Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door steve smith » 14 sep 2009, 00:49

De afgelopen dagen waren we voor Scuderia Hanseat op de Ring, maar tot onze verbazing stroomde het Alte Fahrerlager vrijdagmiddag vol met oud spul. Dit begon met de gebruikelijke Healey's en 356's, na later op de avond verschenen er toch een paar auto's waar ik heel heel heel blij van wordt. Hieronder een paar plaatjes, verwacht geen fotografische hoogstandjes! De avondfoto's waren echt te donker, maar gelukkig stond het er in de ochtend nog dus onderweg naar de sectie nog maar even een paar platen geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
3077GT?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en om het af te leren nog eentje van die fantastische Cali. Wat een ontzettend mooie auto!!!!

Afbeelding

(Heb echt alleen op de foto gezet waar ik echt wat mee heb, sorry, het is geen echt evenement verslag!)
Laatst gewijzigd door steve smith op 14 sep 2009, 01:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Metchu » 14 sep 2009, 00:51

WOW gaaf!!!! :love: :love: :love: :love:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Xave30 » 14 sep 2009, 00:55

Wat een beauty blijft het !
Afbeelding

Gaaf Steve. Thnx for sharing :thumbup:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Brava » 14 sep 2009, 00:56

Een 5000GT Allemano! Mijn all-time favourite car. :hosanna:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door steve smith » 14 sep 2009, 01:00

Brava schreef:Een 5000GT Allemano! Mijn all-time favourite car. :hosanna:
Afbeelding

Iets hoger standpunt. Heb ook nog achterzijde en wat details maar is allemaal nacht en dus heel donker. Ben geen "Nauta" to say the least.... Was wel verbaasd deze 's-middags op straat tegen te komen.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Brava » 14 sep 2009, 02:13

steve smith schreef:Afbeelding

Iets hoger standpunt. Heb ook nog achterzijde en wat details maar is allemaal nacht en dus heel donker. Ben geen "Nauta" to say the least.... Was wel verbaasd deze 's-middags op straat tegen te komen.
Wat is het toch een onwaarschijnlijk mooi en elegant ontwerp. En onderhuids mag ie d'r ook wezen., iron fist in a velvet glove. Veel mensen zullen de voorkeur geven aan een vergelijkbare Ferrari, niet ik. :angel:

Lang geleden, 1987 of zo, stond er een artikel in de Classic & Sportscar over de 5000GT. De journalist omschreef de krijs van de V8 op volle toeren als WOOMBAH!!!

Nuff said.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2009, 08:50

Wat doen die dingen BTG? :D

Echt wonderschone auto's, die blauwe Ferrari 330 GTC mogen ze ook zo voor de deur parkeren, wanneer zie je dit model nog in deze blauwe kleur? Qua prijs nog altijd enorm ondergewaardeerd, in Ferrari perspectief uiteraard. Het is niet het allermooiste Ferrari ontwerp, maar toch vind ik hem prachtig om te zien. Het lijkt wel of 'ie speciaal voor dit uitstapje de Borrani's thuis heeft gelaten en deze velgen + in period circuitbandjes heeft gemonteerd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door allen » 14 sep 2009, 09:06

Allemaal prachtig! Alleen wel een stelletje mietjes zo met het cabriodakje dicht! :bag:

Gebruikersavatar
Robert Geux
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 jul 2007, 12:37
Locatie: Kottenborn (Noord-Brabant)
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Robert Geux » 14 sep 2009, 11:12

steve smith schreef: Afbeelding
Als hij lang genoeg zou zijn, dan kon ik mijn 3e arm op het dak leggen. :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Mark Nauta » 14 sep 2009, 11:20

Wat een gave karren zeg!!!!!!!!!!!!
Die Miura is echt wel heel erg gaaf!!!!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door GTRene » 14 sep 2009, 11:28

Metchu schreef:WOW gaaf!!!! :love: :love: :love: :love:
dat wilde ik ook zeggen na het aanschouwen van de supercars uit een ver verleden :thumbup: thnx for sharing Steve :clap:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Mathieu » 14 sep 2009, 11:33

Afbeelding
Veel gaver wordt het niet :love: :love: :love:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Aernoudt » 14 sep 2009, 11:44

Pracht foto's van prachtige auto's :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2009, 12:37

@Thieu: Pak jij die gele met 't scheve kentekenplaatje, dan pak ik die andere gele! Ik laat je wel voorgaan bij de slagboom, dan kun je vast een voorsprong opbouwen voordat ik bij Hatzenbach buitenom voorbij kom met de Dino. Dan mag jij er weer voorbij tussen Hocheichen en Schwedenkreuz en gaan we naast elkaar door de Fuchsrohre. Drift jij Adenauer Forst voor me uit? Dan rem ik jou weer uit bij Wehrseifen, om je na Ex Muhle weer voorbij te moeten laten tot ik je na de Karussel weer in 't vizier krijg en we synchroon driftend vanaf Hohe Acht tot en met Brunchen zwaaiend naar 't publiek voorbij glijden. Vanaf Eiskurve ga ik volle polle tot aan Schwalbenschwanz. Zou wel gaaf zijn als je je me met die 275 GTB dan een beetje op kunt duwen voor de kijkcijfers, dus oogjes dicht, voet stijf op 't gas en gaan met die banaan tot aan de Kleine Karussel. Ik denk dat die V12 van jou daar wel op z'n end begint te komen, dan dumpen we 't ding in Galgenkopf en breng ik je terug naar de Parkplatz en doen we even een ranzige duitse cappuccino en gaan we weer verder praten over Priussen en BMW's.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Mathieu » 14 sep 2009, 13:15

:roflol:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Mark Nauta » 14 sep 2009, 13:17

LOL. Zit hier ook weer iemand te veel te dagdromen hoor ;)

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Christoph » 14 sep 2009, 13:17

Mark Nauta schreef:Wat een gave karren zeg!!!!!!!!!!!!
Die Miura is echt wel heel erg gaaf!!!!
+10000, mooiste wat er is.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2009, 13:31

Voor de Miura fappers: Koop de nieuwste Classic & Sportscar Magazine September 2009.

Die stond in 't teken van Goodwood, maar ook in 't teken van de film The Italian Job (origineel). In dit geval gingen ze niet met 3 Mini's door Turijn en omgeving scheuren, maar het leek de C&SC redactie wel leuk om met een Miura over de grote st. Bernardpas te rijden, zoals de openingsscene van de film laat zien.

Maar wat is er leuker dan met 1 Miura over die pas te jakkeren?
Juist, met 2 Miura's, beide een SV uitvoering.

En wat is er gaver dan 2 Miura's SV over die bergweg te sturen, terwijl ze elkaar op lopen te duwen?
Juist, door ene heer Balboni uit te nodigen met nog een Miura en dus met 3 Miura's de openingsscene op geheel eigen wijze na te spelen. Prachtig verhaal!

Ook mooi is 't stuk van Bob Wallace die de Miura elders in 't blad echt volledig tot op 't bot af weet te zeiken, door uit de doeken te doen dat de meeste Miura's totaal niet gereed waren voor aflevering, maar toch werden afgeleverd aan klanten, met als meest schrikbarende gevolg dat ze op de Autostrada enorm veel lift kregen, alsof het Mercedes Le Mans racers waren die over de kop sloegen.... Bob Wallace was de voorganger van Balboni, voor ieder die dat nog niet wist.

Voordat Wallace en Balboni bij Lamborghini werkten, waren Mattieu en ik testrijder, maar we werden al snel ingehuurd door Porsche om de 911 te ontwikkelen, om zo al snel een paar mooie carrierekansen te krijgen die ons brachten waar we nu zijn, te duur om nog ingehuurd te kunnen worden door de autoindustrie op dit moment. Of klopt daar geen JOTA van Thieu?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Mathieu » 14 sep 2009, 13:46

Oh, jawel.

Ik moet aanstaande zondag op Papenburg nog wat puntjes op de i zetten voor de nieuwe SLS m.b.t. stabiliteitscontrole.
Dus dat wordt weer met + 250km/u op het rechte stuk van de kombaan de wagen dwars gooien.
Maar dat varkentje wassen we ook wel weer.

Enne jokken mag niet en doen we ook niet.
Tja, Dennis dat waren gouwe tijden daar in Italie. Man, wat hebben we gelachen met de gare stieren op wielen.
Ik vergeet het gezicht nooit van mijn leven meer toen jij tegen Ferrucio zei: "De Countach is gewoon nog niet goed genoeg om reeds te verkopen, levensgevaarlijk. Volgens mij heb je alleen verstand van tractors en niet van sportwagen, ouwe gek"

Ach, misschien had je ouwe gek niet moeten zeggen maar de rest klopte gewoon. Those were the days :thumbup:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2009, 14:06

Of toen we wasmachines gingen kopen nadat we dat contract hadden getekend bij tante Agatha en we de sleutels kregen van onze appartementjes. Je weet wel toen we bij die locale witgoedhandelaar kwamen en wij vroegen om 'Due Miele Wasmachina, quanta costa?!' en die man zei: "Due mille!?"

Si, due Miele!

"Due mille?

Si! Quanta costa?

'Due mille'

Due mille lire?

'Non capisco?'

DUE MIELE PER FAVOR SENOR!

Alora!

En toen begon 'ie met broodroosters te gooien en gelukkig waren we met de open versie van de 400 GT en konden we als 2 volleerde Dukes bro's in springen en snel wegrijden. Daar waren we gelukkig toen al goed in. Sindsdien zijn er trouwens opvallen veel kindjes met blonde krullen in dat dorp... Lamborghini zal nooit meer hetzelfde zijn.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Downforce Hans » 14 sep 2009, 14:13

JONGENS, wat hebben jullie gedronken of zitten jullie te lang in de zon :?:

Jullie waren ontwikkeling medewerkers op de tracktor afdeling van Lamborghini en jullie zitten/zitten hele dagen op het land die traktoren te testen.
Wordt even wakker uit die mooie droom, want ik ben jullie nooit tegengekomen tijdens de ontwikkeling van de laatste serie lambo`s

Grtz, hanlp460 :wink:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Mathieu » 14 sep 2009, 14:23

Hanz,

Toen zaten we al in Weissach en tegenwoordig in Leipzig.

Laatst stuurde Dennis me deze foto per e-mail toen ik op vakantie was.
Afbeelding
Met als onderschrift: Thieu, even wat met de dempertjes spelen en hoppa, dwars als Walther R. in zijn goeie tijd.

Wij hebben trouwens alleen de Miura en de Countach gedaan. Daarna is het nooit meer iets geweest.
Dennis heeft, psssttt mondje dicht, een aanbieding gehad om in de USA bij Cor zijn Vette afstellingswerk te verrichten. Ze zijn namelijk bezig om spiraalveren onder de Vettes te schroeven i.p.v. planken.

Je hebt het niet van mij, he!!!
Laatst gewijzigd door Mathieu op 14 sep 2009, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Downforce Hans » 14 sep 2009, 14:26

Mathieu schreef:Hanz,

Toen zaten we al in Weissach.

Wij hebben alleen de Miura en de Countach gedaan. Daarna is het nooit meer iets geweest.
Dennis heeft, psssttt mondje dicht, een aanbieding gehad om in de USA bij Cor zijn Vette afstellingswerk te verrichten. Ze zijn namelijk bezig om spiraalveren onder de Vettes te schroeven i.p.v. planken.

Je hebt het niet van mij, he!!!
Dat je dat kon combineren met je werk als lange Jan en holle bolle gijs.......impressive :thumbup:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2009, 14:28

Teveel benzinedampen opgesnoven Hans? :D

Thieu en ik weten wel beter hoor!

Die Corvette van jou hebben we trouwens ook nog getest toen 't nog een C5 was en we een hamburger gingen halen bij de Mac in detroit, want er was maar een half uurtje de tijd voor de ontwikkeling van dat ding. Vandaar dat Thieu het geniale plan had om door de McDrive te rijden, want als die test zou slagen, dan zou de auto geschikt zijn voor de doelgroep.

Ik morste alleen wel wat ketchup op 't zwarte leer, omdat Thieu 't nodig vond om even een dubbele donut te draaien toen de zonneklep-met-headset-medewerkster vroeg of we 2 donuts wilden, want die bestel iedere corvette rijder kennelijk standaard boven op zijn supersize menu, waardoor ze in 't productieproces rode sticksels hebben toegepast.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Classics a la Carte 2009 @ Nurburgring

Bericht door Downforce Hans » 14 sep 2009, 14:31

O, lukte die dubbele donut toen wel :roflol: :hosanna: :mrgreen: :thumbup:

Tjeu begrijpt hem wel :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten