Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Philipoo » 23 nov 2023, 12:39

HJ2 schreef: 23 nov 2023, 11:29 Neem een Evora ;-)
Nee ik wil een lotus.. :tong:

nee zonder dollen, prachtig een evora, maar ik zou dan eigenlijk een 400+ willen, maar dan vind ik het interieur weer zo lelijk.. en zitten de stoelen veel hoger dan in de 350.

dan maar een 3-eleven?

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 23 nov 2023, 13:02

HJ2 schreef: 23 nov 2023, 10:51 er is vaak een lichte concentratie in de regio Delft ;-)
Ik bedoel meer;
Waar online?
Facebook groepen?
Forum? :tooth: :lol:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 23 nov 2023, 13:21

Nederlands forum werd een klein clubje harde kern toen ik mijn Lotus net had en was vrij snel dood geloof ik.
Belgisch forum ligt aan infuus geloof ik. Stelt ook niks meer voor.
De Duitsers zijn fanatiek maar te ver weg.
UK heb je aantal.

Er is in Zuid Oost Brabant / Noord Limburg een whatsapp groep voor lightweights? Geloof dat Roy de beheerder is.

Rest is er niet veel geloof ik.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Philipoo » 23 nov 2023, 13:51

Ik zit nog in een exige V6 appgroep, maar daar heb je niet zo veel aan

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door HJ2 » 23 nov 2023, 14:03

Tijd voor een nieuw groepje!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door JP » 23 nov 2023, 14:24

Heb 'ie daar nog tijd voor, Erik ? :coffee:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 23 nov 2023, 16:43

JP schreef: 23 nov 2023, 14:24 Heb 'ie daar nog tijd voor, Erik ? :coffee:
Nee, daar heb ik dan weer geen behoefte aan. :tooth:
Ik spreek 'm wel een keer aan. Maar ja, dan moet je ook net buiten lopen ofzo.

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Elise » 23 nov 2023, 19:40

www.seloc.org is toch wel hét forum wat lekker actief is, www.lotusforum.be is zo goed als dood

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9106
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 23 nov 2023, 19:57

LCH is toch redelijk actief?
https://www.lotusclubholland.nl

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 23 nov 2023, 20:00

smiley schreef: 23 nov 2023, 19:57 LCH is toch redelijk actief?
https://www.lotusclubholland.nl
Ik zit in de whatsapp groep van hun. Dat moet je ding zijn zeg maar.

Wel flink wat activiteiten om aan deel te nemen.

Ik ben alleen lid geworden voor de circuitdagen. En HARC.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9106
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 23 nov 2023, 20:05

Ik krijg wel eens het gevoel dat de lotus circuitrijders maar een heel klein % van de eigenaarsgroep?

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 23 nov 2023, 20:51

Ja dat gevoel heb ik ook. En “bouwers” is ook een ding. Ik pas er niet echt tussen, en dat is meer dan prima.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 24 nov 2023, 21:43

Oja, en ik ga over naar de dark side.

Even kosten plaatje gemaakt om de Duratec 2.5 conversie in de Lotus perfect te maken. De kit is voor een 2/2.3 perfect, niet voor 2.5.

Twijfelde al een jaar of 2 maar de 2/2.3 litre conversie kit wordt los verkocht, de motor los verkocht, B4BP versnellingsbak met sterkere lagers en platen sper en nog wat spullen (ook nog een C4BP bak liggen)

Dit wordt komende week afgeleverd. blok/bak/subframe/motorsteunen/etc.

Jaartje atmosferisch rijden en dan kijken voor rotrex. 245pk op de wielen (Duratec) zijn er geen 310 :)

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9106
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 24 nov 2023, 22:14

2.5 met rotrex.
Zo dan, dan kun je er wel 500pk uithalen als je helemaal gek gaat doen :df:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door HJ2 » 24 nov 2023, 23:33

Jij blijft ook maar (ver) bouwen he?!

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 25 nov 2023, 03:37

smiley schreef: 24 nov 2023, 22:14 2.5 met rotrex.
Zo dan, dan kun je er wel 500pk uithalen als je helemaal gek gaat doen :df:
Allemaal onbewezen qua betrouwbaarheid dus ik maak er Honda van. Anders loopt ie nooit zoals een opgevoerde Speedster ;)


HJ2 schreef: 24 nov 2023, 23:33 Jij blijft ook maar (ver) bouwen he?!
Ik heb steeds minder tijd. Een 2.0 of 2.3 Duratec erin leggen zou andere optie zijn maar wil meer en iets waar ik alles kant en klaar voor kan kopen. Rijden gvd!

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Alexsti » 25 nov 2023, 13:34

Nou we zien de sleutelverslagen wel weer langskomen hier.....

Ik ben met t Roverblokje van geschat 130 pktjes in mijn Elise best tevreden zeker ook kwa betrouwbaarheid in de afgelopen 10 jaar dat ik de Lotus heb, heeft tie me nooit laten staan of echt pech mee gehad.
Is ook geen circuit wagen natuurlijk, is dat het wel dan kan ik me wel voorstellen dat de naar de zucht naar meer pk's er is.
Gebruik hem meer voor leuke ritjes en soms ook om rustig te cruisen in het zonnetje met t kappie open (ik wordt ook een dagje ouder he... :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 25 nov 2023, 15:14

Misschien tzt eens een bouw topic starten.

Tevreden zijn is het mooiste dat er is ;) een standaard Elise , vooral de VVC is de fijnste auto die er is.

Mijn Duratec conversie heeft het van 2009 tot 2018 goed gedaan. Eigenlijk tot 2020 maar 2 jaar amper kunnen rijden ivm gezondheid. Bij de vorige eigenaar van 2006-2009. Naast circuit ook gewoon straat en zelfs woon werk gereden.

Woon werk
Afbeelding

Als ik een getunede 2.0 of 2.3 had gekocht was het opgelost maar ik wil dus idd een bak aan vermogen :D

De 2.5 gaat dat niet brengen en als die het brengt weet ik niet hoe die het gaat volhouden.

Tijd voor Honda. Petje op en op vrijdag naar de MacD lol

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Alexsti » 25 nov 2023, 18:40

Petje...... :mrgreen: wel achterstevoren he...

Vermogen heb ik al in de andere auto hier, wilde deze eens origineel houden wat bijna :tooth: gelukt is.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9106
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 25 nov 2023, 20:03

K20 met Rotrex. Proven technologie :thumbup:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door HJ2 » 25 nov 2023, 22:55

ErikS schreef: 23 nov 2023, 10:19 Waar vind je nou eigenlijk de meeste Nederlandse Lotus rijders?
Er rijdt de laatste tijd een Lotus in de buurt, gisteren zelfs 2. Altijd leuk om zo iemand een keer te spreken.
Suggesties genoeg maar allemaal afgebrand (waarom?!)
En nu?!

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door TLRS » 25 nov 2023, 23:38

Emiel schreef: 25 nov 2023, 15:14 Afbeelding
Wat een dik ding om te zien :D

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 26 nov 2023, 11:03

smiley schreef: 25 nov 2023, 20:03 K20 met Rotrex. Proven technologie :thumbup:
Heel dik.

Staat een JRSC te koop op marktplaats maar lijkt tijd buiten zijn maximale bereik te hebben gedraaid en het continue gefluit van dat ding ben ik ook nog niet over uit. Het geluid van de blowoff van de rotrex kun je nog naar een wielkast geleiden zodat alleen de buiten wereld er gek van gaat worden.

Eerst maar alles inbouwen en seizoen flink gas geven en zorgen dat alles heel blijft. Uitlaat van 2bular kan wel even gaan duren… zodra de spullen binnen zijn direct maar bestellen en maanden wachten.

TLRS schreef: 25 nov 2023, 23:38
Emiel schreef: 25 nov 2023, 15:14 Afbeelding
Wat een dik ding om te zien :D
Dank! En ondertussen zo laag en klein :lol:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9106
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 26 nov 2023, 11:51

Heel blijven en zo, is wel een nadeeltje van de dark side, dat wil ik dan ook nog wel op tafel gooien.
In mijn geval intake temperatuur die op warme dagen kan oplopen tot 95 graden, en een uitlaat systeem wat alle pogingen tot vulling er snel uitblaast, waardoor ik praktisch met een straight pipe rondrijd, en alleen op Zandvoort en Spa kan rijden.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 26 nov 2023, 13:42

Ja dat neem ik maar op de koop toe en kijken hoe het zo efficient mogelijk kan met zo min mogelijk issues. Exige body geeft wel ruimte om iets van lucht koeling te creëeren voor de chargecooler unit in de motorruimte.

Vooraan de radiateur boven op de andere radiateur is ook wel een ding maar daar zie ik niet 123 een oplossing voor. Heb 2 gaten gevonden in de crashbox die misschien iets kunnen doen.

Chargecooler slangen in de sil is niks aan te doen maar de slangen in de motorruimte zijn wel af te schermen. Sil zit ook vol met koelslangen (s1 geen olie leidingen)

Wel al mee bezig om eens over na te denken.

Uitlaat is wel een ding. Ik heb nu een kleine schottendemper ipv de cat en een grote hervulbare demper. Van wat ik begrijp bouwt 2bular ook zoiets voor honda/duratec. Benieuwd of dat wel ideaal is voor SC.

Wil de 2bular over het subframe uitlaat, laten ombouwen zodat er een kat onder kan en evt een 2e kleine demper.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten