Haagse Makelaars & Notarissenrally 2006, 2007 en 2008

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 30 mei 2007, 23:04

Dinkel schreef:Wim je groene hokje - ik zag 'm verleden week maandag - is echt een zalig beestje. Daar ga ik eens uitgebreid omheen lopen.

Binnenkort maar es een fijne picknick prikken.
Met echte James Bond features: rookgordijn! ;) :twisted:
Stond verdorie net zonder benzine. Die tankmeters kan je echt niet vertrouwen...

Picknick aan de Rijn of zo? Lekker bootjes kijken...

interniek
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2008, 23:04
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Haagse Makelaars & Notarissenrally 2006 en 2007

Bericht door interniek » 17 mar 2008, 23:30

Ik sprak Arnoud Bakhuizen zaterdag en zag de oplegger met klassiekers. Vandaar een http://www.hagazine.nl/2008/03/nu.html#klassiekers berichtje in Hagazine over de 5e Haagse Makelaars & Notarissenrally op 23 mei in Den Haag.

[quote="Dennis Cavallino"]Op vrijdag 2 juni 2006 hadden wij in samenwerking met een aantal partijen de 4e Haagse Makelaars & Notarissenrally georganiseerd. Naast een aantal lokale makelaars en notarissen werkten hier een aantal bekenden aan mee: mijn nieuwe buurman, Eric van der Maarel van de succesformule http://www.Chrome.nl en de zeer ervaren uitzetter Jan Berkhof met zijn sympathieke vrouw van http://www.historicrally.org / http://www.carevents.nl. En uiteraard Arnoud, mijn racemaatje cq. vriend en collega.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 17 mar 2008, 23:46

Ja Arnoud is druk bezig met de organisatie voor de nieuwe editie. Belooft weer een mooi dagje te worden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mei 2008, 18:45

Volgende week vrijdag is de rally. Heb er zin an!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2008, 17:07

Morgen navigeer ik in deze auto:

[img:480:279]http://www.chrome.nl/user/Image/MG%20B%20info/mg06.jpg[/img]
maar met een andere dame ernaast.

Vanavond even een zonnedansje doen. 8)

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Bericht door Niels v D » 22 mei 2008, 17:52

Leuke auto, mijn moeder had een GT in dezelfde kleur, Pale Primerose Yellow als ik het goed heb? hopen dat je mooi weer hebt inderdaad :P

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 22 mei 2008, 20:25

Ah, een MGB is een heerlijke auto!
Een mix uit comfort (je hebt plenty beenruimte en zit best goed) en sportiviteit (standaard zo'n 90 pk, maar relatief veel koppel).

Damn, had ik maar een garage en meer tijd, dan kon ik ook verder met de B!

Veel plezier morgen!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mei 2008, 10:00

Wat je zei klopt Wim. Ik had al eens in een MG-B GT gereden, maar die was niet fris. Dit was een prima exemplaar. Idd genoeg koppel onderin, boven de 3000 rpm zijn we niet geweest denk ik. Leuk uitlaatgeluidje. Je zit lekker laag en hebt echt veel beenruimte, in de MG-B GT V8 is dat wat minder. Ik heb alleen maar het stukje gereden vanaf de finish terug naar de stalling, maar toch heb ik over de hele dag genomen een goede indruk gekregen. En ik heb een bruine kop. 8)

De rally zelf was leuk om te doen. Al houd ik niet zo van het echte puzzelwerk met foto's zoeken en (al)gemene vragen tussendoor. Kaartlezen en bol-pijl e.d. vind ik als navigator erg leuk om te doen. Maar goed, we zijn weer over weggetjes gekomen waar ik nog niet eerder was geweest, we hadden prachtig weer en een mooie optocht van uiteenlopende auto's.

We vielen buiten de top 10, maar dat kwam met name door de fotorit en een paar vragen die we fout hadden, zoals 'noem een andere term voor erfdienstbaarheid?'. Erg handige vraag als je zowel geen makelaar als notaris bent. :lol:

Foto's
http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... rRally2008

De eerst volgende rally is een meerdaagse rit door Normandie, waarbij het autorijden bijzaak is.
http://chrome.nl/index.php?option=conte ... &linkid=33 En dan eind juni de Rotarally in Houten http://www.rchc.nl

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22261
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 mei 2008, 12:54

Heb je em nog even naast de Spider geparkeerd? Kleuren komen dichtbij elkaar of niet :D

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Bericht door Niels v D » 24 mei 2008, 17:53

Dennis Cavallino schreef:Wat je zei klopt Wim. Ik had al eens in een MG-B GT gereden, maar die was niet fris. Dit was een prima exemplaar. Idd genoeg koppel onderin, boven de 3000 rpm zijn we niet geweest denk ik. Leuk uitlaatgeluidje. Je zit lekker laag en hebt echt veel beenruimte, in de MG-B GT V8 is dat wat minder. Ik heb alleen maar het stukje gereden vanaf de finish terug naar de stalling, maar toch heb ik over de hele dag genomen een goede indruk gekregen. En ik heb een bruine kop. 8)

De rally zelf was leuk om te doen. Al houd ik niet zo van het echte puzzelwerk met foto's zoeken en (al)gemene vragen tussendoor. Kaartlezen en bol-pijl e.d. vind ik als navigator erg leuk om te doen. Maar goed, we zijn weer over weggetjes gekomen waar ik nog niet eerder was geweest, we hadden prachtig weer en een mooie optocht van uiteenlopende auto's.

We vielen buiten de top 10, maar dat kwam met name door de fotorit en een paar vragen die we fout hadden, zoals 'noem een andere term voor erfdienstbaarheid?'. Erg handige vraag als je zowel geen makelaar als notaris bent. :lol:

Foto's
http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... rRally2008

De eerst volgende rally is een meerdaagse rit door Normandie, waarbij het autorijden bijzaak is.
http://chrome.nl/index.php?option=conte ... &linkid=33 En dan eind juni de Rotarally in Houten http://www.rchc.nl
Een V8 heeft evenveel beenruimte als een standaard Bgt bij mijn weten..
Heb jij ook een B Wim? Foto's?

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 24 mei 2008, 17:58

Neluhz schreef:Een V8 heeft evenveel beenruimte als een standaard Bgt bij mijn weten..
Heb jij ook een B Wim? Foto's?
V8 zou inderdaad zo ongeveer evenveel beenruimte moeten hebben...
Ik heb geen B meer. M'n vader heeft 'm van me overgenomen ;)
Maar ik ben nog wel degene die er aan sleutelt. Helaas heb ik daar zowel te weinig tijd als te weinig ruimte voor :(
Wat oudere foto's: http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... g-b-tourer
De motor is als laatste gereviseerd en daarbij gelijk uitgebalanceerd. Loopt echt fantastisch! Maar om te kunnen rijden moet ik nu eerst de deuren klaar maken.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Bericht door Niels v D » 24 mei 2008, 18:03

Ziet er goed uit, wat moet je met de deuren doen dan? Verrot?
Opschieten in ieder geval, tis mooi weer :lol:
Wel slim om de auto aan je vader te verkopen, hoef je er geen afscheid van te nemen maar je kunt wel wat nieuws kopen :P

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 24 mei 2008, 18:06

Neluhz schreef:Ziet er goed uit, wat moet je met de deuren doen dan? Verrot?
Opschieten in ieder geval, tis mooi weer :lol:
Wel slim om de auto aan je vader te verkopen, hoef je er geen afscheid van te nemen maar je kunt wel wat nieuws kopen :P
Nou, het was meer noodzaak: gezinsuitbreiding. Maar je hebt wel gelijk, zo kan ik er ook nog van blijven genieten :)

En ja, ik moet inderdaad opschieten. Maar ik heb te veel projecten: ben de wanden van ons huis aan het stuccen, de Morris heeft aandacht nodig en de Sparta Easy ligt ook grotendeels in onderdelen te wachten op betere tijden. Bovendien draai ik al een paar weken zesdaagse werkweken en dan schiet 't ook niet echt op.

O ja... Deuren waren inderdaad verrot.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mei 2008, 21:37

misschien dan Dennis de MG RV8 bedoelde, daar is de beenruimte wat anders geloof ik, maar ook een heel andere auto dan de MG BGT :wink:

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 24 mei 2008, 21:40

GTRene schreef:misschien dan Dennis de MG RV8 bedoelde, daar is de beenruimte wat anders geloof ik, maar ook een heel andere auto dan de MG BGT :wink:
Dat zou kunnen -ben er niet heel bekend mee- maar de RV8 baseerde wel op de goede oude bodyshell van de B. Misschien hebben ze de tunnel aangepast, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk hoor...
Denk trouwens dat Dennis het verschil tussen een RV8 en BGTV8 wel kent ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mei 2008, 22:14

Wim te Riet schreef:
GTRene schreef:misschien dan Dennis de MG RV8 bedoelde, daar is de beenruimte wat anders geloof ik, maar ook een heel andere auto dan de MG BGT :wink:
Dat zou kunnen -ben er niet heel bekend mee- maar de RV8 baseerde wel op de goede oude bodyshell van de B. Misschien hebben ze de tunnel aangepast, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk hoor...
Denk trouwens dat Dennis het verschil tussen een RV8 en BGTV8 wel kent ;)
Dennis wordt al oud hoor :wink:

Ik heb wel eens in zo'n MG RV8 gezeten en das best raar, maar al lang geleden ...op deze foto kun je al wel zien vrij smal door dikke tunnel.

[img:615:426]http://medias.forum-auto.com/uploads/20 ... 8int_2.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.mgcars.org.uk/mgm/shows/gbfm ... G4600B.JPG[/img]

je moet de benen al scheef houden :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mei 2008, 09:40

Ik was er gemakshalve vanuit gegaan dat de MGB-V8 ook zo'n dikke tunnel had, maar dat is dus niet zo. Ideale auto dan. Maar 1.8 is ook al leuk.

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Contacteer:

Bericht door Jeroen van Emmerik » 26 mei 2008, 22:24

Dennis Cavallino schreef:Morgen navigeer ik in deze auto:

[img:480:279]http://www.chrome.nl/user/Image/MG%20B%20info/mg06.jpg[/img]
maar met een andere dame ernaast.

Vanavond even een zonnedansje doen. 8)
daar heb ik een dag later in getoeterd. een georganiseerde rally van de groothandel. later nog in een oranje lancia beta. deze dus!!

[img:640:480]http://img403.imageshack.us/img403/9739/rally21ry0.jpg[/img]
hier lag nog een fotocamera in! is nu bij de organisatie (was best een geinig cameraatje...)

mn pa reed in een austin healy 3000 mk3 en een alfa Romeo Giulietta Spider Veloce.
heerlijke dag gehad 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 27 mei 2008, 11:20

De Beta had ik vrijdag even meegekregen om bier te halen. Kan geen toeval zijn. 8) Het was overigens niet mijn camera.

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden
Contacteer:

Bericht door Dinkel » 08 jun 2008, 19:59

Waanzinnig dat er nog Beta's zijn die rijden . . . In m'n jeugd zag je ze altijd al met plekjes roest.

BGT met 6pot: ook zo'n dikke tunnel? Voor 't zelfde aantal pegels heb je een M2500 TVR. Met ietsje kietel 150 pk en lichter dan de MG.

Wim weet hoe dat scheurt. Hoge Want-One factor toch?

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 08 jun 2008, 20:23

Dinkel schreef:Waanzinnig dat er nog Beta's zijn die rijden . . . In m'n jeugd zag je ze altijd al met plekjes roest.

BGT met 6pot: ook zo'n dikke tunnel? Voor 't zelfde aantal pegels heb je een M2500 TVR. Met ietsje kietel 150 pk en lichter dan de MG.

Wim weet hoe dat scheurt. Hoge Want-One factor toch?
2500M is underpowered omdat de Amerikaanse versie van de TR6 unit gebruikt wordt. Schroef er een set SU's (of Webers) op, en ik vermoed dat e.e.a. al beter van de plek gaat!
Zitpositie is ruk, maar dat is 't waard! :)

Goddamn, afgelopen week een Reliant Scimitar voor ECHT weinig door m'n vingers laten glippen! :( :cry: :evil:

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden
Contacteer:

Bericht door Dinkel » 08 jun 2008, 21:29

Echt weinig . . . . maar er moest voor echt veel tegenaan!

M2500: 150 pk TR6 dus dat komt wel goed.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 08 jun 2008, 22:27

Dinkel schreef:Echt weinig . . . . maar er moest voor echt veel tegenaan!
Slechts een trip naar de UK met een autoambulance, RDW keuring en misschien nog wat belastingdingetjes...
Dinkel schreef:M2500: 150 pk TR6 dus dat komt wel goed.
't Is '2500 M' ;)
Standaard slechts een magere 106 pk... En je merkt helaas echt goed dat de auto meer aan kan, daardoor 'mis' je wat spanning.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten