De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door MartijnGizmo » 02 feb 2022, 19:50

Emilio schreef: 02 feb 2022, 18:26
Will F. schreef: 02 feb 2022, 18:19 Op mobile zie je dan meestal re-import staan bij de beschrijving. Vaak op de foto's al te zien aan de in de USA verplichte oranje rij verlichting in bumper of koplampunit.
Alleen die worden er vaak uitgeplamuurd. Koplampen vervangen evenals de mijlenteller wordt vervangen.

Als ik iets zie dat me aanspreekt vraag ik altijd om de Vin, volgens mij kun je het daar wel mee voorkomen.
Zag tijdje terug op Mobile een 3-Serie zonder mistachterlicht, ook zo'n indicatie. Altijd scherp blijven, al doen veel mensen dat niet.

De GT4 waar dit verhaal mee begon beschikt op de foto's bijvoorbeeld over een handbak en een PDK-teller...

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Str8Six » 02 feb 2022, 20:20

Probeer eens een leuke f30 330i/340i te zoeken op Mobile.de. De 10-20 goedkoopsten zijn dikwijls re-imports. Volgens mij worden ze vaak bij dezelfde fixer opgelapt, gebruikt bepaalde onderdelen vaak. Carbon interieurlijsten, alcantara-stuur met rode middenstreep.

Usa auto's zijn vaak goed te herkennen aan de airbag sticker op de zonneklep, dat vergeten ze vaak dan weer te vervangen. Evenals extra stickers in de deurstijlen, en ander buitenspiegelglas. Als je een bepaald model goed kent, kun je vaak in 1 oogopslag al zien of het een usa import betreft of niet. Vaak heb ik een vermoeden en 9/10 keer klopt het (wat f30's betreft dan, andere modellen ben ik minder goed in)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door MartijnGizmo » 02 feb 2022, 21:00

Andere populaire is volgens mij de vorige generatie Audi Q5, net wat te vaak eentje met rode knipperlichten aan de achterkant gezien inmiddels (terwijl ze knipperen, niet alleen het glas).

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door NickM5 » 03 feb 2022, 08:24

Ik kan jullie verhalen wel beamen, omdat ik een aantal jaar gezocht heb naar de juiste E60 en inderdaad; af en toe kwamen er erg goedkope exemplaren voorbij. Je herkende meteen dat het US imports waren aan de kleine kentekenhouders (overigens ook geen rocket since om te vervangen), de tweede knipper lichten, spiegels of bepaalde stickers. Ook zag ik bijvoorbeeld explaren met handbak (dus per definitie US import) vaak aangeboden in Litouwen. Litouwen kwam toen ook op mij over als de gateway naar Europa voor US import. Overigens eindigen veel gestolen BMW onderdelen volgens mij ook in Litouwen. Misschien is dat wel het industrie terrein waar Martijn het over heeft.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Emilio » 03 feb 2022, 08:26

NickM5 schreef: 03 feb 2022, 08:24 Ik kan jullie verhalen wel beamen, omdat ik een aantal jaar gezocht heb naar de juiste E60 en inderdaad; af en toe kwamen er erg goedkope exemplaren voorbij. Je herkende meteen dat het US imports waren aan de kleine kentekenhouders (overigens ook geen rocket since om te vervangen), de tweede knipper lichten, spiegels of bepaalde stickers. Ook zag ik bijvoorbeeld explaren met handbak (dus per definitie US import) vaak aangeboden in Litouwen. Litouwen kwam toen ook op mij over als de gateway naar Europa voor US import. Overigens eindigen veel gestolen BMW onderdelen volgens mij ook in Litouwen. Misschien is dat wel het industrie terrein waar Martijn het over heeft.
Dan kunnen die gestolen onderdelen mooi weer worden gebruikt om de Amerikaanse auto’s om te bouwen naar EU en is het cirkeltje weer rond 😬

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Kasteel » 03 feb 2022, 09:25

MartijnGizmo schreef: 02 feb 2022, 19:50
De GT4 waar dit verhaal mee begon beschikt op de foto's bijvoorbeeld over een handbak en een PDK-teller...
Dit had ik best al eens vaker gespot, dan neemt de interesse vaak best wel af :P. Sowieso wel paar GT4's die interessant leken binnen 5 minuten al bij omgedraaid...

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Mark 320iS » 03 feb 2022, 21:08

Ik zat weer eens wat te neuzen en ik kwam deze Quattroporte V8 uit 1997 tegen. Altijd een geweldig model gevonden dit, kan echt genieten van de eenvoud van zo'n ontwerp. Qua specs ook gewoon top met een 3,2l v8 met een handbak Als je dan ziet wat ze voor een e36 m3 vragen is 23,5k voor deze met een dikke ton op de klok eigenlijk een koopje toch? Dit moet in de toekomst toch door liefhebbers opgepikt worden waardoor de waarde stijgt of niet? Of zou dit gewoon de prijs blijven in het kader van 'onbekend maakt onbemind'?

https://www.autowereld.nl/maserati/quat ... tails.html
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Joy » 03 feb 2022, 22:39

Ferrari heeft Maserati in 1997 ingelijfd en heeft toen de productie van de Quattroporte stil gelegd om eerst een hoop verbeteringen te implementeren. Iets zegt me dat de modellen vanaf 1998 te prefereren zijn. Heb er vaak naar gekeken maar nooit aangedurfd. Voor m'n gevoel stonden ze tot voor kort allemaal voor maximaal 15 mille te koop.
Een welvarende klant had een prachtige Ghibli met 56.000 km op de klok en zelfs die werd op den duur ziek van de kosten. Dat voelt dan toch een beetje als riskant.
De wijzigingen per 1998:
Rear mirrors, wiper blades, radiator, rims, steering wheel, ext temp indicator place (now under the stereo), 17' inches wheel, no analog clock (replaced by a trident), cylinder heads, crankshaft, pistons, ball bearing turbo, new Hi-Fi system. New 16 inch eight spoke alloy wheels, with 17 inch wheels available as an option, were now fitted to the entire range a standard equipment.

Darker interior wood, different type of button for windows and AC control, different front armrest (now with only one compartment), new design of the dashboard (more electronic also i.e. the turbocharger boost indicator), seat mechanical part and control buttons, size and type of the logo on the trunk, lock system of the glove compartment, new rear seat carpet, new front door water seal, 2 airbags instead of one, no blow off valve, in the V6 Maserati use the water tank and steering wheel fluid tank of the V8, new alternator type and ancillary belt, new ABS (still from bosch), new fuel line, now you have some space to put your finger and open the trunk =), V6 use the V8 air filters, new wiring (at least in the engine compartment), oil stick...."
In the year since Ferrari took control, it has turned Maserati around. With a new factory, and great new cars, the future looks bright

Story by Richard Bremner, taken from Car Magazine, July 1998

When I asked Antonio Ghini what the Maserati factory was like when Ferrari took it over, he holds his head in his hands, smiles, and after a pause says, 'It was a mess.' Given that Ghini is communications director at Ferrari and Maserati and that, being a PR man, he is not one to issue negatives about those for whom he works, we can take it that we're dealing with a grade one mess here - a mess resulting from years of insufficient money, management effort and morale.

Since Ferrari came along in July last year (when Fiat group managing director Paolo Cantarella insisted that Ferrari take operating control of Maserati from Fiat Auto, which had run the company for the past four years) there's been a lot more of the first, plenty of the second and, as a consequence, an escalation of the third.

So, how big was the mess? Maserati's Modena factory was old, peeling, dark and dirty, and by all accounts equipped with a lot of kit that would have been new when your grandfather was a working man. Cars came out of the gates, but, as most of us know, they were not of your finest quality, even if they were always quick.

Fiat Group's contribution to the company's gradual regeneration has been to bankroll the exercise; more specifically, Fiat Auto, the car division, overhauled the Quattroporte for its third birthday last year, with an eye to improving quality and reliability. But these second-generation Quattroportes are going to be rare animals, because three months after Ferrari took over it decided to shut down production of the car altogether, in order to tear out the production line, install something modern and give the factory a lick of paint. More than a lick, actually - gallons must have been got through, coating everything from the exterior walls to the floor of the engine assembly room. There's a new blue 'Maserati' sign on the factory roof now, and an air of quiet purpose about the place that has been absent for years. Things are going on. Quattroporte production is slowly building - currently they're turning out two a day, but this will soon climb to 10 - and the new coupé, out later this year, was to be seen flitting about the plant, heavily disguised. It's said to be very pretty, and looked handily compact and muscular beneath its plastic cladding.

It will be built on the new production line together with the Quattroporte, the first examples of which are emerging now. That line is impressive (very impressive if you're a long-serving Maserati worker), mainly because it's shiny, new and appears well organized. More to the point, production is arranged along the same lines as the Ferrari factory at Maranello, where cars of very high, if not unimpeachable, quality emerge. So there's more than idle reason to expect Maserati to turn out cars of High quality too.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Mark 320iS » 04 feb 2022, 10:21

Ha, dat had ik intussen ook al gelezen :-). Op mobile.de staat een Evoluzione voor ongeveer 30k, maar das dan weer een automaat.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Philipoo » 04 feb 2022, 10:24

Haal dan een 2008 quattroporte met de ZF automaat..

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1500
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Baboulah » 04 feb 2022, 10:59

Doe het dan meteen goed philip, koop een GT S ;) :P

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Crookie » 04 feb 2022, 11:39



Goede indicatie van de te verwachte mankementen

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Martin* » 28 feb 2022, 21:03

https://www.hofmeisterautomotive.nl/occ ... mpetition/

Oude bekende BMW M5. Vorige eigenaar heeft niet lang plezier gehad?

Online
Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Kadett » 01 mar 2022, 10:21

Was toch filmpje van dat ie met koud blok een burnout deed?

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door JdBn » 07 mar 2022, 08:32

Kon zo gauw geen 'foute auto topic' vinden ofzo dus dan maar even hier. Geen koopje, bij lange na niet. Misschien nog als ie origineel was geweest met de toch wel lage km-stand.

Coupe Fiat 20v Turbo Plus... "showauto" :'( klik (het is echt erg, je bent gewaarschuwd)

Ik vind die dingen zo enorm gaaf en dan is deze zo enorm verkracht, autch... :dood:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door JP » 07 mar 2022, 10:10

Ik vind ‘m best goed gelukt :bag:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Arthur » 07 mar 2022, 10:13

Vooral de velgen :bag:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door HJ2 » 07 mar 2022, 11:05

Wel fraai, die vleugeldeuren... Is dat standaard?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door smiley » 07 mar 2022, 11:27

Bij een showauto wel volgens mij.

Woppa
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Woppa » 07 mar 2022, 13:17

Zonde, ooit naar gekeken als 1e auto.. Om die reden misschien toch wel wat jeugdsentiment bij zo'n turbo

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door JdBn » 09 mar 2022, 12:49

Dit vind ik dan wel weer leuk... Octavia sleeper :lol:

Al zag ik laatst een ook Golf 1 ergens aanboden met hetzelfde blok en vergelijkbare upgrades, wordt dan wel erg spannend waarschijnlijk..

DFJEF
Berichten: 885
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door DFJEF » 09 mar 2022, 18:13

JdBn schreef: 09 mar 2022, 12:49 Dit vind ik dan wel weer leuk... Octavia sleeper :lol:

Al zag ik laatst een ook Golf 1 ergens aanboden met hetzelfde blok en vergelijkbare upgrades, wordt dan wel erg spannend waarschijnlijk..
Haha, dat is wel een echte sleeper inderdaad. Inclusief de denigrerende vaste trekhaak...... :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door Arthur » 09 mar 2022, 19:36

Een denigrerende trekhaak?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door RS-Ron » 23 mar 2022, 07:45

Geen koopje maar wel een lekker bommetje. Past ook beter in mijn garage :

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ren ... 45pk-463nm

Gr Ron

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!

Bericht door JdBn » 23 mar 2022, 08:07

Wauw... Die valt bij mij zeker wel in de smaak :hot:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten