Ferrari 458 Italia

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Sperdy » 23 mar 2013, 21:47

romo schreef:Is zo`n kar nu een beetje "normaal" te rijden op `s Heerenwegen, of is het allemaal too much?
Moet je echt zelf eens proberen Romo. Dan heb jij voor jezelf het antwoord.

Mooi verhaal Ron.
Ja, de traktie is geweldig van die 458, en dat met 560? pk of zo iets? Ik vind het motorblok buitenaards geweldig. En dat geluid. Bizar.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Sperdy » 24 mar 2013, 10:02

Ron4S schreef:Ferdinand, dat verhaal met de remmen herken ik heel erg. De keramische remmen van mijn Porsche "voelen" totaal anders dan de keramische remmen van Ferrari's. Het verschil is het grootste als ze koud zijn.
Je hebt het idee dan bij de Ferrari door het schutbord heen te moeten trappen voordat er iets gebeurt, sterk overdreven natuurlijk want het remt uiteindelijk echt wel.

Als de remmen warm zijn, remt de Ferrari net als Porsche alsof je een anker uitgooit. Ongelooflijk.
Maar de remmen van de Ferrari zijn moeilijker te doseren vond ik. Lamborghini schijnt dat ook te hebben (nooit zelf mee gereden), dus wellicht kwestie van leverancier.
Denk wel eens om pccb's onder mijn Spyder te zetten. Gewoon voor de lol. Maar dat gaat nergens over, denk ik dan weer, ik rij alleen maar tussen het woon-werk verkeer met dat ding van mij. En die stalen remmerij voldoet prima (bijvoorbeeld zo veel beter dan die 135i die ik had). Voor trackday's is misschien wat anders.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Fernando » 24 mar 2013, 10:23

Sperti Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Sperdy » 24 mar 2013, 10:45

Fernando, je hebt gelijk. Dus hier een detailfotootje - is al eens geplaatst op DF - maar details zijn prachtig
Welke detail van deze rode schone, bevalt je het best?

Afbeelding[/quote]

Online
Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Niels v/d burgh » 24 mar 2013, 10:47

De inhoud natuurlijk !!

Je hebt over het rode bikini broekje, mag ik hopen ?? :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Macboy » 24 mar 2013, 18:01

Geen 458 voor jou dus ! Maar desondanks mooi verhaal. En die bikini is wel briljant :love:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Emiel » 24 mar 2013, 18:19

Rode bikini's zijn overal, via internet te bestellen, diverse winkels.
Vrouwen zijn overal, je kan ze opduikelen in de kroeg, dating sites,in huren, laten invliegen,

Die 458, tja ik zie ze niet zo vaak, lekker ding is dat zeg :hangloose:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Sperdy » 24 mar 2013, 19:51

Macboy schreef:Geen 458 voor jou dus ! Maar desondanks mooi verhaal. En die bikini is wel briljant :love:
Klopt, ik vond de 458 een sensatie op sommige punten en een teleurstelling op andere punten.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Robin » 27 mar 2013, 08:32

Even serieus. Je hebt toch wel foto's van die kar he?

Toen mijn dealer zo'n ding 'ns had (2 jaar terug, 'n zwarte) heb ik daar ook 'n paar foto's van gemaakt.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Robin » 28 mar 2013, 10:05

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Rupie » 28 mar 2013, 10:36

Lol man, met zo'n review interesseert het me niet of het wel of niet gebeurd is. Wel uitgebreid de tijd nemen voor wen Cayman verslag, maar de Ferrari komt er met twee regels maar bekaaid vanaf :tong uitsteken:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Andre » 28 mar 2013, 10:53

Ik heb laatst ook met een 458 gereden op circuit assen.

Het geluid en de schakel tijden zijn niet van deze aarde. Mega gaaf. Qua sturen heb je het gevoel dat je op de vooras zit. Heel direct. Ja dit is wel een auto.

Heb relatief rustig gereden, onverzekerd op circuit met een ferrari op de grens rijden is ongeveer hetzelfde als een thaise wippen zonder condoom en dan denken dat je zonder bloemkolen op je lange jan weer naar huis kan.

Hadden alleen problemen met het geluid op assen. Teveel db:)

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Robin » 28 mar 2013, 11:27

LOL, hij was ook erg stug toch?:)

Totnutoe heb ik 't idee dat ie niet heeft gereden en maar wat heeft neergepend, uit de duim gezogen.

Als dat niet zo is zeg ik bij dezen : I stand corrected en sorry.

Maar ik heb m'n twijfels.
Even triggeren: :kikker:
Eerst was de 135i Schnitzel in alles beter dan wat dan ook, nu is 't chassis weer minder dan de 1M, geen touw aan vast te knopen. Iedereen kan leven met 'n 991 met electrische besturing , maar Ferdinand niet, de rwd 991 is het helemaal niet, de awd het beste wat er is(vele testrijders/goede carjourno's denken exact andersom...raar) en 'n nieuwe Cayman is met 326 pk(1 pk meer dan standaard) een levensgevaarlijke doodskist. :D

\
Kortom, ik weet niet wat ik bij hem nou wel of niet moet geloven. Ik lees waarschijnlijk verkeerd, my bad sorry Ferdinand, ik snap je posts vaak niet. Je rijbeleving van auto's... Neem me niet kwalijk.

Maar met de 458 'proefrit' ligt 't er nog te dik bovenop dat 't uit de duim gezogen is.
Zoniet, dan sorry.

Misschien ben ik paranoïde want ik denk ook aan 1, 2 jaar terug dat een persoon zich 'voorstelde' met z'n nieuwe 458 en iedereen viel over elkaar heen om 'm te feliciteren. Enthousiame. Ik ook!

Was gewoon 'n fakert bleek toen....

Tja. :bag:

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door WJ » 28 mar 2013, 13:43

Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door dvh » 28 mar 2013, 13:58

Afbeelding

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Robin » 28 mar 2013, 14:22

Tja. Tuurlijk snap ik dat 100% van de autoliefhebbende mensheid een 458 goed tot zeer goed vindt. Al dan niet van testberichten of zelf rijden. Bottleneck kan vormgeving en vooral de PRIJS zijn. Maar buiten dat blijkt dat ding ongeveer second to none als't om beleving/emotie/directheid/snelheid/sturen etc gaat.

Maar hij is te stug, ook al heeft niemand daar ooit 'n woord over gerept. En of ik 't nou lees alsof alle systemen inderdaad UIT stonden(zo lees ik 't) tijdens 'n deel van de proefrit. Ik-geloof- er-geen-reet-van.

Ook 'n Ferrari California die toch niet zo leuk/lekker is als z'n eigen Boxster Spyder. God.Hoe biased kan je zijn?

Heb ik 't fout, so be it.

Dan is een sorry van mijn kant op z'n plaats.

Maar waar blijven de foto's. :hmmm:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Macboy » 28 mar 2013, 23:14

Andre schreef:Heb relatief rustig gereden, onverzekerd op circuit met een ferrari op de grens rijden is ongeveer hetzelfde als een thaise wippen zonder condoom en dan denken dat je zonder bloemkolen op je lange jan weer naar huis kan.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
JWD
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 nov 2008, 00:53
Locatie: Rotterdam

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door JWD » 28 mar 2013, 23:44

Een Ferrari stug noemen is hetzelfde als een....... shit ik ben niet zo goed als Andre hierin. :ongeveer als:

Ik heb nog niet in de 458 gereden (ja in de garage op en neer) om het simpele feit dat ik dan moet gaan sparen voor een 458, iedereen die ik ken die van een 430 naar een 458 is gegaan zegt dat hij ZOveel beter is.
De grap is echter wel dat ik ook 1 iemand ken die van een 430 naar een 458 is gegaan en daarna naar een.... 430 Scuderia om het simpele feit dat de 458 veel klinischer is dan een 430 en al helemaal de hardcore Scud, waardoor de algemene rijervaring minder is.

Of de review waar of niet waar is kan ik niet zeggen, dat hij niet strookt met wat ik uit de eerste hand van de auto gehoord heb wel, for what it's worth.

Misschien toch maar eens een een ritje met de 458 maken zodat ik weer zo'n prachtige video review kan opnemen zoals ik een tijd terug met de California heb gedaan. ;)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Sperdy » 29 mar 2013, 15:49

Allemensen, Robin, get a live..

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Robin » 29 mar 2013, 16:26

:blabla:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5284
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Kasteel » 29 mar 2013, 16:31

JWD schreef:Een Ferrari stug noemen is hetzelfde als een....... shit ik ben niet zo goed als Andre hierin. :ongeveer als:

Ik heb nog niet in de 458 gereden (ja in de garage op en neer) om het simpele feit dat ik dan moet gaan sparen voor een 458, iedereen die ik ken die van een 430 naar een 458 is gegaan zegt dat hij ZOveel beter is.
De grap is echter wel dat ik ook 1 iemand ken die van een 430 naar een 458 is gegaan en daarna naar een.... 430 Scuderia om het simpele feit dat de 458 veel klinischer is dan een 430 en al helemaal de hardcore Scud, waardoor de algemene rijervaring minder is.

Of de review waar of niet waar is kan ik niet zeggen, dat hij niet strookt met wat ik uit de eerste hand van de auto gehoord heb wel, for what it's worth.

Misschien toch maar eens een een ritje met de 458 maken zodat ik weer zo'n prachtige video review kan opnemen zoals ik een tijd terug met de California heb gedaan. ;)
Ach wellicht heeft hij echt alles op race gezet en de auto 2 uur lang op limiet gereden, maar zijn bevindingen over het rijden sluiten niet zo met mijn persoonlijke ervaringen (maar dat kan), ook heb ik me twijfels over hoe het heeft plaats gevonden (zie dat het niet zo voor me). Twijfel er overigens minder aan dat hij er daadwerkelijk in heeft gereden :).

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Sperdy » 29 mar 2013, 21:41

Robin schreef:... maar met de 458 'proefrit' ligt 't er nog te dik bovenop dat 't uit de duim gezogen is.
Zoniet, dan sorry.

Misschien ben ik paranoïde want ik denk ook aan 1, 2 jaar terug dat een persoon zich 'voorstelde' met z'n nieuwe 458 en iedereen viel over elkaar heen om 'm te feliciteren. Enthousiame. Ik ook!

Was gewoon 'n fakert bleek toen....

Tja. :bag:
Robin, lol, ja je bent behoorlijk paranoïde. Het is echt niet zo moeilijk om een afspraakje te maken bij Kroymans Hilversum voor een stukkie sturen in een 458. Kun jij ook doen. Ik reed in een rode, een Spyder variant welliswaar (uiteraard een Spyder :) ). Was een demo, of een inruilding, of wat. Ga weg met die foto's man, iedereen weet toch wel hoe zo'n hok er uit ziet?

Wat vind ik nu van die 458, dan nog een keer op een rijtje:

- motor: compleet nieuwe wereld, geniaal goed
- schakelen: niet te berschrijven sensationeel goed
- geluid: kouwe rillingen natuurlijk, weergaloos goed
- sturen: heerlijk direct.
- interieur: vond het niets. rommelig, chaotisch, alles slecht vindbaar. Ik had er niets mee.
- stoel: brede 'glijstoel'. Geen steun onderbenen (ik heb lange benen). Geen steun zijdelings. Zetel was té hard. Niet prettig. Geen comfort.
- rijden: voor mij té veel vermogen. Een straatje opdraaien en vol vermogen, en hupsakee je staat zo maar dwars (zeker in standje race). Dat is het gevoel dat ik heb, is niet echt gebeurd. Maar als je even gas geeft voel je dat die auto wel eens alle kanten op kan gaan, die ik niet helemaal bedoeld heb. Ik voel mij dus veel veiliger in bijv. mijn Spyder, die op de een of andere manier, mij veel meer vertrouwen geeft dan deze 458.
- uiterlijk: mooie Ferrari. Vind een F12 mooier :)
- prijs: :(

Nou, dat is mijn persoonlijk belevenis met deze auto.
En nou niet meer zo paranoïde, want da's niet gezond. Als willekeurige personen dat bij je veroorzaken, moet je daar niet mee omgaan :)
Laatst gewijzigd door Sperdy op 29 mar 2013, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Bram » 29 mar 2013, 21:45

Sja, is die stand 'Race' dan misschien wat minder geschikt voor op straat en meer iets voor op het circuit, waar meer ruimte is om eens wat bandbreedtes opzij te glijden?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Sperdy » 29 mar 2013, 21:53

Bram schreef:Sja, is die stand 'Race' dan misschien wat minder geschikt voor op straat en meer iets voor op het circuit, waar meer ruimte is om eens wat bandbreedtes opzij te glijden?
Kijk Bram, die vraag kun je misschien beter aan André of iemand anders stellen. Ik heb het antwoord echt niet op je vraag. Ik denk dat je echt wel een goed potje moet kunnen sturen wil je hiermee 'volle polle' om kunnen gaan. Mij geeft de Spyder veel meer vertrouwen. Het is allemaal maar mijn persoonlijk ervaring en zegt uiteraards niets over de absolute kwaliteit van de 458 (noch de Spyder).

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ferrari 458 Italia

Bericht door Robin » 30 mar 2013, 08:48

Een ieder moet 't maar vanuit z'n eigen perspectief bekijken. Als men eerst een fiets had en daarna n 50pk stadsauto is die laatste de eerste tijd ook 'snel'.

Ik herinner me hoe ik vol verbazing en bewondering een jaar of 20 terug Tiff Needell zag driften alsof 't niks was. Die man was buitenaards bezig vond ik. Dat kan 'niemand' hem nadoen.

De driftscene begon toendertijd en ik ben geen drifter a la Tiff of André (maar oefening baart gewoon kunst,) maar het is allemaal minder buitenaards dan ik dacht. Het is helemaal niet buitenaards. Hetzelfde geldt voor 'n snelle auto/achterwielaandrijver etc.

Ik kijk met andere ogen naar auto's/autotesters en hun verhalen dan vroeger. Andre begon over de 458 dat je met het stuur bijna de vooras beet had. In één zin weet je meer dan welke Nederlander ooit over 'n 458 schreef betr de besturing.

En niet om Hylke, maar die legt dus het autorijden/feel/techniek ook gewoon goed uit. Zo zijn er nog 'n paar hier, Knot, Dennis(al is 't vaak iets te smeuig:)

En nog 'n paar.

Als 'n beroemd racer/rijder 'n bepaalde auto minder vindt en er wordt wat over gezegd door 'n sterveling hoeft dat niet te betekenen dat die sterveling 't bij 't kortste eind heeft. Verschillnde rijstijlen/races/disciplines. Loeb benadert een auto anders dan Vettel. En 'n straatauto is geen racewagen etc.

Er loopt genoeg talent rond die 'n auto ook kan analyseren. Hier ook.

Waar blijven de foto's. :kikker:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten