Wanli

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Wanli

Bericht door Knot » 14 jun 2006, 16:19

DE driftband? Ik vind van niet.

Wangen zijn veel te zacht (ook bij 3 bar nog), V profiel krijgt opstaande randen, grip op droog is nog best oke, op nat gaat het nergens over, leuk om in een goede drift te komen maar lastig om grip terug te vinden, iets wat bijvoorbeeld de Barum banden wel netjes doen op nat wegdek.

Enige voordeel wat ik tot nu toe gemerkt heb is de ingekleurde zwarte streep bij een burnout.

Wat zegt de rest? Nemen we allemaal maar Wanli omdat we mensen hebben horen zeggen dat het goed is?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 jun 2006, 16:24

Echt superband kan ik iedereeen dik aanraden !

eh ik heb er nog 2 te koop :wink:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 14 jun 2006, 16:34

zelfs een odnersturende S3 wordt nog een oversturende boot op die banden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 jun 2006, 16:35

Ik ga na zondag toch echt wat andere banden testen, wil een sterkere wang en iets meer grip op nat om tankslappers te voorkomen en nettere combinaties te kunnen maken.

Op de lijst staan:

Linglong L688 225/45 R17 94W XL EUR 70,70 (Merk klinkt wel gaaf)
Nankang NS-1 225/45 R17 91W EUR 80,60
Fortuna F2000 225/45 R17 94W XL asymmetric EUR 78,50 (Zien er het beste uit)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 14 jun 2006, 16:39

Tankslapper, is kwestie van timing betreffende sturen en gas geven.

Misschien doe je iets nog niet goed en ligt het niet aan de Wanli?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 jun 2006, 16:42

Mathieu schreef:Tankslapper, is kwestie van timing betreffende sturen en gas geven.

Misschien doe je iets nog niet goed en ligt het niet aan de Wanli?
Als de Barum band me de mogelijkheid geeft de transities veel vloeiender te doen dan ligt het niet aan mij lijkt me ;)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 14 jun 2006, 17:14

Waarom kiest men voor Wanli

1. Lage kosten
2. Geen grip op natte ondergrond
3. Combinatie van hoge druk en harde band uiteindelijk ook geen grip op droog.
4. Slijtage nihil in vergelijking met een andere band.

Betere banden te verzinnen voor het driften, vast wel.
In Japan rijden de driftwagens ook met dure gesponsorde sportbanden maar dat zijn auto's die als racewagens zijn opgebouwd en die 400, 500 en 600 peekaatjes hebben.

Tja, dan trek je vastgelijmde banden nog wel los van het wegdek.

Wanli betekend dat je op nat geen kunst en vliegwerk hoeft uit te oefenen om de auto eindelijk in een laf driftje te krijgen :D En dat voor weinig geld :wink:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 14 jun 2006, 18:36

Mathieu schreef:
Wanli betekend dat je op nat geen kunst en vliegwerk hoeft uit te oefenen om de auto eindelijk in een laf driftje te krijgen :D En dat voor weinig geld :wink:
EN weinig slijtage aan wielophanging etc :!:

Ik vond de Wanli's onder de GT van Appie perfect, en hij was heerlijk makkelijk en vloeiend uit de drift te halen. Vond hem bijna net zo makkelijk rijden als de 350Z van Jeroen. Kwestie van timing, op tijd rustig terugsturen en tegelijk het gas voorzichtig naar de bodem trappen :lol:

Maar idd, aan de andere kant...de Wanli's glijden wel ERG makkelijk op nat. ZO makkelijk dat het wel eens TE makkelijk wordt :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 14 jun 2006, 18:48

Vergeet die Nankangs maar; dat zijn als B-merk verkochte Toyo Proxes T1's; best goede banden dus (wel ruk onder een zwaardere auto als een E36 M3 omdat ze dan veel te veel gaan smeren, maar ok, om te driften niet echt geschikt dus).
Linglong vind ik ook wel gaaf klinken, waar haal je die? :D

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 14 jun 2006, 19:48

Ik heb nu sumitomo.... is ook wel fijn met driften.... cupt wel als de ziekte maar dat interesseert me niks :lol:

En toch gaan ze lang mee... maar ze beginnen wel wat op te raken nu... (nieuw gekocht toen ik de velgen heb gemonteert) :lol:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 14 jun 2006, 20:35

Yeah, Sumitomo rulez.

Nooit van gehoord, bij de weg :D

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 14 jun 2006, 21:04

Sumitomo maakt gebruik van een oud model karkas van dunlop en het uiterlijk van een dunlop 9000 sport geloof ik

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 14 jun 2006, 21:16

Klopt inderdaad

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 jun 2006, 21:53

Makkelijk in de drift krijgen is leuk, maar meer grip is meer controle, eenmaal dwars vind ik dat ik (zelfs met sper) weinig meters naar voren maak, of ik nou netjes of vol aan het gas hang.

Ben dus op zoek naar een band met een iets hardere wang, iets meer grip op nat, en over de slijtage, tsja, als de randjes weg zijn en je zit in het midden nog met 5mm profiel dan vind ik het niet echt een goede band (voor mijn auto).

Denk dat ik de Fortuna F2000 maar ga proberen, dat V profiel is ook niet alles.

[img:200:300]http://www.tyre-pictures.com/Fortuna/F2000.jpg[/img]

En anders de Millennium Directional 225/45 R17 91Y

[img:181:300]http://www.tyre-pictures.com/StarMillen ... tional.jpg[/img]

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 jun 2006, 22:00

Of deze, profiel ziet er goed uit, wat minder grof dan de Wanli bandjes:

GT Radial CHAMPIRO HPZ 40 235/40 ZR17 90W

[img:232:300]http://www.tyre-pictures.com/GTRadial/CHAMPHPZ40.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 14 jun 2006, 22:02

GT Champiro rookt wel lekker :)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 14 jun 2006, 22:03

De Champiro's hadden meer grip dan Wanli.

Maar ik pas me aan aan de banden onder mijn e30 8)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 jun 2006, 22:11

Nero Serpente schreef:GT Champiro rookt wel lekker :)
Die had ik op de XR4i, roken wel goed inderdaad, maar toen kon ik er nog niks van, was mn eerste RWD auto, wel meteen goed onderstel en sper, maar ik had beter met de 320i kunnen beginnen.

http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... o_burn.wmv

Maar die LingLong banden staan wel gaaf, denk dat menig figuur dubbel ligt bij het zien van merk en type :)

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord
Contacteer:

Bericht door EppeRRR » 15 jun 2006, 08:34

Ik heb op mijn vorige auto flamingo's gehad en moet zeggen dat deze banden wel redelijk grip hebben maar stukken minder dan een goede band :D

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 15 jun 2006, 08:48

Flamingooooooooo, geweldig :D

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 15 jun 2006, 13:33

Flamingo is gewoon een overjarig Bridgestone Potenzo type.

Had ik altijd onder de 33... had prima grip op droog. En versleet haast niet.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 15 jun 2006, 14:17

Wat een namen allemaal :D

Peter, reed jij niet het liefste op échte StopFirst´s? :lol:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 15 jun 2006, 14:21

Oh ja, die waren ook goed, alleen zijn die er niet groter dan 15" dacht ik. :D
Sleten wel hard, na één dag compleet weg, dat schiet ook niet op.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 15 jun 2006, 14:33

Ben op het moment bezig met het verzamelen van thuiskomertjes voor subaru. Ben ook erg benieuwd wat voor slijtagepatronen dat gaat geven. :D

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord
Contacteer:

Bericht door EppeRRR » 15 jun 2006, 15:24

Nero Serpente schreef:Flamingo is gewoon een overjarig Bridgestone Potenzo type.

Had ik altijd onder de 33... had prima grip op droog. En versleet haast niet.
]


op droog waren ze niet echt slecht, maar slechter dan mijn minerva banden die ik ervoor had. Maar met nat weer was het 'feest' met de flamingo's

Kléber bandjes zijn ook net zo 'goed' als flamingo's

Federal heb ik zelf geen ervaringen mee, maar een maat van me is van Contineltals naar Federal gegaan met zijn (reed versleten) 318is en die had met nat weer ook vrij weinig grip achter.



Tom Haex schreef:Ben op het moment bezig met het verzamelen van thuiskomertjes voor subaru. Ben ook erg benieuwd wat voor slijtagepatronen dat gaat geven. :D
hahaha, dat zal wel filmwaardig materiaal zijn dan :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten