van BM zie je al dat Spoon een CR-Z heeft gebouwd die sneller is dan de Civic Type R. Auto is al een mega succes in japan, doel van Honda was om er 1000 stuks per maand te verkopen, en alleen de eerste maand hadden ze er al 10.000 van verkocht.

Denk alleen dat ie het hier in NL niet zo heel goed zal doen, aangezien een groot deel van de nieuwe autoverkopen bestemd zijn voor de zakelijke markt, en de meeste leaserijders gaan dan kijken naar bijtelling, en deze valt niet in de 14%.

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door S-J » 12 jun 2010, 11:43

Wie lepelt er als eerste een K20A in? :twisted:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Petrolhead Tom » 12 jun 2010, 12:51

S-J schreef:Wie lepelt er als eerste een K20A in? :twisted:
Dat gaat volgens mij ZO niet lang duren :clap:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door VLA » 18 jun 2010, 17:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door ErikS » 28 jun 2010, 12:45

Gisteren stukje in gereden;

Rijd super.
HEEEERLIJKE versnellingsbak, impressive uiterlijk, alleen een setje spacers achter kan geen kwaad.....

Super gewoon, leuke sportstand ook..

(Wel te weinig vermogen, trouwens.....)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Fabian » 14 jul 2010, 09:27

gisteren de CRZ tot mijn beschikking gehad (Demo van Honda NL).

Kan niet anders zeggen als dat het echt een leuke auto is. Rijdt geweldig, stuurt goed, schakelt top, klinkt lekker. Zou misschien iets sneller mogen zijn, maar als je hem lekker doorhaalt is het echt niet behelpen.

De hybride aandrijving is geslaagd voor de rijeigenschappen, niet voor het verbruik mijn inziens (al heb ik dat niet in de gaten gehouden).

Geslaagde auto, voor een kleine publiek. Zou er mn draai wel in kunnen vinden hoor.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Topfuel » 18 jul 2010, 13:01

Nou ik kan me niet helemaal vinden in bovenstaande reacties. Laten we eerst met het positieve beginnen. Het uiterlijk van de auto is niet verkeerd, ik vind de voorkant gewoon érg mooi, de zijkant ook en de achterkant is wat gedrongen, het total package is gewoon goed. Het interieur komt echter wat simpel en goedkoop over. De gebruikte materialen zijn op een lager niveau dan van de civic hybrid, de kleuren wat ongelukkig gekozen en de klokkenwinkel zit te diep achter het glas waardoor je bij zonlicht niets meer kunt aflezen. Wellicht fleurt lederen bekleding de boel een beetje op.

Maar dan: Het rijden.... :bag:

Wat een DRAMA, de auto heeft een gasresponse van een LAMA! (weet niet of dat een eigenschap van lama's is, maar toch). Echt serieus, het viel me zo verschrikkelijk tegen. De vertegenwoordiger van Honda zij ook al meteen dat het een ''sportcoupe'' is, maar nadrukkelijk géén sportwagen. De auto reageert nog langzamer op het gas dan een turbo uit 1987. Je geeft gas en pas na 0,5 sec reageert de auto pas...

Eco / normal / sport
Je zou verwachten dat dit de gasresponse en het sportieve weggedrag wat ten goede komt? Er verandert dus niets, het enige wat je merkt is iets meer vermogen bij de sport modus. Verder wordt de olie druk in de stuurbekrachtiging iets verhoogd waardoor de auto iets zwaarder gaat sturen. Dit alles draagt werkelijk waar niets bij aan een sportiever weggedrag...

De communicatie van het onderstel is ver te zoeken, of misschien voor het gevoel niet eens aanwezig. Je hebt geen flauw benul wat er zich onder de auto afspeelt. Verder kan ik het weggedrag in bochten ''opmerkelijk'' noemen. Bij het insturen van een bocht op een hogere snelheid hapt de auto een beetje naar binnen, normaliter als je de druk op het stuur iets verlaagd zou een normale auto zicht corrigeren, deze blijft echter nog een tijdje naar binnen sturen. Net of het stuur van zichzelf naar rechts blijft wijzen. Gas lossen heeft dan weer een losse kont als gevolg wat je als ''leuk'' kunt beschouwen maar wat in werkelijkheid bij deze auto zorgt voor een gevoel alsof de auto kapseist. Wellicht wat lastig te snappen, maar als je met de auto zelf een slalom doet begrijp je exact wat ik bedoel.
Eigenlijk is het enige sportieve aan deze auto de werkelijk waar fantastisch schakelende versnellingpook. Deze is bijna net zo direct en precies als die van een Honda S2000! :thumbup:

De doelgroep van deze auto zullen toch mensen zijn die (relatief)zuinig door het leven willen gaan met een aparte/mooie verschijning op de weg. Alhoewel écht voordeel niet gegeven wordt i.v.m. 20% bijtelling. Als particulier moet je ook gewoon de wegenbelasting afrekenen.

Ik denk dat de auto mij zo tegenvalt omdat hij toch wordt gepresenteerd als sportcoupe en oud opvolger van de CRX. Het is een gemiste kans van Honda... Het had natuurlijk leuk geweest als deze auto Type-R aspiraties had gehad met een groen jasje en eigenaren van Gti's, WRX'en en ST's uit hun auto had gelokt...

Wat nog wel het vermelden waard is, is het feit dat de doelgroep voor deze auto wel waar voor hun geld krijgen. Een zuinige (1:18), sportief uitziende sportcoupe voor een scherpe prijskaartje. In dat opzicht is er niets mis met deze Honda...

Gr. TF

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Snipe » 02 okt 2010, 23:47

^ Hier op DF kwam even geen reactie op deze post, maar elders bracht het verhaal kennelijk nogal wat beroering teweeg: http://autotesten.nl/honda/honda-cr-z-g ... o-test.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat zal wel een pittige discussie worden als Topfuel en veringexpert Paul Klop elkaar nog eens tegen het lijf lopen.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX

Bericht door Jurjen » 04 okt 2010, 19:41

Snipe schreef:^ Hier op DF kwam even geen reactie op deze post, maar elders bracht het verhaal kennelijk nogal wat beroering teweeg: http://autotesten.nl/honda/honda-cr-z-g ... o-test.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat zal wel een pittige discussie worden als Topfuel en veringexpert Paul Klop elkaar nog eens tegen het lijf lopen.
Wat een grap dat autotesten.nl

Duidelijk verhaal van TopFuel overigens, top! (Ik had het ook gemist).

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel

Bericht door VLA » 06 okt 2010, 09:49

De CRZ van Spoon :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel

Bericht door VLA » 03 nov 2010, 07:58

This is a tuning sweep of the the most powerful street hybrid in the world: the Bisimoto CRZ. Making over 533 hp and 330 ft/lbs of torque, the 1.5 litre Bisimoto CRZ hybrid retains all the drivability, economy, and reliability of the stock engine, but with full Bisimoto internals, can withstand the rigors of high horsepower. Items on board include, but are not limited to, Bisimoto level 2.4 cam, Bisimoto springs and retainers, AEM Series 2 EMS, Turbonetics Billet 64mm turbo, BOV and wastegate, Arias pistons, Bisimoto steel rods, golden eagle intake, 70mm tb, ngk spark plugs, 1000cc injectors, custom Bisimoto turbo manifold, Bisimoto TiO2 wheels, rywire haness, Action clutch, Falken Azenis tyres, and torco oil.
Afbeelding


Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel

Bericht door VLA » 03 nov 2010, 10:15

En plastic fantastic time :

Mugen :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HPD :

Afbeelding
Afbeelding

En nog wat andere pics van Sema :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel

Bericht door Jan Visser » 03 nov 2010, 18:26

Hetzelfde als hierboven, maar dan in een filmpje......

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c2773TjGq_s&feature=sub[/youtube]

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda CR-Z, de nieuwe CRX >> 15 minutes of fame Topfuel

Bericht door VLA » 06 dec 2010, 11:52

Lees net dat Honda waarschijnlijk overstapt op Turbo motoren ? In ieder geval voor de CRZ en Civic. Komt dus blijkbaar wel een snelle CRZ aan :

http://www.autoweek.nl/autonieuws/15544 ... r-op-komst" onclick="window.open(this.href);return false;
De Honda CR-Z valt momenteel een beetje tussen wal en schip: de hybride is niet wegenbelastingvrij en biedt te weinig vermogen voor de echt sportieve rijder. Honda heeft door dat er ruimte is voor een snellere versie en werkt daar ook daadwerkelijk aan.
Dat meldt Autocar. De huidige Honda CR-Z heeft een aandrijflijn bestaande uit een 1,5-liter viercilinder benzinemotor (114 pk), een 14 pk elektromotor en een handgeschakelde versnellingsbak. In de nieuwe versie maakt de atmosferische viercilinder plaats voor een 1,6-liter turbomotor. De Honda-ingenieurs in het Japanse Tochigi-ontwikkelingscentrum werken momenteel aan die downsizemotor.
De turbomotor is niet alleen voor de CR-Z, want ook bijvoorbeeld de Civic profiteert in de toekomst van het blok. Volgens bronnen in Japan komt het blok in twee vermogensvarianten: eentje met 160 pk en een met 200 pk. Die laatste variant vindt waarschijnlijk z’n weg naar de nieuwe Honda Civic Type-R, die in z'n vorige gedaante 201 pk had.
Op de SEMA Tuningshow in Las Vegas stond al een serie (optisch) getunede Honda’s CR-Z. Honda heeft nog geen mededeling gedaan over een introductiedatum. Aangezien de turbomotor er nog niet is, duurt het volgens onze inschatting nog minimaal twee jaar tot we de snelle CR-Z kunnen begroeten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten