Wanli

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 15 jun 2006, 15:31

EppeRRR schreef:
hahaha, dat zal wel filmwaardig materiaal zijn dan :D
Ik doe mijn best. :) Ik weet alleen nog niet of het ook gefilmd gaat worden.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 15 jun 2006, 19:09

Tom Haex schreef:Wat een namen allemaal :D

Peter, reed jij niet het liefste op échte StopFirst´s? :lol:
FirstStop is gewoon Bridgestone trouwens...

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 17 jun 2006, 11:48

wanli is een band met weinig grip, betekend dat je drift snelheid veel lager ligt als met een normale band. maar daarin tegen kun je makkelijker de grotere bochten driften. en hoe minder grip, hoe minder je ophanging/ rubbers, ed. slijten. wil je meer grip, ga je toch op droog en verneuk je je auto even.

het enigste nadeel wat ik kan bedenken voor een wanli, is dat het gaat vervelen, 1 bocht driften hoef je namelijk geen moeite voor te doen.

dus ga je van bocht naar bocht driften, met hoge snelheid erin glijden ed. en dit is heel erg risico vol.

maar een makkelijkere band om te driften is het niet, het is hetzelfde als fietsen met zijwieltjes

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 jun 2006, 13:23

Waarom op droog gaan en je auto verneuken? Liever op nat met net wat meer grip, een betere band dan de Wanli dus...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wanli

Bericht door Tristan » 07 apr 2009, 14:42

Heb Linglongs (alleen die naam al :mrgreen: ) besteld op 16' staal: 205/50-16.

Beetje driftbaar? :wink:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Wanli

Bericht door Metchu » 07 apr 2009, 14:49

ja linglongs schijnen ook goed te zijn :mrgreen:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 07 apr 2009, 15:22

Stond vanmiddag bij mn bandenboer, denk toch maar de pilot sport van die 17inch velgen af gooien en bewaren voor als de vooras kaal is. Een set van 2x 225/45/17 Roadhog Supreme 5000 moest toch nog 210 euro kosten inclusief montage en balanceren bij aanleveren van losse velgen..... en dat voor meukbanden.

Eerst nog maar eens een rondje internet, soms 300 a 350 euro voor een set van 4 "seven" velgen met meukbanden, alleen altijd ver uit de buurt, Groningen, Heerlen enz enz.... en heb het zaterdag nodig.

Ben erg benieuwd naar de L688 Tristan!

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: Wanli

Bericht door siegerdehaan89 » 08 apr 2009, 10:27

Gewoon 2e hands meuk erop leggen en ruim 4 bar erin. Winter of zomerbanden....

Heb ik ook gedaan en gaat perfecto met mijn 318iS ZONDER Sper. Ik kan lekker dwars met die meuk, helaas wel 2 versleten na 2 dagen + wat straatwerk. :mrgreen:


Ga dus weer op zoek naar andere 2e hands meuk :D :banaan:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Wanli

Bericht door duifjes.com » 08 apr 2009, 11:03

Onder de M3GT had ik Barum Bravorus ofzo *(de ex-appie M3) en de grip was eigenlijk op droog nog best oke!

Op de mR2 Turbo heb ik nog Raodhog liggen en de eerste keer op CPZ was ik zeer verbaast over hoe lang de banden het volhielden.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 08 apr 2009, 11:06

Verwar de Roadstone niet met de enige echte Roadhog Supreme he!!!! ;)

2e hands meuk heb ik genoeg gedaan, maar ben nu erg selectief geworden omdat het een combinatie van dagelijks en driftdag wordt.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wanli

Bericht door Tristan » 08 apr 2009, 11:08

duifjes.com schreef:Onder de M3GT had ik Barum Bravorus ofzo *(de ex-appie M3) en de grip was eigenlijk op droog nog best oke!

Op de mR2 Turbo heb ik nog Raodhog liggen en de eerste keer op CPZ was ik zeer verbaast over hoe lang de banden het volhielden.
Dat had ik ook met Nangkang's. Die zaten onder mijn toenmalige Leon Topsport toen ik 'm kocht. Hele dag op CPZ lopen knallen maar banden hielden het lang vol, alleen als het ging regenen waren ze bar slecht. Dus ook een goede driftband.... 8)

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 08 apr 2009, 12:26

Toen ik mijn GT van Rutger kocht zat er ook Barum Bravuris onder, 215 voor, 235 achter, wel aardig, maar toen ik de boel (na burnout uiteraard) gewisseld had voor Pilot Sport in 225 voor en 235 achter was het toch wel een wereld van verschil!

Zit nu ff te twijfelen... 2 mogelijkheden

- voor 210 euro nieuwe roadhog supreme 5000 monteren op mijn eigen achtervelgen en pilot sport banden in de schuur leggen
- voor 400 of minder een extra set beschadigde seven velgen ophalen (zelfde als ik nu heb) met sava intensa banden

Extra velgen is wel zo handig dat je makkelijk kunt wisselen of een reserveset mee kunt nemen, twijfel alleen of Sava Intensa in 225/45/17 slecht genoeg is.. kost nog 93 euro op autobandenmarkt, waar Wanli maar 64 euro kost.

http://link.marktplaats.nl/221704444" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Wanli

Bericht door duifjes.com » 08 apr 2009, 13:15

hahah idd. ik heb Roadstone.........maar goed die vielen me dus helemaal niet tegen ook niet na 5 rondjes...

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: Wanli

Bericht door siegerdehaan89 » 08 apr 2009, 13:35

@ Knot,

ik rijd ook dagelijks met mijn bmw ding. Op dit moment zitten er winterwielen voor op, en driftmeuk achter @ teveel druk, dat vinden achterliggers soms wel leuk, en ik ook. :)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Wanli

Bericht door Steven N. » 08 apr 2009, 14:00

Ja ik heb ook gewoon een stapeltje Dunlop SP's en wat gewone RE050's staan. Dat gaat met 4 bar en sper écht wel prima dwars hoor, zolang er maar niet teveel profiel op zit.

Maar Lingling moet wel goed haaks gaan, wat een geniale naam! Krijg je dan ook "sponsored by LingLong" op je wagen? 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wanli

Bericht door Tristan » 08 apr 2009, 14:07

Goed idee, even kijken of ik ergens een sticker kan laten maken met: Linglong: the worst....the best! :mrgreen:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 08 apr 2009, 16:00

Even een kort overzicht gemaakt van gegevens van autobandentest.com

http://www.olieroe.nl/driving-fun/banden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zou zeggen, de Wanli S1063, op droog gewoon goed te knallen voor dagelijks en als het regent moet je driften... kunnen de banden onder de auto blijven zitten voor dagelijks en driftdagen.

De Linglong doen het volgens die test nog beter op droog, maar ook iets meer grip op nat, ook geen verkeerde dagelijkse budgetkeuze dus!

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 09 apr 2009, 09:12

Net niet mijn maat, 215/40/17 (ik moet voor mijn 8J velgen toch echt 225/45/17 of 235 hebben)

http://link.marktplaats.nl/243461892" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn wel Wanli S1063... dus nog minder grip op nat dan de S1088.. wie slaat zijn slag? Is in Schiedam, 4 stuks.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Wanli

Bericht door Sjef » 17 apr 2009, 17:40

Sumitomo heb ik ook gehad op de e36. Helaas begonnen met een set voor en achter want de Sumitomos zaten nieuw bij een setje velgen. Ging best goed vond ik en je kon er idd op nat aardig dwars mee, echter was de auto snel onderstuurd. Dit viel een aantal instructeurs op Zandvoort ook op en 1 van de mannen ging het wel even voordoen. In tegenstelling dat ik de auto nog rustig terug opving vloog de betreffende man van onderstuur in overstuur en meerdere keren achterstevoren waarna ook hij maar uitstapte en er geen woord meer over vuil maakte :D.

Paul moest ook een keer lachen toen ik het merk noemde. Pas toen ik bridgestone re050a op de vooras had kon ik pas volledig gebruik maken van het karakter van de Sumitomo achter en ik vind het linker rijden dan wanli rondom. Het slijt idd amper, heb meer dan 15.000km gedaan met die banden :D.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 17 apr 2009, 17:43

Die moet ik dan misschien ook nog proberen :)

Heb nog een heel verhaal over de Sava Intensa, gister 3 uur lang lopen knallen op droog en in de stromende regen, echt alles getest. Schrijf ik vanavond nog wel een stukje over.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Wanli

Bericht door Sjef » 17 apr 2009, 18:13

Op die sumitomos mijn eerste rondje ring meteen in de regen gedaan achter Wim aan. Schitterende ervaring met tankslapper die 2 keer opgevangen moest worden om de vangrail te vermijden terwijl we treintje aan het rijden waren. Geloof dat Macboy achter me zat toen, die moest ook even knipperen.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 17 apr 2009, 21:17

Oh, daar zat ik ook achter, heb toen niet echt naar je banden gekeken of ik ben het vergeten maar ik schrok er wel van.... maargoed, ZO makkelijk gaan Sava Intensa dus ook ongeveer!

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wanli

Bericht door Knot » 17 apr 2009, 21:53

Toen de regen eenmaal naar beneden kwam was het natuurlijk dolle pret, handschoentjes aan, radio uit en schuiven maar. De Pilot Sport doen het over het algemeen wel goed, droog en nat, oud en nieuw asfalt. De Sava Intensa banden echter hebben iets aparts. Op nat wegdek is het op dat oudere/grijze wegdek mega schuiven, nog erger dan Wanli lijkt het wel. Opmerkelijk is dan als je dat ook verwacht op nieuwer gelegd asfalt (dat donkere zwarte asfalt) dan heb je ineens best wel veel grip! Zelfde gaat dus op voor een droog wegdek, oude asfalt (zoals maximaplein zoetermeer) maak je echt snel schuivers maar nieuwere asfalt doen ze het beter, dit was me nog niet eerder opgevallen bij wanli/roadhog/ceat bandjes etc. Ik moest toch weer even in mn element komen op straat, het ging allemaal niet meer zo makkelijk als 2 jaar geleden en soms durfde ik gewoon niet in te zetten op hoge snelheid in zn 3 met boompjes/vangrail etc om je heen... zal ook met vertrouwen in die banden te maken hebben wat zondag op Papenburg eerst verder opgebouwd moet worden denkik. Al met al wel onwijs lol gehad en een gereviseerd sper merk je echt goed, de auto blijft bij uitkomen van drifts maar kwispelen en wil een kant kiezen om door te gaan met uitbreken Ook geinig is rechtuit vol doorhalen, eerst in 1 op 75% en dan in 2 100% gas erop, dan krijg je als toetje bij 5000 toeren ineens een sprongetje naar de 6500

Gebruikersavatar
driftsport
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2008, 19:11
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Wanli

Bericht door driftsport » 20 apr 2009, 17:03

Iemand nog belang bij 4x Toyo R 888 in de maat 195/50 x 15?
De banden zijn vrijwel nieuw! (100 km mee gereden)
Prijs, 75 euro per stuk

Ed, 06-38695252 of e-mail info@driftsport.nl

Gebruikersavatar
driftsport
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2008, 19:11
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Wanli

Bericht door driftsport » 22 apr 2009, 10:08

VERKOCHT !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten