De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Haantje
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Haantje » 21 dec 2020, 17:17

Waarschuwing:
Heeft iemand hier nog interesse in een nette MX-5 ND? Dan kun je deze in ieder geval direct van je lijstje schrappen: https://link.marktplaats.nl/m1629171724

Ben er dit weekend naartoe gereden en trof een vreselijk slecht opgelapt schadebrik aan. Altijd jammer natuurlijk en de verkoper wist natuurlijk van niks. Toen ik hem ermee confronteerde, was zijn reactie: "Ben je een handelaar of zo?". Nou dat ben ik niet, maar ook een amateur ziet in een oogopslag dat dit geen zuivere koffie is.


Afbeelding

Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Eric Z » 21 dec 2020, 17:22

Je hebt niet toevallig een chassisnummertje onthouden zodat het via google beter te vinden is straks?

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Philipoo » 21 dec 2020, 17:42

Haantje schreef: 21 dec 2020, 17:17 Waarschuwing:
Heeft iemand hier nog interesse in een nette MX-5 ND? Dan kun je deze in ieder geval direct van je lijstje schrappen: https://link.marktplaats.nl/m1629171724

Ben er dit weekend naartoe gereden en trof een vreselijk slecht opgelapt schadebrik aan. Altijd jammer natuurlijk en de verkoper wist natuurlijk van niks. Toen ik hem ermee confronteerde, was zijn reactie: "Ben je een handelaar of zo?". Nou dat ben ik niet, maar ook een amateur ziet in een oogopslag dat dit geen zuivere koffie is.


Afbeelding
Mijn mx5 is ook nog steeds te koop mocht je interesse hebben!

Bombadil
Berichten: 702
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Bombadil » 21 dec 2020, 21:13

Haantje schreef: 21 dec 2020, 17:17 Ben er dit weekend naartoe gereden en trof een vreselijk slecht opgelapt schadebrik aan.
Zijn er zaken op de foto`s waarvan je nu achteraf zegt; "Ja, daar kan je het aan zien!" ?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door JP » 21 dec 2020, 21:16

Altijd die geweldige dooddoeners als reden van de verkoop
De Mazda staat op Duitse Kenteken en gaat weg vanwege gezinsuitbreiding.
Een auto importeren duurt niet veel langer dan een kind verwekken.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Martijn_bmw » 21 dec 2020, 21:26

JP schreef: 21 dec 2020, 21:16 Altijd die geweldige dooddoeners als reden van de verkoop
De Mazda staat op Duitse Kenteken en gaat weg vanwege gezinsuitbreiding.
Een auto importeren duurt niet veel langer dan een kind verwekken.
Haha idd, zet er dan gewoon geen reden in... is niet verplicht ofzo :roll:

Haantje
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Haantje » 21 dec 2020, 21:56

Bombadil schreef: 21 dec 2020, 21:13 Zijn er zaken op de foto`s waarvan je nu achteraf zegt; "Ja, daar kan je het aan zien!" ?
Nee, niet echt. Achteraf bekeek ik de foto's nog eens op een groter scherm en viel me op dat er op foto 3, 5 en 8 Recaro's inzitten en op de overige foto's niet. Maar die stoelen kan hij ook los verkocht of geruild hebben.

Telefonisch juist nog gevraagd naar een eventueel schadeverleden. Volgens verkoper heeft hij hem schadevrij gekocht. Als dat echt waar is, had hij hem ook beter kunnen laten staan :tooth:

DFJEF
Berichten: 890
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door DFJEF » 21 dec 2020, 22:10

Haantje schreef: 21 dec 2020, 21:56 Volgens verkoper heeft hij hem schadevrij gekocht. Als dat echt waar is, had hij hem ook beter kunnen laten staan :tooth:
Kan natuurlijk waar zijn, als ie 'm zelf in de poeier gereden heeft en heeft laten "opknappen". :mrgreen: :wink:

Alleen jammer, dat je het zelf moet vaststellen en je de tijd van beide partijen had kunnen besparen.

Je had toch al een ND ? :lezen: Waarom dan op zoek naar een andere ?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Luco » 22 dec 2020, 05:50

Hoe en waarom heb jij dan geconstateerd dat het een slecht opgeknapte schadebak is dan??
Want je kan het niet zien op de foto's zeg je, maar je zegt ook dat het goed te zien is, waaraan dan?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Martin van der Zwaard » 22 dec 2020, 08:26

Dat is toch niet zo gek. Heb ooit een BMW 120i ingekocht vanaf foto's en ding zag er op de foto spik en span uit.
Eenmaal in de zaak was het een nachtmerrie.....dikke afplakranden in de deuropeningen....een groene achterbumper die op de randen van de wielkuipen nog groen was ipv donker grijs....een voorruit die er niet goed in zat.....allemaal dingen die vanaf een foto niet te zien zijn.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Luco » 22 dec 2020, 08:35

Vandaar de vraag, want ik zie geen concrete antwoorden.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Martijn_bmw » 22 dec 2020, 08:42

Martin van der Zwaard schreef: 22 dec 2020, 08:26 Dat is toch niet zo gek. Heb ooit een BMW 120i ingekocht vanaf foto's en ding zag er op de foto spik en span uit.
Eenmaal in de zaak was het een nachtmerrie.....dikke afplakranden in de deuropeningen....een groene achterbumper die op de randen van de wielkuipen nog groen was ipv donker grijs....een voorruit die er niet goed in zat.....allemaal dingen die vanaf een foto niet te zien zijn.
Eens foto's vertekenen zo enorm, in het verleden ben ik zeer regelmatig naar alle hoeken van het land geweest voor niks.
Op de foto's en aan de telefoon "in nieuw staat" sta je erbij springen de tranen in je ogen.

Daarom heb ik nu eigenlijk nog maar 3 vaste websites die ik in de gaten hou met aanbod, daarvan weet ik inmiddels wel dat ze alleen maar echt mooi spul aanbieden en de omschrijving ook klopt met de werkelijkheid.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Luco » 22 dec 2020, 08:58

Ik snap dat het erg tegen kan vallen als je ergens gaat kijken, zeker als het een schadeauto is, maar dat wordt nu gezegd, maar op vragen waaruit blijkt dat het een schadeauto is komt geen antwoord.

Als je dan roept dat het een schadeauto is moet je dat ook duidelijk kunnen maken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Arthur » 22 dec 2020, 09:36

Hij is er iig naartoe gereden lees ik. En mag iemand ff de tijd hebben om te antwoorden? Hij heeft al op bombadil geantwoord en mss heeft haantje niet, zoals jij om 05.50u, constant tijd om te F5-en op het forum :)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Luco » 22 dec 2020, 09:51

Ja en op Erik heeft die niet geantwoord, maar laat maar
Blijkbaar normaal dat je zonder enige onderbouwing een verkoper zwart kan maken hier

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door JP » 22 dec 2020, 10:00

Best stom om een auto te verkopen die nog niet op NL’se platen staat en waarbij een schadeverleden vermoed wordt. Dan kan de keuring bij de rdw dit nog opvallen.

Bombadil
Berichten: 702
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Bombadil » 22 dec 2020, 10:07

Haantje schreef: 21 dec 2020, 21:56
Bombadil schreef: 21 dec 2020, 21:13 Zijn er zaken op de foto`s waarvan je nu achteraf zegt; "Ja, daar kan je het aan zien!" ?
Nee, niet echt. Achteraf bekeek ik de foto's nog eens op een groter scherm en viel me op dat er op foto 3, 5 en 8 Recaro's inzitten en op de overige foto's niet. Maar die stoelen kan hij ook los verkocht of geruild hebben.
Dank. Ik probeer ervan te leren want ook ik heb menig ritje naar de andere kant van het land gereden om dan binnen 5 minuten weer weg te zijn wegens schade / afgeragd. Zo vaak dat ik in principe niet meer voor een auto te bekijken meer dan 100 km rij.

Of ik plan weekendjes weg en check meteen of er in de buurt wat interessants staat.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Arthur » 22 dec 2020, 11:59

Luco schreef: 22 dec 2020, 09:51 Ja en op Erik heeft die niet geantwoord, maar laat maar
Blijkbaar normaal dat je zonder enige onderbouwing een verkoper zwart kan maken hier
Dat was een vraag over het chassisnummer, niet de schade. Maar wat ben je nu aan het neuzelen, de beste man is sinds de vragen niet meer online geweest. Wacht toch ff rustig af of hij het kan onderbouwen en brand hem dan af als je dat nodig vindt.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Luco » 22 dec 2020, 12:10

Ik brand niemand af maar ik reageerde op martin en martijn, blijkbaar mag je hier nergens meer kritisch op zijn maar moet je alles maar klakkeloos aannemen wat een ander maar opschrijft.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Arthur » 22 dec 2020, 12:28

Nee, dat niet. Maar lees je mijn post wel? Hij is nog niet weer online geweest dus mss valt het allemaal wel mee en komt die onderbouwing er wel. Wacht daar dan eerst op voordat je commentaar levert.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27901
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Luco » 22 dec 2020, 12:34

Haha ja ik lees het, mijn eerste post was een vraag, de rest weer reactie op anderen, beter niet kunnen doen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Opa » 22 dec 2020, 13:55

Foto's zou ik sowieso niet op afgaan, er zijn zat mensen die goed overweg kunnen, of een kennisje hebben die goed overweg kan, met Photoshop.

Gijzert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Gijzert » 22 dec 2020, 14:00

Haantje schreef: 21 dec 2020, 21:56
Bombadil schreef: 21 dec 2020, 21:13 Zijn er zaken op de foto`s waarvan je nu achteraf zegt; "Ja, daar kan je het aan zien!" ?
Nee, niet echt. Achteraf bekeek ik de foto's nog eens op een groter scherm en viel me op dat er op foto 3, 5 en 8 Recaro's inzitten en op de overige foto's niet. Maar die stoelen kan hij ook los verkocht of geruild hebben.

Telefonisch juist nog gevraagd naar een eventueel schadeverleden. Volgens verkoper heeft hij hem schadevrij gekocht. Als dat echt waar is, had hij hem ook beter kunnen laten staan :tooth:
//grammarnazi// Op het moment van kopen was hij schadevrij. Dan zegt hij niets over het verleden. //grammarnazi.

Haantje
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Haantje » 22 dec 2020, 21:31

Mijn waarschuwing roept kennelijk vragen op bij de een en herkenning bij anderen. Ik deel daarom nog wat observaties met jullie.

Over het hoe en waarom: ik wilde die auto kopen (mijn eigen MX-5 is kortgeleden verkocht) en ben met dat doel gaan kijken. Mij viel op dat er een nieuwe motorkap op zat die aan de binnenzijde ook hoogglans was gespoten. Dat laatste viel op, want dat hoort mat te zijn bij dit type. De punt van de motorkap links sloot netjes aan bij de bumper, maar rechts kon ik er een vinger tussen steken. De voorbumper was overgespoten en was bovenop compleet 'sinaasappellig'. Gewoon prutswerk. Het voorspatbord rechts zat enorm veel stof in, maar ook veel oneffenheden die ik niet kan verklaren. Het zijn aluminium spatborden en daarom vast prijzig. In dit geval had er toch gewoon een nieuw spatbord op gemoeten, want hij is nu niet mooi strak. De naad tussen spatbord en portier rechts was veel te groot en ook het portier was slecht gespoten. Zat ook veel stof in. De nieuwe lak was uitgespoten over het achterspatbord, maar dat had dan (daardoor?) weer een gigantische grove structuur (sinaasappel). Ik heb verder niet meer naar de papieren en chassisnummer gekeken en heb ook geen dossier met bewijsstukken aangelegd. Mijn auto is het niet en wordt het niet, dat moge duidelijk zijn. Gauw weer terug gegaan naar huis dus.

Op de foto's ziet deze MX-5 er netjes uit, maar die zijn op MP niet zo scherp dat je lakwerk en naden van de carrosserie kan controleren. Ik hoop met mijn berichtje iemand anders een tevergeefse rit naar Almelo te besparen. En als iemand dit leest en toch wil gaan kijken, is dat natuurlijk ook prima.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5284
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Kasteel » 22 dec 2020, 21:56

Thanks voor uitgebreide (niet verplichte :p) toelichting! ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten