Hellendoornrally 2009
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Hellendoornrally 2009
Yeah, ik daar tzt ook eens goed naar kijken, zag bij sommige teams al solide traanplaten onder de tank zitten e.d., wat natuurlijk een laag punt is, evenals het diff overigens maar dan ben ik weer benauwd wat de temperatuur gaat doen van de olie (in datzelfde dif).
- JoostSchouten
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Hellendoornrally 2009
Mijn video van de Hellendoorn Rally 2009 is online!
Te bekijken op Youtube in HD: http://www.youtube.com/watch?v=Jx6bjbl8eV0&hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Te bekijken op Youtube in HD: http://www.youtube.com/watch?v=Jx6bjbl8eV0&hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 51436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hellendoornrally 2009
Mooie beelden.Thanx.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Hellendoornrally 2009
Geweldige film Joost
Vertel mij eens voor volgend jaar: dat begin in het filmpje, waar is dat precies ??? Dan ga ik daar staan !!
Vertel mij eens voor volgend jaar: dat begin in het filmpje, waar is dat precies ??? Dan ga ik daar staan !!
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Hellendoornrally 2009
Volgens mij is dat de proef Hellendoorn-Marle geweest, bij het opkomen van de Meester Werkmanstraat, komende vanuit de Oude Twentseweg.
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het punt van Wevers en vooral dat punt van Piet van Hoof, dus shot 2 en 3 !
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het punt van Wevers en vooral dat punt van Piet van Hoof, dus shot 2 en 3 !
-
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
- Locatie: Nbr
- Contacteer:
Re: Hellendoornrally 2009
Het eerste punt is inderdaad wat Gerdinand aangeeft.
Het punt van Wevers is ook op die proef Hellendoorn en dan wel op de Veldhuizenweg. Ze komen van onderaf door het bos heen en dan rechts de Veldhuizenweg op. Linksonderin op de kaart.
Het punt van van Hoof is op Ypelo. Halverwege het onverhard tussen de Ypeloweg en Huttemansweg.
Het punt van Wevers is ook op die proef Hellendoorn en dan wel op de Veldhuizenweg. Ze komen van onderaf door het bos heen en dan rechts de Veldhuizenweg op. Linksonderin op de kaart.
Het punt van van Hoof is op Ypelo. Halverwege het onverhard tussen de Ypeloweg en Huttemansweg.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Hellendoornrally 2009
Ik ga de punten van het weekend eens opzoeken 8) . Ik weet inmiddels waar ze zijn, het eerste punt rijd ik meestal net niet langs (wel over de marsdijk, dus een stukje verder over de proef).
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Hellendoornrally 2009
Aan het eind van het jaar maar eens een dvdtje bestellen denk ik zo.
Heerlijke beelden weer..
Heerlijke beelden weer..
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Hellendoornrally 2009
Dank voor de tips plekjes voor volgend jaar !
Maar dan rijden ze andersom he ... is dus eigenlijk voor over 2 jaar ?
Maar dan rijden ze andersom he ... is dus eigenlijk voor over 2 jaar ?
-
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
- Locatie: Nbr
- Contacteer:
Re: Hellendoornrally 2009
Ze rijden niet elk jaar alles andersom, dus dat is nog afwachten
Schijnen volgend jaar ook wat andere proeven bij te komen.
Schijnen volgend jaar ook wat andere proeven bij te komen.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Hellendoornrally 2009
Om het interessant te houden wisselen proeven/delen van proeven elk jaar. Sommige proeven worden soms gekoppeld etc. etc.. Echt optimaal is een boekje kopen op de donderdagavond en de hele vrijdag de route rijden om interessante punten op te zoeken maar dat doet niemand volgens mij. Het punt in kwestie zit er ook heel vaak niet in bv..
- JoostSchouten
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Hellendoornrally 2009
Bedankt allemaal
Een DVDtje bestellen is een prima plan.Marsnel schreef:Aan het eind van het jaar maar eens een dvdtje bestellen denk ik zo.
Heerlijke beelden weer..
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Hellendoornrally 2009
Doet me ergens aan denken. Je hebt mail joost
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: Hellendoornrally 2009
Hele mooie beelden! Goed dat zoiets nog kan in NL.
Maar wat een verschil in beleving wat auto's betreft: de turbo WSC brigade ploft wat, piept alsof de wielen aanlopen, de motor murmelt wat als er bij 4.000 toeren wordt opgeschakeld (zo klinkt het iig, vooral bij de Focus WRC), op rails-jes gaan ze de bocht door en schakelen hoor je ook bijna niet meer door de sequentiele bak. Enige pre's zijn het knetteren op de overrun en het klappen door het electronisch onderbreken van de ontsteking bij het schakelen. Maar verder: die lui hebben G***D onderstuur op losse ondergrond! Straf verdienen ze.
Dan de Nissan 350Z: huilende toeren, achterwielaandrijving, duidelijk verschil in toeren bij het schakelen, dwars, nauwelijks tractie te krijgen op de bospaden, emotie op en top! De 4 cylinder voorwielboys doen ook een beetje hun best, beter dan het turbo gemurmel. Maar de Nissan is absolute top in de emotie. Zo hoort rally te zijn vind ik.
Eervolle vermelding: de jongens met de Ascona, Manta, Volvo en Escort Mk1. Wow!
Maar wat een verschil in beleving wat auto's betreft: de turbo WSC brigade ploft wat, piept alsof de wielen aanlopen, de motor murmelt wat als er bij 4.000 toeren wordt opgeschakeld (zo klinkt het iig, vooral bij de Focus WRC), op rails-jes gaan ze de bocht door en schakelen hoor je ook bijna niet meer door de sequentiele bak. Enige pre's zijn het knetteren op de overrun en het klappen door het electronisch onderbreken van de ontsteking bij het schakelen. Maar verder: die lui hebben G***D onderstuur op losse ondergrond! Straf verdienen ze.
Dan de Nissan 350Z: huilende toeren, achterwielaandrijving, duidelijk verschil in toeren bij het schakelen, dwars, nauwelijks tractie te krijgen op de bospaden, emotie op en top! De 4 cylinder voorwielboys doen ook een beetje hun best, beter dan het turbo gemurmel. Maar de Nissan is absolute top in de emotie. Zo hoort rally te zijn vind ik.
Eervolle vermelding: de jongens met de Ascona, Manta, Volvo en Escort Mk1. Wow!
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Hellendoornrally 2009
Heh, 325i-challenge is meestal ook wel geinig, je ziet ook dat er mensen voor blijven hangen.
Bij turbo-auto's moet je niet vergeten dat ze gebonden zijn aan restrictors, wat direct tot gevolg heeft dat ze geen hoge toerentallen kunnen draaien omdat er simpelweg niet meer lucht door dat ding kan. Wat je daarom ziet is dat ze de turbo monteren die bij lage toeren BAKKEN met koppel leveren. Helaas hebben de kwaliteiten van de WRC's tot gevolg dat als je geen talent hebt het er al snel suf uit ziet. Je moet maar 'ns wat beelden van Mark van Eldik opzoeken. Niet manta-dwars maar uiteindelijk wordt in de rallysport óók de tijd bijgehouden, jij drift immers ook niet zandvoort rond op racedagen .
Bij turbo-auto's moet je niet vergeten dat ze gebonden zijn aan restrictors, wat direct tot gevolg heeft dat ze geen hoge toerentallen kunnen draaien omdat er simpelweg niet meer lucht door dat ding kan. Wat je daarom ziet is dat ze de turbo monteren die bij lage toeren BAKKEN met koppel leveren. Helaas hebben de kwaliteiten van de WRC's tot gevolg dat als je geen talent hebt het er al snel suf uit ziet. Je moet maar 'ns wat beelden van Mark van Eldik opzoeken. Niet manta-dwars maar uiteindelijk wordt in de rallysport óók de tijd bijgehouden, jij drift immers ook niet zandvoort rond op racedagen .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten