RS4 (B5)
- Black pearl
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 10:04
Re: RS4 (B5)
Het ziet er goed uit. Ik ben erg benieuwd.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
Anders ik wel.
Het duurt nog wel even wegens werk en andere zaken, maar voor de zomer moet het gebeurd zijn.
Bij voorbaat, topsnelheid zal niet veranderen, de toerenbegrenzer in de 6e wordt sowieso al gehaald. En ik heb nog geen goede oplossing gevonden om dat aan te passen en weet ook niet of ik dat wel wil.
Het duurt nog wel even wegens werk en andere zaken, maar voor de zomer moet het gebeurd zijn.
Bij voorbaat, topsnelheid zal niet veranderen, de toerenbegrenzer in de 6e wordt sowieso al gehaald. En ik heb nog geen goede oplossing gevonden om dat aan te passen en weet ook niet of ik dat wel wil.
Re: RS4 (B5)
super ding, ben ook erg benieuwd wat ie eruit gaat braken.
top is nu al snel zat, zou ik niets aan doen...straks draai je de rommel in de soep
1 ding vindt ik erg lelijk en dat is het stuur uit de b5, dit stuur en dat van de cabrio vindt ik echt een hondslelijk stuur.
wil je dat niet eens veranderen?
top is nu al snel zat, zou ik niets aan doen...straks draai je de rommel in de soep
1 ding vindt ik erg lelijk en dat is het stuur uit de b5, dit stuur en dat van de cabrio vindt ik echt een hondslelijk stuur.
wil je dat niet eens veranderen?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
Nee, het stuur blijft. Interieur en exterieur blijft zoveel mogelijk origineel.
Dit stuur was een optie voor de RS4. IRL is het stuur mooi (vanwege alcantara) en mooier dan waarmee deze RS4 origineel geleverd is:
Dit stuur was een optie voor de RS4. IRL is het stuur mooi (vanwege alcantara) en mooier dan waarmee deze RS4 origineel geleverd is:
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: RS4 (B5)
Hoe hard loopt hij in 6?wjn schreef:Anders ik wel.
Het duurt nog wel even wegens werk en andere zaken, maar voor de zomer moet het gebeurd zijn.
Bij voorbaat, topsnelheid zal niet veranderen, de toerenbegrenzer in de 6e wordt sowieso al gehaald. En ik heb nog geen goede oplossing gevonden om dat aan te passen en weet ook niet of ik dat wel wil.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
Theoretisch gaat ie met 307 in de begrenzer in de 6e, uitgaande van standaard banden/velgen maat etc.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: RS4 (B5)
Yep.....
PFFFFFF
PFFFFFF
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
In Engeland hebben ze deze nokkenassen ingebouwd en het verschil gemeten. Interessant is dat, in tegenstelling tot na motoren, over het geheel meer vermogen wordt geleverd. De turbodruk is ook nog eens 0,2 - 0,25 bar lager (door betere flow), dus minder stress.
- Bijlagen
-
- peter+cams+vs+no+cams0001.jpg (290.3 KiB) 2704 keer bekeken
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: RS4 (B5)
Allemachtig wat een POWER!!
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: RS4 (B5)
Ziet er goed uit...
Die paar dipjes(what's in a name) zijn ook mooi afgevlakt.
Kortom een dikke van deze kant.
Die paar dipjes(what's in a name) zijn ook mooi afgevlakt.
Kortom een dikke van deze kant.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: RS4 (B5)
Bijna 700pk
Re: RS4 (B5)
Uhmmm aan zijn post te lezen is dit gewoon gemeten, maar niet op zijn auto....... of heb ik het mis?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: RS4 (B5)
Daar zat ik idd ook ff naar te kijken.....maar wat een power!
Re: RS4 (B5)
Staat onder de uitdraai Peters....
Dus das niet de zijne lijkt me... hij post deze uitdraai volgens mij om het verschil te laten zien....
Dus das niet de zijne lijkt me... hij post deze uitdraai volgens mij om het verschil te laten zien....
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
Klopt idd, niet mijn auto, sorry voor de onduidelijkheid. Dit is de eerste RS4 met deze nokkenassen en een uitdraai, en het ziet er gewoon erg goed uit. Het geeft wel een vertekend beeld, want een hoop mensen zouden bv. 300nm bij 2500rpm al erg veel vinden. Op deze grafiek zit dat er een beetje kleintjes uit
De mijne komt nog wel, toevallig vandaag wat anders opgehaald. Movit remset voor op de achteras, 322mm schijven met 4 pots klauwen:
De mijne komt nog wel, toevallig vandaag wat anders opgehaald. Movit remset voor op de achteras, 322mm schijven met 4 pots klauwen:
- Bijlagen
-
- bremsehintenneu.jpg (127.4 KiB) 2399 keer bekeken
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
Bijna klaar. Uitlaat aangepast aan de uitlaatspruitstukken (hierboven ergens gepost), kanalen en zittingen bewerkt (hoeken eruit), inlaat nog in dubio, want dat grotere inlaatspruitstuk is nog steeds niet leverbaar
- Bijlagen
-
- IMG_1014.jpg (159.88 KiB) 2172 keer bekeken
-
- IMG_1015.jpg (144.05 KiB) 2172 keer bekeken
-
- IMG_1018.jpg (75.64 KiB) 2172 keer bekeken
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: RS4 (B5)
Is het niet een idee om het inlaatspruitstuk op maat te laten maken?
Er zit hier iemand op het forum die dat volgens mij heeel goed kan
Er zit hier iemand op het forum die dat volgens mij heeel goed kan
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: RS4 (B5)
In Purmerend staat ook zo'n RS4 met mooie Porsche remklauwen. Ding is volgens mij ook niet geheel standaard..
Gaaf ding WJN.
Gaaf ding WJN.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: RS4 (B5)
Hey WJN,
Zijn dit nieuwe cilinderkoppen of heb je de bestaande laten bewerken?
Ziet er wel verdomde mooi uit allemaal.
verders: je neemt een movít set voor de achteras...wat heb je dan op de vooras?
Zijn dit nieuwe cilinderkoppen of heb je de bestaande laten bewerken?
Ziet er wel verdomde mooi uit allemaal.
verders: je neemt een movít set voor de achteras...wat heb je dan op de vooras?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
Dit zijn bestaande die schoongemaakt e.d. zijn, niet van een RS4 maar van een 2.8V6 (mooi zo'n bouwdoos). Geen last van scheuren in/met dit soort koppen (vreemd maar waar).
Nieuwe (inconel) kleppen, veren, etc. Gevlakt, verbrandingskamers "uitgeliterd" (weet er geen beter woord voor).
In principe hou ik straks een komplete motor over (op wat zaken als dynamo, aircocompressor etc. na). Dus wie een S4 een 500pk RS4 spec wilt geven.....
Die Movit achter komen origineel van een 993 voorzijde. Voor komen ook 4-zuiger Porsche klauwen, een maat groter (996Turbo versie) gecombineerd met de Quattro 360mm schijven. Die schijven zouden een betere kwaliteit (moeten) zijn dan de standaard RS4 schijven. Remblokken gewoon standaard Porsche, die kombi zou goed moeten werken. Ik hoef er niet persé het circuit mee op, dan had ik wel voor wat anders gekozen
Waarschijnlijk ga ik er volgende week aan beginnen, ik moet ook nog steeds de winterbanden eraf halen (na de wintersport heb ik er eigenlijk niet meer mee gereden, behalve naar het poetsbedrijf ).
Nieuwe (inconel) kleppen, veren, etc. Gevlakt, verbrandingskamers "uitgeliterd" (weet er geen beter woord voor).
In principe hou ik straks een komplete motor over (op wat zaken als dynamo, aircocompressor etc. na). Dus wie een S4 een 500pk RS4 spec wilt geven.....
Die Movit achter komen origineel van een 993 voorzijde. Voor komen ook 4-zuiger Porsche klauwen, een maat groter (996Turbo versie) gecombineerd met de Quattro 360mm schijven. Die schijven zouden een betere kwaliteit (moeten) zijn dan de standaard RS4 schijven. Remblokken gewoon standaard Porsche, die kombi zou goed moeten werken. Ik hoef er niet persé het circuit mee op, dan had ik wel voor wat anders gekozen
Waarschijnlijk ga ik er volgende week aan beginnen, ik moet ook nog steeds de winterbanden eraf halen (na de wintersport heb ik er eigenlijk niet meer mee gereden, behalve naar het poetsbedrijf ).
Laatst gewijzigd door wjn op 23 jun 2011, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: RS4 (B5)
Te mooi dit project man,gewoon super!
Overigens gister een set RS4 B5 18 inch ET20 wielen opgehaald als winterset voor de B7.
K heb eventueel nog een set merkbanden over in jouw maat (255/35-18) merk weet ik zo ff niet maar zit nog wel meer dan genoeg profiel op.
Mag je hebben als je wilt,want bij mij passen ze niet en ik wil dr natuurlijk winterbanden op.
Overigens gister een set RS4 B5 18 inch ET20 wielen opgehaald als winterset voor de B7.
K heb eventueel nog een set merkbanden over in jouw maat (255/35-18) merk weet ik zo ff niet maar zit nog wel meer dan genoeg profiel op.
Mag je hebben als je wilt,want bij mij passen ze niet en ik wil dr natuurlijk winterbanden op.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
- Auto: VW luchtgekoeld
- Locatie: Geldermalsen
Re: RS4 (B5)
Van 034Motorsport misschien? Uitlaatspruitstukken lijken daar ook vandaan te komen als ik het goed zie?wjn schreef:Bijna klaar. Uitlaat aangepast aan de uitlaatspruitstukken (hierboven ergens gepost), kanalen en zittingen bewerkt (hoeken eruit), inlaat nog in dubio, want dat grotere inlaatspruitstuk is nog steeds niet leverbaar
Leuk dat 3.0 koppen dus op de 2,7 passen. Wist het tot nog toe alleen van de 2,8 koppen.
Ga je je drijfstangen nog aanpassen (gezien het beoogde vermogen) ?
Hoe/wie wordt het motornmanagement aangepast?
Leuke build/thread!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: RS4 (B5)
Wel goed opgelet trouwens. Het zijn idd koppen van een 2.8, heb de tekst al aangepast.Walter Dendunne schreef:Van 034Motorsport misschien? Uitlaatspruitstukken lijken daar ook vandaan te komen als ik het goed zie?wjn schreef:Bijna klaar. Uitlaat aangepast aan de uitlaatspruitstukken (hierboven ergens gepost), kanalen en zittingen bewerkt (hoeken eruit), inlaat nog in dubio, want dat grotere inlaatspruitstuk is nog steeds niet leverbaar
Leuk dat 3.0 koppen dus op de 2,7 passen. Wist het tot nog toe alleen van de 2,8 koppen.
Ga je je drijfstangen nog aanpassen (gezien het beoogde vermogen) ?
Hoe/wie wordt het motornmanagement aangepast?
Leuke build/thread!
Ik zat te denken aan de 3L ombouwen die er in omloop zijn, vandaar.
Uitlaatspruitstukken komen van MRC vandaan. 034 maakt zover ik weet geen Inconel uitlaatspruitstukken. Wel andere "leuke" spullen.
Drijfstangen zijn idd aangepast, evenals de lagers. De standaard zuigers zijn gebruikt, zijn standaard al gesmede zuigers van Mahle.
Qua motormanagement, daar ben ik nog niet uit. Ik heb goede ervaringen met JD. Echter er zijn ook 2 erg goede tuners in Duitsland voor dit type auto. Probleem daarmee is de afstand, mocht er wat aangepast moeten worden.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: RS4 (B5)
K zou zeker ook ff bij erdal gaan vragen...voor de software..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Geertmans en 215 gasten