Vandaag regende het weer 8-) EN SNEEUW!!!

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Metchu » 06 dec 2009, 21:39

yorick schreef:Gister een setje 15'' met stookrubber op de bmw geshroefd. Nog geen 100m van de sleutelruimte is een tijdelijke weg aangelegd i.v.m werkzaamheden aan een rotonde. Inmiddels is de rotonde klaar en de weg ligt er nog :D echt een leuk stukje asfalt met 2 driftbare bochten. Het is natuurlijk wel veel te klein en aan de uiteinden moet steeds worden gekeerd, maar beter dan niks!

De eerste paar keer knullig overstuur met harde tankslappers, maar een paar keer heen en weer leverde toch een paar lekkere drifts op. Ik heb zin in een driftdag om het nog wat beter onder de knie te krijgen!!

Aankomend weekend maar eens een filmpje maken. Staan zelfs lantaarnpalen, dus doordeweeks 's avonds nog even oefenen :angel:

The world is our playground! 8) 8)

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door HSR » 07 dec 2009, 12:48

Metchu schreef:
yorick schreef:Gister een setje 15'' met stookrubber op de bmw geshroefd. Nog geen 100m van de sleutelruimte is een tijdelijke weg aangelegd i.v.m werkzaamheden aan een rotonde. Inmiddels is de rotonde klaar en de weg ligt er nog :D echt een leuk stukje asfalt met 2 driftbare bochten. Het is natuurlijk wel veel te klein en aan de uiteinden moet steeds worden gekeerd, maar beter dan niks!

De eerste paar keer knullig overstuur met harde tankslappers, maar een paar keer heen en weer leverde toch een paar lekkere drifts op. Ik heb zin in een driftdag om het nog wat beter onder de knie te krijgen!!

Aankomend weekend maar eens een filmpje maken. Staan zelfs lantaarnpalen, dus doordeweeks 's avonds nog even oefenen :angel:

The world is our playground! 8) 8)
Gister nog even de afrit Gronau-West gedrift. :df: Overigens is het een stuk moeilijker grip te verbreken met een gereviseerd sperdifferentieel.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Mathieu » 07 dec 2009, 13:20

hugo schreef:
Metchu schreef:
yorick schreef:Gister een setje 15'' met stookrubber op de bmw geshroefd. Nog geen 100m van de sleutelruimte is een tijdelijke weg aangelegd i.v.m werkzaamheden aan een rotonde. Inmiddels is de rotonde klaar en de weg ligt er nog :D echt een leuk stukje asfalt met 2 driftbare bochten. Het is natuurlijk wel veel te klein en aan de uiteinden moet steeds worden gekeerd, maar beter dan niks!

De eerste paar keer knullig overstuur met harde tankslappers, maar een paar keer heen en weer leverde toch een paar lekkere drifts op. Ik heb zin in een driftdag om het nog wat beter onder de knie te krijgen!!

Aankomend weekend maar eens een filmpje maken. Staan zelfs lantaarnpalen, dus doordeweeks 's avonds nog even oefenen :angel:

The world is our playground! 8) 8)
Gister nog even de afrit Gronau-West gedrift. :df: Overigens is het een stuk moeilijker grip te verbreken met een gereviseerd sperdifferentieel.
Hij was toch kapot, he :bag: :angel:

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door HSR » 07 dec 2009, 17:03

Mathieu schreef:
hugo schreef:
Metchu schreef:
Gister nog even de afrit Gronau-West gedrift. :df: Overigens is het een stuk moeilijker grip te verbreken met een gereviseerd sperdifferentieel.
Hij was toch kapot, he :bag: :angel:

:D Niet kapot. Sperde initieel nog wel prima maar kon de slip niet vasthouden. Dus gewoon een 20 jaar oud sper waar de platen versleten van zijn (waren).

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Xave30 » 09 dec 2009, 01:01

Combi natte koude wegdek en max performance banden heeft daarnet gezorgd dat de E34 best 'dwarsjes' ging.
Eerste poging veels te veel onderstuur. Maar bij de tweede poging ging hij met zo'n 3k a 3,5k rpm met een respectable hoek halve rotonde :bag: dwars. Hoera one-tire fire :nah: Dan maar gelijk mijn afslag genomen vanwege mijn lieve medeweggebruikers.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Mathieu » 09 dec 2009, 09:00

Op dagen zoals vandaag kan ik zo intens blij zijn met mijn auto :hosanna:

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door KW » 09 dec 2009, 18:10

hugo schreef: Gister nog even de afrit Gronau-West gedrift. :df: Overigens is het een stuk moeilijker grip te verbreken met een gereviseerd sperdifferentieel.
Klinkt onlogisch, zou met goed werkende sper juist makkelijker moeten zijn...

Waarom het driften met m'n T/A niet geweldig ging is omdat de sperplaten vrijwel helemaal versleten waren (met wielen in de lucht kon ik met handen aan het wiel draaiend door de sper heen trekken, da's niet goed :mrgreen:) en er dus met gas geven maar 1 wiel ging spinnen. Nu er een nieuw LSD in zit ist een eitje om hem dwars te krijgen.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Robertdj » 09 dec 2009, 18:50

Aankomende ma/di is er kans op sneeuw. Dat is ook wel leuk, toch? :banaan:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Metchu » 09 dec 2009, 19:06

ik ga vrijdag driftbanden halen, dus ik heb wel zin :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door frank de jonge » 09 dec 2009, 19:18

Kheb ook nog een set Breytons liggen in 17" met nog goeie banden. Waren mn wintervelgen.

Doe er niks mee en mogen voor 300 eu wel weg :)

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Metchu » 09 dec 2009, 21:04

ik heb veul goedkeupere gevonden! :mrgreen:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Knot » 10 dec 2009, 07:48

Hmmz.. sneeuw.. moet ik snel remblokken wisselen vanmiddag/vanavond....

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door HSR » 10 dec 2009, 14:21

KW schreef:
hugo schreef: Gister nog even de afrit Gronau-West gedrift. :df: Overigens is het een stuk moeilijker grip te verbreken met een gereviseerd sperdifferentieel.
Klinkt onlogisch, zou met goed werkende sper juist makkelijker moeten zijn...

.
Makkelijker om slip vast te houden maar moeilijker om initieel grip te doorbreken.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Knot » 10 dec 2009, 15:27

Nah... zou wel kunnen.. een 100% sper duwt de auto eerst ook onderstuurt over de voorwielen rechtdoor totdat je met geweld overstuur opwekt... een 25% sper heb ik daar echter nog nooit wat van gemerkt.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door KW » 10 dec 2009, 16:04

hugo schreef: Makkelijker om slip vast te houden maar moeilijker om initieel grip te doorbreken.
Waarom gaat bij mij dan het 'initieel grip doorbreken' makkelijker met sper dan zonder sper?

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door HSR » 10 dec 2009, 16:14

KW schreef:
hugo schreef: Makkelijker om slip vast te houden maar moeilijker om initieel grip te doorbreken.
Waarom gaat bij mij dan het 'initieel grip doorbreken' makkelijker met sper dan zonder sper?
Gaat niet makkelijker.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Mathieu » 10 dec 2009, 16:17

Nou moet ik wel zeggen dat dat oude hok :wink: van Hugo belachelijk veel grip heeft :hmmm:
Dus kan me er wel iets bij voorstellen.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door HSR » 10 dec 2009, 16:58

Mathieu schreef:Nou moet ik wel zeggen dat dat oude hok :wink: van Hugo belachelijk veel grip heeft :hmmm:
Dus kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik verbaasde me er ook over. Het hele karakter van de wagen is veranderd door het gereviseerd differentieel. Waar voorheen op de limiet de achterkant wat onvoorspelbaar wilde handelen en ook onderstuur vrij abrupt wilde intreden is de wagen zoveel rustiger en duidelijker geworden. In bochten en afritten krijg je nu zoveel feedback dat je gewoon precies voelt wat de wagen gaat doen. Ik had ook nooit kunnen voorstellen dat het verschil zo groot zou zijn.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Sjef » 10 dec 2009, 17:04

Waar rijdt KW onder de T/A mee? Hoge sperpercentages en starre assen hebben natuurlijk wel veel invloed :mrgreen:
Met 75% sper breekt ie in de regen met normaal rijden namelijk ook echt wel stukken makkelijker initieel uit hoor. Met 25-40% heb je daar niet zon last van en moet je eerst moeite doen om uit te breken.
Op droog maakt het niet zoveel uit behalve dat je idd meer onderstuur krijgt bij sperpercentages die 50% overschrijden

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door KW » 10 dec 2009, 18:47

Geen flauw idee hoeveel % m'n nieuwe LSD is eigenlijk...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Mathieu » 11 dec 2009, 11:35

Ik zeg starre as en driften is een gouden combinatie :P
:thumbup:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Casper » 11 dec 2009, 11:40

Hebben die professionele drifters allemaal een starre as? Of gewoon een heel hoog sper%?

Madness
Berichten: 264
Lid geworden op: 27 okt 2009, 12:31
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Madness » 11 dec 2009, 11:48

Verschild echt per rijder/auto...
Maar volgens mij rijden er steeds meer jongens met een sper diff terwijl vroegen ze haast allemaal met een MIG-diff reden...

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Sjef » 11 dec 2009, 15:43

Madness schreef:Verschild echt per rijder/auto...
Maar volgens mij rijden er steeds meer jongens met een sper diff terwijl vroegen ze haast allemaal met een MIG-diff reden...
De grote namen rijden bijna allemaal met 40% sper. Vastgelast vind ik persoonlijk ook echt ruk rijden/driften. Het is een goedkope oplossing maar het levert eerst wel bakken met onderstuur. Zeker als het geregend heeft is het lastiger inzetbaar.
Lekker vermogen en 40% sper is de ideale driftsetup kwa aandrijflijn iig. Hogere sperpercentages zijn eigenlijk alleen nuttig bij rally.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Vandaag regende het weer 8-)

Bericht door Mathieu » 11 dec 2009, 15:51

Sjef schreef:
Madness schreef:Verschild echt per rijder/auto...
Maar volgens mij rijden er steeds meer jongens met een sper diff terwijl vroegen ze haast allemaal met een MIG-diff reden...
De grote namen rijden bijna allemaal met 40% sper. Vastgelast vind ik persoonlijk ook echt ruk rijden/driften. Het is een goedkope oplossing maar het levert eerst wel bakken met onderstuur. Zeker als het geregend heeft is het lastiger inzetbaar.
Lekker vermogen en 40% sper is de ideale driftsetup kwa aandrijflijn iig. Hogere sperpercentages zijn eigenlijk alleen nuttig bij rally.
Ach, over een vastgelast diff daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Als je een juiste setup hebt met wat extra negatief camber aan de voorzijde met daarbij bandjes die voldoende grip hebben en een wat losse setup achter zodat deze lekker tailhappy is met de daarbij behorende Nankang, Wanli, Roadhog etc. dan heb je bijna geen last van onderstuur is mijn ervaring.

Parkeren bij Albert Heijn is daarentegen wel ruk :oops: En ook bij Super de Boer is het niet veel beter :wink:

Oftewel ook dit is een gesmacksage zoals de duitsers wel eens plegen te zeggen :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten