F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 28 sep 2009, 18:12

Moest 'even' 1200 foto's doorworstelen. Veel was afkeur, maar dan nog...
Toch is het me gelukt om de eerste 52 foto's op m'n site te plaatsen. Meer volgt later. Enjoy!

http://www.klassiekerrally.nl/2009/09/2 ... -required/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Joop » 28 sep 2009, 19:42

Even doorgebladerd Wim...
...maar erg leuk om te zien: ik mis alleen nog het geluid en de lucht van motorolie... :wink:

Ben benieuwd naar de rest van je foto's...

Heb Dinkel al half beloofd volgend jaar ook maar eens mee te gaan om dit evenement eens echt te beleven...

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 28 sep 2009, 19:45

Elke liefhebber van klassieke motorsport moet dit gezien hebben. No excuses! ;)

De geur kan ik niet regelen, maar bewegend beeld en geluid volgt deze week!

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dutch » 29 sep 2009, 15:39

Joop schreef:...maar erg leuk om te zien: ik mis alleen nog het geluid en de lucht van motorolie... :wink:
Schrapert! Je kunt er bijna voor niks in, en horen, zien en ruiken vergáán je dan vanzelf. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Joop » 29 sep 2009, 21:37

Vandaar dat ik volgend jaar gewoon even langs moet Dutch... :wink:

'k Kwam deze nog tegen...: 'auww...':
Afbeelding

Nog meer foto's op de site zelf, de Zes uur: http://www.roadbook.be/spasixhours/zima ... index.html

overige:
http://www.roadbook.be/spasixhours/nl/pictures.html

Ben ze overigens nog even aan het doorbladeren... :clap:
Laatst gewijzigd door Joop op 29 sep 2009, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Joop » 29 sep 2009, 21:39

Maarreuhh.... Wim: de Morris heeft de reis dus overleeft?

Nog best knap aangezien je nog vrij kort voor Spa aan het sleutelen was.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 29 sep 2009, 21:52

En hoe! De Morris haalde 160 (honderdzestig!) kilometer per uur op de teller.
Dat was 170 km/u op de teller van de Clio van m'n zwager. Echt gaaf!
Geen snelheid die je vrijwillig lang volhoudt: de aerodynamica is daar niet op berekend en het windgeluid klinkt zoals ik me een orkaan voorstel :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dutch » 29 sep 2009, 23:32

Het fotofeest vervolgt met mijn eerste reeks foto's, die van het sfeervolle paddock:

http://8w.forix.com/spa09/atmosphere" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja, ook ter plekke droom je er zo bij weg. 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Joop » 30 sep 2009, 00:19

Lekkere sfeerbeelden Dutch... :clap:

Ziet er allemaal zeer ontspannen en ongecompliceerd uit zo in de pits: Heerlijk...

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 30 sep 2009, 07:25

Ja, dat is Spa!

Six Hour Endurance: http://www.klassiekerrally.nl/2009/09/2 ... uurs-race/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pre War: http://www.klassiekerrally.nl/2009/09/2 ... orts-cars/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog 1 set 'to go' en dan de video!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Snipe » 30 sep 2009, 08:50

Mooie foto's van een mooi evenement.
Waarom ben ik hier zelf eigenlijk nog nooit geweest?

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 30 sep 2009, 12:35

Snipe, daar is geen enkele plausibele verklaring voor te vinden! ;)

Volgend jaar gewoon komen. Met kortingsbon was de entree voor drie dagen dit jaar slechts € 12,-. Probeer dat maar eens op een ander circuit...

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Snipe » 30 sep 2009, 12:42

Koopje, inderdaad. Los van het feit dat het onbegrijpelijk is dat ik zelf niet ben geweest, vind ik het al helemáál onbegrijpelijk dat er verder ook zo weinig mensen waren.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Rupie » 30 sep 2009, 12:46

Kan je de last niet dragen Perry? Geef ik je wel op je flikker :hammer:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dutch » 30 sep 2009, 14:50

Snipe schreef:Koopje, inderdaad. Los van het feit dat het onbegrijpelijk is dat ik zelf niet ben geweest, vind ik het al helemáál onbegrijpelijk dat er verder ook zo weinig mensen waren.
Vergelijk dat eens met 134 duizend mensen in drie dagen op Goodwood... Historisch racen leeft op het Europese vasteland gewoon veel minder dan op het Eiland. En dat terwijl Spa tijdens Goodwood nog wel werd aangekondigd als 'the best historic event on continental Europe'.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 30 sep 2009, 15:41

Snipe schreef:En dat terwijl Spa tijdens Goodwood nog wel werd aangekondigd als 'the best historic event on continental Europe'.
Het stikt op Spa dan ook van de Britten, maar dan vooral als deelnemer. Echt onbegrijpelijk dat het tijdens de Oldtimer Grand Prix op de Nürburgring wel vol is. Dat evenement is veel minder gezellig en je komt nergens dicht bij. Niet in de pitboxen, laat staan in de pitstraat of bij het circuit. En om in aanmerking te komen voor persaccreditatie moet je alles in drievoud aan kunnen tonen. En dat kan ik dus niet :)

Geef mij Spa maar. Anytime! Ook zonder persaccreditatie. Het evenement biedt de toeschouwer naar mijn mening veel meer waar voor z'n geld dan de OGP.
Laatst gewijzigd door Wim te Riet op 30 sep 2009, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dutch » 30 sep 2009, 20:13

Wim te Riet schreef:
Dutch schreef:
Snipe schreef:En dat terwijl Spa tijdens Goodwood nog wel werd aangekondigd als 'the best historic event on continental Europe'.
Het stikt op Spa dan ook van de Britten, maar dan vooral als deelnemer.
Nou ja, het is dan ook een uit z'n jasje gegroeide Britse clubmeeting...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dennis Cavallino » 01 okt 2009, 11:45

Leuke plaatjes!

Goodwood is natuurijk met de totale terug in de tijd reis die je erbij cadeau krijgt erg uniek en dat spreekt mensen meer aan dan een weekendje Spa.

Neemt niet weg dat 't deelnemersveld, 't circuit zelf en 't feit dat ze in 't donker door denderen wel wat meer publiek horen te hebben. Ik ben zelf naar enkele Old Timer GP's geweest en dat was de eerste keren best een feestje hoor, totdat ze het circuit gingen inkorten en je gewoon geen mooie race acties meer kon zien in de Mercedes Arena. Het trekt enorm veel autoclubs en er wordt door vrijwel iedereen gekampeerd op een steenworp afstand van de hoofdtribunes, Overigens was 't paddock toen wel bereikbaar voor ons, maar ik volg een race toch altijd liever ter hoogte van een serie bochten. Doordat de meesten 's avonds bleven hangen had je 's avonds veel sfeer door de dronken Duitsers en Engelsen. Het doet me toch wel aan Le Mans denken, maar dan anders (niet alleen omdat er in Le Mans geen duitsers komen...), vooral omdat er 's avonds niet wordt gereden, alleen gefeest.

Le Mans en de Old Timer GP vallen regelmatig in 't zelfde weekend, of in ieder geval vlak na elkaar. Dan is de keuze om de old timer GP te skippen voor Goodwood wel een logische, maar dan vergeten de meesten Spa denk ik.

@Wim: Vraagje, je bent altijd maar druk met die perskaarten, maar vooral op Spa kun je toch bijna overal wel naast de baan komen met een normaal pasje? Misschien dat je La Source dan niet helemaal kunt bereiken (tijdens DSC race weekenden wel trouwens), maar veel andere bochten zijn gewoon te bereiken. Een mountainbike of mini-brommertje meenemen is wel aan te raden weet ik uit ervaring. :D Anyway, wat is tijdens de Spa 6hrs nu echt 't grote voordeel van die perspas?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door GTRene » 01 okt 2009, 11:56

wow :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat een gaaf spul :clap:


@Dutch mooie beelden van de garages en auto's :clap:

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 01 okt 2009, 12:22

Dennis Cavallino schreef:@Wim: Vraagje, je bent altijd maar druk met die perskaarten, maar vooral op Spa kun je toch bijna overal wel naast de baan komen met een normaal pasje? Misschien dat je La Source dan niet helemaal kunt bereiken (tijdens DSC race weekenden wel trouwens), maar veel andere bochten zijn gewoon te bereiken. Een mountainbike of mini-brommertje meenemen is wel aan te raden weet ik uit ervaring. :D Anyway, wat is tijdens de Spa 6hrs nu echt 't grote voordeel van die perspas?
Nou... druk... Ik vraag het gewoon aan. Voordeel is dat ik in het paddock kan parkeren (en gratis toegang heb voor twee personen). Wanneer je dan ook nog toegang krijgt tot de pitmuur en dergelijke, sta je nóg dichter op de actie en ben je veel vrijer om te gaan en te staan waar je wilt. Wanneer je geen leuke telelens hebt is dat toch echt wel een pré hoor... Dit jaar had ik geluk met de camera plus lenzen van een collega, anders was 't fotograferen niks geworden.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dutch » 01 okt 2009, 12:28

Nog een boel meer sfeerbeelden:

http://8w.forix.com/spa09/detail" onclick="window.open(this.href);return false;
http://8w.forix.com/spa09/people" onclick="window.open(this.href);return false;
http://8w.forix.com/spa09/pit-grid" onclick="window.open(this.href);return false;

Vreest niet, de actiefoto's komen nog, plus natuurlijk het verslag.

Dennis: een perskaart voegt voor de Six Hours inderdaad weinig toe, maar je hebt wel een paar kleine voordelen. Je mag de grid op (niet alleen leuk vanwege de pitspoezen), in de pits mag je tijdens wedstrijden wat meer in de weg lopen en rondom het circuit kun je bij elke baanpost naar binnen stappen zodat je met je camera niet naarstig hoeft te zoeken naar een hek waar net een gaatje is uitgeknipt. Bovendien zit je dan sowieso dichter op de actie. Het maakt op de Kemmel bijvoorbeeld nogal een verschil of je boven op de heuvel staat of echt vlak achter de vangrail...

O ja, en inderdaad gratis toegang (hoewel een kaartje bijna niks kost) en parkeren onder het pitgebouw (makkelijk om even snel wat spullen op te halen of achter te laten).

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dutch » 01 okt 2009, 12:32

Dennis Cavallino schreef:Goodwood is natuurijk met de totale terug in de tijd reis die je erbij cadeau krijgt erg uniek en dat spreekt mensen meer aan dan een weekendje Spa.
In mijn verslag maak ik een directe vergelijking tussen de twee - komt er vanmiddag aan.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Wim te Riet » 01 okt 2009, 12:38

Overigens: meer foto's online!

http://www.klassiekerrally.nl/2009/09/3 ... orts-cars/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding

En het eerste deel van het videoverslag: http://www.klassiekerrally.nl/2009/10/0 ... -zaterdag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door Dennis Cavallino » 01 okt 2009, 13:00

Die Martini Porker zag ik ook al op de plaatjes van Dutch, wat een prachtig apparaat zeg.

@Dutch: ik ben benieuwd naar je verslag, type eens door joh, of moet ik je helpen :forum: :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F1 Historic & Spa Six Hours 2009: fotofeest!

Bericht door GTRene » 01 okt 2009, 13:34

thanks for sharing Wim :thumbup: erg fraai ook die Chevron B8 wagens...al veel op foto's gezien op het net maar nog nooit in het echt...

wat ik me afvraag is ie mooier e.d. dan bv de gt40 of 904 gts :hmmm: vind ze in elk geval mooi maar moet zo'n ding nog eens in het eggie bekijken net als de 904 weer eens :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten