Circuitdag Assen maandag 13 juli 2009

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door romo » 16 jul 2009, 23:02

Gaaf om te lezen wat daar op Assen allemaal gebeurd is....................

Van tijden en racen heb geen verstand, lees; geen ervaring, ik vind het knap dat het pak zo dicht op elkaar zit; Hulde :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Macboy » 16 jul 2009, 23:26

Hielke. Als jij die 1,5 seconden de eerste 900 meter dichtrijdt, bij Andre 30kilo optelt én ook nog eens 10m later remt op 3 plaatsen in het circuit, dan rijdt jij al mogelijk sneller !

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Hielke » 16 jul 2009, 23:50

Macboy schreef:Hielke. Als jij die 1,5 seconden de eerste 900 meter dichtrijdt, bij Andre 30kilo optelt én ook nog eens 10m later remt op 3 plaatsen in het circuit, dan rijdt jij al mogelijk sneller !
As is verbrande turf Ilija.

Intussen zit er gewoon 2,5 seconde tussen en dat staat gelijk aan 75 meter op het rechte stuk. Dat is veel kan ik je zeggen.

Hier alvast een rondje van mij in auto 2 tijdens de eerste stint. Die van Elmar en Wouter volgen ook nog.


Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Andre » 17 jul 2009, 00:28

LOL

Die hielke heeft zo veel G krachten de camera steunen begeven het:)

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door MX5T » 17 jul 2009, 00:52

Hierbij mijn waarschijnlijk overbodige analyse (klinkt positiever dan commentaar)

Vanaf 0'50" zit je aardig wat temperatuur in vooral je voorbanden te pushen en gaat de grip zichtbaar achteruit waardoor je niet meer lekker uitkomt bij de linkse knijper. De auto (wielen) wat meer laten "rollen" zal je al een stuk helpen om de 1,5 sek goed te maken, maar dat zal André je al wel verteld hebben.
Verder lijkt de E36 zich vrij neutraal te gedragen en geeft je kennelijk het vertrouwen om Ramshoek vol in te duiken. Een paar rondjes achter André aanrijden, daarna kopieren en dan moet je aardig in de buurt kunnen komen. Het is, zoals je zelf al aangegeven hebt, een baan die wat oefening vergt, maar als je voldoende lef hebt om wat te experimenteren dan gaat de leercurve wel wat steiler en dat dicht ik je, afgaande op dit filmpje, wel toe.

Het is dat door mijn project er geen budget is voor deelname aan dit soort evenementen want dit is een mooi initiatief en volg dit graag vanaf de wal waar uiteraard de beste stuurlui staan. Dit soort Time Attack format is natuurlijk niet voor iedere koereurt het geschikte parcours om zijn vaardigheden onder bewijs te stellen. De Klok geeft uiteindelijk een genadeloos oordeel, zij het dat dit natuurlijk aan interpretatie onderhevig is gezien het verschil in oa ervaring en baankennis.

@ L@urens
Welke stand gaf jouw stopwatch aan ?

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door L@urens » 17 jul 2009, 08:38

Ringmazda schreef:@ L@urens
Welke stand gaf jouw stopwatch aan ?
Mijn stopwatch is helaas nog nooit op Assen geweest... moet nog wel dit jaar!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Macboy » 17 jul 2009, 09:43

Hielke schreef:Intussen zit er gewoon 2,5 seconde tussen en dat staat gelijk aan 75 meter op het rechte stuk. Dat is veel kan ik je zeggen.
Is 75 meter veel ? En hoeveel is in 6 bochten 5 meter later remmen ? 30 meter. Dan blijft er 45 meter over. Op een circuit dat jij niet kent en Andre wel. En jij bent 30 kilo zwaarder.

Nu moet je echt ophouden Hielke, anders neem ik je nooit meer serieus.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door L@urens » 17 jul 2009, 10:27

Macboy schreef:Is 75 meter veel ? En hoeveel is in 6 bochten 5 meter later remmen ? 30 meter. Dan blijft er 45 meter over. Op een circuit dat jij niet kent en Andre wel. En jij bent 30 kilo zwaarder.
Alleen, 5 meter later remmen betekend niet dat je 5 meter op start/finish wint natuurlijk.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Hielke » 17 jul 2009, 10:27

Macboy schreef:
Hielke schreef: Nu moet je echt ophouden Hielke, anders neem ik je nooit meer serieus.
Ja maar ik kan hier toch publiekelijk niet gaan zeggen dat ik (en Elmar, en Joost) hem de volgende keer verschrikkelijk om de broek gaan rijden!?

We gaan dat gezien onze progressie natuurlijk wel doen, maar opschrijven en zeggen, dat kan niet.

:lol:

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door MX5T » 17 jul 2009, 10:47

Hielke schreef:Intussen zit er gewoon 2,5 seconde tussen en dat staat gelijk aan 75 meter op het rechte stuk. Dat is veel kan ik je zeggen.
Stop eens nieuwe batterijen in je calculator, 2,5 sek op een gemiddelde rondetijd van 2.05,4 + 2.07,9 : 2 over een baanlengte van 4555 meter is toch 90 meter (een verschil van 20% !!)

5 meter later remmen betekent afhankelijk van de beginsnelheid dat je ofwel de longitunale versnelling met 15% moet verhogen, bijv van 1,0 g naar 1,15 g ofwel dat je bochtingangssnelheid ruim 5 kmu hoger moet zijn. Voor zover ik uit de data kon opmaken zit H reeds aardig aan de maximale remvertraging en moet dan de ingangssnelheid omhoog. Lukt hem dit dan kan dat 5 meter later remmen hem een tijdwinst opleveren voor de bocht van ca 0,2 sek = 7,2 meter en mocht hij de ingnagssnelheid met 5 kmu kunnen verhogen en deze hogere snelheid de hele bocht kunnen vasthouden dan ligt er in de ook nog een bonus van 0,1 tot 0,3 sek (= 3,5 tot 11 meter).
Ja er zijn mogelijkheden voor H om zich te verbeteren.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Michel P » 17 jul 2009, 10:48

Ringmazda schreef:Hierbij mijn waarschijnlijk overbodige analyse (klinkt positiever dan commentaar)

Vanaf 0'50" zit je aardig wat temperatuur in vooral je voorbanden te pushen en gaat de grip zichtbaar achteruit waardoor je niet meer lekker uitkomt bij de linkse knijper. De auto (wielen) wat meer laten "rollen" zal je al een stuk helpen om de 1,5 sek goed te maken, maar dat zal André je al wel verteld hebben.
Verder lijkt de E36 zich vrij neutraal te gedragen en geeft je kennelijk het vertrouwen om Ramshoek vol in te duiken. Een paar rondjes achter André aanrijden, daarna kopieren en dan moet je aardig in de buurt kunnen komen. Het is, zoals je zelf al aangegeven hebt, een baan die wat oefening vergt, maar als je voldoende lef hebt om wat te experimenteren dan gaat de leercurve wel wat steiler en dat dicht ik je, afgaande op dit filmpje, wel toe.

Het is dat door mijn project er geen budget is voor deelname aan dit soort evenementen want dit is een mooi initiatief en volg dit graag vanaf de wal waar uiteraard de beste stuurlui staan. Dit soort Time Attack format is natuurlijk niet voor iedere koereurt het geschikte parcours om zijn vaardigheden onder bewijs te stellen. De Klok geeft uiteindelijk een genadeloos oordeel, zij het dat dit natuurlijk aan interpretatie onderhevig is gezien het verschil in oa ervaring en baankennis.

@ L@urens
Welke stand gaf jouw stopwatch aan ?
Mooie analyse, het heeft je op Malmedy al eens een e30 325i opgeleverd, in een spannende challenge. Was toen ook zeer vermakelijk en leerzaam en leuk. Het bleek toen ook erg close te zijn.

Michel

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Hielke » 17 jul 2009, 12:16

Elmar die de eerste rondjes maakt. Zijn tempo is direct al vrij goed. Veel beter dan dat van mij.


Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Rupie » 17 jul 2009, 12:48

Ik heb de files ff bekeken Hielke, en wat mij opvalt is dat je inderdaad eerder begint met remmen, maar dat ook je bochtsnelheden bijna overal lager liggen dan die van Andre. Dus de meest ideale lijn heb je ook nog niet gevonden, ballen heb je volgens mij wel, gezien het filmpje. Dat gaat hard, en weinig plekken waar je (volledig) van het gas af gaat.

Overigens vind ik je consistentie in rondetijden ook knap.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Bert ///M3 » 17 jul 2009, 12:49

Elmar heeft ook al vaker op Assen gereden en rijd zelf ook een E36, go figure.

Hij zal alleen even moeten wennen aan het gebrek aan vermogen :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door allen » 17 jul 2009, 12:52

Wat is dat voor versnellingspook joh! Lijkt wel uit een Yugo te komen zoals dat wiebelt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Hielke » 17 jul 2009, 14:34

Wouter in z'n opwarmronde en anderhalf snel totdat de camera er echt geen trek meer in had.


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Knot » 17 jul 2009, 17:11

Mooi om te zien die beelden, elmar die meteen rustiger schakelt, meer in 4.. Wouter die net als mij een agresieve stijl heeft en meer naar 3 terug gaat.... al is het in 4 volgens mij net zo snel (einde rechte stuk en chicane andere rechte stuk).

Andre heeft me wat laten zien, maar de 130i gedraagt zich toch net wat anders dan een E36 natuurlijk!

Heb in deze filmpjes voor mezelf op de baan al een dikke seconde gevonden, de andere seconde is het netjes aanremmen en minder blokkeren (en toch zie ik de heren hier er ook iets last van hebben, de shiftlock)... Als we weer autotje 1 huren (nu maar 1x in gereden) moet ik wel een 2.07hoog kunnen rijden!

Wanneer gaan we weer? :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Hielke » 17 jul 2009, 18:13

Is komende maandag te vroeg?

:lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Knot » 17 jul 2009, 18:23

Denk dat ik geen vrij mag nemen dan, er is al eentje van de afdeling op vakantie..... zelf ben ik van 24 aug tot 13 sep weg maar 2e helft sep of okt doe ik zeker mee als er dan een mogelijkheid is!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Hielke » 17 jul 2009, 18:30

Het moet raar lopen als deze challenge dit jaar geen vervolg krijgt Rody.

Ik vind dat Koopman Racing goede spullen heeft geleverd. Zoals je weet hebben ze ook zwaarder materiaal in hun arsenaal. En zo'n 120 diesel lijkt mij persoonlijk heel leuk.

Anderzijds zijn de E36's heel toegankelijk. Een leuk rijdende en niet te moeilijke auto.

Ik zet jouw video-ronden niet online want dit waren echt je eerste ronden op deze baan in race-configuratie. Had de camera het uitgehouden dan waren je laatste ronden in de snelle E36 mooi materiaal geweest.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Knot » 17 jul 2009, 18:40

Zet maar lekker online hoor, elk advies is welkom, of zet ze op youtube en stuur je mij de linkjes, dan vinden mensen ze ook wel als ze even doorklikken. Vond het zelf al een hele prestatie om van 2,23 via 2,20 naar uiteindelijk een 2,10 te rijden die dag! Mocht ik een 2e keer in de #1 E36 was het nog ietsje sneller gegaan denkik.

Alleen die yugo pook E36 wil ik echt niet meer zien.... E36 #1 vond ik super. Verder ben ik ook fan van de 120d, stuurt strak, frissere auto, goedkope brandstof en zeker zo competatief!
Laatst gewijzigd door Knot op 17 jul 2009, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door RJay » 17 jul 2009, 18:41

Hielke, met welk programma kan ik die files lezen? Ben toch ook best wel geinteresseerd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Bert ///M3 » 17 jul 2009, 18:53

Waarschijnlijk performancetools van Racelogic.


Koopman heeft idd wel zwaarder materiaal, tot M3 GTR en een E46 WTCC aan toe, maar zo'n E36 is toch juist lachen. Blijft een beetje betaalbaar, rij je hem plat ben je 1000 kwijt, maw geen mega bedragen. Niet te snel, E36 325i is juist ook makkelijk en toegankelijk idd, ga je naar M3 of nog zwaarder dan word het al lastiger om op sommige punten het gas er op te laten staan en dan zijn de ervaren rijders meer in het voordeel denk ik.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door Hielke » 17 jul 2009, 19:12

R.J schreef:Hielke, met welk programma kan ik die files lezen? Ben toch ook best wel geinteresseerd.
Zoals Bert al zegt met de gratis RaceLogic software. Die vind je hieronder:

http://www.performancebox.co.uk/dlsoftware.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door RJay » 17 jul 2009, 19:18

Hielke schreef:
R.J schreef:Hielke, met welk programma kan ik die files lezen? Ben toch ook best wel geinteresseerd.
Zoals Bert al zegt met de gratis RaceLogic software. Die vind je hieronder:

http://www.performancebox.co.uk/dlsoftware.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je mij dan ook die file'tjes mailen? :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten