Megane III RS

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Megane III RS

Bericht door Rupie » 17 jun 2011, 19:00

8:12 voor de 1M. Heerlijk dit.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Megane III RS

Bericht door Joy » 17 jun 2011, 19:26

Ruben schreef:8:12 voor de 1M. Heerlijk dit.
:sailing: :whistle:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Megane III RS

Bericht door Luco » 17 jun 2011, 19:31

Ruben schreef:8:12 voor de 1M. Heerlijk dit.
Vermoedelijk is die 1m ook twee keer zo duur :tong: :lol:

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Megane III RS

Bericht door Thomasss » 17 jun 2011, 20:10

Gewoon dik een kwart minder power en vlotter over de Ring, en het kost de helft.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Megane III RS

Bericht door RVV » 17 jun 2011, 21:00

Ruben schreef:8:12 voor de 1M. Heerlijk dit.

Zelfs ik als BMW man vind dit vermakelijk :boogie:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Megane III RS

Bericht door WJ » 17 jun 2011, 21:01

Erg gaaf & best wel impressive!

el oh el 1M.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Megane III RS

Bericht door Andre » 17 jun 2011, 21:05

Mooi resultaat van renault.

Wat is het gewicht van de auto en wat voor banden.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Megane III RS

Bericht door WJ » 17 jun 2011, 21:13

1350kg geloof ik.
The RS Trophy used Bridgestone RE050A high performance tires for the run.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Megane III RS

Bericht door Joy » 17 jun 2011, 21:14

Andre schreef:Mooi resultaat van renault.

Wat is het gewicht van de auto en wat voor banden.

Bridgestone RE 050A (235/35 R19)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Megane III RS

Bericht door Snipe » 17 jun 2011, 21:16

Hele persbericht:

8’08’’: another record1 for Renault sport at the Nürburgring Nordschleife with Megane R.S. Trophy
June 17, 2011 | ID: 28852

A time of 8’08”” has seen Mégane R.S. Trophy – the new limited edition version of Mégane Renault Sport – establish a new benchmark time for a production-specification front-wheel drive car at the Nürburgring’s infamous Nordschleife. This performance beats the attempts of several far more powerful, rear-wheel drive cars.

Renault Sport -the sport brand of Renault- shows one more time what Renault know-how and enthusiasm mean. Today’s achievement provides further evidence of the technological excellence that goes into the design of Renault models and of how motorsport-proven technical solutions are carried over to production cars, the chief beneficiaries being the brand’s customers.

An exploit that has ‘shortened’ the Nordschleife…

Renault Sport established its first lap record for a front-wheel drive production car at the Nordschleife on June 23, 2008. The time of 8m17s posted that day by Mégane R26.R. demonstrated that a showroom-specification front-wheel drive car could beat many models produced by some elite specialist brands and tuners. On June 17, 2011, it was the turn of Mégane R.S. Trophy – a new limited-edition version of Mégane R.S. – to beat the time by 9 seconds, a lap record that has stood for three years in the firm grasp of its predecessor.

Today’s lap time is the fruit of an increase in power output to 265hp, along with careful set-up work and a tyre choice optimised by Renault Sport engineers. This limited edition version reveals the exceptional performance potential of Mégane R.S.

The latest achievement speaks volumes for Renault’s ability to dial the expertise and experience it has forged in motorsport – including Formula 1 – into its production cars. Indeed, Mégane R.S. Trophy has benefited directly from all the domains in which Renault Sport excels, from design quality and exacting reliability, to painstakingly tuned engines, chassis and brakes.


Supercar performance… for a much wider audience of enthusiasts

The time posted at the Nürburgring puts Mégane R.S. on a par with an extremely prestigious list of supercars. Mégane R.S Trophy provides access to a level of performance which rivals that of exclusive cars with power outputs of up to and beyond 500hp.


Laurent Hurgon (development driver, Renault Sport):

“The Nordschleife is a legendary course. Its length and layout, which is very different to that of a conventional circuit, make it a unique and technically demanding challenge. Its difficulties are extremely varied, ranging from fast and even very fast in places to much twistier and slower portions. Turns like ‘Karusell’ and ‘Pflanzgarten’, for example, make huge demands of the car and driver alike, yet Mégane R.S. Trophy is very much in its element here and feels particularly reassuring despite the uncompromising nature of the terrain. The limited slip differential allowed me to accelerate hard out of the countless turns without understeer. The carefully-tuned Cup chassis, the dampers, the fade-resistant brakes, the Recaro seats, the power of the 195kW engine, the ready availability of torque between 2,500 and 5,000rpm and the car’s Bridgestone RE 050A (235/35 R19) tyres allowed me to make the most of the car’s enormous potential, especially into and out of the corners. It is this package which enabled me to post such a quick time round this circuit which you must always approach with a certain degree of humility.”



RENAULT MÉGANE R.S. AND MOTORSPORT

Mégane is very active in both rallying and circuit racing. Designed for rallying, Mégane R.S. N4 stands out at once through its looks. Widely acclaimed for the quality of its chassis and engine, it is an ideal choice for privateer teams and drivers. Developed for tarmac competition, Mégane R.S. N4 is emerging as a new benchmark on sealed-surface events.

On track, Mégane Trophy V6 takes the lines of the production version a step further to combine carefully-honed aerodynamics and a remarkably elegant stance. It sets new standards in the world of ‘high performance’ racing saloons. Designed and engineered solely for motorsport, this prototype delivers 360hp while tipping the scales at 980kg. It has become emblematic of the World Series by Renault and delivers unrivalled performance/driving pleasure package for its price and class.


Bridgestone RE050A: the record-beating tyre

The Bridgestone RE050A’s rigid construction features two Rayon plies which transmit the forces generated by the contact patch to ensure responsive performance and impeccable stability.

The tread’s ‘soft’ high-grip compound was conceived for high-performance sporting cars and is capable of withstanding extremely high lateral and longitudinal forces.

The Potenza RE050A’s asymmetric tread pattern takes its inspiration from the tyres developed by Bridgestone for Formula 1 which demands exceptional performance in both wet and dry conditions.

The pattern of the outer sides of the tread is derived from that employed in F1. Its extremely rigid properties deliver enhanced response and optimal handling. The rigid tread blocks favour outstanding road holding which is particularly appreciable when cornering.

The central, semi-slick circumferential band optimises the potential of Mégane R.S. Trophy’s chassis, combining instant response from the front tyres and good rear-end directional control to facilitate entry into corners.
The central part of the tread takes its inspiration from the Potenza F1 rain tyre. Its carefully designed tread blocks clear water more quickly and more efficiently towards the main grooves to provide even greater grip in wet conditions and push back the aquaplaning threshold.
In addition to its sporting potential, the Potenza RE050A delivers a high standard of ride comfort and also packs Bridgestone-developed noise-reduction technology in accordance with the philosophy behind Mégane R.S. Trophy.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Megane III RS

Bericht door Wouter81 » 17 jun 2011, 22:14

Sneller dan een 1M Coupé, LOL

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Megane III RS

Bericht door Luco » 17 jun 2011, 22:17

Nee joh fwd sucks een bmw 1m is veel beter :tong: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Megane III RS

Bericht door RVV » 17 jun 2011, 22:35

Wouter81 schreef:Sneller dan een 1M Coupé, LOL

Gelukig hebben we nog zo'n ouderwetse kutatmo (csl) die de eer van BMW hoog houd :whistle:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Megane III RS

Bericht door Tom » 17 jun 2011, 22:53

Ik heb weinig met Franse auto's maar Renault is goed bezig!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Megane III RS

Bericht door Luco » 17 jun 2011, 22:56

RVV schreef:
Wouter81 schreef:Sneller dan een 1M Coupé, LOL

Gelukig hebben we nog zo'n ouderwetse kutatmo (csl) die de eer van BMW hoog houd :whistle:
Wat kost zon csl?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Megane III RS

Bericht door RVV » 17 jun 2011, 23:22

Weinig, ze worden momenteel masaal ingeruild op 1M 's :rolling:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Megane III RS

Bericht door Macboy » 18 jun 2011, 00:12

Wat een tijd !!!!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Megane III RS

Bericht door Rupie » 18 jun 2011, 09:21

Had ik al gezegd dat ik dit een fijne uitkomst vind? Lachen dit man :mrgreen:

M@rcel schreef:SportAuto did it in 8:15
Finally In: Sportauto BMW 1M Coupe Nurburgring Time - 8:15

Nürburgring all from Sportauto
BMW E92 M3 GTS 7:48
BMW E92 M3 6MT (Cup+ Tires) 8:05
Audi TT-RS Coupe 8:09
BMW E60 M5 8:13
Alpina B3 Biturbo 8:14
BMW 1M Coupe 8:15
Porsche 987.5 Cayman S 8:17
Audi RS3 Sportback 8:20
BMW E46 M3 Coupe 8:22
BMW X6 M 8:24
BMW 335i Coupe 8:26

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Megane III RS

Bericht door M@rcel » 18 jun 2011, 10:10

Tja, als je in een Clio RS al een Enzo kan plagen...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Megane III RS

Bericht door Luco » 18 jun 2011, 10:20

Ruben schreef:Had ik al gezegd dat ik dit een fijne uitkomst vind? Lachen dit man :mrgreen:

M@rcel schreef:SportAuto did it in 8:15
Finally In: Sportauto BMW 1M Coupe Nurburgring Time - 8:15

Nürburgring all from Sportauto
BMW E92 M3 GTS 7:48
BMW E92 M3 6MT (Cup+ Tires) 8:05
Audi TT-RS Coupe 8:09
BMW E60 M5 8:13
Alpina B3 Biturbo 8:14
BMW 1M Coupe 8:15
Porsche 987.5 Cayman S 8:17
Audi RS3 Sportback 8:20
BMW E46 M3 Coupe 8:22
BMW X6 M 8:24
BMW 335i Coupe 8:26
Haha je hebt al een M3 nodig van ik weet niet heoveel geld om die zogenaamde franse knakenbak te verslaan, echt prachtig.
Wat een afgang voor die Mestwagens :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Megane III RS

Bericht door Joy » 18 jun 2011, 11:46

Voor de liefhebbers, er is beeld:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TKyfmUJU ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Megane III RS

Bericht door Hielke » 18 jun 2011, 12:40

Heel indrukwekkend! En dat op non semi's.

Om in het lijstje opgenomen te worden moet natuurlijk der Horst gereden hebben. Hij zal wat langzamer zijn waarschijnlijk, maar nooit veel meer dan een seconde of 5. Een snelle auto is pas snel als ie vertrouwen inboezemt. Dat heeft Renault heel goed in de smiezen. Qua bouw en afstelling van hot hatches zijn ze de huidige nr.1.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Megane III RS

Bericht door Luco » 18 jun 2011, 14:09

Hij jekkert er behoorlijk overheen zeg :wave:

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Megane III RS

Bericht door Joopieboy » 19 jun 2011, 15:55

Boh gek, die heeft er idd een stevig tempo inzitten haha. :duh:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Megane III RS

Bericht door Wouter81 » 19 jun 2011, 16:24

Hij kan aardig sturen ja...

Nu zullen er vast een paar RWD fetsjisten hier roepen dat dat geen kunst is met een FWD maar hij weet er bijzonder goed raad mee. En dat op straatbanden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten